Round 3: 中国石化F1中国大奖赛。

Gestart door Enzo, 11 april 2012 - 00:16:19

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 16:45:46
Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 16:26:40
@Wizard,


Maar waarom negeer je het feit dat Nico wegreed van MSC? Tot 4 sec. in 10 rondes. Ja, Nico had een 'makkelijke dag', maar hij moest daarvoor zich wel eerst losrijden van MSC. Wat hij vervolgens ook heeft gedaan.


MSC komt achter de McLarens terug op de baan. Waar ziet Makke het e.e.a. verkeerd?



Dat is geen anti-Schumacher taal, maar gewoon een feit die iedereen die naar de race keek, kon vaststellen.

Mag ik hier ook even op reageren ??

Het klopt dat Rosberg 4 seconden los was ten tijde van Schumi's stop, en dat Schumi achter Button terug de baan op kwam.
Maar, ervan uitgaande dat z'n stop niet verkloot werd, had hij Button kunnen hebben of toch minimaal bij kunnen benen.
En aangezien Button Rosberg binnenangelde totdat ook zijn stop verkloot werd, zie ik niet in waarom Michael dat niet had gekund.
Nogmaals, ik zeg niet dat hij 't wel ff gedaan had, maar om 't uit te sluiten, nee.
Ik had het iig graag gezien of het er al dan niet in had gezeten, maar helaas mocht dat niet zo zijn.
Button liep idd in op Rosberg, maar Button stond op een 3 stopper en Rosberg op een 2. Op verse banden liep Rosberg juist weer in op Button. Uiteindelijk was het verschil ook ruim 20 seconden en Button verloor met zn stop misschien 5-6 seconden?? en daarna misschien in verkeer ook nog wat, maar ik had niet de indruk dat Button Rosberg met een goeie stop nog had kunnen bedreigen.
Geweldige race trouwens, heb m net pas gezien. Wat zat het achter Rosberg ongelofelijk dicht op elkaar zeg. Raikkonen die in anderhalve ronde gewoon 10 positities in moet leveren. Vond ik wel sneu om te zien trouwens. Ik zag een podium met Rosberg, Raikkonen en Vettel eigenlijk best wel zitten ;)

Fabian

Citaat van: monaco2011 op 15 april 2012 - 17:38:05
Button liep idd in op Rosberg, maar Button stond op een 3 stopper en Rosberg op een 2. Op verse banden liep Rosberg juist weer in op Button. Uiteindelijk was het verschil ook ruim 20 seconden en Button verloor met zn stop misschien 5-6 seconden?? en daarna misschien in verkeer ook nog wat, maar ik had niet de indruk dat Button Rosberg met een goeie stop nog had kunnen bedreigen.
Geweldige race trouwens, heb m net pas gezien. Wat zat het achter Rosberg ongelofelijk dicht op elkaar zeg. Raikkonen die in anderhalve ronde gewoon 10 positities in moet leveren. Vond ik wel sneu om te zien trouwens. Ik zag een podium met Rosberg, Raikkonen en Vettel eigenlijk best wel zitten ;)
Raikkonen en Vettel hebben gegokt en verloren. Button deed er slim aan nog een setje verse banden te halen, dat bracht hem terug op P2

0634

Citaat van: monaco2011 op 15 april 2012 - 17:38:05
Geweldige race trouwens, heb m net pas gezien. Wat zat het achter Rosberg ongelofelijk dicht op elkaar zeg. Raikkonen die in anderhalve ronde gewoon 10 positities in moet leveren. Vond ik wel sneu om te zien trouwens. Ik zag een podium met Rosberg, Raikkonen en Vettel eigenlijk best wel zitten ;)
Dit podium vond ik een stuk leuker ;). Maar inderdaad, ik geloof ook niet dat Button Rosberg had kunnen bedreigen.


monaco2011

Citaat van: Fabian van Tiel op 15 april 2012 - 17:43:49
Citaat van: monaco2011 op 15 april 2012 - 17:38:05
Button liep idd in op Rosberg, maar Button stond op een 3 stopper en Rosberg op een 2. Op verse banden liep Rosberg juist weer in op Button. Uiteindelijk was het verschil ook ruim 20 seconden en Button verloor met zn stop misschien 5-6 seconden?? en daarna misschien in verkeer ook nog wat, maar ik had niet de indruk dat Button Rosberg met een goeie stop nog had kunnen bedreigen.
Geweldige race trouwens, heb m net pas gezien. Wat zat het achter Rosberg ongelofelijk dicht op elkaar zeg. Raikkonen die in anderhalve ronde gewoon 10 positities in moet leveren. Vond ik wel sneu om te zien trouwens. Ik zag een podium met Rosberg, Raikkonen en Vettel eigenlijk best wel zitten ;)
Raikkonen en Vettel hebben gegokt en verloren. Button deed er slim aan nog een setje verse banden te halen, dat bracht hem terug op P2
Raikkonen wel, Vettel niet. Ik denk juist dat ie P5 aan zn strategie te danken heeft.

Fabian

Citaat van: monaco2011 op 15 april 2012 - 17:49:53
Citaat van: Fabian van Tiel op 15 april 2012 - 17:43:49
Citaat van: monaco2011 op 15 april 2012 - 17:38:05
Button liep idd in op Rosberg, maar Button stond op een 3 stopper en Rosberg op een 2. Op verse banden liep Rosberg juist weer in op Button. Uiteindelijk was het verschil ook ruim 20 seconden en Button verloor met zn stop misschien 5-6 seconden?? en daarna misschien in verkeer ook nog wat, maar ik had niet de indruk dat Button Rosberg met een goeie stop nog had kunnen bedreigen.
Geweldige race trouwens, heb m net pas gezien. Wat zat het achter Rosberg ongelofelijk dicht op elkaar zeg. Raikkonen die in anderhalve ronde gewoon 10 positities in moet leveren. Vond ik wel sneu om te zien trouwens. Ik zag een podium met Rosberg, Raikkonen en Vettel eigenlijk best wel zitten ;)
Raikkonen en Vettel hebben gegokt en verloren. Button deed er slim aan nog een setje verse banden te halen, dat bracht hem terug op P2
Raikkonen wel, Vettel niet. Ik denk juist dat ie P5 aan zn strategie te danken heeft.
De vijfde plek heeft ie aan zijn strategie te danken, maar denk dat Vettel heel graag op het podium had willen eindigen, maar je hebt gelijk. Vettel heeft niet echt verloren.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 15 april 2012 - 17:38:05
Button liep idd in op Rosberg, maar Button stond op een 3 stopper en Rosberg op een 2. Op verse banden liep Rosberg juist weer in op Button. Uiteindelijk was het verschil ook ruim 20 seconden en Button verloor met zn stop misschien 5-6 seconden?? en daarna misschien in verkeer ook nog wat, maar ik had niet de indruk dat Button Rosberg met een goeie stop nog had kunnen bedreigen.

Het punt ging dan ook over Schumacher. ;)

Jozef

Citaat van: Jozef op 14 april 2012 - 15:45:08
Ik tip Button voor de race morgen!
Oy oy, jammer van die mislukte pitstop of ik had misschien wel gelijk gekregen. :( Maar we'll never know...

Wel een leuke race verder. Ik onthoud dat Hamilton een goed resultaat haalt als je weet dat hij die grid penalty kreeg, en dat hij ondanks wat strubbelingen in elke race toch WK-leider is. Als die jongen een keer een probleemloos weekend heeft kan hij toch die kloof beginnen uitdiepen hopelijk!

monaco2011

Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 18:04:26
Citaat van: monaco2011 op 15 april 2012 - 17:38:05
Button liep idd in op Rosberg, maar Button stond op een 3 stopper en Rosberg op een 2. Op verse banden liep Rosberg juist weer in op Button. Uiteindelijk was het verschil ook ruim 20 seconden en Button verloor met zn stop misschien 5-6 seconden?? en daarna misschien in verkeer ook nog wat, maar ik had niet de indruk dat Button Rosberg met een goeie stop nog had kunnen bedreigen.

Het punt ging dan ook over Schumacher. ;)
ja, maar je haalt zelf Button erbij. Je zegt dat Button Rosberg had kunnen bedreigen en dat daarom Schumacher het ook moest hebben gekund. Ik zag in Button geen bedreiging voor Rosberg en in Schumacher, afgaande op de 1e stint ook niet.

monaco2011

Citaat van: Jozef op 15 april 2012 - 18:28:59
Citaat van: Jozef op 14 april 2012 - 15:45:08
Ik tip Button voor de race morgen!
Oy oy, jammer van die mislukte pitstop of ik had misschien wel gelijk gekregen. :( Maar we'll never know...

Wel een leuke race verder. Ik onthoud dat Hamilton een goed resultaat haalt als je weet dat hij die grid penalty kreeg, en dat hij ondanks wat strubbelingen in elke race toch WK-leider is. Als die jongen een keer een probleemloos weekend heeft kan hij toch die kloof beginnen uitdiepen hopelijk!
toch werd ie 2 van 3 weekenden op snelheid geklopt door Button. Met een probleemloos weekend had Hamilton vandaag misschien 3 punten meer gescoord. Ik had trouwens niet echt het idee dat de gridpositie vandaag heel erg belangrijk was.

Niels_

Ik weet niet of iemand het hier al aangehaald heeft, maar ik heb steeds meer de indruk dat de Webber van dit jaar sterker is dan die van vorig jaar. 3 keer een 4e plaats is niet onaardig imo. Indien Red Bull met wat updates komt, zie ik die weer erg hoog eindigen dit jaar (misschien krijgt ie wel vleugels, maar dan hopelijk figuurlijk en niet letterlijk zoals vandaag). 8)

Fabian

Citaat van: Ńiels op 15 april 2012 - 20:54:58
Ik weet niet of iemand het hier al aangehaald heeft, maar ik heb steeds meer de indruk dat de Webber van dit jaar sterker is dan die van vorig jaar. 3 keer een 4e plaats is niet onaardig imo. Indien Red Bull met wat updates komt, zie ik die weer erg hoog eindigen dit jaar (misschien krijgt ie wel vleugels, maar dan hopelijk figuurlijk en niet letterlijk zoals vandaag). 8)
Webber reed vandaag een goede race. Was lekker aan het knokken en liet leuke dingen zien. Hij staat nu ook niet in de schaduw van Vettel die vorig seizoen domineerde en ik denk dat dat erg fijn is voor Webber.

0634

Webber is ook een prima racer, knokker. De absolute snelheid ontbeert hem en hij doet nog wel eens vreemd, maar de man kan echt wel racen hoor.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 21:17:06
Webber is ook een prima racer, knokker. De absolute snelheid ontbeert hem en hij doet nog wel eens vreemd, maar de man kan echt wel racen hoor.

Helemaal waar.
Ik vind hem weliswaar geen topper, maar 'n pannenkoek is hij ook niet.

_Makke_

Misschien is het al gezegd, maar Massa is de enige piloot (op de piloten van Caterham, Marussia en HRT na) zonder punten. Eigenlijk toch echt wel schrijnend. Zéker als je ziet dat Alonso 3de staat met 37 punten.

Kootje

Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 21:39:41
Misschien is het al gezegd, maar Massa is de enige piloot (op de piloten van Caterham, Marussia en HRT na) zonder punten. Eigenlijk toch echt wel schrijnend. Zéker als je ziet dat Alonso 3de staat met 37 punten.

Ferrari onwaardig  ;D