Round 3: 中国石化F1中国大奖赛。

Gestart door Enzo, 11 april 2012 - 00:16:19

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:13:08
Citaat van: Folkert op 15 april 2012 - 10:57:36
Citaat van: Sabai op 15 april 2012 - 10:53:16
Woot  :D :D wat een einde van de race kon werkelijk alle kanten op. En rosberg heeft die aandeelhouders ook maar even de mond gesnoert kon niet opeen beter moment en ikhoopdat ze dit kunnen vasthouden.
Idd, wat een geweldige overwinning. 1 van de weinige keren dat ik blij was met Hamilton op P3. Ik heb zeer genoten van deze race.

Makkelijke overwinning. ;) McLaren was continue in gevecht, Schumacher eruit door een fout van de crew en Button's kansen tijdens de pitstop vervlogen. Alles wat ook maar kon bedreigen, viel weg achter Rosberg.
Zo kan je alles wel afdoen. Schumacher lag overigens al 10 seconden achter na de eerste stint.

0634

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:16:29

Nogmaals, dat zullen we nooit weten.

Waarom insinueer je het dan en trek je Rosbergs dominantie daarmee in twijfel?

Het enige dat we wel weten is dat Nico royaal de snellere was in kwali en in de eerste stint. Vanwaar dan de vraagtekens?

Wizard

Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 11:29:11
Sorry, met de vrije trainingen hou ik geen rekening. Dat is zoeken naar een afstelling, checken van de parameters. Daar gaan ze niet op de limiet. Men begint pas op zaterdag écht te presteren (en dan voor de toppers pas echt in Q3). En vanaf dat moment heeft Schumacher nooit de indruk gegeven om Rosberg's snelheid te evenaren.

Rosberg: Q1: 1:36.875 Schumacher: Q1 1:36.797
Rosberg: Q2: 1:35.725 Schumacher: Q2 1:35.691

Hoezo Schumacher kan Rosberg niet evenaren qua tijd tijdens de kwalificatie? De feiten bewijzen het tegendeel.

0634

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:39:36
Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 11:29:11
Sorry, met de vrije trainingen hou ik geen rekening. Dat is zoeken naar een afstelling, checken van de parameters. Daar gaan ze niet op de limiet. Men begint pas op zaterdag écht te presteren (en dan voor de toppers pas echt in Q3). En vanaf dat moment heeft Schumacher nooit de indruk gegeven om Rosberg's snelheid te evenaren.

Rosberg: Q1: 1:36.875 Schumacher: Q1 1:36.797
Rosberg: Q2: 1:35.725 Schumacher: Q2 1:35.691

Hoezo Schumacher kan Rosberg niet evenaren qua tijd tijdens de kwalificatie? De feiten bewijzen het tegendeel.
Dat zijn geen feiten hoor. De eerste twee sessies zijn gewoon om te overleven en door te komen hoor. Pas in Q3 rijden ze op de toppen van hun kunnen. Je kan anders ook de training erbij halen...

Dit weekend was Rosberg overtuigend de beste van allemaal, dat daar discussie over is verbaasd me werkelijk.

_Makke_

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:39:36
Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 11:29:11
Sorry, met de vrije trainingen hou ik geen rekening. Dat is zoeken naar een afstelling, checken van de parameters. Daar gaan ze niet op de limiet. Men begint pas op zaterdag écht te presteren (en dan voor de toppers pas echt in Q3). En vanaf dat moment heeft Schumacher nooit de indruk gegeven om Rosberg's snelheid te evenaren.

Rosberg: Q1: 1:36.875 Schumacher: Q1 1:36.797
Rosberg: Q2: 1:35.725 Schumacher: Q2 1:35.691

Hoezo Schumacher kan Rosberg niet evenaren qua tijd tijdens de kwalificatie? De feiten bewijzen het tegendeel.

Oef, gelukkig plaatste ik het in mijn post reeds. De toppers gaan er vaak pas echt voor in Q3. Voor Mercedes en McLaren was het eigenlijk vrij straight forward. Zien dat je in Q3 geraakt. Niet meer, niet minder. 't Is de bedoeling dat je nog wat overhoudt in Q1 & Q2 en dat je alles geeft in Q3. Niet omgekeerd. Dat zie je trouwens perfect aan de tijd van Rosberg. Dook in Q3 0.6s onder die tijd van Q2.

Dus ik herhaal mijn woorden, vanaf het er echt voor ging, heeft Schumacher nooit de indruk gegeven de snelheid van Rosberg te kunnen evenaren.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 11:38:55
Waarom insinueer je het dan en trek je Rosbergs dominantie daarmee in twijfel?

Ik ga niet gemakshalve er vanuit dat Schumacher gedurende de race geen vuist zou kunnen maken richting Rosberg. Andersom beweer ik niet dat hij per definitie wel had kunnen aanvallen. Ik loop dus netjes rechtdoor en trek niks of niemands prestatie in twijfel. Ik schiet alleen de stelling om zeep dat het per definitie niet had gekunt.

CitaatHet enige dat we wel weten is dat Nico royaal de snellere was in kwali en in de eerste stint. Vanwaar dan de vraagtekens?

Rosberg is vaker de snellere in de kwalificatie geweest maar moest tijdens de race zijn meerdere erkennen in Schumacher. Dat hij na 14 ronden, 3 seconden voor ligt, vind ik niet zaligmakend. De race lag nog volledig open.

Wizard

Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 11:42:52

Dus ik herhaal mijn woorden, vanaf het er echt voor ging, heeft Schumacher nooit de indruk gegeven de snelheid van Rosberg te kunnen evenaren.

Zo'n rondje is natuurlijk ook een momentopname. Je negeert vrije trainingen, je negeert Q1 en Q2 maar op basis van 1 snel rondje ga jij concluderen dat Schumacher het niet kan redden en snelheid mist ten opzichte van Rosberg. Terwijl Schumacher in de races daarvoor Rosberg wel kon voorgaan/voorblijven wat dus ook in de wind wordt geslagen. Ik vind dat je dan behoorlijk kort door de bocht gaat. Nogmaals, niet dat Schumacher per definitie wel had kunnen aanvallen, maar andersom heb ik weinig reden om aan te nemen dat het per definitie niet kon. Zo verschrikkelijk veel ontlopen ze elkaar niet. Een setje banden hoeft net een fractie beter uit te pakken en Rosberg had onder druk gestaan.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:39:36
Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 11:29:11
Sorry, met de vrije trainingen hou ik geen rekening. Dat is zoeken naar een afstelling, checken van de parameters. Daar gaan ze niet op de limiet. Men begint pas op zaterdag écht te presteren (en dan voor de toppers pas echt in Q3). En vanaf dat moment heeft Schumacher nooit de indruk gegeven om Rosberg's snelheid te evenaren.

Rosberg: Q1: 1:36.875 Schumacher: Q1 1:36.797
Rosberg: Q2: 1:35.725 Schumacher: Q2 1:35.691

Hoezo Schumacher kan Rosberg niet evenaren qua tijd tijdens de kwalificatie? De feiten bewijzen het tegendeel.


Snelle tijden rijden is iets anders dan je teamgenoot daadwerkelijk kunnen inhalen/verslaan. Zodra je in de vuile lucht van de auto voor je terecht komt, krijg je hele andere problemen. Ik vind dat je daarom de tijden niet zomaar kunt vergelijken...

Wizard

Zeker niet. Net als onder druk racen een ander soort racen is dan dat je vrij baan hebt en geen dreiging van achteren. Je kunt banden sparen en zelf het tempo bepalen. Dat kan niet als één of andere 'debiel' in je versnellingsbak hangt.

rafael25

3races, 3 podium, geen bezoek van stewards,geen reprimande maar wel leider in het kampioenschap! Ik ben treveden ;) ;) ;)

janke

Geweldige race gezien. Sauber stelt teleur. Doodzonde van Schumacher en vooral Raikkonen. Had Kimi graag op het podium gezien. Maar de RBR had hem wel gepakt. Wel of niet over marble's rijdend. Williams weer keurig in de punten. Ferrari zwak. Zal wel weer een tijdje duren voor we weer van een race zoals vandaag kunnen genieten, immers de Mickey Mouse circuits komen er weer aan.
Some things are too important to be left in the past.

robbert

machtige race gezien. Als dit voor de rest van het seizoen zal zijn, dan gaan we nog een mooier seizoen meemaken dan vorig jaar, qua races dan toch é.
En Alonso, ja als je niet in een snelle wagen zit, dan geraak je natuurlijk niet vooruit. Alhoewel hij had toch wel pech dat de anderen geen 3de keer binnenkwam, ging hij toch een mooie 5de plek behaald hebben

0634

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:43:30
Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 11:38:55
Waarom insinueer je het dan en trek je Rosbergs dominantie daarmee in twijfel?

Ik ga niet gemakshalve er vanuit dat Schumacher gedurende de race geen vuist zou kunnen maken richting Rosberg. Andersom beweer ik niet dat hij per definitie wel had kunnen aanvallen. Ik loop dus netjes rechtdoor en trek niks of niemands prestatie in twijfel. Ik schiet alleen de stelling om zeep dat het per definitie niet had gekunt.

CitaatHet enige dat we wel weten is dat Nico royaal de snellere was in kwali en in de eerste stint. Vanwaar dan de vraagtekens?

Rosberg is vaker de snellere in de kwalificatie geweest maar moest tijdens de race zijn meerdere erkennen in Schumacher. Dat hij na 14 ronden, 3 seconden voor ligt, vind ik niet zaligmakend. De race lag nog volledig open.
Tuurlijk lag de race nog open, maar ik vind het zo flauw altijd om als iemand wint te zeggen; ja maar wat als...

Rosberg reed een beul van een weekend en was zowel in kwali als in de eerste stint behoorlijk sneller dan MS en reed ook daarna uitstekende tijden in relatie tot bv Button die vóór Schumacher reed toen deze uitviel... Dat zegt mij dat ook als MS was blijven rijden, Rosberg torenhoog favoriet was geweest.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 11:56:07
Tuurlijk lag de race nog open, maar ik vind het zo flauw altijd om als iemand wint te zeggen; ja maar wat als...

Dat zou inderdaad flauw zijn. Maar zo ontstond de discussie ook niet. Lees even zelf terug om dit vast te stellen.

CitaatRosberg reed een beul van een weekend en was zowel in kwali als in de eerste stint behoorlijk sneller dan MS en reed ook daarna uitstekende tijden in relatie tot bv Button die vóór Schumacher reed toen deze uitviel... Dat zegt mij dat ook als MS was blijven rijden, Rosberg torenhoog favoriet was geweest.

Button was onderweg met een andere strategie, bovendien had ik niet het idee dat Schumacher's pitstop vlekkeloos verliep. En hoe zijn banden zouden werken in verhouding tot die van Rosberg kon niet worden vastgesteld. Enige wat we weten is dat Rosberg, na 14 ronden, 3 seconden voor lag op Schumacher. En dan calculeer ik het foutje van Rosberg niet mee. Hoe de race uiteindelijk zou zijn gevormd weet niemand.

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 15 april 2012 - 11:52:44
3races, 3 podium, geen bezoek van stewards,geen reprimande maar wel leider in het kampioenschap! Ik ben treveden ;) ;) ;)


Hahaha!
Ja, Hamilton krijgt een les 'van het leven' in het kweken van geduld.


Wat ik nog mooier vind, is dat we nu drie verschillende winnaars hebben gehad in drie GP's! 8)