Round 3: 中国石化F1中国大奖赛。

Gestart door Enzo, 11 april 2012 - 00:16:19

« vorige - volgende »

Franky R.

@Wizard,


Maar waarom negeer je het feit dat Nico wegreed van MSC? Tot 4 sec. in 10 rondes. Ja, Nico had een 'makkelijke dag', maar hij moest daarvoor zich wel eerst losrijden van MSC. Wat hij vervolgens ook heeft gedaan.


MSC komt achter de McLarens terug op de baan. Waar ziet Makke het e.e.a. verkeerd?


Dat is geen anti-Schumacher taal, maar gewoon een feit die iedereen die naar de race keek, kon vaststellen.

Schumiiii

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 16:26:40
@Wizard,


Maar waarom negeer je het feit dat Nico wegreed van MSC? Tot 4 sec. in 10 rondes. Ja, Nico had een 'makkelijke dag', maar hij moest daarvoor zich wel eerst losrijden van MSC. Wat hij vervolgens ook heeft gedaan.


MSC komt achter de McLarens terug op de baan. Waar ziet Makke het e.e.a. verkeerd?


Dat is geen anti-Schumacher taal, maar gewoon een feit die iedereen die naar de race keek, kon vaststellen.

Rosberg had duidelijk een beter set-up dna schumacher voor deze week maar na die bandenwissel weet je maar nooit, het is vorig seizoen ook gebeurt dat rosberg wat weg reed van schumacher en na een bandenwissel schumacher opeens rosberg inhaalde en alles goed maakte.

Mercedes en schumacher, die 2 gaan nie goed samen zoveel is duidelijk, ik mis ferrari/schumi tijd. Zo zie je maar dat moeilijker is dan men denkt om te doen wat ferrari/schumi vroeger hebben gedaan.

Franky R.

Citaat van: Schumiiii op 15 april 2012 - 16:32:40
Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 16:26:40
@Wizard,


Maar waarom negeer je het feit dat Nico wegreed van MSC? Tot 4 sec. in 10 rondes. Ja, Nico had een 'makkelijke dag', maar hij moest daarvoor zich wel eerst losrijden van MSC. Wat hij vervolgens ook heeft gedaan.


MSC komt achter de McLarens terug op de baan. Waar ziet Makke het e.e.a. verkeerd?


Dat is geen anti-Schumacher taal, maar gewoon een feit die iedereen die naar de race keek, kon vaststellen.

Rosberg had duidelijk een beter set-up dna schumacher voor deze week maar na die bandenwissel weet je maar nooit, het is vorig seizoen ook gebeurt dat rosberg wat weg reed van schumacher en na een bandenwissel schumacher opeens rosberg inhaalde en alles goed maakte.


Mercedes en schumacher, die 2 gaan nie goed samen zoveel is duidelijk, ik mis ferrari/schumi tijd. Zo zie je maar dat moeilijker is dan men denkt om te doen wat ferrari/schumi vroeger hebben gedaan.


Klopt helemaal...Het is idd. jammer dat de stop van MSC werd verkloot en dat hij uiteindelijk moest opgeven. Maar om te stellen dat MSC voor een 1-2 had kunnen zorgen, vind ik wel wat 'bout'...


En die tijd (Ferrari/MSC) is geweest. Het is juist positief voor MSC dat hij niet bij Ferrari is teruggekeerd... :P ...De roden lopen andermaal achter de feiten aan. Ferrari komt wel terug, maar het duurt nog wel even.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 16:26:40
@Wizard,


Maar waarom negeer je het feit dat Nico wegreed van MSC? Tot 4 sec. in 10 rondes. Ja, Nico had een 'makkelijke dag', maar hij moest daarvoor zich wel eerst losrijden van MSC. Wat hij vervolgens ook heeft gedaan.


MSC komt achter de McLarens terug op de baan. Waar ziet Makke het e.e.a. verkeerd?


Dat is geen anti-Schumacher taal, maar gewoon een feit die iedereen die naar de race keek, kon vaststellen.

Ik negeer niet dat Rosberg tijdens de eerste stint de snellere was, maar het één sluit het ander niet uit. Ik zeg ook nergens dat hij Rosberg per definitie had kunnen aanvallen, maar zie ook niet waarom het onmogelijk is. Overigens zat Schumacher nog redelijk in het spoor maar ging zijn pitstop niet helemaal lekker. Logisch dat de McLarens er dan ineens voorrijden. En zelfs dat is niet zaligmakend want als Button geen 6 seconden had verloren en met de snellere banden midden in het groepje terecht kwam, had hij wellicht nog richting Rosberg kunnen rijden. Dan kon Schumacher het ook. Helaas is een race na 10 ronden en slechts 4 seconde voorsprong, niet gestreden.

Overigens vind ik raar dat je nu doet alsof Schumacher geen kans had en ik op alle fronten de plank missla, terwijl je gisteren nog het onderstaande schreef:

Citaat van: Franky R. op 14 april 2012 - 18:05:55
Michael, want Nico racet altijd achteruit...Dat is nu eenmaal zijn "stijl"... ::)

Juist! Daarom! Het is niet de eerste keer dat Rosberg gedurende de race wat terugvalt in snelheid. Je geeft het zelf al aan. Nu kon het en was er ruimte om terug te vallen. Zou Schumachers setje net een fractie beter werken, waarom zou hij dan niet kunnen aanvallen? Het ligt zelfs in jouw lijn der verwachting. Desalniettemin, dingen gaan zoals ze gaan en ik heb er ook vrede mee, maar we moeten niet doen alsof Schumacher kansloos is met een auto waarmee Rosberg domineert.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 16:26:40
@Wizard,


Maar waarom negeer je het feit dat Nico wegreed van MSC? Tot 4 sec. in 10 rondes. Ja, Nico had een 'makkelijke dag', maar hij moest daarvoor zich wel eerst losrijden van MSC. Wat hij vervolgens ook heeft gedaan.


MSC komt achter de McLarens terug op de baan. Waar ziet Makke het e.e.a. verkeerd?



Dat is geen anti-Schumacher taal, maar gewoon een feit die iedereen die naar de race keek, kon vaststellen.

Mag ik hier ook even op reageren ??

Het klopt dat Rosberg 4 seconden los was ten tijde van Schumi's stop, en dat Schumi achter Button terug de baan op kwam.
Maar, ervan uitgaande dat z'n stop niet verkloot werd, had hij Button kunnen hebben of toch minimaal bij kunnen benen.
En aangezien Button Rosberg binnenangelde totdat ook zijn stop verkloot werd, zie ik niet in waarom Michael dat niet had gekund.
Nogmaals, ik zeg niet dat hij 't wel ff gedaan had, maar om 't uit te sluiten, nee.
Ik had het iig graag gezien of het er al dan niet in had gezeten, maar helaas mocht dat niet zo zijn.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 16:43:00
Klopt helemaal...Het is idd. jammer dat de stop van MSC werd verkloot en dat hij uiteindelijk moest opgeven. Maar om te stellen dat MSC voor een 1-2 had kunnen zorgen, vind ik wel wat 'bout'...

Nee, de discussie komt op gang nadat Makke beweert dat Schumacher absoluut geen kans zou hebben gehad. En dat kun je simpelweg niet weten.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 16:43:00
Klopt helemaal...Het is idd. jammer dat de stop van MSC werd verkloot en dat hij uiteindelijk moest opgeven. Maar om te stellen dat MSC voor een 1-2 had kunnen zorgen, vind ik wel wat 'bout'...

Hoezo ??
Kon Button hem dan bedreigen voordat het mis ging tijdens z'n stop ??
Volgens mij reed Michael op dat moment souverein op de 2e plaats, dus 'n 1-2 had er zeker ingezeten.
Ongeacht of Michael Nico had kunnen bedreigen of niet.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 16:50:25
Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 16:43:00
Klopt helemaal...Het is idd. jammer dat de stop van MSC werd verkloot en dat hij uiteindelijk moest opgeven. Maar om te stellen dat MSC voor een 1-2 had kunnen zorgen, vind ik wel wat 'bout'...

Hoezo ??
Kon Button hem dan bedreigen voordat het mis ging tijdens z'n stop ??
Volgens mij reed Michael op dat moment souverein op de 2e plaats, dus 'n 1-2 had er zeker ingezeten.
Ongeacht of Michael Nico had kunnen bedreigen of niet.


Nee, Button kon MSC niet bedreigen...Maar wil dat zeggen dat MSC het treintje aan het eind makkelijk zou zijn ontlopen? Ik weet het niet, zelf Michael weet dat niet, want hij viel uit.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 16:55:09
Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 16:50:25
Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 16:43:00
Klopt helemaal...Het is idd. jammer dat de stop van MSC werd verkloot en dat hij uiteindelijk moest opgeven. Maar om te stellen dat MSC voor een 1-2 had kunnen zorgen, vind ik wel wat 'bout'...

Hoezo ??
Kon Button hem dan bedreigen voordat het mis ging tijdens z'n stop ??
Volgens mij reed Michael op dat moment souverein op de 2e plaats, dus 'n 1-2 had er zeker ingezeten.
Ongeacht of Michael Nico had kunnen bedreigen of niet.


Nee, Button kon MSC niet bedreigen...Maar wil dat zeggen dat MSC het treintje aan het eind makkelijk zou zijn ontlopen? Ik weet het niet, zelf Michael weet dat niet, want hij viel uit.

Juist. Datzelfde geldt dus ook voor Schumacher. Dat hij tijdens de eerste stint geen vuist kon maken, soit, dat hebben we allemaal gezien. Maar het onderlinge verschil was nu ook alweer niet zo groot om uit te sluiten dat Schumacher totaal geen bedreiging zou kunnen vormen, in een later stadium.

Kootje

Daarom juist.
Weten kunnen we 't niet want de realiteit is dat Schumi uitviel.
Maar op basis van wat ik gezien heb in de 10 rondes voor zijn stop, en er dan van uitgaande dat die stop niet fout ging, kan ik de mogelijkheid tot 'n 1-2 (in welke volgorde ook) voor Mercedes niet uitsluiten.
Achteraf gezien behoorde dat zeker tot de mogelijkheden, al moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik op dat moment nog steeds verwachtte dat Mercedes weer terug zou vallen.

rafael25


Franky R.

Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 17:04:47
Daarom juist.
Weten kunnen we 't niet want de realiteit is dat Schumi uitviel.
Maar op basis van wat ik gezien heb in de 10 rondes voor zijn stop, en er dan van uitgaande dat die stop niet fout ging, kan ik de mogelijkheid tot 'n 1-2 (in welke volgorde ook) voor Mercedes niet uitsluiten.
Achteraf gezien behoorde dat zeker tot de mogelijkheden, al moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik op dat moment nog steeds verwachtte dat Mercedes weer terug zou vallen.


Ook ik had een terugval verwacht, maar zoals ik al eerder zei...Het koele weer was gunstig voor Mercedes, maar ik zeg toch niet dat dit een lucky win was?


Alleen dat als Mercedes de banden koel kan houden, ze gewoon meedoen. Alleen als je in een groep rijdt, onder druk staat en meer moet pushen. Dan worden de banden te warm en verliest de betreffende Mercedes-rijder veel tijd.


Maar goed...dat is eigenlijk ook maar speculeren. Nogmaals, het is zeer jammer dat MSC uitviel...

Kootje

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 17:12:03
Ook ik had een terugval verwacht, maar zoals ik al eerder zei...Het koele weer was gunstig voor Mercedes, maar ik zeg toch niet dat dit een lucky win was?

Wij toch ook niet ??
Net zo min als dat we claimen dat jij dit wel stelt.

Corigeer me als ik fout zit, maar daar ging deze discussie toch ook niet over ??
Ik zit iig m'n standpunt te verdedigen waarom ik denk dat het nog spannend had kunnen worden als Schumi niet uit was gevallen.
Ik dacht dat jij dezelfde discussie voerde, maar dan in het andere kamp. ???



Sabai

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 17:12:03
Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 17:04:47
Daarom juist.
Weten kunnen we 't niet want de realiteit is dat Schumi uitviel.
Maar op basis van wat ik gezien heb in de 10 rondes voor zijn stop, en er dan van uitgaande dat die stop niet fout ging, kan ik de mogelijkheid tot 'n 1-2 (in welke volgorde ook) voor Mercedes niet uitsluiten.
Achteraf gezien behoorde dat zeker tot de mogelijkheden, al moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik op dat moment nog steeds verwachtte dat Mercedes weer terug zou vallen.


Ook ik had een terugval verwacht, maar zoals ik al eerder zei...Het koele weer was gunstig voor Mercedes, maar ik zeg toch niet dat dit een lucky win was?


Alleen dat als Mercedes de banden koel kan houden, ze gewoon meedoen. Alleen als je in een groep rijdt, onder druk staat en meer moet pushen. Dan worden de banden te warm en verliest de betreffende Mercedes-rijder veel tijd.


Maar goed...dat is eigenlijk ook maar speculeren. Nogmaals, het is zeer jammer dat MSC uitviel...

Heel jammer..

Ik zag ook in het interview met ross brawn na afloop dat hij zei dat ze in melborne het probleem hadden dat de banden te heet werden en daardoor terug vielen en in Singapore juist de banden weer niet op temperatuur konden krijgen waardoor ze te weinig wear hadden  en dat ze zich nu eindelijk hadden verbetert in het vinden van de ''smooth spot'' mede door de constante temp over het gehele weekend. 

Fabian

Citaat van: Sabai op 15 april 2012 - 17:32:37
Heel jammer..

Ik zag ook in het interview met ross brawn na afloop dat hij zei dat ze in melborne het probleem hadden dat de banden te heet werden en daardoor terug vielen en in Singapore juist de banden weer niet op temperatuur konden krijgen waardoor ze te weinig wear hadden  en dat ze zich nu eindelijk hadden verbetert in het vinden van de ''smooth spot'' mede door de constante temp over het gehele weekend. 
De temperatuur hielp ze daarbij vandaag. Ik wil niet zeggen dat Rosberg niet had gewonnen als het warmer was geweest, maar de temperatuur was gunstig voor Mercedes.