Mugello test 1 t/m 3 mei

Gestart door Enzo, 18 april 2012 - 18:48:40

« vorige - volgende »

Wizard

Inderdaad. Maar dat ga ik niet aannemen als feit in mijn voorspelling. Ik vlak Alonso en Ferrari ook nerges uit, maar acht de kans gewoonweg klein dat ze mee kunnen strijden om de titel. Daarvoor is hun achterstand gewoonweg te groot.

0634

Hun achterstand op de baan inderdaad wel, niet die in punten uiteraard. Ze moeten met een geweldige update komen willen ze serieus meedoen. Dat verwacht ik niet om eerlijk te zijn.

robbert

daarom dat ze eigenlijk beter al beginnen denken aan 2013

Niels_


0634

Lijkt mij ook niet nee. Waar is dat voor nodig dan? We zitten pas begin mei, nog 16 races te gaan, alles zit in punten dicht bij elkaar. Lijkt mij nergens voor nodig om in mei dan al voor volgend jaar te gaan werken.

monaco2011

aangezien er weinig regelwijzigingen zullen zijn voor 2013, kun je beter dit seizoen gewoon zo goed mogelijk proberen af te maken. Of misschien kunnen ze zich beter al gaan richten op 2014, dan zijn er volgens mij wel een aantal grote wijzigingen

Enzo

Zie net pas dat McLaren met een hogere neus aan het testen was in Mugello.
Zouden ze van hun lage neus idee afstappen?


Kootje

Citaat van: Enzo op 08 mei 2012 - 14:18:37
Zie net pas dat McLaren met een hogere neus aan het testen was in Mugello.
Zouden ze van hun lage neus idee afstappen?

Niet helemaal zo te zien (eigenlijk is alleen de punt vd neus iets opgelift), en lijkt me ook niet echt haalbaar.
Om met 'n echt hoge neus (zoals de rest) te gaan rijden, moet het complete chassis op de schop.


Franky R.

Citaat van: Kootje op 08 mei 2012 - 16:41:46
Citaat van: Enzo op 08 mei 2012 - 14:18:37
Zie net pas dat McLaren met een hogere neus aan het testen was in Mugello.
Zouden ze van hun lage neus idee afstappen?

Niet helemaal zo te zien (eigenlijk is alleen de punt vd neus iets opgelift), en lijkt me ook niet echt haalbaar.
Om met 'n echt hoge neus (zoals de rest) te gaan rijden, moet het complete chassis op de schop.


He, zo'n neus had McLaren eerder toch al? Ik dacht 2002 of zo? Ik weet nog dat Hakkinen nog voor het team reed...I.i.g. is het niets nieuws voor het team...

Jozef

Citaat van: Kootje op 08 mei 2012 - 16:41:46
Citaat van: Enzo op 08 mei 2012 - 14:18:37
Zie net pas dat McLaren met een hogere neus aan het testen was in Mugello.
Zouden ze van hun lage neus idee afstappen?

Niet helemaal zo te zien (eigenlijk is alleen de punt vd neus iets opgelift), en lijkt me ook niet echt haalbaar.
Om met 'n echt hoge neus (zoals de rest) te gaan rijden, moet het complete chassis op de schop.

Inderdaad, alleen de neus zelf is veranderd, het "rigide" stuk waar ook de draagarmen aan bevestigd worden, is hetzelfde. Ze behouden dus dezelfde mechanische eigenschappen (dit was de reden waarom zo niet voor een hoge neus gegaan zijn) maar sturen met de nieuwe neus toch ook meer lucht onder de auto door en dus naar achteren toe.

Ik vind het wel interessant, je zag vaak tijdens de races dat de Macs bijvoorbeeld niet goed een voorligger konden volgen bij het uitaccelereren, dit wijst op een gebrek aan grip achteraan dus met de nieuwe neus kan dat wel eens verholpen worden. Ze hebben dan iets minder grip aan de voorkant, maar iets meer aan de achterkant, en het schijnt toch dat McLaren wat problemen had met deze balans.