Man van de wedstrijd: China

Gestart door Folkert, 15 april 2012 - 11:06:21

« vorige - volgende »

Wie is de man van de wedstrijd?

Nico Rosberg
20 (87%)
Jenson Button
0 (0%)
Lewis Hamilton
2 (8.7%)
Mark Webber
0 (0%)
Sebasttian Vettel
0 (0%)
Romain Grosjean
0 (0%)
Bruno Senna
0 (0%)
Pastor Maldonado
0 (0%)
Fernando Alonso
1 (4.3%)
Kamui Kobayashi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 20

Wizard

Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 11:34:11
Rosberg       heeft toch geen uitleg nodig


Speciale vermelding voor Hamilton die meerdere snaarstrakke inhaalacties liet zien, en voor Williams F1.
Niet de grootste talenten, maar gewoon weer met 2 auto's in de top 10.


Tja, ik vind met name Senna, prima presteren eigenlijk. Laat zien in de F1 thuis te horen.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 12:03:12
Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 11:34:11
Rosberg       heeft toch geen uitleg nodig


Speciale vermelding voor Hamilton die meerdere snaarstrakke inhaalacties liet zien, en voor Williams F1.
Niet de grootste talenten, maar gewoon weer met 2 auto's in de top 10.


Tja, ik vind met name Senna, prima presteren eigenlijk. Laat zien in de F1 thuis te horen.


Met dank aan de technici van Williams...Vond zijn race in Maleisie nochtans indrukwekkender. Van laatste naar P6, maar dat neefje van Ayrton Senna is op de goed weg. ;)

Wizard

Citaat van: Sabai op 15 april 2012 - 12:01:30
Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:31:15
Rosberg vind ik te makkelijk. Rijdt onbedreigd naar de overwinning, daarentegen moeten de McLaren en Red Bulls knokken voor iedere meter. Hamilton had de leukste gevechten. Eerst met Perez daarna met Vettel, die het hem moeilijker kon maken dan ik in eerste instantie dacht. En niet vergeten, hij versloeg Massa zonder schade te rijden. Een enorme prestatie van beide. :P

Dat vind ik te makkelijk gezegd gezien het verleden van de mercedes hebben ze het juist super knap gedaan perfecte strategie door de stops zo te plannen om uit het verkeer te blijven en rosberg gewoon super gereden. Mc laren daarentegen heeft er juist een handje van om de goede uitgang posities van hun rijders om zeep te helpen door knullige foutjes en imo verkeerde strategie vooral die van hamilton. Mc laren had imo een dikke 1,2 kunnen halen maar .
Red Bull daar ben ik het mee eens die hebben gevochten voor elke meter vandaag.

McLaren had inderdaad niet de meest effectieve strategie, juist daardoor moesten beide rijders meermaals zichzelf naar voren knokken en hadden uiteindelijk een langere adem dan Red Bull, Ferrari en Lotus. Ik vond Hamilton's race gewoonweg indrukwekkend, net als Button's race en de race van beide Red Bulls. Van A tot Z een race leiden en deze zonder dreiging van achteren winnen, vind ik prachtig, en ik gun het Nico, maar ik ontsteek niet in enthousiasme omdat hij onbedreigd naar de overwinning cruised. Dat het meezat neem ik Nico verder ook niet kwalijk maar het maakt zijn race niet per definitie beter dan de race welke Hamilton reed. En mijn definitie van MOTR is o.a het fungehalte. En hierin ging Hamilton, Rosberg voor. Ik zal niet vaak kiezen voor de rijder die van A tot Z leidt (zie ook stemmingen in het verleden).

janke

Rosberg met een perfect weekend en auto. Het is zijn 1ste en dik verdiend. Werd in de hele race nooit bedreigd door wie dan ook. Hamilton en Vettel een vermelding waard. Net als beide Williams coureurs.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 12:07:03
Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 12:03:12
Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 11:34:11
Rosberg       heeft toch geen uitleg nodig


Speciale vermelding voor Hamilton die meerdere snaarstrakke inhaalacties liet zien, en voor Williams F1.
Niet de grootste talenten, maar gewoon weer met 2 auto's in de top 10.


Tja, ik vind met name Senna, prima presteren eigenlijk. Laat zien in de F1 thuis te horen.


Met dank aan de technici van Williams...Vond zijn race in Maleisie nochtans indrukwekkender. Van laatste naar P6, maar dat neefje van Ayrton Senna is op de goed weg. ;)

En toch kan ik me niet van de vraag ontdoen: Wat zou bv Raïkkönen in die auto kunnen ??

Sabai

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 12:09:09
Citaat van: Sabai op 15 april 2012 - 12:01:30
Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:31:15
Rosberg vind ik te makkelijk. Rijdt onbedreigd naar de overwinning, daarentegen moeten de McLaren en Red Bulls knokken voor iedere meter. Hamilton had de leukste gevechten. Eerst met Perez daarna met Vettel, die het hem moeilijker kon maken dan ik in eerste instantie dacht. En niet vergeten, hij versloeg Massa zonder schade te rijden. Een enorme prestatie van beide. :P

Dat vind ik te makkelijk gezegd gezien het verleden van de mercedes hebben ze het juist super knap gedaan perfecte strategie door de stops zo te plannen om uit het verkeer te blijven en rosberg gewoon super gereden. Mc laren daarentegen heeft er juist een handje van om de goede uitgang posities van hun rijders om zeep te helpen door knullige foutjes en imo verkeerde strategie vooral die van hamilton. Mc laren had imo een dikke 1,2 kunnen halen maar .
Red Bull daar ben ik het mee eens die hebben gevochten voor elke meter vandaag.

McLaren had inderdaad niet de meest effectieve strategie, juist daardoor moesten beide rijders meermaals zichzelf naar voren knokken en hadden uiteindelijk een langere adem dan Red Bull, Ferrari en Lotus. Ik vond Hamilton's race gewoonweg indrukwekkend, net als Button's race en de race van beide Red Bulls. Van A tot Z een race leiden en deze zonder dreiging van achteren winnen, vind ik prachtig, en ik gun het Nico, maar ik ontsteek niet in enthousiasme omdat hij onbedreigd naar de overwinning cruised. Dat het meezat neem ik Nico verder ook niet kwalijk maar het maakt zijn race niet per definitie beter dan de race welke Hamilton reed. En mijn definitie van MOTR is o.a het fungehalte. En hierin ging Hamilton, Rosberg voor. Ik zal niet vaak kiezen voor de rijder die van A tot Z leidt (zie ook stemmingen in het verleden).

Dat is ook zo daarom ook een eervolle vermelding voor de bijde mc laren coureurs . Maar er zijn er meerde die in aanmerking komen voor die eervolle vermelding vandaag imo.
Daarom vind ik de prestatie van Rosberg des te knapper om juist met die normaal gesproken bandenverslinde mercedes op deze manier de overwinning te pakken.
En misschien laat ik me wel meeslepen in de euforie omdat het zijn eerste is  :)

rafael25


0634

Citaat van: Folkert op 15 april 2012 - 11:45:00
Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 11:41:07
Citaat van: Folkert op 15 april 2012 - 11:35:10
Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:31:15
Rosberg vind ik te makkelijk. Rijdt onbedreigd naar de overwinning, daarentegen moeten de McLaren en Red Bulls knokken voor iedere meter. Hamilton had de leukste gevechten. Eerst met Perez daarna met Vettel, die het hem moeilijker kon maken dan ik in eerste instantie dacht. En niet vergeten, hij versloeg Massa zonder schade te rijden. Een enorme prestatie van beide. :P
Enorme prestatie van Massa. Lewis doet gewoon waar hij goed in is ;)
Hoezo? Hij heeft dit keer toch geen schade gereden?
Ik begrijp je niet helemaal, maar ik was beetje op de lollige toer. ;)
Ik dus ook? Hamilton heeft nog al de reputatie van een brokkenpiloot bij tijd en wijle... vandaar ;D .

Fabian

Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 12:31:02
Ik dus ook? Hamilton heeft nog al de reputatie van een brokkenpiloot bij tijd en wijle... vandaar ;D .
Maar Lewis laat wel zien dat hij beter nadenkt en oplet bij zijn acties.

Sabai

Citaat van: Fabian van Tiel op 15 april 2012 - 12:34:35
Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 12:31:02
Ik dus ook? Hamilton heeft nog al de reputatie van een brokkenpiloot bij tijd en wijle... vandaar ;D .
Maar Lewis laat wel zien dat hij beter nadenkt en oplet bij zijn acties.

Ja zag je hem in zijn spiegels kijken toen hij massa inhaalden  ;D .

Wizard

Citaat van: Sabai op 15 april 2012 - 12:26:02
Dat is ook zo daarom ook een eervolle vermelding voor de bijde mc laren coureurs . Maar er zijn er meerde die in aanmerking komen voor die eervolle vermelding vandaag imo.
Daarom vind ik de prestatie van Rosberg des te knapper om juist met die normaal gesproken bandenverslinde mercedes op deze manier de overwinning te pakken.
En misschien laat ik me wel meeslepen in de euforie omdat het zijn eerste is  :)

Oh, je mag natuurlijk een eigen mening er aan overhouden. Als iedereen dezelfde mening deelde had het forum geen bestaansrecht. En de keuze voor Rosberg ben ik ook gaan begrijpen. In het verleden wilde ik daar héél fanatiek op in springen en zocht ik de confrontatie op. Nu vind ik het afdoende om daar één post aan te wijden waarin het argument meteen een tegenargument is en de lading dekt. Enige kanttekening wat ik hierbij plaats is dat het bandenslijtend Mercedes hierin geen factor is. Door de lage(re) temperaturen had Mercedes juist geen bandenproblemen en konden hun pace behouden. Zouden ze opnieuw last hebben gehad van overmatige slijtage, had de race er minder rosekleurig uit gezien voor vriend Nico!

Wizard

Citaat van: Sabai op 15 april 2012 - 12:38:44
Citaat van: Fabian van Tiel op 15 april 2012 - 12:34:35
Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 12:31:02
Ik dus ook? Hamilton heeft nog al de reputatie van een brokkenpiloot bij tijd en wijle... vandaar ;D .
Maar Lewis laat wel zien dat hij beter nadenkt en oplet bij zijn acties.

Ja zag je hem in zijn spiegels kijken toen hij massa inhaalden  ;D .

Dat Vettel z'n spiegels gebruikt moge duidelijk zijn. Button kwam van ver toen hij Seb versloeg. Echter keek hij goed in z'n spiegels en wist hij middels een stuurbeweging een touché te vermijden. Erg gecontroleerd!

Franky R.

Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 12:20:20
Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 12:07:03
Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 12:03:12
Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 11:34:11
Rosberg       heeft toch geen uitleg nodig


Speciale vermelding voor Hamilton die meerdere snaarstrakke inhaalacties liet zien, en voor Williams F1.
Niet de grootste talenten, maar gewoon weer met 2 auto's in de top 10.


Tja, ik vind met name Senna, prima presteren eigenlijk. Laat zien in de F1 thuis te horen.


Met dank aan de technici van Williams...Vond zijn race in Maleisie nochtans indrukwekkender. Van laatste naar P6, maar dat neefje van Ayrton Senna is op de goed weg. ;)

En toch kan ik me niet van de vraag ontdoen: Wat zou bv Raïkkönen in die auto kunnen ??


Of wat dacht je van Barrichello?
Die moet toch met een brok in zijn keel in de USA zitten, kijkend naar de performance van de Williams...


Maar het is goed zoals het is...Bruno heeft zijn kans in de F1 gekregen en hij doet het tot nu toe erg netjes. Pastor idem.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 12:42:30
Citaat van: Sabai op 15 april 2012 - 12:38:44
Citaat van: Fabian van Tiel op 15 april 2012 - 12:34:35
Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 12:31:02
Ik dus ook? Hamilton heeft nog al de reputatie van een brokkenpiloot bij tijd en wijle... vandaar ;D .
Maar Lewis laat wel zien dat hij beter nadenkt en oplet bij zijn acties.

Ja zag je hem in zijn spiegels kijken toen hij massa inhaalden  ;D .

Dat Vettel z'n spiegels gebruikt moge duidelijk zijn. Button kwam van ver toen hij Seb versloeg. Echter keek hij goed in z'n spiegels en wist hij middels een stuurbeweging een touché te vermijden. Erg gecontroleerd!


Vettel mag Karthikeyan wel een bloemetje sturen als dank voor die WIJZE LES opgedaan te Maleisië :D [size=78%]...[/size]

Wizard

Barrichello maakt niet bepaalt een spraakmakend debuut mee, nee. ;) Mja, dat is offtopic. :D