Red Bull Racing Team

Gestart door Wizard, 21 april 2012 - 13:56:21

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Enzo op 27 juli 2012 - 12:21:57
Het volgende relletje voor Red Bull staat alweer voor de deur. Ze zouden een mechanisme hebben waarmee ze de rijhoogte van de auto kunnen aanpassen na de quali en voor de race. Dit kwam in Canada aan het licht maar de FIA heeft er niet naar gehandeld aldus AMUS.

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/fia-drueckt-auge-zu-red-bull-kommt-drei-mal-davon-5305748.html

Als ik het zo lees is het niet een illegaal systeem maar gaat het er om de bediening ervan. De regels schrijven hierin voor dat het onderdeel alleen met een gereedschap te verstellen mag zijn en niet met de hand. Het schijnt het geval te zijn geweest het systeem van RBR met enige moeite toch met de hand te verstellen was zodat het zou kunnen voorkomen dat ze hier misbruik van hadden kunnen maken alleen is dit waarschijnlijk niet bewezen. 

Folkert

Citaat van: Enzo op 27 juli 2012 - 12:51:20
Niet mee eens! Vettel is echt wel één van de toppers, wellicht niet de beste maar hij hoort wel bij de top.
Daarnaast, Red Bull begeeft zich vaak in een grijs gebied mbt het reglement, maar dat is ook hoe men vaak WK's wint.
Door de grenzen op te zoeken, het is aan de FIA om het in te perken en daar waar nodig te bestraffen.
Dan heb je me denk ik verkeerd begrepen: ik zie Vettel ook als 1 van de toppers. Maar niet de aller beste als sommige van de Vettel supporters hem wel zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 27 juli 2012 - 14:18:54
Citaat van: Folkert op 27 juli 2012 - 12:37:45
Word het niet eens tijd om RBR er gewoon uit te gooien? Ik kan me niet herinneren dat er zo vaak zo veel "illegale" systemen oid zijn gevonden op een auto.
Nee natuurlijk niet. Het is niet de schuld van RBR. Zij zoeken de grenzen van de regelgeving/de mazen in de wet en de FIA dient deze mazen te dichten. Zolang de FIA alles gedoogd (of in ieder geval niet ernstig genoeg vindt om te straffen) is RBR niet illigaal bezig.


Als RBR met de hoogte van de wagens gaat rommelen, dan is er allang geen sprake meer van 'opzoeken van de grenzen'...

Sabai

Citaat van: Franky R. op 27 juli 2012 - 18:14:14
Citaat van: Matthijs op 27 juli 2012 - 14:18:54
Citaat van: Folkert op 27 juli 2012 - 12:37:45
Word het niet eens tijd om RBR er gewoon uit te gooien? Ik kan me niet herinneren dat er zo vaak zo veel "illegale" systemen oid zijn gevonden op een auto.
Nee natuurlijk niet. Het is niet de schuld van RBR. Zij zoeken de grenzen van de regelgeving/de mazen in de wet en de FIA dient deze mazen te dichten. Zolang de FIA alles gedoogd (of in ieder geval niet ernstig genoeg vindt om te straffen) is RBR niet illigaal bezig.


Als RBR met de hoogte van de wagens gaat rommelen, dan is er allang geen sprake meer van 'opzoeken van de grenzen'...

Mocht dit werkelijk het geval zijn geweest dan lijkt een passende straf op zijn plaats. Wellicht zelf diskwalificatie in het constructeurs kampioenschap de rijders kunnen er namelijk weinig aan doen waarschijnlijk. Alleen heeft de FIA anders besloten dus het zal wel een storm in een glas water geweest zijn.

Enzo

De FIA heeft het per direct reglement aangepast mbt de engine mapping. Dit nav de afwijkende maps van RB in Hockenheim die TC en engine blowing mogelijk maken. De FIA wilde nu meteen hard ingrijpen voordat het weer ging uitlopen op een dure ontwikkelingsstrijd.

De wijziging houdt in dat de teams moeten kiezen uit één van de maps die ze in de eerste vier races gebruikte, hier mag niet meer dan een fluctuatie van 2% in zitten. Geen agressieve maps meer dus, voor niemand niet. Volgens de kenners zijn de innovatieve uitlaat configs (coanda) nu een stuk minder waard en is RB niet de enige die hier last van gaat krijgen.

Vreemd genoeg berichten fan's op locatie in Hongarije dat de Renault aangedreven teams nog steeds het bekende pruttelende geluid maken, veroorzaakt door OT blowing.

Schiet mij maar lek maar ik snap er niks meer van... :-\

Sabai

Citaat van: Enzo op 28 juli 2012 - 12:55:57
De FIA heeft het per direct reglement aangepast mbt de engine mapping. Dit nav de afwijkende maps van RB in Hockenheim die TC en engine blowing mogelijk maken. De FIA wilde nu meteen hard ingrijpen voordat het weer ging uitlopen op een dure ontwikkelingsstrijd.

De wijziging houdt in dat de teams moeten kiezen uit één van de maps die ze in de eerste vier races gebruikte, hier mag niet meer dan een fluctuatie van 2% in zitten. Geen agressieve maps meer dus, voor niemand niet. Volgens de kenners zijn de innovatieve uitlaat configs (coanda) nu een stuk minder waard en is RB niet de enige die hier last van gaat krijgen.

Vreemd genoeg berichten fan's op locatie in Hongarije dat de Renault aangedreven teams nog steeds het bekende pruttelende geluid maken, veroorzaakt door OT blowing.

Schiet mij maar lek maar ik snap er niks meer van... :-\

Allereerst ik ben hier geen deskundige in. Maar ik kan begrijpen dat de teams tussen kwali en race niets meer mogen veranderen  betreft de engine mapping. Per GP zie ik het dan toch weer anders . Het lijkt mij namelijk dat je als team je motor zo efficiënt mogelijk wil afstellen voor de desbetreffende GP. Ze racen namelijk wereldwijd en nergens zijn de omstandigheden hetzelfde ze hebben te maken met hoogte , luchtvochtigheid en temperatuur verschillen het kan dan toch niet zo zijn dat je overal met dezelfde afstelling kan gaan rijden. Ik zelf heb een kart en bij 5 graden verschil moet ik de boel al aanpassen anders rijd het voor geen meter zal voor hun niet anders zijn toch?

Enzo

Citaat van: Sabai op 28 juli 2012 - 13:31:58
Citaat van: Enzo op 28 juli 2012 - 12:55:57
De FIA heeft het per direct reglement aangepast mbt de engine mapping. Dit nav de afwijkende maps van RB in Hockenheim die TC en engine blowing mogelijk maken. De FIA wilde nu meteen hard ingrijpen voordat het weer ging uitlopen op een dure ontwikkelingsstrijd.

De wijziging houdt in dat de teams moeten kiezen uit één van de maps die ze in de eerste vier races gebruikte, hier mag niet meer dan een fluctuatie van 2% in zitten. Geen agressieve maps meer dus, voor niemand niet. Volgens de kenners zijn de innovatieve uitlaat configs (coanda) nu een stuk minder waard en is RB niet de enige die hier last van gaat krijgen.

Vreemd genoeg berichten fan's op locatie in Hongarije dat de Renault aangedreven teams nog steeds het bekende pruttelende geluid maken, veroorzaakt door OT blowing.

Schiet mij maar lek maar ik snap er niks meer van... :-\

Allereerst ik ben hier geen deskundige in. Maar ik kan begrijpen dat de teams tussen kwali en race niets meer mogen veranderen  betreft de engine mapping. Per GP zie ik het dan toch weer anders . Het lijkt mij namelijk dat je als team je motor zo efficiënt mogelijk wil afstellen voor de desbetreffende GP. Ze racen namelijk wereldwijd en nergens zijn de omstandigheden hetzelfde ze hebben te maken met hoogte , luchtvochtigheid en temperatuur verschillen het kan dan toch niet zo zijn dat je overal met dezelfde afstelling kan gaan rijden. Ik zelf heb een kart en bij 5 graden verschil moet ik de boel al aanpassen anders rijd het voor geen meter zal voor hun niet anders zijn toch?

Ze mogen op aangeven van de FIA wel het één en ander aanpassen. Maar dan alleen in bijzondere omstandigheden zoals regen of een race op hoge hoogte zoals Interlagos. Anders moeten ze kiezen uit een map van de eerste vier races.

Enzo


Fabian

Citaat van: Enzo op 31 juli 2012 - 00:50:07
Team spirit!   :-X


Beste vrienden zullen het nooit worden!

0634

Nou jongens, ze botsen een beetje in een druk persgebied... Poehee. Komkommertijd zeker ;).

Folkert

Citaat van: Jeroen op 31 juli 2012 - 06:37:10
Nou jongens, ze botsen een beetje in een druk persgebied... Poehee. Komkommertijd zeker ;).
Nee dit is echt oorlog >:( tussen die 2, zie je zo. Volgende RBR rel? ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Mwa ik vind het wegwerp gebaartje dat Webber lijkt te maken wel opvallend....

T.Nuvolari

LOL wegwerpgebaar, Webber steekt gewoon zijn duim op naar Senna. 

Zo zie je maar hoe misverstanden ontstaan. ;)


Fabian

Citaat van: M@rc op 31 juli 2012 - 11:36:33
LOL wegwerpgebaar, Webber steekt gewoon zijn duim op naar Senna. 

Zo zie je maar hoe misverstanden ontstaan. ;)


Hahaa nu je het zegt ja. Was me niet zo opgevallen. Misschien wordt het tijd voor een brilletje!  :-[

Wizard

Citaat van: Jeroen op 31 juli 2012 - 06:37:10
Nou jongens, ze botsen een beetje in een druk persgebied... Poehee. Komkommertijd zeker ;).

Los daarvan zijn Mark en Seb ook weer geen beste vrienden. ;)