Round 3: 中国石化F1中国大奖赛。

Gestart door Enzo, 11 april 2012 - 00:16:19

« vorige - volgende »

monaco2011

toch zat Massa vandaag niet ver achter alonso, paar seconden maar. Lijkt iets beter te gaan nu.

robbert

Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 21:50:44
Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 21:39:41
Misschien is het al gezegd, maar Massa is de enige piloot (op de piloten van Caterham, Marussia en HRT na) zonder punten. Eigenlijk toch echt wel schrijnend. Zéker als je ziet dat Alonso 3de staat met 37 punten.

Ferrari onwaardig  ;D

inderdaad, ze moeten massa al lang op straat gezet hebben

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 15 april 2012 - 19:03:59
Citaat van: Jozef op 15 april 2012 - 18:28:59
Citaat van: Jozef op 14 april 2012 - 15:45:08
Ik tip Button voor de race morgen!
Oy oy, jammer van die mislukte pitstop of ik had misschien wel gelijk gekregen. :( Maar we'll never know...

Wel een leuke race verder. Ik onthoud dat Hamilton een goed resultaat haalt als je weet dat hij die grid penalty kreeg, en dat hij ondanks wat strubbelingen in elke race toch WK-leider is. Als die jongen een keer een probleemloos weekend heeft kan hij toch die kloof beginnen uitdiepen hopelijk!
toch werd ie 2 van 3 weekenden op snelheid geklopt door Button. Met een probleemloos weekend had Hamilton vandaag misschien 3 punten meer gescoord. Ik had trouwens niet echt het idee dat de gridpositie vandaag heel erg belangrijk was.
Toch 3 kostbare punten. En juist vandaag was je startpositie belangrijk. Doordat het dicht op elkaar zat en continu gevechten waren, had het gescheeld als je verder vooraan reed. Hamilton verloor best veel tijd doordat hij vast zat achter aantal rijders. Scheelt niet veel, maar ik denk dat als hij van P2 was gestart, hij leuk gevecht met Rosberg aan kon gaan.
Alonso verspeelde ook wel knullig mooiere positie. Al met al geweldige race.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


Niels_

Citaat van: Enzo op 15 april 2012 - 23:58:07

;D
Hahaha, dat gezicht van Vettel in het begin is echt met een gelaatsuitdrukking van 'what the fuck...', die zit echt met Fernando en Kimi constant te lachen. ;D
En dan Schumacher met die stoel van Hamilton op 3:42... ;D

Figge

Citaat van: Folkert op 15 april 2012 - 22:56:29
Citaat van: monaco2011 op 15 april 2012 - 19:03:59
Citaat van: Jozef op 15 april 2012 - 18:28:59
Citaat van: Jozef op 14 april 2012 - 15:45:08
Ik tip Button voor de race morgen!
Oy oy, jammer van die mislukte pitstop of ik had misschien wel gelijk gekregen. :( Maar we'll never know...

Wel een leuke race verder. Ik onthoud dat Hamilton een goed resultaat haalt als je weet dat hij die grid penalty kreeg, en dat hij ondanks wat strubbelingen in elke race toch WK-leider is. Als die jongen een keer een probleemloos weekend heeft kan hij toch die kloof beginnen uitdiepen hopelijk!
toch werd ie 2 van 3 weekenden op snelheid geklopt door Button. Met een probleemloos weekend had Hamilton vandaag misschien 3 punten meer gescoord. Ik had trouwens niet echt het idee dat de gridpositie vandaag heel erg belangrijk was.
Toch 3 kostbare punten. En juist vandaag was je startpositie belangrijk. Doordat het dicht op elkaar zat en continu gevechten waren, had het gescheeld als je verder vooraan reed. Hamilton verloor best veel tijd doordat hij vast zat achter aantal rijders. Scheelt niet veel, maar ik denk dat als hij van P2 was gestart, hij leuk gevecht met Rosberg aan kon gaan.
Alonso verspeelde ook wel knullig mooiere positie. Al met al geweldige race.

Ik zou niet durven zeggen wie er bij McLaren sneller was dit weekend. In de kwalificatie was Lewis sneller en de pitexits waren helaas niet gunstig voor hem. Als je zo heftig in verkeer komt als Lewis en met 4 man moet afrekenen tov van Button is het niet in te schatten wie er een betere race reed. De seconden die Button bij zijn 3e stop verloor geven namelijk ook aan wat verkeer met je positie doet.
Ik moet wel zeggen dat ik dit jaar een slimmere Lewis zie rijden. Hij oogt geduldiger... Hij kijkt eerst ipv meteen een do or die actie te maken... Dat is goed en dat maakt em voor mij de man met de beste papieren voor de titel tot zover... Maar als alle races verlopen als de 1e 3, dan denk ik er misschien over weer 3 GP heel anders over denk...

Enzo

Citaat van: Ńiels op 16 april 2012 - 00:17:18
Citaat van: Enzo op 15 april 2012 - 23:58:07

;D
Hahaha, dat gezicht van Vettel in het begin is echt met een gelaatsuitdrukking van 'what the fuck...', die zit echt met Fernando en Kimi constant te lachen. ;D
En dan Schumacher met die stoel van Hamilton op 3:42... ;D

Ze waren lekker bezig idd, stelletje lolbroeken... ;D
Maar het was ook wel een bizar interview zo in het Chinees met een tolk.
Moest daar ook wel een beetje om lachen... ;D

Sabai


Jozef

Citaat van: monaco2011 op 15 april 2012 - 19:03:59
Citaat van: Jozef op 15 april 2012 - 18:28:59
Citaat van: Jozef op 14 april 2012 - 15:45:08
Ik tip Button voor de race morgen!
Oy oy, jammer van die mislukte pitstop of ik had misschien wel gelijk gekregen. :( Maar we'll never know...

Wel een leuke race verder. Ik onthoud dat Hamilton een goed resultaat haalt als je weet dat hij die grid penalty kreeg, en dat hij ondanks wat strubbelingen in elke race toch WK-leider is. Als die jongen een keer een probleemloos weekend heeft kan hij toch die kloof beginnen uitdiepen hopelijk!
toch werd ie 2 van 3 weekenden op snelheid geklopt door Button. Met een probleemloos weekend had Hamilton vandaag misschien 3 punten meer gescoord. Ik had trouwens niet echt het idee dat de gridpositie vandaag heel erg belangrijk was.

Ik had wel dat idee hoor. Lewis hinkte achter de feiten aan door zijn slechtere startpositie t.o.v. Button (waardoor hij de hele race meer verkeer had, vooral telkens na de pitstops). Bovendien hield Schumacher het pak op in de beginfase van de race, en zonder gridpenalty mocht Hamilton voor Schumacher starten. Dan had hij misschien wel op Rosberg kunnen jagen. Zonder gridpenalty was Lewis eerste of tweede geworden lijkt me, maar deze derde plaats getuigt van prima damage control en doet mij geloven dat McLaren en Hamilton écht klaar zijn voor de titelstrijd. Ik zeg niet dat hij veel beter is dan Button hoor, maar ik heb er zelf gewoon een goed gevoel over, that's all.

0634

Eerste was hij niet geworden lijkt me. Button hield Rosberg ook al niet echt bij, en aangezien Lewis zondag geen sikkepit sneller ging dan Jenson, zal dat wel mee zijn gevallen. Tweede had wel gekund inderdaad. Maar ja, als hij door een bakprobleem uit was gevallen was het helemaal niks geweest.

monaco2011

Citaat van: Jozef op 16 april 2012 - 18:44:05
Citaat van: monaco2011 op 15 april 2012 - 19:03:59
Citaat van: Jozef op 15 april 2012 - 18:28:59
Citaat van: Jozef op 14 april 2012 - 15:45:08
Ik tip Button voor de race morgen!
Oy oy, jammer van die mislukte pitstop of ik had misschien wel gelijk gekregen. :( Maar we'll never know...

Wel een leuke race verder. Ik onthoud dat Hamilton een goed resultaat haalt als je weet dat hij die grid penalty kreeg, en dat hij ondanks wat strubbelingen in elke race toch WK-leider is. Als die jongen een keer een probleemloos weekend heeft kan hij toch die kloof beginnen uitdiepen hopelijk!
toch werd ie 2 van 3 weekenden op snelheid geklopt door Button. Met een probleemloos weekend had Hamilton vandaag misschien 3 punten meer gescoord. Ik had trouwens niet echt het idee dat de gridpositie vandaag heel erg belangrijk was.

Ik had wel dat idee hoor. Lewis hinkte achter de feiten aan door zijn slechtere startpositie t.o.v. Button (waardoor hij de hele race meer verkeer had, vooral telkens na de pitstops). Bovendien hield Schumacher het pak op in de beginfase van de race, en zonder gridpenalty mocht Hamilton voor Schumacher starten. Dan had hij misschien wel op Rosberg kunnen jagen. Zonder gridpenalty was Lewis eerste of tweede geworden lijkt me, maar deze derde plaats getuigt van prima damage control en doet mij geloven dat McLaren en Hamilton écht klaar zijn voor de titelstrijd. Ik zeg niet dat hij veel beter is dan Button hoor, maar ik heb er zelf gewoon een goed gevoel over, that's all.
hij lag voor bocht 1 al op plek 5, k had niet het idee dat hij sneller was dan degenen die toen voor hem reden. Als hij al werd opgehouden was dat  vooral een gevolg van zn 3-stops strategie. Wat zou Webber hebben gekund als ie niet naar P9 was teruggevallen dan?? die finisht net achter hamilton. Ik denk eerlijk gezegd dat de problemen bij de stop van Button meer van invloed waren dan de bakwissel van hamilton.

rafael25

Rond 3 in 2011 Luidt:
Vettel had 68 punten Hamilton 47, met Button 38
STAND CONSTRUCTEURSKAMPIOENSCHAP
Red Bull met 105 punten  McLaren 85, en Ferrari 50

Ik ben  verdomde blij........ ;D ;D ;D

SanderD

Ik hoorde voor de race bij de BBC dat er een website was waar je live bij je favoriete coureur onboard kon gaan. Weet iemand hier meer over of welke site het is?

Folkert

Citaat van: Jeroen op 16 april 2012 - 19:04:58
Eerste was hij niet geworden lijkt me. Button hield Rosberg ook al niet echt bij, en aangezien Lewis zondag geen sikkepit sneller ging dan Jenson, zal dat wel mee zijn gevallen. Tweede had wel gekund inderdaad. Maar ja, als hij door een bakprobleem uit was gevallen was het helemaal niks geweest.
Maar ja "ALS" hij nu 20 jaar eerder was geboren en zijn vader Samson was, dan was hij een hond  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo