Round 4: The Bahrain International Circuit

Gestart door Enzo, 17 april 2012 - 23:05:35

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 16:26:10
Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 16:19:20
Ik vond het geen lekkere race van Lewis.

Nou ja ..... hij heeft idd wel betere races gereden.
Maar kleurloos vind ik 'n te negatieve lading hebben in deze.
Zonder die verknalde pitsstops (zelfs de 3e was niet echt goed) had z'n race er 'n stuk beter uit gezien.


Tuurlijk maar van rijders als Hamilton verwacht ik juist top races als het niet meezit. Juist dan zijn ze op hun best en laten ze vuur zien. Dat bleef vandaag uit. Voor Hamiltons doen vond ik het bleekjes vandaag. Hij kan beter dan dit, ook als het niet meezit.

rafael25


monaco2011

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 16:25:51
Citaat van: rafael25 op 22 april 2012 - 16:23:22
Mclaren had last van pitstops maar ook hun racepaces waren helemaal niet ok..1.40.1.39 en de rest deed 1.37.1.38... heel verschillen dan de eerst GP :(

Volgens mij heeft Lewis driekwart race vast gezeten achter Massa en Alonso. Logisch dat de tijden dan niet die van Ferrari ontlopen en trager zijn dan ze konden. Button reed regelmatig 38'ers, dus de snelheid zit in de auto.
volgens mij zat Button niet heel ver voor Alonso. Als je die verloren seconden van Hamilton ff meetelt, dan had Hamilton vandaag juist de betere racepace van de 2. Als er iemand kleurloos rondreed dan was het Button wel.

Wizard

Ook. Ook Button viel tegen. Maar Hamilton kon niet inlopen op Button na de eerste pitstop. Vond héél McLaren niet indrukwekkend, integendeel.

Kootje

Maar toch ...... trek de 17 seconden* die hij bij z'n pitsstops verloor af van de 59 seconden die hij achterstand had af, en je komt op 42 seconden.
Dat zou de 5e plaats op 4 seconden achter Webber betekenen.
Als je dan ook nog in ogenschouw neemt dat hij door diezelfde mislukte pitsstops steeds in verkeer terecht kwam waardoor hij nog meer tijd verloor, had hij Webber ook nog wel verslagen.
Dat had hem P4 gegeven, en hoewel dat voor McLaren begrippen niet goed is, was dat wel het maximaal haalbare vandaag.

*stop 1 - ruim 9 seconden = 6 seconden verlies
  stop 2 - ruim 12 seconden = 9 seconden verlies
  stop 3 - ruim 5 seconden = 2 seconden verlies

Wizard

Dat is netto. Bovendien, al kon Hamilton winnen zonder de tegenslag, het gaat zich mij erom wat hij presteert naar omstandigheden. Je geeft zelf aan dat Hamilton hier vierde had kunnen worden, dan mag ik op z'n minst verwachten dat je een Ferrari voorbij komt.

robbert

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 17:10:06
Dat is netto. Bovendien, al kon Hamilton winnen zonder de tegenslag, het gaat zich mij erom wat hij presteert naar omstandigheden. Je geeft zelf aan dat Hamilton hier vierde had kunnen worden, dan mag ik op z'n minst verwachten dat je een Ferrari voorbij komt.

ze hadden mss medelijden met ferrari, dat ze zo traag zijn, dat ze gewoon achter gebleven zijn ;D ;D ;D
Nee, vind het ook raar dat een topteam als mclaren, een team uit de middennoot als ferrari niet kan voorbij geraken

Kootje

Ja ...... 4e als z'n pitsstops niet verkloot waren.

Overigens heeft hij beide Ferrari's wel degelijk ingehaald gedurende de eerste 2 stints.
Maar ja, dan wordt die stop verkloot, en kom je er weer achter.
Zoals gezegd, ik heb Lewis idd wel betere races zien rijden, maar veel meer als dit zat er door de omstandigheden echt niet in.

0634

Citaat van: monaco2011 op 22 april 2012 - 16:45:30
Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 16:25:51
Citaat van: rafael25 op 22 april 2012 - 16:23:22
Mclaren had last van pitstops maar ook hun racepaces waren helemaal niet ok..1.40.1.39 en de rest deed 1.37.1.38... heel verschillen dan de eerst GP :(

Volgens mij heeft Lewis driekwart race vast gezeten achter Massa en Alonso. Logisch dat de tijden dan niet die van Ferrari ontlopen en trager zijn dan ze konden. Button reed regelmatig 38'ers, dus de snelheid zit in de auto.
volgens mij zat Button niet heel ver voor Alonso. Als je die verloren seconden van Hamilton ff meetelt, dan had Hamilton vandaag juist de betere racepace van de 2. Als er iemand kleurloos rondreed dan was het Button wel.
Dat laatste wel, maar hij had gelijke racepace hoor. Op een gegeven moment reden ze 2,3 seconden achter elkaar en dat bleef ook rondelang zo. Ik zag geen verschil. Beiden bleekjes, dat zeker.

Wizard

Citaat van: robbert op 22 april 2012 - 17:20:06
Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 17:10:06
Dat is netto. Bovendien, al kon Hamilton winnen zonder de tegenslag, het gaat zich mij erom wat hij presteert naar omstandigheden. Je geeft zelf aan dat Hamilton hier vierde had kunnen worden, dan mag ik op z'n minst verwachten dat je een Ferrari voorbij komt.

ze hadden mss medelijden met ferrari, dat ze zo traag zijn, dat ze gewoon achter gebleven zijn ;D ;D ;D
Nee, vind het ook raar dat een topteam als mclaren, een team uit de middennoot als ferrari niet kan voorbij geraken

Dat bedoel ik. Overigens had ik ook meer van Ricciardo verwacht. En ook Schumacher's race was allerminst enerverend.

Wizard

Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 17:22:04
Ja ...... 4e als z'n pitsstops niet verkloot waren.

Overigens heeft hij beide Ferrari's wel degelijk ingehaald gedurende de eerste 2 stints.
Maar ja, dan wordt die stop verkloot, en kom je er weer achter.
Zoals gezegd, ik heb Lewis idd wel betere races zien rijden, maar veel meer als dit zat er door de omstandigheden echt niet in.

Ik heb Hamilton geen Ferrari zien inhalen. Maar evengoed, ik vond het matigjes. Dat jou een andere mening is toegedaan, prima.

Folkert

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 17:10:06
Dat is netto. Bovendien, al kon Hamilton winnen zonder de tegenslag, het gaat zich mij erom wat hij presteert naar omstandigheden. Je geeft zelf aan dat Hamilton hier vierde had kunnen worden, dan mag ik op z'n minst verwachten dat je een Ferrari voorbij komt.
Over het algemeen ben ik het wel met je eens. Lewis reed wat kleurloos, maar er zat niet heel veel meer in denk ik. Maar al die tijd die hij verloren heeft, heeft hem denk ik te veel gekost. Vaak weer terug geworpen achter langzaam groepje en weer op nieuw aanvallen. Denk dat Hamilton op een gegeven moment voor de finish ging. Bang dat hij zijn banden kapot zou rijden?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jozef

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 16:31:47
Die actie van Lewis was stoer maar ook voortgevloeid door Rosberg die daar over het randje ging. En Bahrein biedt die ruimte nu eenmaal. Zonder al te veel verlies kun je daar best naast de baan belanden.

Alonso deed het hem in ieder geval niet na.

Niels_

Ferrari was ook helemaal zo traag niet. Alonso had hier zomaar 5e kunnen worden, puur op eigen snelheid. Nu goed, dat is natuurlijk het meest optimistische scenario, maar Hamilton zijn race is allesbehalve verknald door Massa of Alonso.

Jozef

Alonso is maar 7de geworden hoor, maar goed... ;)

En het lijkt me vrij duidelijk dat Hamilton wel last had van de Ferrari's, dankzij zijn mislukte pitstops.