Round 4: The Bahrain International Circuit

Gestart door Enzo, 17 april 2012 - 23:05:35

« vorige - volgende »

Kootje

Oooh ..... ik kan me ook best voorstellen dat ze 'n probleem met DRS hadden en dat dit ze 'n hoop tijd zou kosten.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze die gok bewust niet genomen hebben om zo alsnog Q2 te halen.

Wizard

Citaat van: Kootje op 21 april 2012 - 19:27:51
Overigens claimen ze bij Mercedes dat Schumacher bewust binnen bleef vanwege 'n defect aan het DRS systeem.

http://www.planetf1.com/driver/3213/7689509/Schumi-suffered-a-DRS-failure

Dit kan ik echter maar moeilijk geloven.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de W03 zonder DRS niet sneller zou zijn dan de Caterham.
Persoonlijk had ik die gok wel genomen.

Wat een kolder, Schumacher zat nog gewoon in de Mercedes en de teleurstelling was van zijn lichaamshouding af te lezen.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 21:53:00
Citaat van: Kootje op 21 april 2012 - 19:27:51
Overigens claimen ze bij Mercedes dat Schumacher bewust binnen bleef vanwege 'n defect aan het DRS systeem.

http://www.planetf1.com/driver/3213/7689509/Schumi-suffered-a-DRS-failure

Dit kan ik echter maar moeilijk geloven.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de W03 zonder DRS niet sneller zou zijn dan de Caterham.
Persoonlijk had ik die gok wel genomen.

Wat een kolder, Schumacher zat nog gewoon in de Mercedes en de teleurstelling was van zijn lichaamshouding af te lezen.
dus daarom is het kolder?? tuurlijk was hij teleurgesteld en waarom zou hij niet in zn auto blijven zitten. Ik heb ook wel mn twijfels over deze verklaring, maar t zou best kunnen dat dit probleem ze ff in een lastige situatie bracht. Hoe dan ook t blijft knullig, maar wel enigzins verklaarbaar, al weten wij het hier (achteraf) altijd weer beter natuurlijk ;)

Wizard

Ik geloof niet dat als er écht problemen waren, Schumacher nog relaxed in de Mercedes zat. Als ik schaatsen aan heb wil ik niet gaan zwemmen. ;) Logica.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 22:32:45
Ik geloof niet dat als er écht problemen waren, Schumacher nog relaxed in de Mercedes zat. Als ik schaatsen aan heb wil ik niet gaan zwemmen. ;) Logica.
sorry, maar ik snap niet wat je bedoeld. Wat had Schumacher dan moeten doen, zelf het probleem verhelpen??

Wizard

Punt is, als je een probleem hebt en niet verder kunt, zit je niet in je bolide en/of wordt er aan gewerkt. Dit was niet het geval. Mja, we kunnen er nog tig reacties aan wijden, ikzelf heb het idee dat Mercedes/Schumacher de boel onderschat hebben. Dat er dan een probleem wordt aangesneden of misschien een bestaand probleem aangedikt, vind ik een prima uitvlucht. Geen team zal van zichzelf gaan roepen dat ze oenen zijn.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 22:53:35
Punt is, als je een probleem hebt en niet verder kunt, zit je niet in je bolide en/of wordt er aan gewerkt. Dit was niet het geval. Mja, we kunnen er nog tig reacties aan wijden, ikzelf heb het idee dat Mercedes/Schumacher de boel onderschat hebben. Dat er dan een probleem wordt aangesneden of misschien een bestaand probleem aangedikt, vind ik een prima uitvlucht. Geen team zal van zichzelf gaan roepen dat ze oenen zijn.
ze probeerden het probleem voor Q2 weer te fixen, dus ze waren wel degelijk van plan om verder te gaan. Waarom zou Schumacher dan uit moeten stappen?? alle coureurs blijven tijdens de kwalificatie toch in de auto zitten?? ik geloof eigenlijk ook niet dat ze het probleem verzonnen hebben, want dat valt met beelden en dat vrij makkelijk te achterhalen, maar misschien hadden ze er beter aan gedaan om met zachte banden, zonder DRS en een snellere baan toch op zeker te gaan. Hoe dan ook het feit dat Schumacher nog in de auto zat zegt in mijn ogen helemaal niks, dus om op basis daarvan hun verklaring als kolder te beschouwen, dat vind ik dan weer kolder

Wizard

Ik zag niemand sleutelen aan de bolide. Als zich doorgaans problemen voordoen, dan wordt met man en macht, gewerkt aan een bolide. Dat was bij Schumacher niet te zien. Hij zat relaxed in zijn auto en daar omheen was totaal geen activiteit. De auto was niet ingeplugd, helemaal niks. Dan bekruipt mij toch het gevoel dat als er al een probleem is, deze nu als joker wordt ingezet om de fout te verdoezelen.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 23:07:57
Ik zag niemand sleutelen aan de bolide. Als zich doorgaans problemen voordoen, dan wordt met man en macht, gewerkt aan een bolide. Dat was bij Schumacher niet te zien. Hij zat relaxed in zijn auto en daar omheen was totaal geen activiteit. De auto was niet ingeplugd, helemaal niks. Dan bekruipt mij toch het gevoel dat als er al een probleem is, deze nu als joker wordt ingezet om de fout te verdoezelen.
hoe lang is het in beeld geweest en wanneer was dat?? juist, toen ze er al uit lagen. Bovendien, een probleem los je niet altijd op door te sleutelen ;)
mocht er niks aan de hand zijn geweest, dan is het idd een ongekende blunder, waarvan je je haast niet voor kunt stellen dat Mercedes die maakt. Niet dat ze Kova hadden kunnen verwachten, maar normaal gesproken Vergne toch zeker.

Wizard

Als het niet ter plaatse opgelost kon worden, en verder rijden geen optie was, zat Schumacher niet in de auto. Aangezien Schumacher wel in de auto zat geeft dat aan dat hij nog kon en ging rijden. Nogmaals, als ik met schaatsen richting de ijsbaan loop, ga ik niet zwemmen. ;) Schumacher zegt tegen de BBC dat het geen nut meer had om te rijden waarop ik zeg: als je niet meer wilt/kunt rijden zit je ook niet in de auto. Lijkt me geen hoger wiskunde.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 23:44:29
Als het niet ter plaatse opgelost kon worden, en verder rijden geen optie was, zat Schumacher niet in de auto. Aangezien Schumacher wel in de auto zat geeft dat aan dat hij nog kon en ging rijden. Nogmaals, als ik met schaatsen richting de ijsbaan loop, ga ik niet zwemmen. ;) Schumacher zegt tegen de BBC dat het geen nut meer had om te rijden waarop ik zeg: als je niet meer wilt/kunt rijden zit je ook niet in de auto. Lijkt me geen hoger wiskunde.
En als je door het ijs zakt dan?? ;)
Schumacher zegt dat het geen zin meer had om te rijden, zolang het probleem niet was opgelost!! Kijk, als het een software probleem is oid, heeft het weinig zin om te gaan sleutelen, of als je niet weet waar het probleem exact zit. Misschien heb je wel gelijk hoor, maar t enige wat in beeld was, was dat Schumacher uitstapte, verder kon je uit die beelden weinig opmaken, dus pas daar dan ook mee op.

Wizard

Ik begrijp je, maar als rijden geen zin heeft, en je klaar bent, blijf je niet nog 10 minuten in de auto zitten. ;)

monaco2011

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 00:01:42
Ik begrijp je, maar als rijden geen zin heeft, en je klaar bent, blijf je niet nog 10 minuten in de auto zitten. ;)
volgens mij mis je een belangrijk aspect, rijden had geen zin (zegt Mercedes/Schumacher) zo lang het probleem niet was opgelost. Ze gingen er dus vanuit dat ze het probleem nog konden fixen en de kwalificatie nog konden vervolgen.

Wizard

Nou ja, we kunnen nog lang doorgaan, als je het niet erg vind houd ik een slag om de arm. Ik geloof er niet zo hard in als nu wordt beweerd door Mercedes.

janke

Citaat van: monaco2011 op 21 april 2012 - 23:54:49
Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 23:44:29
Als het niet ter plaatse opgelost kon worden, en verder rijden geen optie was, zat Schumacher niet in de auto. Aangezien Schumacher wel in de auto zat geeft dat aan dat hij nog kon en ging rijden. Nogmaals, als ik met schaatsen richting de ijsbaan loop, ga ik niet zwemmen. ;) Schumacher zegt tegen de BBC dat het geen nut meer had om te rijden waarop ik zeg: als je niet meer wilt/kunt rijden zit je ook niet in de auto. Lijkt me geen hoger wiskunde.
En als je door het ijs zakt dan?? ;)
Schumacher zegt dat het geen zin meer had om te rijden, zolang het probleem niet was opgelost!! Kijk, als het een software probleem is oid, heeft het weinig zin om te gaan sleutelen, of als je niet weet waar het probleem exact zit. Misschien heb je wel gelijk hoor, maar t enige wat in beeld was, was dat Schumacher uitstapte, verder kon je uit die beelden weinig opmaken, dus pas daar dan ook mee op.

De beelden geven ook aan dat MS alles behalve blij was. Hij pleurde nogal gedesideerd de handschoenen in de hoek. Er was volgens mij dan ook wel degelijk iets aan de hand. Of de auto of ze hebben zich goed verkeken en slecht ingeschat wat de concurrentie nog deed. En het volgens mij is dat het laatste. Maar goed, eens kijken of hij met de Mercedes wat goed gaat maken. Hij moet wel van ver komen. Fijne race gewenst allemaal en dat zonder problemen van buitenaf.
Some things are too important to be left in the past.