Round 3: 中国石化F1中国大奖赛。

Gestart door Enzo, 11 april 2012 - 00:16:19

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Sabai op 15 april 2012 - 10:53:16
Woot  :D :D wat een einde van de race kon werkelijk alle kanten op. En rosberg heeft die aandeelhouders ook maar even de mond gesnoert kon niet opeen beter moment en ikhoopdat ze dit kunnen vasthouden.
Idd, wat een geweldige overwinning. 1 van de weinige keren dat ik blij was met Hamilton op P3. Ik heb zeer genoten van deze race.
Trotse vader van Rosalie(L)


Folkert

Ok top van Webber, puur op racen Vettel verslagen. Ik ga toch steeds meer respect krijgen voor Vettel. Vorig jaar was een dominant jaar voor Vettel, maar juist nu laat hij dingen zien die ik echt neit had verwacht.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Folkert op 15 april 2012 - 11:08:43
Ok top van Webber, puur op racen Vettel verslagen. Ik ga toch steeds meer respect krijgen voor Vettel. Vorig jaar was een dominant jaar voor Vettel, maar juist nu laat hij dingen zien die ik echt neit had verwacht.

Tja, ik heb het vorig seizoen al gezegd. Vettel hoefde zijn skills vaak niet eens te zien. Die Red Bull was véél sneller. Dan maak je ook veel minder snel fouten. Nu moet hij kampen voor elke positie. Dan moet je de limiet opzoeken en dan maak je fouten. Misschien wel goed voor diegenen die dachten dat hij zoveel beter was/is dan de rest.

Wizard

Citaat van: Folkert op 15 april 2012 - 10:57:36
Citaat van: Sabai op 15 april 2012 - 10:53:16
Woot  :D :D wat een einde van de race kon werkelijk alle kanten op. En rosberg heeft die aandeelhouders ook maar even de mond gesnoert kon niet opeen beter moment en ikhoopdat ze dit kunnen vasthouden.
Idd, wat een geweldige overwinning. 1 van de weinige keren dat ik blij was met Hamilton op P3. Ik heb zeer genoten van deze race.

Makkelijke overwinning. ;) McLaren was continue in gevecht, Schumacher eruit door een fout van de crew en Button's kansen tijdens de pitstop vervlogen. Alles wat ook maar kon bedreigen, viel weg achter Rosberg.

maartenf1

Fantastische overwinning van Rosberg zeg!
Een race die veel vooroordelen heeft doorbroken bijvoorbeeld Webber kan gewoon Vettel inhalen,
Senna laat wederom zien dat hij niet alleen een mooie achternaam heeft (waar ik al altijd overtuigt van was).

Wel erg zuur voor Raikkonen, had verwacht dat Lotus meer verstand van strategieën had.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:13:08
Citaat van: Folkert op 15 april 2012 - 10:57:36
Citaat van: Sabai op 15 april 2012 - 10:53:16
Woot  :D :D wat een einde van de race kon werkelijk alle kanten op. En rosberg heeft die aandeelhouders ook maar even de mond gesnoert kon niet opeen beter moment en ikhoopdat ze dit kunnen vasthouden.
Idd, wat een geweldige overwinning. 1 van de weinige keren dat ik blij was met Hamilton op P3. Ik heb zeer genoten van deze race.

Makkelijke overwinning. ;) McLaren was continue in gevecht, Schumacher eruit door een fout van de crew en Button's kansen tijdens de pitstop vervlogen. Alles wat ook maar kon bedreigen, viel weg achter Rosberg.


Mss. het geluk van een kampioen?... :P

Wizard

Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 10:52:34
Hetgeen we gezien hebben spreekt in Rosbergs' voordeel.

Nee, dat zegt niks. Natuurlijk was hij sneller tijdens de eerste stint maar het tij kan vlot keren. Zie bijvoorbeeld Vettels race, hij reed uitzichtloos op een veertiende stek en mist op een haar na de tweede stek.

CitaatHij reed duidelijk weg van Schumacher in de eerste stint. En zelfs zonder het probleem, dat hem blijkbaar geen tijd kostte in de pits zelf, zat hij achter Hamilton. Dus nee, ik geloof niet dat Schumacher Rosberg had kunnen terughalen.

Nogmaals, dat zullen we nooit weten.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 11:14:33
Mss. het geluk van een kampioen?... :P

Eendagsvlieg komt eerder bij mij op dan kampioen. ;) Wie zal het zeggen...

_Makke_

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:16:29
Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 10:52:34
Hetgeen we gezien hebben spreekt in Rosbergs' voordeel.

Nee, dat zegt niks. Natuurlijk was hij sneller tijdens de eerste stint maar het tij kan vlot keren. Zie bijvoorbeeld Vettels race, hij reed uitzichtloos op een veertiende stek en mist op een haar na de tweede stek.

CitaatHij reed duidelijk weg van Schumacher in de eerste stint. En zelfs zonder het probleem, dat hem blijkbaar geen tijd kostte in de pits zelf, zat hij achter Hamilton. Dus nee, ik geloof niet dat Schumacher Rosberg had kunnen terughalen.

Nogmaals, dat zullen we nooit weten.

Sorry, vind ik echt bullshit. Rosberg kon 'rustig' zijn rondjes afwerken. Zonder druk, zonder concurrentie. Schumacher moest dan nog vechten met zowel Hamilton als Button én moest dan nog eens een, steeds groter wordend, gat op Rosberg dichten. Op Rosberg die ook op zaterdag overduidelijk de snelste was.

Folkert

Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 11:19:02
Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:16:29
Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 10:52:34
Hetgeen we gezien hebben spreekt in Rosbergs' voordeel.

Nee, dat zegt niks. Natuurlijk was hij sneller tijdens de eerste stint maar het tij kan vlot keren. Zie bijvoorbeeld Vettels race, hij reed uitzichtloos op een veertiende stek en mist op een haar na de tweede stek.

CitaatHij reed duidelijk weg van Schumacher in de eerste stint. En zelfs zonder het probleem, dat hem blijkbaar geen tijd kostte in de pits zelf, zat hij achter Hamilton. Dus nee, ik geloof niet dat Schumacher Rosberg had kunnen terughalen.

Nogmaals, dat zullen we nooit weten.

Sorry, vind ik echt bullshit. Rosberg kon 'rustig' zijn rondjes afwerken. Zonder druk, zonder concurrentie. Schumacher moest dan nog vechten met zowel Hamilton als Button én moest dan nog eens een, steeds groter wordend, gat op Rosberg dichten. Op Rosberg die ook op zaterdag overduidelijk de snelste was.
Ik ga hier in mee. Schumacher had hele kluif gehad om Rosberg in te halen. Het was gewoon zijn weekend.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 11:19:02
Sorry, vind ik echt bullshit.

Datzelfde vind ik van jouw standpunt. Natuurlijk had het er alle schijn naar, maar Schumacher vlak ik niet zomaar uit. Nu was er genoeg ruimte om een eigen tempo te rijden, als het setje banden bij Schumacher net wat beter was uitgepakt dan bij Rosberg, niet. Dan had hij onder druk moeten racen en krijg je een compleet ander beeld. Ik zeg dus niet dat het per definitie zo is, dat Schumacher een rol van betekenis had kunnen zijn, maar ga ook niet doen alsof Schumacher totaal geen kans zou hebben.

CitaatRosberg kon 'rustig' zijn rondjes afwerken. Zonder druk, zonder concurrentie. Schumacher moest dan nog vechten met zowel Hamilton als Button én moest dan nog eens een, steeds groter wordend, gat op Rosberg dichten. Op Rosberg die ook op zaterdag overduidelijk de snelste was.

Rosberg had inderdaad een beter rondje dan Schumacher maar diezelfde Schumacher reed toch vrij regelmatig voor Rosberg tijdens trainingen. Al met al ontliepen beide rijders elkaar nauwelijks in snelheid.

_Makke_

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:25:24

CitaatRosberg kon 'rustig' zijn rondjes afwerken. Zonder druk, zonder concurrentie. Schumacher moest dan nog vechten met zowel Hamilton als Button én moest dan nog eens een, steeds groter wordend, gat op Rosberg dichten. Op Rosberg die ook op zaterdag overduidelijk de snelste was.

Rosberg had inderdaad een beter rondje dan Schumacher maar diezelfde Schumacher reed toch vrij regelmatig voor Rosberg tijdens trainingen. Al met al ontliepen beide rijders elkaar nauwelijks in snelheid.

Sorry, met de vrije trainingen hou ik geen rekening. Dat is zoeken naar een afstelling, checken van de parameters. Daar gaan ze niet op de limiet. Men begint pas op zaterdag écht te presteren (en dan voor de toppers pas echt in Q3). En vanaf dat moment heeft Schumacher nooit de indruk gegeven om Rosberg's snelheid te evenaren.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:17:17
Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 11:14:33
Mss. het geluk van een kampioen?... :P

Eendagsvlieg komt eerder bij mij op dan kampioen. ;) Wie zal het zeggen...


Paps Rosberg had ook maar 1 overwinning nodig om WK te worden... 8) ...Dat was mijn grap.

Folkert

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 11:25:24
Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 11:19:02
Sorry, vind ik echt bullshit.

Datzelfde vind ik van jouw standpunt. Natuurlijk had het er alle schijn naar, maar Schumacher vlak ik niet zomaar uit. Nu was er genoeg ruimte om een eigen tempo te rijden, als het setje banden bij Schumacher net wat beter was uitgepakt dan bij Rosberg, niet. Dan had hij onder druk moeten racen en krijg je een compleet ander beeld. Ik zeg dus niet dat het per definitie zo is, dat Schumacher een rol van betekenis had kunnen zijn, maar ga ook niet doen alsof Schumacher totaal geen kans zou hebben.

CitaatRosberg kon 'rustig' zijn rondjes afwerken. Zonder druk, zonder concurrentie. Schumacher moest dan nog vechten met zowel Hamilton als Button én moest dan nog eens een, steeds groter wordend, gat op Rosberg dichten. Op Rosberg die ook op zaterdag overduidelijk de snelste was.

Rosberg had inderdaad een beter rondje dan Schumacher maar diezelfde Schumacher reed toch vrij regelmatig voor Rosberg tijdens trainingen. Al met al ontliepen beide rijders elkaar nauwelijks in snelheid.
Schumacher moest na stop 1 al zijn meerdere erkennen in Button. Hij zou na zijn stops waarschijnlijk ook veel tijd zijn verloren in gevechten met Button, Hamilton, Alonso, Webber en Vettel. Schumacher had nog steeds kans, maar een realistische kans? nee daar geloof ik niet in. Al heb je wel beetje gelijk we zullen het nooit zeker weten. Maar met meer dan 80% zekerheid zou ik het wel kunnen voorspellen.
Trotse vader van Rosalie(L)