Round 4: The Bahrain International Circuit

Gestart door Enzo, 17 april 2012 - 23:05:35

« vorige - volgende »

Sabai

Leuke race gezien, Kimmi super gereden en prachtig om te zien dat hij nog steeds erg terleur gesteld is met P2 . Dit is waarom ik altijd een groot fan van hem ben zoals hij vandaag reed. Als ze hem een goede auto blijven geven dan wint hij er nog wel een dit jaar.

Kootje

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 15:50:43
McLaren stelt enorm teleur, vooral Hamilton die totaal geen beweging maakt richting Ferrari en kleurloos heeft gereden.

Niet mee eens.
Oke, hij probeerde idd niets tov alonso, maar toen was het beste van z'n banden er ook al af.
Voor de rest reed hij gewoon 'n goede race die tot 2x toe verknald werd door z'n pitsstop.
De 1e koste hem 6 seconde en de 2e zelfs 9, bij elkaar toch 17 seconden en dan heb ik 't nog niet eens over de extra tijd die hij daardoor verloor achter andere coureurs die hij anders niet tegengekomen was.
Als je tot 2x toe ver buiten de top 10 gekegeld wordt door gestuntel van je team, dan doe je het gewoon goed met 'n puntenfinish.
Niet het resultaat waar vooraf op gehoopt werd, maar aan hem lag het dit keer niet.

Kootje

Citaat van: Sabai op 22 april 2012 - 16:13:34
Leuke race gezien, Kimmi super gereden en prachtig om te zien dat hij nog steeds erg terleur gesteld is met P2 . Dit is waarom ik altijd een groot fan van hem ben zoals hij vandaag reed. Als ze hem een goede auto blijven geven dan wint hij er nog wel een dit jaar.

Jammer dat hij 't Vettel net niet moeilijk kon maken.

Gerard

Nico verdedigde inderdaad wel iets te fel ja, tot 2x... Zal wel een straf van 20 sec worden..
al met al toch wel een vermakelijke race gezien... Al vind Schumacher er nix an met de banden zo.. -Op 70% van mn kunnen rijden omdat de banden anders na 4 ronden weg zijn- zo zei hij bij RTLDuitsland... Tja, dat heeft iedereen en maakt het voor ons leuk ;)

gloudiesaurus

Wat een gave race! En wat een leuke uitslag met Vettel als winnaar en twee Lotussen op het podium. Jammer dat Kimi niet net wat meer over had om het nog eens bij Vettel te proberen.

McLaren was wel weer aan het harken zeg, met de pitstops.

En ook Di Resta knap gereden dit weekend!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 16:14:27
Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 15:50:43
McLaren stelt enorm teleur, vooral Hamilton die totaal geen beweging maakt richting Ferrari en kleurloos heeft gereden.

Niet mee eens.
Oke, hij probeerde idd niets tov alonso, maar toen was het beste van z'n banden er ook al af.

Slijt de harde band binnen een ronde?

CitaatVoor de rest reed hij gewoon 'n goede race die tot 2x toe verknald werd door z'n pitsstop.
De 1e koste hem 6 seconde en de 2e zelfs 9, bij elkaar toch 17 seconden en dan heb ik 't nog niet eens over de extra tijd die hij daardoor verloor achter andere coureurs die hij anders niet tegengekomen was.
Als je tot 2x toe ver buiten de top 10 gekegeld wordt door gestuntel van je team, dan doe je het gewoon goed met 'n puntenfinish.
Niet het resultaat waar vooraf op gehoopt werd, maar aan hem lag het dit keer niet.

De pitstops waren zeker niet één om over naar huis te schrijven maar vond Hamilton te passief rijden. Liet zich makkelijk opzij zetten door Grosjean en heb hem nauwelijks aanvallend zien rijden. En dat terwijl hij wel het materiaal er voor heeft. Juist de terugval door het falen van McLaren geeft goed weer dat hij verder naar voor moet rijden en het materiaal dus snel genoeg is. Ik vond het geen lekkere race van Lewis.

Wizard

Citaat van: Gerard op 22 april 2012 - 16:16:23
Nico verdedigde inderdaad wel iets te fel ja, tot 2x... Zal wel een straf van 20 sec worden..
al met al toch wel een vermakelijke race gezien... Al vind Schumacher er nix an met de banden zo.. -Op 70% van mn kunnen rijden omdat de banden anders na 4 ronden weg zijn- zo zei hij bij RTLDuitsland... Tja, dat heeft iedereen en maakt het voor ons leuk ;)

Ja, wat een onzin zeg, om dat niet meteen te beoordelen en eventueel te bestraffen.

gloudiesaurus

Hamilton had vandaag ook gewoon de snelheid met de McLaren niet, waarschijnlijk wist hij wel dat Grosjean stukken sneller was...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 16:19:54
Citaat van: Gerard op 22 april 2012 - 16:16:23
Nico verdedigde inderdaad wel iets te fel ja, tot 2x... Zal wel een straf van 20 sec worden..
al met al toch wel een vermakelijke race gezien... Al vind Schumacher er nix an met de banden zo.. -Op 70% van mn kunnen rijden omdat de banden anders na 4 ronden weg zijn- zo zei hij bij RTLDuitsland... Tja, dat heeft iedereen en maakt het voor ons leuk ;)

Ja, wat een onzin zeg, om dat niet meteen te beoordelen en eventueel te bestraffen.

Vind dat ook jammer... die staartjes altijd na de race. De stewards hadden deze actie makkelijk meteen al kunnen bestraffen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

rafael25

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 16:19:20
Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 16:14:27
Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 15:50:43
McLaren stelt enorm teleur, vooral Hamilton die totaal geen beweging maakt richting Ferrari en kleurloos heeft gereden.

Niet mee eens.
Oke, hij probeerde idd niets tov alonso, maar toen was het beste van z'n banden er ook al af.

Slijt de harde band binnen een ronde?

CitaatVoor de rest reed hij gewoon 'n goede race die tot 2x toe verknald werd door z'n pitsstop.
De 1e koste hem 6 seconde en de 2e zelfs 9, bij elkaar toch 17 seconden en dan heb ik 't nog niet eens over de extra tijd die hij daardoor verloor achter andere coureurs die hij anders niet tegengekomen was.
Als je tot 2x toe ver buiten de top 10 gekegeld wordt door gestuntel van je team, dan doe je het gewoon goed met 'n puntenfinish.
Niet het resultaat waar vooraf op gehoopt werd, maar aan hem lag het dit keer niet.

De pitstops waren zeker niet één om over naar huis te schrijven maar vond Hamilton te passief rijden. Liet zich makkelijk opzij zetten door Grosjean en heb hem nauwelijks aanvallend zien rijden. En dat terwijl hij wel het materiaal er voor heeft. Juist de terugval door het falen van McLaren geeft goed weer dat hij verder naar voor moet rijden en het materiaal dus snel genoeg is. Ik vond het geen lekkere race van Lewis.
Mclaren had last van pitstops maar ook hun racepaces waren helemaal niet ok..1.40.1.39 en de rest deed 1.37.1.38... heel verschillen dan de eerst GP :(

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 22 april 2012 - 16:20:44
Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 16:19:54
Citaat van: Gerard op 22 april 2012 - 16:16:23
Nico verdedigde inderdaad wel iets te fel ja, tot 2x... Zal wel een straf van 20 sec worden..
al met al toch wel een vermakelijke race gezien... Al vind Schumacher er nix an met de banden zo.. -Op 70% van mn kunnen rijden omdat de banden anders na 4 ronden weg zijn- zo zei hij bij RTLDuitsland... Tja, dat heeft iedereen en maakt het voor ons leuk ;)

Ja, wat een onzin zeg, om dat niet meteen te beoordelen en eventueel te bestraffen.

Vind dat ook jammer... die staartjes altijd na de race. De stewards hadden deze actie makkelijk meteen al kunnen bestraffen.

Dat bedoel ik. Als het nu de eindfase van de race is, kan ik het begrijpen, dit niet.

Wizard

Citaat van: rafael25 op 22 april 2012 - 16:23:22
Mclaren had last van pitstops maar ook hun racepaces waren helemaal niet ok..1.40.1.39 en de rest deed 1.37.1.38... heel verschillen dan de eerst GP :(

Volgens mij heeft Lewis driekwart race vast gezeten achter Massa en Alonso. Logisch dat de tijden dan niet die van Ferrari ontlopen en trager zijn dan ze konden. Button reed regelmatig 38'ers, dus de snelheid zit in de auto.

Kootje

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 16:19:20
Ik vond het geen lekkere race van Lewis.

Nou ja ..... hij heeft idd wel betere races gereden.
Maar kleurloos vind ik 'n te negatieve lading hebben in deze.
Zonder die verknalde pitsstops (zelfs de 3e was niet echt goed) had z'n race er 'n stuk beter uit gezien.

Jozef

Wat Hamilton betreft, niet vergeten dat hij Rosberg inhaalde met een gedurfde beweging door het stof naast de baan, en volgens mij heeft hij ook Massa on-track gepakt na zijn eerste pitstop.

Op het einde van de race hing hij rondenlang binnen de seconde van Alonso, maar de regisseur bracht dit nooit in beeld dus geen idee of hij wat geprobeerd heeft.

Wizard

Die actie van Lewis was stoer maar ook voortgevloeid door Rosberg die daar over het randje ging. En Bahrein biedt die ruimte nu eenmaal. Zonder al te veel verlies kun je daar best naast de baan belanden.