Red Bull Racing Team

Gestart door Wizard, 21 april 2012 - 13:56:21

« vorige - volgende »

0634

Lijkt me ook niet. Al hebben ze de enige race die ze er mee reden toch maar mooi gewonnen ;D


Sabai

Citaat van: Kootje op 02 juni 2012 - 20:30:42
Citaat van: Jozef op 02 juni 2012 - 18:18:24
Citaat van: Fabian van Tiel op 02 juni 2012 - 17:25:08
Citaat van: Gerard op 02 juni 2012 - 16:20:50
http://www.f1.nl/news/5330/fia-verklaart-red-bulls-bodemplaat-illegaal/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Dussssss
Nu eens kijken of ze de aansluiting verliezen...

Vanwege een simpel gaatje in de bodemplaat zeker? Haha. :P

Dat simpele gaatje zou zomaar het ei van Columbus kunnen zijn. ::)

Ik vind het een beetje jammer hoe alles aan banden word gelegd tegenwoordig. Als er een team is met een nieuwe innovatie of ontwikkeling word dit direct om zeep geholpen.

0634

Een gaatje in de bodem valt voor mij niet onder het kopje innovatie. ;)

Jozef

Citaat van: Kootje op 02 juni 2012 - 20:30:42
Citaat van: Jozef op 02 juni 2012 - 18:18:24
Citaat van: Fabian van Tiel op 02 juni 2012 - 17:25:08
Citaat van: Gerard op 02 juni 2012 - 16:20:50
http://www.f1.nl/news/5330/fia-verklaart-red-bulls-bodemplaat-illegaal/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Dussssss
Nu eens kijken of ze de aansluiting verliezen...

Vanwege een simpel gaatje in de bodemplaat zeker? Haha. :P

Dat simpele gaatje zou zomaar het ei van Columbus kunnen zijn. ::)

Ja hallo zeg, een gat in een bodemplaat op een plek die aerodynamisch totaal niet belangrijk is voor de auto (vlak voor het achterwiel)? Daar gaan ze echt geen twee tienden per ronde verschil mee maken hoor, waarschijnlijk zelfs geen tiende...

Gerard

Nou, daar had Gary Anderson toch een andere mening over Jozef... we zullen het in Canada zien. Als de Bulls dan weer vooraan rte vionden zijn heb je gelijk...

Jozef

Dat is ook nogal een oneerlijke stelling, twee minder op elkaar lijkende circuits dan Monaco en Canada vind je niet op de kalender dus als de Bulls nu ineens achteraan staan dan ligt dat gewoon aan het circuit. Kijk dan liever naar Valencia.

Kootje

Citaat van: Jozef op 02 juni 2012 - 23:05:00
Ja hallo zeg, een gat in een bodemplaat op een plek die aerodynamisch totaal niet belangrijk is voor de auto (vlak voor het achterwiel)? Daar gaan ze echt geen twee tienden per ronde verschil mee maken hoor, waarschijnlijk zelfs geen tiende...

Gaatje zit er niet zomaar. ::)

0634

Ze zullen er vast een voordeeltje van hebben, maar een innovatie kan ik het toch echt niet noemen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 03 juni 2012 - 10:31:45
Ze zullen er vast een voordeeltje van hebben, maar een innovatie kan ik het toch echt niet noemen.

Zo zou ik ''t idd ook niet willen omschrijven nee.
Maar om nu -zoals Jozef- het belang van die gaten zomaar weg te wuiven lijkt me ook weer niet reeel.
Zoals gezegd, ze zitten er niet zomaar.

Sabai

#41
Citaat van: Jeroen op 02 juni 2012 - 23:02:33
Een gaatje in de bodem valt voor mij niet onder het kopje innovatie. ;)

Wel goed lezen he ;) . Ik zei inovatie of ontwikkeling. Dit valt voor mij onder een ontwikeling.
Maar de inovatie zoals dubble diff ehab of lotus hun nieuwe ophanging begin dit jaar . Ik zie liever van dit soort dingen i.p.v.  een banden loterij.

De F1 is er juist toch om de techniek te stimuleren. Nieuwe toepassingen van materialen te vinden en zo tot nieuwe ontwikkelingen en innovaties te komen. Ik persoonlijk vind dat de FIA doorgeslagen is met het aan banden leggen van deze ontwikkelingen door middel van al die regels van de laatste 3 jaar. Ik hoef niet elke race een andere winnaar te zien. Ik wil het beste pakket zien winnen. En als die toevallig 11 van de 19 races wint so be it.

Jozef

Citaat van: Kootje op 03 juni 2012 - 08:59:24
Citaat van: Jozef op 02 juni 2012 - 23:05:00
Ja hallo zeg, een gat in een bodemplaat op een plek die aerodynamisch totaal niet belangrijk is voor de auto (vlak voor het achterwiel)? Daar gaan ze echt geen twee tienden per ronde verschil mee maken hoor, waarschijnlijk zelfs geen tiende...

Gaatje zit er niet zomaar. ::)

Natuurlijk niet, een topteam in de F1 zou hier onderzoek naar doen al is het maar om 0.02s te winnen... wat imo waarschijnlijk nog dicht bij de realiteit zit ook. :P

0634

Citaat van: Sabai op 03 juni 2012 - 11:15:32
Citaat van: Jeroen op 02 juni 2012 - 23:02:33
Een gaatje in de bodem valt voor mij niet onder het kopje innovatie. ;)

Wel goed lezen he ;) . Ik zei inovatie of ontwikkeling. Dit valt voor mij onder een ontwikeling.
Maar de inovatie zoals dubble diff ehab of lotus hun nieuwe ophanging begin dit jaar . Ik zie liever van dit soort dingen i.p.v.  een banden loterij.

De F1 is er juist toch om de techniek te stimuleren. Nieuwe toepassingen van materialen te vinden en zo tot nieuwe ontwikkelingen en innovaties te komen. Ik persoonlijk vind dat de FIA doorgeslagen is met het aan banden leggen van deze ontwikkelingen door middel van al die regels van de laatste 3 jaar. Ik hoef niet elke race een andere winnaar te zien. Ik wil het beste pakket zien winnen. En als die toevallig 11 van de 19 races wint so be it.
Ik snap je punt wel, maar die paar gaatjes zie ik niet als een ontwikkeling van belang dat nu gestopt wordt hoor. Dat had ieder team kunnen bedenken, ware het niet dat iedereen dacht dat het verboden was. En dat bleek het ook te zijn.

gloudiesaurus

Opvallend dat het verboden word en dat er geen officieel protest is ingediend na de race. Dan had het Webber zo maar zijn overwinning hebben kunnen kosten.

Denk dat Red Bull er wel wat voordeel gehaald heeft, die gaten zijn er niet voor niets, maar significant? Nee dat geloof ik niet...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is