Red Bull Racing Team

Gestart door Wizard, 21 april 2012 - 13:56:21

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 22 juli 2012 - 12:09:44
Wat gebeurt er met Red Bull vandaag de dag dan?


Je doelt op het opvallende koppelkromme van de motor? Vettel gaat straks zijn thuisGP rijden, dus reken het maar uit...


RBR zal vast pas na de GP worden aangepakt.

Fabian

Er is wel vaak heisa rondom die bolide van Red Bull. Ditmaal zijn de stewards het niet eens, maar Red Bull heeft niet de regels overtreden. Er zal denk ik nog wel wat gebeuren...

Franky R.

Citaat van: Fabian op 22 juli 2012 - 13:05:47
Er is wel vaak heisa rondom die bolide van Red Bull. Ditmaal zijn de stewards het niet eens, maar Red Bull heeft niet de regels overtreden. Er zal denk ik nog wel wat gebeuren...


Maar aan de andere kant is het wel erg vaak 'heisa' rondom die auto's van RBR...

Wizard

Inderdaad. En was het 'diffuser-verhaal' afgelopen seizoen ook niet een gedoogbeleid?

Franky R.

Citaat van: Wizard op 22 juli 2012 - 13:37:59
Inderdaad. En was het 'diffuser-verhaal' afgelopen seizoen ook niet een gedoogbeleid?


Idd. een gebrek aan ruggengraat van de FIA. En laat ik vooral niet beginnen over de flexvleugels van RBR [2010?], die de test doorstonden...maar op de baan zowat over het asfalt schraapten... :P


Maar dat [flexvleugels] was eerder een foutief meetmethode van de FIA, dat een 'overtreding' door RBR. Hoewel de FIA vaker heeft ingegrepen, omdat een vinding of onderdeel 'niet naar de letter van het reglement' was

Wizard

En opnieuw under investigation. Gaat lekker met Red Bull en de zijne. Ik ben benieuwd of nu opnieuw de dans wordt ontsprongen. Dat zal de zoveelste keer zijn. Nu ben ik niet iemand die voor straffen gaat pleiten maar in het verleden zijn rijders voor een zelfde 'vergrijp' simpelweg bestraft. Als de wedstrijdleiding consequent is, krijgt Vettel een tijdstraf. Een reprimande zou écht een zwaktebod zijn van de wedstrijdleiding. Maar ik ben bang dat Vettel zo ermee wegkomt. Dan is ingegrepen door de wedstrijdleiding. En Vettel voorkwam natuurlijk een incident. ;)

Folkert

RBR moet eens serieus gestraft worden, vorig jaar al illigaal WK's gewonnen en dit jaar blijven ze maar door gaan. Het hele team met iedereen er op en er aan, behalve Webber, heb ik totaal geen sympathie mee.

Een van de redenen waarom ik Vettel ook een overroepen coureur vind.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Vorig jaar illegaal wk? Wat weet jij meer dan mij?

Franky R.

Citaat van: sanderalonso op 23 juli 2012 - 23:07:59
Vorig jaar illegaal wk? Wat weet jij meer dan mij?


Hoezo weet Folkert meer dan jij? Ben je de flexvleugels vergeten? Accoord, de fout lag voornamelijk bij de FIA. Want die hadden geen goede test bedacht...

Figge

Dan is er toch geen sprake van valsspelen. Akkoord, RBR heeft discutabelle snufjes gehanteerd, maar zijn nooit illegaal verklaard...

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 23 juli 2012 - 23:42:26
Dan is er toch geen sprake van valsspelen. Akkoord, RBR heeft discutabelle snufjes gehanteerd, maar zijn nooit illegaal verklaard...


Ja, dat is waar...Ik heb daarom ook gesteld dat de FIA in die zaak de grote slappeling was. Eerder werden er vindingen illegaal verklaard, omdat ze niet naar de letter van het reglement functioneerden.


Dat argument had de FIA ook kunnen aangrijpen. Dus men kan nog altijd stellen dat de RBR niet conform het reglement was.

0634

Citaat van: Mark F1gge op 23 juli 2012 - 23:42:26
Dan is er toch geen sprake van valsspelen. Akkoord, RBR heeft discutabelle snufjes gehanteerd, maar zijn nooit illegaal verklaard...
Dat vind ik ook. De regels zijn soms niet helder en de intentie van de regels wordt nogal eens genegeerd, wat zonde is, maar daar kan je de schuld ook niet van bij RBR leggen.

Wat ik wel jammer vind is dat zij de randen van het toelaatbare opzoeken en er misschien wel overheen gaan, maar zodra een ander dat doet (Lotus) gaan ze klagen. Dan moet je ook een grote jongen zijn.

Matthijs

Precies, het is juist goed om de grenzen op te zoeken (en past goed bij Newey) en het is aan de FIA om de grenzen duidelijk te stellen.

En ja dat klagen over andere teams vind ik ook niet leuk, maar dat is strategie. Net zo goed als het strategie is als Button over de radio roept dat Vettel hem buiten het circuit inhaalt.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2012 - 06:38:46
Citaat van: Mark F1gge op 23 juli 2012 - 23:42:26
Dan is er toch geen sprake van valsspelen. Akkoord, RBR heeft discutabelle snufjes gehanteerd, maar zijn nooit illegaal verklaard...
Dat vind ik ook. De regels zijn soms niet helder en de intentie van de regels wordt nogal eens genegeerd, wat zonde is, maar daar kan je de schuld ook niet van bij RBR leggen.

Wat ik wel jammer vind is dat zij de randen van het toelaatbare opzoeken en er misschien wel overheen gaan, maar zodra een ander dat doet (Lotus) gaan ze klagen. Dan moet je ook een grote jongen zijn.

Over en weer wordt geklaagd over een ander. Dat is de politieke kant van de Formule 1. ;)

Wizard

Citaat van: Franky R. op 23 juli 2012 - 23:23:30
Citaat van: sanderalonso op 23 juli 2012 - 23:07:59
Vorig jaar illegaal wk? Wat weet jij meer dan mij?


Hoezo weet Folkert meer dan jij? Ben je de flexvleugels vergeten? Accoord, de fout lag voornamelijk bij de FIA. Want die hadden geen goede test bedacht...

Nou, volgens mij werd het gedoogd. Net als het diffusor-verhaal. Iets dogen is niet helemaal legaal. ;)