Round 3: 中国石化F1中国大奖赛。

Gestart door Enzo, 11 april 2012 - 00:16:19

« vorige - volgende »

Fabian

Het is duidelijk dat Felipe snelheid mist

robbert

zoals ik al verwachtte zal mclaren aan het langste eind trekken voor de race. Ferrari zal dus met moeite de top 10 halen

Franky R.

Citaat van: Ńiels op 13 april 2012 - 11:50:31
Felipe, beste vriend, ik kan het niet meer aanzien. Ge moogt het afbollen.  :-\
;D ;D ;D

Folkert

Citaat van: robbert op 13 april 2012 - 13:28:42
zoals ik al verwachtte zal mclaren aan het langste eind trekken voor de race. Ferrari zal dus met moeite de top 10 halen
Beetje voorbarig denk ik. Alonso zal wel in top 10 komen, maar Massa niet. Mclaren met Hailton tot nu toe goed, maar hoe goed gaat rbr nog zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

;D Massa, blijf met je poot van die rem af ;D lekker om zo'n bericht te horen als je je stinkende best doet

robbert

Citaat van: Folkert op 13 april 2012 - 14:20:51
Citaat van: robbert op 13 april 2012 - 13:28:42
zoals ik al verwachtte zal mclaren aan het langste eind trekken voor de race. Ferrari zal dus met moeite de top 10 halen
Beetje voorbarig denk ik. Alonso zal wel in top 10 komen, maar Massa niet. Mclaren met Hailton tot nu toe goed, maar hoe goed gaat rbr nog zijn.

ja als je de tijden bekijkt van de trainingen en de resultaten, qua tijden, van vorige races, dan zie je niet veel verschil en zal het dus met moeite een top 10 zijn

0634

In races gaat Alonso wel harder doorgaans dan P10, dus dat moet lukken.

Verder zie ik niet zo waarom er conclusies worden getrokken aan de hand van VT's. Kom op zeg, we weten toch dat dat helemaal nada zegt...

Fabian

Citaat van: Jeroen op 13 april 2012 - 22:27:00
In races gaat Alonso wel harder doorgaans dan P10, dus dat moet lukken.

Verder zie ik niet zo waarom er conclusies worden getrokken aan de hand van VT's. Kom op zeg, we weten toch dat dat helemaal nada zegt...
Alonso is een van de beste coureurs die de schade zo veel mogelijk weet te beperken. Ik denk dat hij weer rond P5 zal rondrijden in de race en met geluk iets verder naar voren. Hij zal er in ieder geval het maximale uit halen.

janke

Een paar jaar geleden lag bijna iedereen in katzwijm bij die Massa. Dezelfden noemen hem nog net niet Pinokkio. Ook dat is formule een. Je bent zo goed als je auto. En daar laat Massa behoorlijk wat steekjes vallen tov Alonso. Het verschil tussen een ware topcoureur en één uit het dozijn.
Some things are too important to be left in the past.

Fabian

Citaat van: janke op 13 april 2012 - 23:00:31
Een paar jaar geleden lag bijna iedereen in katzwijm bij die Massa. Dezelfden noemen hem nog net niet Pinokkio. Ook dat is formule een. Je bent zo goed als je auto. En daar laat Massa behoorlijk wat steekjes vallen tov Alonso. Het verschil tussen een ware topcoureur en één uit het dozijn.
Zeker weten. Alonso weet misschien nog wel meer uit de auto te halen dan er in zit. Dat heeft naar mijn mening te maken met talent. Massa met een goede auto presteert goed. Massa met een slechte uit rijdt hopeloos zijn rondjes.

Jozef

Citaat van: janke op 13 april 2012 - 23:00:31
Een paar jaar geleden lag bijna iedereen in katzwijm bij die Massa. Dezelfden noemen hem nog net niet Pinokkio. Ook dat is formule een. Je bent zo goed als je auto. En daar laat Massa behoorlijk wat steekjes vallen tov Alonso. Het verschil tussen een ware topcoureur en één uit het dozijn.

Niet mee eens. In de huidige formule 1 is het verschil tussen een topcoureur en 'gewone' coureur misschien 4 tienden (als we alleen naar snelheid kijken, en niet naar andere factoren zoals hoe goed een coureur kan inhalen/verdedigen etc.). Veel mensen zullen bijvoorbeeld Vettel als topcoureur bestempelen en Webber als een middenmoter - kijk maar hoeveel verschil er gemiddeld tussen die twee zit. Ook bij andere teams is het verschil tussen de beide coureurs meestal niet heel groot.

Het verschil tussen Massa en Alonso is nu race na race een volle seconde. Dat is niet normaal meer. Massa heeft een gróót probleem, en je kunt het niet alleen op de auto steken. Hij moet altijd binnen de halve seconde van Alonso kunnen blijven en voorlopig is dat hem nog niet gelukt dit jaar. Ja, wel: in de kwalificatie in Maleisië. Maar we hebben allemaal gezien wat er de volgende dag is gebeurd.

Let's face it, als Massa zo blijft rijden dan is hij simpelweg Ferrari onwaardig, basta. Als hij in Bahrein (toch een Massa-circuit in het verleden) niet laat zien dat hij Alonso nog wel kan bijbenen, dan zou ik het wel weten als ik Domincali was: in de Europese races zou er iemand anders in mijn tweede auto zitten.

robbert

Citaat van: Fabian van Tiel op 13 april 2012 - 22:58:12
Citaat van: Jeroen op 13 april 2012 - 22:27:00
In races gaat Alonso wel harder doorgaans dan P10, dus dat moet lukken.

Verder zie ik niet zo waarom er conclusies worden getrokken aan de hand van VT's. Kom op zeg, we weten toch dat dat helemaal nada zegt...
Alonso is een van de beste coureurs die de schade zo veel mogelijk weet te beperken. Ik denk dat hij weer rond P5 zal rondrijden in de race en met geluk iets verder naar voren. Hij zal er in ieder geval het maximale uit halen.

hopelijk rijdt hij geen tijden zoals in de 3de training. Of als hij in de race van zover zal moeten komen dan zal het, zoals ik al gezegd heb, veel moeite kosten om in de top 10 te raken. Maar we zullen zien, maar de training zegt toch een deel van de waarheid. Hamilton die al 2x de snelste is, is ook geen toeval

SDG

De BBC zendt dit weekend ook uit, dus eindelijk weer 'gewoon' via de tv naar de Formule 1 kijken in plaats van naar een schimmige internetstream!  :)

SDG

Vettel eruit in Q2. Van een verrassing gesproken, zeg...  :o

Folkert

Rosberg op Pole.
En voelt toch goed dat Vettel er al in Q2 uit ligt.  ;D ;D
Leuke kwalificatie en ben benieuwd naar morgen. En nog een verrassing: Kobayashi. 4de :o
Trotse vader van Rosalie(L)