Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

SanderD

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 00:44:32
Dat riep je na de kwalificatie van Spanje al! Nu het tegenzit mogen wij er geen conclusies aan verbinden? Kortom, als wij jou gedrag kopiëren wil jij bewijzen dat aan de hand van 1 kwalificatie (of tegenvallend resultaat) geen conclusies mogen verbinden, exact hetgeen wat jij wél deed na de kwalificatie van Spanje en begon te brullen dat Alonso titelkandidaat is. Dat probeer ik je nu al weken te verduidelijken maar schijnbaar dringt het je wel door als mensen exact hetgeen doet wat jij al weken doet. Dan zie je het prompt wel! Fantastisch dit!

Nee, ik zei dat ik ze vooraan verwachtte. Als Alonso 3 races achter elkaar kan strijden om het podium/overwinning, ben je toch titelkandidaat of niet? Je loopt mij te beschuldigen van dingen dat ik na een kwalificatie conclusie's trekte, terwijl je het zelf ook doet. En ik heb toen niet gezegd dat ik ze vooraan verwachtte, maar dat ik er goede hoop op had. Dat is iets anders.

SanderD

Citaat van: robbert op 24 juni 2012 - 01:14:57
Citaat van: sanderalonso op 23 juni 2012 - 23:26:22
Citaat van: Wizard op 23 juni 2012 - 22:43:08
Monaco en Canada had ik hun snel verwacht. Afgelopen jaar zaten ze er ook goed bij tijdens deze Grand Prix'. Zoals eerder gezegd, McLaren zit er altijd bij, is altijd competitief en altijd een factor om rekening mee te houden. Ferrari is dat simpelweg niet. Dat ze in Monaco en Canada meekonden maakt hun niet eens een titelkandidaat. Hamilton had een moeilijke start, twee keer een gridstraf, zo links en rechts een pitstopmalaise, wat een vertekend beeld heeft afgegeven. De snelheid heeft hij daardoor niet kunnen vertalen naar punten.

In spanje zaten ze er ook goed bij. Het valt wel op dat ook jij zegt dat ze de afgelopen races er wel goed bij zaten. Dan kun je dus stellen dat de auto beter is geworden en dat Alonso voor de titel kan strijden. Of hij hem pakt is punt 2
in spanje waren er nog maar updates toegepast, en waarschijnlijk had de rest niet zo goeie updates. En Hamailton moest achteraan starten, anders ging alonso lang niet 2de geweest zijn. Nee, je kan hier toch wel zien, dat ferrari nog heel wat werk heeft, ze zijn er nog lang niet

Ohnee, dan waren ze 3de geworden, alsnog voor bij RBR's. Misschien heeft Ferrari voor deze race wel mindere updates?

Folkert

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 09:52:53
Qua snelheid waren ze klappen langzamer dan McLaren in Melbourne, nu een paar tienden. Trekken ze die lijn van ontwikkeling door, doen ze lekker mee.

(Niet meer dan dat hoor, het is niet zo dat Alonso dé favoriet is voor de titel voor mij. Dat is Vettel nog steeds, met in zijn kielzog Lewis. Maar Alonso doet gewoon mee m.i..)
Ohh, zo bedoel je. Ik dacht dat je het met punten bedoelde. Daar ontlopen ze elkaar niet zoveel. Maar je hebt gelijk, sinds Malbourne zijn ze heel veel ingelopen.

Maar Alonso en zeker ook Ferrari doen gewoon mee.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 10:16:02
Nee, ik zei dat ik ze vooraan verwachtte. Als Alonso 3 races achter elkaar kan strijden om het podium/overwinning, ben je toch titelkandidaat of niet? Je loopt mij te beschuldigen van dingen dat ik na een kwalificatie conclusie's trekte, terwijl je het zelf ook doet. En ik heb toen niet gezegd dat ik ze vooraan verwachtte, maar dat ik er goede hoop op had. Dat is iets anders.

Als ik roep dat Ferrari niet constant vooraan rijdt en McLaren wel, kan ik dat ook roepen als Ferrari zich niet in de top 10 kwalificeert en McLaren wel. Om dat te begrijpen hoef je de universiteit niet te hebben afgerond. En nogmaals, ik houd nog steeds een slag om de arm. Het is nog steeds McLaren die de boventoon voert. De enige die hun qua snelheid kunnen bedreigen en kloppen zijn de Red Bulls. Voor Alonso blijft het schade beperken en hopen dat Ferrari nog wat kan vinden ten opzichte van de concurentie.

SanderD

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 11:15:22
Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 10:16:02
Nee, ik zei dat ik ze vooraan verwachtte. Als Alonso 3 races achter elkaar kan strijden om het podium/overwinning, ben je toch titelkandidaat of niet? Je loopt mij te beschuldigen van dingen dat ik na een kwalificatie conclusie's trekte, terwijl je het zelf ook doet. En ik heb toen niet gezegd dat ik ze vooraan verwachtte, maar dat ik er goede hoop op had. Dat is iets anders.

Als ik roep dat Ferrari niet constant vooraan rijdt en McLaren wel, kan ik dat ook roepen als Ferrari zich niet in de top 10 kwalificeert en McLaren wel. Om dat te begrijpen hoef je de universiteit niet te hebben afgerond. En nogmaals, ik houd nog steeds een slag om de arm. Het is nog steeds McLaren die de boventoon voert. De enige die hun qua snelheid kunnen bedreigen en kloppen zijn de Red Bulls. Voor Alonso blijft het schade beperken en hopen dat Ferrari nog wat kan vinden ten opzichte van de concurentie.

Mclaren rijd constant, maar volgens mij vergeet je dat Button in monaco achter een Caterham zat. Moet Hamilton zijn ;)

Wizard

Gezien je wink neem ik gemakshalve aan dat het sarcastisch bedoeld is. Button sluit enigszins aan maar blijft tegenvallend presteren. Geen idee wat met hem (of z'n auto) aan de hand is.

Folkert

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 11:46:53
Gezien je wink neem ik gemakshalve aan dat het sarcastisch bedoeld is. Button sluit enigszins aan maar blijft tegenvallend presteren. Geen idee wat met hem (of z'n auto) aan de hand is.
Het probleem was dit keer dat ze voor de kwalificatie iets veranderd hadden waardoor hij de wielen te veel blokkeerde.

Wat ik dan niet snap is dat hij in interview zegt weer terug te gaan naar zijn vorige setup, maar dat is toch verboden?
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 10:18:04
Citaat van: robbert op 24 juni 2012 - 01:14:57
Citaat van: sanderalonso op 23 juni 2012 - 23:26:22
Citaat van: Wizard op 23 juni 2012 - 22:43:08
Monaco en Canada had ik hun snel verwacht. Afgelopen jaar zaten ze er ook goed bij tijdens deze Grand Prix'. Zoals eerder gezegd, McLaren zit er altijd bij, is altijd competitief en altijd een factor om rekening mee te houden. Ferrari is dat simpelweg niet. Dat ze in Monaco en Canada meekonden maakt hun niet eens een titelkandidaat. Hamilton had een moeilijke start, twee keer een gridstraf, zo links en rechts een pitstopmalaise, wat een vertekend beeld heeft afgegeven. De snelheid heeft hij daardoor niet kunnen vertalen naar punten.

In spanje zaten ze er ook goed bij. Het valt wel op dat ook jij zegt dat ze de afgelopen races er wel goed bij zaten. Dan kun je dus stellen dat de auto beter is geworden en dat Alonso voor de titel kan strijden. Of hij hem pakt is punt 2
in spanje waren er nog maar updates toegepast, en waarschijnlijk had de rest niet zo goeie updates. En Hamailton moest achteraan starten, anders ging alonso lang niet 2de geweest zijn. Nee, je kan hier toch wel zien, dat ferrari nog heel wat werk heeft, ze zijn er nog lang niet

Ohnee, dan waren ze 3de geworden, alsnog voor bij RBR's. Misschien heeft Ferrari voor deze race wel mindere updates?

ferrari heeft voor deze race terug heel wat updates mee. Maar blijkbaar werken deze niet zo goed voor de snelheid. Je moet het toch toegeven dat het zo is, dat ferrari toch nog werk heeft aan de snelheid, of ze gaan er zeker niet geraken. Hamilton zal vandaag verder uitlopen op Alonso, en Alonso heeft nu wel kans dat hij zijn 2de plek verliest in kampioenschap. En dat kan belangrijk zijn aan het eind van het seizoen.

SanderD

#338
Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 11:46:53
Gezien je wink neem ik gemakshalve aan dat het sarcastisch bedoeld is. Button sluit enigszins aan maar blijft tegenvallend presteren. Geen idee wat met hem (of z'n auto) aan de hand is.

Nee het is niet sarcastisch bedoeld. Jij zegt ( en hebt gelijk) dat je Constant moet scoren, en dat doet Button niet. Nog 2 a 3 races verkloten en je kan het shaken. Ik vlak hem niet uit, integendeel zelfs, maar er moet bij hem zeker wat veranderen.

0634

Citaat van: Folkert op 24 juni 2012 - 10:30:30
Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 09:52:53
Qua snelheid waren ze klappen langzamer dan McLaren in Melbourne, nu een paar tienden. Trekken ze die lijn van ontwikkeling door, doen ze lekker mee.

(Niet meer dan dat hoor, het is niet zo dat Alonso dé favoriet is voor de titel voor mij. Dat is Vettel nog steeds, met in zijn kielzog Lewis. Maar Alonso doet gewoon mee m.i..)
Ohh, zo bedoel je. Ik dacht dat je het met punten bedoelde. Daar ontlopen ze elkaar niet zoveel. Maar je hebt gelijk, sinds Malbourne zijn ze heel veel ingelopen.

Maar Alonso en zeker ook Ferrari doen gewoon mee.

Okee, naja, dat was mijn punt. Zijn wij het eens. :)

Folkert

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 13:29:42
Citaat van: Folkert op 24 juni 2012 - 10:30:30
Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 09:52:53
Qua snelheid waren ze klappen langzamer dan McLaren in Melbourne, nu een paar tienden. Trekken ze die lijn van ontwikkeling door, doen ze lekker mee.

(Niet meer dan dat hoor, het is niet zo dat Alonso dé favoriet is voor de titel voor mij. Dat is Vettel nog steeds, met in zijn kielzog Lewis. Maar Alonso doet gewoon mee m.i..)
Ohh, zo bedoel je. Ik dacht dat je het met punten bedoelde. Daar ontlopen ze elkaar niet zoveel. Maar je hebt gelijk, sinds Malbourne zijn ze heel veel ingelopen.

Maar Alonso en zeker ook Ferrari doen gewoon mee.

Okee, naja, dat was mijn punt. Zijn wij het eens. :)
Mooi en nu mijn bier halen, verdee.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Ik ga jouw bier niet halen.

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 13:35:12
Ik ga jouw bier niet halen.

Bwa, hij heeft niet gezegd dat je het bier aan hem moet afgeven eh.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 13:35:12
Ik ga jouw bier niet halen.
Jammer hoor. Dan maar Spa Rood.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Tja, vandaag heeft Alonso een grote slag geslagen. Niet dat dat hem nu ineens dé favoriet maakt, wat mij betreft zeker niet, maar dit is wel een hele belangrijke zege. Qua racepace doet Alonso ook weinig voor de anderen onder. Vettel was sneller, misschien Grosjean maar dan wel heel erg minimaal. De rest was gewoon niet sneller. Ook Lewis niet. Maar dat komt vnml door Alonso. Die is gewoon twee klassen beter dan welke rijder dan ook.