Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 18:39:01
Jullie begrijpen me denk ik verkeerd. Hamilton doet het echt niet slecht, integendeel zelfs, maar ik heb nog niet echt spectaculaire dingen zien doen (Lees: onverwachtte resultaten) in tegenstelling tot sommige anderen. Ik vind bijvoorbeeld dat hij het niet beter doet dan Raikkonen, Webber enz.

Hamilton is constant, foutloos en als enige altijd zegewaardig qua snelheid. Dan beoordeel ik Hamilton als coureur niet als compleet pakket te samen met McLaren. Alonso is natuurlijk ook constant en foutloos maar mist een auto waarmee hij zegewaardig is. Profiteert maximaal van het gestuntel van McLaren en zit er ook altijd bij om te profiteren. Daardoor kan hij zeker nog wel eens een lange adem hebben maar of het genoeg is om uiteindelijk te vechten om de titel betwijfel ik. Ik denk dat Hamilton de beste papieren in handen heeft. Red Bull presteert wisselvallig, maar denk dat hun achterstand een fractie kleiner is op McLaren dan Ferrari. Mercedes zit daar circuitafhankelijk nog eens voor. Kortom, zolang ze blijven stuivertje wisselen kan Alonso mee. Alleen al door constant te scoren. Er heeft altijd wel iemand pech of rijdt een tegenvallende race. Maar als McLaren het dadelijk eenmaal op de rit heeft, en Ferrari het gat niet heeft dichtgetrokken, denk ik dat Hamilton The Man To Beat gaat worden. Ik ben benieuwd hoe Ferrari het komende races gaat doen en hoop dat ze eindelijk meevechten om de zege. Dit half-half gedoe, om het oneerbiedig neer te zetten, kan nog wel eens de drempel gaan worden.

Wizard

Citaat van: Folkert op 31 mei 2012 - 22:19:08
Maar stiekem hoop ik nu dat het niet meer koud zal zijn

Snikkel! :D :D :D

0634

Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 22:15:50
Citaat van: Ńiels op 31 mei 2012 - 18:33:21
Citaat van: Gerard op 31 mei 2012 - 13:55:32
Citaat van: Ńiels op 31 mei 2012 - 13:51:57
Ik niet. Ik ga hier niet beweren dat Ferrari op dit moment sneller is dan McLaren, maar anderzijds heb je met Alonso in de wagen toch meteen een bonus. Fernando maakt gewoon weinig fouten op een seizoen en is (en dat zeg ik niet als Ferrari-fan, maar als F1-fan) de meest complete rijder van de grid.
Zelfs Lewis is het daarmee eens ;)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/279367/hamilton-alonso-is-de-beste-coureur/
Wat zijn ze toch lief voor elkaar tegenwoordig...

Hoe dan ook, op dit moment denk ik dat Vettel een grotere titelkandidaat is Hamilton. Waarom? Geen idee, het is een gevoel. Aan een wereldtitel voor Alonso wil ik gewoon nog niet denken.

Zijn prestaties zijn te wisselend.
Ze zijn stabieler dan die van de meeste anderen. Daarom leidt hij het WK dan ook.

0634

Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 22:29:22
Hamilton is constant, foutloos en als enige altijd zegewaardig qua snelheid.
Waar komt die fabel toch vandaan? Hij was niet zegewaardig qua snelheid in China. Niet in Maleisie en niet in Monaco. Verder werd hij nog fair en square verslagen in Melbourne door Button, toen hij wel zegewaardig was qua snelheid. Niks mis met Lewis hoor, die doet het prima en is een prominente titelkandidaat, maar ik lees net even te vaak dat hij overal maar zoveel sneller is dan de rest. De aanvankelijke dominantie van McLaren, qua snelheid, is er nauwelijks nog.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2012 - 22:30:23
Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 22:15:50
Citaat van: Ńiels op 31 mei 2012 - 18:33:21
Citaat van: Gerard op 31 mei 2012 - 13:55:32
Citaat van: Ńiels op 31 mei 2012 - 13:51:57
Ik niet. Ik ga hier niet beweren dat Ferrari op dit moment sneller is dan McLaren, maar anderzijds heb je met Alonso in de wagen toch meteen een bonus. Fernando maakt gewoon weinig fouten op een seizoen en is (en dat zeg ik niet als Ferrari-fan, maar als F1-fan) de meest complete rijder van de grid.
Zelfs Lewis is het daarmee eens ;)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/279367/hamilton-alonso-is-de-beste-coureur/
Wat zijn ze toch lief voor elkaar tegenwoordig...

Hoe dan ook, op dit moment denk ik dat Vettel een grotere titelkandidaat is Hamilton. Waarom? Geen idee, het is een gevoel. Aan een wereldtitel voor Alonso wil ik gewoon nog niet denken.

Zijn prestaties zijn te wisselend.
Ze zijn stabieler dan die van de meeste anderen. Daarom leidt hij het WK dan ook.

Die van Vettel?

0634

Sorry, die van Alonso bedoelde ik. Verkeerd gelezen ;).

Wizard

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2012 - 22:36:09
Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 22:29:22
Hamilton is constant, foutloos en als enige altijd zegewaardig qua snelheid.
Waar komt die fabel toch vandaan? Hij was niet zegewaardig qua snelheid in China. Niet in Maleisie en niet in Monaco. Verder werd hij nog fair en square verslagen in Melbourne door Button, toen hij wel zegewaardig was qua snelheid. Niks mis met Lewis hoor, die doet het prima en is een prominente titelkandidaat, maar ik lees net even te vaak dat hij overal maar zoveel sneller is dan de rest. De aanvankelijke dominantie van McLaren, qua snelheid, is er nauwelijks nog.

Een vertekend beeld door de tegenslagen. En kom op Jeroen, Ferrari is nauwelijks zegewaardig geweest. De regenzege kwam dan ook uit de lucht vallen. Daarna heb ik nauwelijks hoop gehad dat Alonso kon meevechten om de zege. De gridstraf van Hamilton in Spanje kwam als een geschenk uit diezelfde hemel. Alleen toen had ik -even- hoop. Helaas kwam hij uiteindelijk te kort.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2012 - 22:38:03
Sorry, die van Alonso bedoelde ik. Verkeerd gelezen ;).

Zijn consistentie is juist de reden dat hij eerste staat. Prima hoor maar ik vraag me af of het goed genoeg is aan het einde van de rit. En begrijp me niet verkeerd, in Alonso heb ik vertrouwen, in zijn materiaal minder.

0634

Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 22:39:40

Een vertekend beeld door de tegenslagen. En kom op Jeroen, Ferrari is nauwelijks zegewaardig geweest. De regenzege kwam dan ook uit de lucht vallen. Daarna heb ik nauwelijks hoop gehad dat Alonso kon meevechten om de zege. De gridstraf van Hamilton in Spanje kwam als een geschenk uit diezelfde hemel. Alleen toen had ik -even- hoop. Helaas kwam hij uiteindelijk te kort.
Ik heb het niet over Alonso's snelheid, ik heb het over die van Lewis ;).

0634

Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 22:42:10
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2012 - 22:38:03
Sorry, die van Alonso bedoelde ik. Verkeerd gelezen ;).

Zijn consistentie is juist de reden dat hij eerste staat. Prima hoor maar ik vraag me af of het goed genoeg is aan het einde van de rit. En begrijp me niet verkeerd, in Alonso heb ik vertrouwen, in zijn materiaal minder.
Ik begrijp je niet verkeerd. Maar als het jaar zo doorgaat als dat het tot nu toe is, wordt de meest consistente de nieuwe wereldkampioen.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2012 - 22:47:40
Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 22:39:40

Een vertekend beeld door de tegenslagen. En kom op Jeroen, Ferrari is nauwelijks zegewaardig geweest. De regenzege kwam dan ook uit de lucht vallen. Daarna heb ik nauwelijks hoop gehad dat Alonso kon meevechten om de zege. De gridstraf van Hamilton in Spanje kwam als een geschenk uit diezelfde hemel. Alleen toen had ik -even- hoop. Helaas kwam hij uiteindelijk te kort.
Ik heb het niet over Alonso's snelheid, ik heb het over die van Lewis ;).


Zoals ik al zei, een vertekend beeld door tegenslagen. Laten we eerlijk zijn dat Lewis al wat pech voor zijn kiezen heeft gehad. Twee keer een gridstraf, mislukte pitstops, en dat op 6 races. Dan wordt de snelheid niet naar punten vertaald door factoren van buitenaf. Dat maakt Alonso's prestatie niet minder verdienstelijk en geeft een geflatteerd beeld.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2012 - 22:48:34
Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 22:42:10
Citaat van: Jeroen op 31 mei 2012 - 22:38:03
Sorry, die van Alonso bedoelde ik. Verkeerd gelezen ;).

Zijn consistentie is juist de reden dat hij eerste staat. Prima hoor maar ik vraag me af of het goed genoeg is aan het einde van de rit. En begrijp me niet verkeerd, in Alonso heb ik vertrouwen, in zijn materiaal minder.
Ik begrijp je niet verkeerd. Maar als het jaar zo doorgaat als dat het tot nu toe is, wordt de meest consistente de nieuwe wereldkampioen.

In dat geval sluit ik mij aan bij de sceptici. Als je door wat podia bij elkaar te sprokkelen genoeg hebt aan vierde en vijfde plaatsen en zo kampioen kunt worden schiet de FIA haar doel voorbij.

0634

Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 22:53:09
Zoals ik al zei, een vertekend beeld door tegenslagen. Laten we eerlijk zijn dat Lewis al wat pech voor zijn kiezen heeft gehad. Twee keer een gridstraf, mislukte pitstops, en dat op 6 races. Dan wordt de snelheid niet naar punten vertaald door factoren van buitenaf. Dat maakt Alonso's prestatie niet minder verdienstelijk en geeft een geflatteerd beeld.
Absoluut geen vertekend beeld. Ik ging in op het feit dat jij Lewis 'altijd winwaardig vond qua snelheid.' Dat is gewoon niet waar. In de helft van de races had hij geen winwaardige snelheid.

0634

Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 22:54:39
In dat geval sluit ik mij aan bij de sceptici. Als je door wat podia bij elkaar te sprokkelen genoeg hebt aan vierde en vijfde plaatsen en zo kampioen kunt worden schiet de FIA haar doel voorbij.
Dat kan niet meer. Alonso won immers al en zal ongetwijfeld nog wel wat moeten winnen wil hij de titel kunnen pakken. Maar consistentie is altijd een enorme factor geweest en een waar kampioen is ook consistent.

Los van al dat soort praat: het gat wat er in Melbourne zat qua snelheid tussen McLaren en Ferrari is flink verkleind en McLaren heeft dat gat niet voldoende in punten omgezet. Het is dus aan McLaren om de fortunes om te draaien, anders gaat deze titel simpelweg aan ze voorbij. McLaren zit niet op het juiste pad.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2012 - 23:13:51
Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 22:53:09
Zoals ik al zei, een vertekend beeld door tegenslagen. Laten we eerlijk zijn dat Lewis al wat pech voor zijn kiezen heeft gehad. Twee keer een gridstraf, mislukte pitstops, en dat op 6 races. Dan wordt de snelheid niet naar punten vertaald door factoren van buitenaf. Dat maakt Alonso's prestatie niet minder verdienstelijk en geeft een geflatteerd beeld.
Absoluut geen vertekend beeld. Ik ging in op het feit dat jij Lewis 'altijd winwaardig vond qua snelheid.' Dat is gewoon niet waar. In de helft van de races had hij geen winwaardige snelheid.
Nou ja, ik denk niet dat de snelheid idd zo heel veel beter was, maar zijn punten aantal is vertekend door blunders van Mclaren. Zijn snelheid is/was wel genoeg om nu aan de leiding van het WK te gaan. Daar ben ik toch wel heel erg zeker van. Maar je hebt wel gelijk dat hij niet overduidelijk de snelste is, maar hij is wel 1 van de 2 meest constante coureurs qua pretatie/snelheid.
Trotse vader van Rosalie(L)