Cijfer voor de race: China

Gestart door 0634, 15 april 2012 - 11:13:35

« vorige - volgende »

Wat vond je ervan?

10
0 (0%)
9
10 (43.5%)
8
10 (43.5%)
7
3 (13%)
6
0 (0%)
5
0 (0%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 20

Folkert

Citaat van: Wizard op 17 april 2012 - 20:41:18
Citaat van: Folkert op 16 april 2012 - 12:42:42
Citaat van: Franky R. op 16 april 2012 - 12:11:12
Citaat van: Mark F1gge op 15 april 2012 - 21:06:48
9!!! In het begin van de race voel je de spanning ontstaan tot het moment dan mensen out of sync gaan of actie moeten gaan maken.
2e helft van de race, 3 man dik voor podiumplaatsen... De nummers 2 tm 9 als aan een touwtje... Prachting. Nico ongenaakbaar...



Er is een wetmatigheid, dat de GP na zo'n spannende GP-race altijd tegen zal vallen...Ik zou China 2012 flink koesteren... :P
;)
Nou, dan zou het ook zo moeten zijn dat de winnaar van zo'n spannende gp, volgende race niet meer wint en dat de gene die wat matiger presteerde (lewis) de volgende wint  ;D

Dan zal hij eerst Button moeten voorgaan dan wel voorblijven.
Hij heeft dit jaar al laten zien dat te kunnen en gaat bovenal wel aan de leiding van het WK. Winnen gaat hem echt wel lukken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Mag je vinden, die mening deel ik niet. Button heeft nog steeds een lichte overhand in races, lijkt. En dat hij nu het kampioenschap leidt vind ik pure scorebordjournalistiek. Ik ga er derhalve vanuit dat het sarcasme was.

Folkert

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 12:43:25
Mag je vinden, die mening deel ik niet. Button heeft nog steeds een lichte overhand in races, lijkt. En dat hij nu het kampioenschap leidt vind ik pure scorebordjournalistiek. Ik ga er derhalve vanuit dat het sarcasme was.
Denk dat je daar geen echt oordeel over kan vellen. Alleen Australie heeft Button duidelijk Hamilton verslagen, Maleisie en China zijn geen maatstaaf voor onderlinge kracht verhoudingen. Al lijkt Button idd wel enorm sterk mee te kunnen met snelheid van Hamilton.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

China is dat wel. Dat zonder tegenslag een ander resultaat bereikt had kunnen worden is een tweede.

Folkert

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 13:07:13
China is dat wel. Dat zonder tegenslag een ander resultaat bereikt had kunnen worden is een tweede.
En dus niet representatief. Enige is dat je kan zien dat ze gelijk opgaan en zelfde pace kunnen rijden. Start Hamilton voor Button rijden ze de zelfde race en staat Hamilton er ook gewoon voor.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ik vind het wel representatief, maar dat staat op een ander forum prima uitgelegd. Representatief qua onderlinge krachtmeting, niet qua maximaliseren van het eindresultaat. Dat beide rijders niet voluit hebben kunnen racen lijkt me geen discussie.

monaco2011

Citaat van: Folkert op 21 april 2012 - 13:15:49
Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 13:07:13
China is dat wel. Dat zonder tegenslag een ander resultaat bereikt had kunnen worden is een tweede.
En dus niet representatief. Enige is dat je kan zien dat ze gelijk opgaan en zelfde pace kunnen rijden. Start Hamilton voor Button rijden ze de zelfde race en staat Hamilton er ook gewoon voor.
k had toch het idee dat Button wat meer snelheid had, op de streep 6 seconden voorsprong + 6 verloren seconden tijdens de stop, zijn toch 12 seconden! wat toch gemiddeld zo'n 0,2 sec per rondje is. Maar goed, kan zo weer anders zijn, echter wat jij ziet, dat zie ik niet.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 21 april 2012 - 14:25:36
Citaat van: Folkert op 21 april 2012 - 13:15:49
Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 13:07:13
China is dat wel. Dat zonder tegenslag een ander resultaat bereikt had kunnen worden is een tweede.
En dus niet representatief. Enige is dat je kan zien dat ze gelijk opgaan en zelfde pace kunnen rijden. Start Hamilton voor Button rijden ze de zelfde race en staat Hamilton er ook gewoon voor.
k had toch het idee dat Button wat meer snelheid had, op de streep 6 seconden voorsprong + 6 verloren seconden tijdens de stop, zijn toch 12 seconden! wat toch gemiddeld zo'n 0,2 sec per rondje is. Maar goed, kan zo weer anders zijn, echter wat jij ziet, dat zie ik niet.
- de start positie van Lewis na kwalificatie
- verloren tijd achter langzamere rijders na eerste en 2de pitstop. Hoe je daar uit kan op maken dat Button sneller was is voor mij werkelijk onvoorstelbaar. Vergelijking van appels met Peren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Je begrijpt -nog steeds- niet wat we daar bedoelen. We hebben het over een krachtmeting. Jij bent van mening dat het niet kan door de gridstraf, wij zijn van mening dat het wel kan, doordat het raceverloop nagenoeg gelijk was. Dat Hamilton nadeel had van zijn gridstraf en daardoor niet kon rijden voor een maximaal haalbaar resultaat staat daar compleet los van. Zoals ik eerder heb uitgelegd, als Hamilton met een dominante McLaren als 24ste moet starten door een straf en Button start 23ste door problemen, en beide rijden een zelfde race en strijden met elkaar, is dat een prima krachtmeting.  Ondanks dat ze, bijwijze van spreken op P5 en P6 eindigen en de race makkelijk hadden kunnen winnen zonder de straf en de pech. Dat staat los van het feit dat ze een vergelijkbare race reden.

Folkert

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 14:42:00
Je begrijpt -nog steeds- niet wat we daar bedoelen. We hebben het over een krachtmeting. Jij bent van mening dat het niet kan door de gridstraf, wij zijn van mening dat het wel kan, doordat het raceverloop nagenoeg gelijk was. Dat Hamilton nadeel had van zijn gridstraf en daardoor niet kon rijden voor een maximaal haalbaar resultaat staat daar compleet los van. Zoals ik eerder heb uitgelegd, als Hamilton met een dominante McLaren als 24ste moet starten door een straf en Button start 23ste door problemen, en beide rijden een zelfde race en strijden met elkaar, is dat een prima krachtmeting.  Ondanks dat ze, bijwijze van spreken op P5 en P6 eindigen en de race makkelijk hadden kunnen winnen zonder de straf en de pech. Dat staat los van het feit dat ze een vergelijkbare race reden.
Ik begrijp het wel hoor, maar jullie vergelijk is gewoon krom. Jullie nemen besluit zonder alle feiten mee te wegen en dat maakt jou/jullie redenering/conclusie fout. Dat Button het goed deed en zich op gelijke niveau meette met Lewis is waar, maar niet dat Button Hamilton op eigen kracht versloeg en daarom beter was. :)
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

#40
Dat jij je daar niet in kunt vinden maakt een redenering niet persé fout. Meningen kunnen verschillen zonder dat 1 iemand per definitie gelijk heeft. En jouw woord is niet het woord van God. Ik ga ook niet roepen dat jij het fout hebt, wel dat ik het oneens ben met je standpunt. Enfin, waarom de gridstraf niet wordt meegenomen is dat het er niet toe doet. De gridstraf is juist de reden waarom beide een vergelijkbare race reden. Dat Hamilton, zonder de gridstraf, misschien wel had gewonnen, is een andere discussie welke losstaat van een krachtmeting. Dat is het maximaal haalbare resultaat. En iedereen is het eens dat Hamilton, door de gridstraf, nadeel heeft ondervonden hierin. Dat staat helemaal niet ter discussie.

Als 2 coureurs (A + B) in dezelfde situatie met elkaar dueleren kun je zeggen als coureur A, coureur B verslaat, dat hij het duel gewonnen heeft. Of het duel een gevolg is van een gridstraf en DT, is niet relevant. Dat is de reden waardoor het tot een duel kwam. Als dat duel wordt verloren kun je niet roepen dat het niet verloren is omdat een DT deze mogelijk maakte. Er wordt door ons onderscheid gemaakt tussen een maximaal haalbaar resultaat en een duel. Jij gooit alles in 1 pot. Dus, stel Hamilton zou zijn ingehaald door Alonso, heeft Hamilton het duel niet verloren van Alonso, want Hamilton heeft een gridstraf gehad. En daar kan ik mij niet in vinden. Wel dat Hamilton niet heeft kunnen maximaliseren. Maar dat staat los van duels die worden gewonnen en verloren.