Formule 1: De circuits

Gestart door maartenf1, 02 april 2012 - 22:13:13

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: robbert op 09 april 2012 - 20:57:44
inderdaad, en de meeste teams zijn toch ook europees volgens mij. Zelfs de meeste piloten zijn volgens mij europees.

Alleen Caterham en Force India zijn niet Europees al kun je daar nog vraagtekens bij plaatsen.
Alle teams zijn in Europa gevestigd.
Qua coureurs is het 17 tegen 7 in het voordeel van de Europeanen.


CitaatEr mogen wel niet-europese races zijn, maar die mogen de europese races niet overheersen

Om 'n echt WK te hebben moeten er zelfs races buiten Europa zijn.
Maar wel in verhouding.
Het is gewoon niet reeel om 8 races in Azië te hebben, terwijl er maar één Aziatisch team en twee Aziatische coureurs zijn.

robbert

Citaat van: Kootje op 09 april 2012 - 21:32:35
Citaat van: robbert op 09 april 2012 - 20:57:44
inderdaad, en de meeste teams zijn toch ook europees volgens mij. Zelfs de meeste piloten zijn volgens mij europees.

Alleen Caterham en Force India zijn niet Europees al kun je daar nog vraagtekens bij plaatsen.
Alle teams zijn in Europa gevestigd.
Qua coureurs is het 17 tegen 7 in het voordeel van de Europeanen.


CitaatEr mogen wel niet-europese races zijn, maar die mogen de europese races niet overheersen

Om 'n echt WK te hebben moeten er zelfs races buiten Europa zijn.
Maar wel in verhouding.
Het is gewoon niet reeel om 8 races in Azië te hebben, terwijl er maar één Aziatisch team en twee Aziatische coureurs zijn.
ja dit bedoelde ik dus dat er wel niet-europese races mogen zijn

SanderD

En toch heb ik zo'n gevoel dat het werkelijkheid gaat worden dat we over een paar jaar nog maar een paar races in europa hebben. En dan vrees ik dat het ook nog op de minder leuke circuits is( Barcelona, Hungaroring etc ).

Folkert

Ik denk het niet. Ik denk dat er genoeg Europese landen zijn die F1 in hun land willen en kunnen houden. Silverston(of Engeland)
Duitsland, Italie en Spanje(al twijfel ik wel of Spanje echt bereid is, gezien hun benarde financiële situatie.) hebben denk ik genoeg aanhang en steun om de races te kunnen onderhouden. Spa gaat helaas verdwijnen, tenzij ze daar alles op orde krijgen of Bernie zijn prijzen omlaag gooit. 
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

De FIA, FOM en FOTA (of wat daar van over is... ::) ) zouden gewoon een vaste kern van circuits per continent moeten vaststellen . Voor Europa zouden dat Spa, Monaco, Silverstone, Monza en Paul Richard kunnen zijn.


Voor Azie; Japan, China, Maleisie.


Zoiets...Als je een vaste kern hebt, dan is het naar mijn mening juist makkelijker om de overige circuits te laten rouleren.

maartenf1

Waarom Paul Ricard, dat circuit staat momenteel niet op de kalender en mag wat mij betreft ook wel zo blijven,

voor de rest ben ik het wel met je eens dat  een aantal "vast verbonden circuits" een goede oplossing zou zijn

Franky R.

Citaat van: maartenf1 op 10 april 2012 - 15:31:16
Waarom Paul Ricard, dat circuit staat momenteel niet op de kalender en mag wat mij betreft ook wel zo blijven,

voor de rest ben ik het wel met je eens dat  een aantal "vast verbonden circuits" een goede oplossing zou zijn


Een Franse GP zit er weer aan te komen, en daar ik een voorkeur heb voor P. Richard boven M. Cours... ;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 10 april 2012 - 15:43:15
Een Franse GP zit er weer aan te komen, en daar ik een voorkeur heb voor P. Richard boven M. Cours... ;)

Heb zelf liever Magny Cours, maar ik vind PAU persoonlijk ook wel wat hebben qua lay-out.
Al heb ik geen idee of dit circuit geschikt is voor F1.




Het liefste zie ik ze echter terugkeren naar Dijon Prenois.


Kootje

Kom trouwens net ook dit plaatje van het stratencircuit in Rome tegen waar plannen voor zijn.



Nu weet ik zeker dat Monza nooit mag verdwijnen.  :P

Franky R.

Dijon ziet er wat kort uit...Pau lijkt leuk, maar is er smal en ik zie nauwelijks fatsoenlijke ruimte voor grindbakken. Een F1 die doorschiet hangt daar meteen in de boomtoppen.


Moeten we niet willen.. :(

Folkert

Citaat van: Kootje op 10 april 2012 - 17:11:14
Kom trouwens net ook dit plaatje van het stratencircuit in Rome tegen waar plannen voor zijn.



Nu weet ik zeker dat Monza nooit mag verdwijnen.  :P
Lijkt eerlijk gezegd beetje op een karikatuur van een mieren eter :o ::)
Trotse vader van Rosalie(L)

maartenf1

Paul Ricard en Dijon zijn allebei redelijk smal en vermoedelijk weinig inhaalgelegenheid.
Magny Cours komt nooit meer terug, aangezien de locatie niet in Bernies atlas staat.

Dijon zou flink gerenoveerd moeten worden, zou helaas niet gebeuren, het mooie aan dit circuit vind ik de hoogteverschillen.

Paul Ricard is eigendom van Ecclestone himself, dus als de Franse race definitief is gaat hij toch naar zijn eigen saaie circuit aan de Middellandse Zee. Spektakel zou ik hier niet verwachten, evengoed wel meer dan op de meeste Tilkebanen

Kootje

Citaat van: Franky R. op 10 april 2012 - 18:18:46
Dijon ziet er wat kort uit...

Is ook redelijk kort, maar wel retespektaculair.  :) 8)


CitaatPau lijkt leuk, maar is er smal en ik zie nauwelijks fatsoenlijke ruimte voor grindbakken.

Smal :-\, zou zomaar kunnen.
Dat weet ik echt niet. ???
Maar ruimte voor fatsoenlijkle asfaltstroken/grindbakken zie ik volop.
Dat mag het probleem niet zijn. ::)


CitaatEen F1 die doorschiet hangt daar meteen in de boomtoppen.

Moeten we niet willen.. :(

Nee, dat willen we idd niet.
Hoe veilig die auto's tegenwoordig ook zijn, en hoe goed ik 'n mooie crash ook kan waarderen, daar zit ik idd niet op te wachten.

Edwin90

Citaat van: Franky R. op 10 april 2012 - 18:18:46
Dijon ziet er wat kort uit...Pau lijkt leuk, maar is er smal en ik zie nauwelijks fatsoenlijke ruimte voor grindbakken. Een F1 die doorschiet hangt daar meteen in de boomtoppen.


Moeten we niet willen.. :(

http://www.youtube.com/watch?v=wAo8eF6GeOM&feature=g-vrec&context=G291a842RVAAAAAAAAAw

Bomtoppen? Kijk maar eens wat er in de Ascari staat op dit filmpje  ;)

Fabian