Round 3: 中国石化F1中国大奖赛。

Gestart door Enzo, 11 april 2012 - 00:16:19

« vorige - volgende »

Enzo


13 april 2012
04:00-05:30 Eerste vrije training
08:00-09:30 Tweede vrije training

14 april 2012
05:00-06:00 Derde vrije training
08:00-09:00 Kwalificatie

15 april 2012
09:00 Race


Het formule 1 seizoen van 2012 is inmiddels twee races onderweg en het enige wat je met echte zekerheid kan zeggen is dat het veld ongekend competitief is. Het zit enorm dicht bij elkaar, maar daar blijft het dan ook bij...

De eerste twee races hebben niet bepaald de pikorde prijs gegeven. De nieuwe banden in combinatie met het wisselvallige weer blijken een erg lastig duo voor de teams en haar coureurs. In Melbourne raakte de banden verhit, terwijl deze tijdens het natte weekend in Sepang niet op temperatuur kwamen. Het benadrukt de bijzonder kleine zogenoemde 'operating window' van het 2012 rubber. De teams die zwaar waren op de banden in Melbourne gingen goed in Sepang en vice versa.



zal de Italiaanse bandenfabrikant gedacht hebben, jullie wilde toch spektakel in de races? Nou dat hebben we gekregen! In de einduitslag van Melbourne waren maar liefst 7 verschillende teams te vinden. In Maleisië was het nog gekker, daar waren het 9 verschillende teams in de top tien. Fernando Alonso staat 1ste in het kampioenschap met een auto die op snelheid ergens rond de 9de plek zal worden geschat. Mercedes heeft een supersnelle 'Silberpfeil' gebouwd, maar deze doet het alleen op zaterdag om vervolgens op zondag compleet in te storten. Red Bull lijkt geen schim van de dominante RB7 en moet blij zijn als één van de twee coureurs de laagste trede van het podium mag bestrijken. McLaren lijkt het snelste pakket te hebben maar ze wisten vervolgens op Sepang niet aan te haken bij een Sauber. Dezelfde Sauber die in Melbourne niet vooruit te branden was en de Pirelli's compleet aan gort reedt.

Elk team zal zich even flink achter de oren hebben gekrabt na de afgelopen twee races. Wie gaat de juiste 'operating window' vinden? Wie pakt de race in China? Zeg jij het maar...



Folkert

Reden die Saubers de Pirellis aan gort? Dacht juist dat ze er goed mee overweg gingen. Ik zet alles in op Mclaren. En dan weer op Lewis. Lijkt dit jaar zijn draai weer gevonden te hebben en mentaal sterker. China word zijn gouden trio: pole, snelste ronde en overwinning.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 11 april 2012 - 00:33:30
Reden die Saubers de Pirellis aan gort? Dacht juist dat ze er goed mee overweg gingen. Ik zet alles in op Mclaren. En dan weer op Lewis. Lijkt dit jaar zijn draai weer gevonden te hebben en mentaal sterker. China word zijn gouden trio: pole, snelste ronde en overwinning.

Yep, de Saubers en Ferrari's waren erg aan het overhitten in Melbourne. Verklaart ook wel waarom ze zo goed voor de dag kwamen in het koeler dan verwachte Maleisië.

Help het je hopen voor Hamilton, hij is de enige die hier twee keer wist te winnen. Schumacher, Alonso, Raikkonen, Button en Vette pakte hem één keer. Maar in mijn optiek is het heel lastig te voorspellen. Ik verwacht een sterk McLaren en een super snelle Merc in de kwali, uit dat lange rechte stuk moeten beide hun voordeel kunnen halen. Ik ben bang dat de race weer een loterij gaat worden, er is weer regen voorspeld... ::)

Enzo


robbert

perez deed het in melbourne met 1 pitstop,raar. Maar bon, china nu. Ik denk  ook dat hamilton de beste zal zijn, en ferrari zal met moeite punten halen. Wordt hoog tijd voor het team dat men grote upgrades meebrengt, maar dat doet de anderen ook, dus het is te laat

Folkert

Citaat van: Enzo op 11 april 2012 - 02:49:49
Speciaal voor jou Burorri, omdat je jarig bent... ;D
http://www.gppits.net/nieuws/video_button_vs_hamilton_in_china1/
Haha wat aardig dat je lewis speciaalvoor mij hebtgevraagd Button zo mooi in te halen.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: robbert op 11 april 2012 - 07:14:58
perez deed het in melbourne met 1 pitstop,raar. Maar bon, china nu. Ik denk  ook dat hamilton de beste zal zijn, en ferrari zal met moeite punten halen. Wordt hoog tijd voor het team dat men grote upgrades meebrengt, maar dat doet de anderen ook, dus het is te laat

Je hebt gelijk, het was de kwalificatie die niet liep bij Sauber.
De race kwam juist naar ze toe. Even een klein gevalletje van FMS.
Maakt het nog minder makkelijk te voorspellen wie goed gaat in China.

Folkert

Citaat van: Enzo op 11 april 2012 - 11:02:21
Citaat van: robbert op 11 april 2012 - 07:14:58
perez deed het in melbourne met 1 pitstop,raar. Maar bon, china nu. Ik denk  ook dat hamilton de beste zal zijn, en ferrari zal met moeite punten halen. Wordt hoog tijd voor het team dat men grote upgrades meebrengt, maar dat doet de anderen ook, dus het is te laat

Je hebt gelijk, het was de kwalificatie die niet liep bij Sauber.
De race kwam juist naar ze toe. Even een klein gevalletje van FMS.
Maakt het nog minder makkelijk te voorspellen wie goed gaat in China.
Ja ik dacht al, dacht eerst dat ik me vergist had. Maar je probeerde me op het verkeerde been te zetten. Strategische zet om mij van team te laten veranderen bij F1teamboss? :P

Ik vermoed dat Mclaren er gewoon weer staat, maar waar Mercedes nou staat in de race durf ik niet te zeggen. Zeker nu er teams weer updates hebben. Ferrari zal denk ik hun moment kunnen pakken. Hun updates kunnen net genoeg zijn om gewoon mee te komen
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Na de seizoensstart die we gezien hebben durf ik niets meer te voorspellen ;D

Ik GOK op een sterk McLaren, maar wie er met de troostprijs vandoor gaat??
Kan zomaar ineens dat de Bulls er nu wel staan, of de Mercedessen....
Eerst maar eens de qualy afwachten...

Belangrijkste voor mij : Ik kan de race weer helemaal live op de BEEB zien  :D

Niels_

Dat wordt weer hopen op een nieuwe wonderbaarlijke prestatie en een plaats binnen de top 5. McLaren zal wel het snelste zijn.

Hoe zit het met het weer voor dit weekend in Shanghai?

Kootje

Citaat van: Ńiels op 11 april 2012 - 18:05:43
Hoe zit het met het weer voor dit weekend in Shanghai?


Bewolkt met kans op regen.

http://www.weeronline.nl/Azie/China/Shanghai/3637049

Ideaal voor Ferrari dus.  >:(

Fabian

Maar dan zullen ze bij Ferrari ook weer het nodige geluk moeten hebben.

Kootje

Uiteraard, zonder geluk win je sowieso niet.
Maar "rain is the great equalizer" waarin het puur op rijderstalent aankomt.
En daarvan loopt Alonso nu eenmaal over.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 11 april 2012 - 19:25:30
Uiteraard, zonder geluk win je sowieso niet.
Maar "rain is the great equalizer" waarin het puur op rijderstalent aankomt.
En daarvan loopt Alonso nu eenmaal over.
rain is absoluut niet meer de great equalizer. Tegenwoordig ben je in de regen juist erg afhankelijk van je auto.

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 11 april 2012 - 22:09:32
Citaat van: Kootje op 11 april 2012 - 19:25:30
Uiteraard, zonder geluk win je sowieso niet.
Maar "rain is the great equalizer" waarin het puur op rijderstalent aankomt.
En daarvan loopt Alonso nu eenmaal over.
rain is absoluut niet meer de great equalizer. Tegenwoordig ben je in de regen juist erg afhankelijk van je auto.

Juist!