Formule 1: De circuits

Gestart door maartenf1, 02 april 2012 - 22:13:13

« vorige - volgende »

maartenf1

Citaat van: gloudiesaurus op 03 april 2012 - 21:42:31
Ik snap niet wat jullie zien in de A1-ring... zie niet veel in dat circuit. Sowieso is dat pas geleden toch helemaal verbouwd?

Ik heb toevallig een uitgebreid stuk geschreven over de A1-Ring, te lezen in de Geschiedenis pagina van dit forum.
De A1-ring zou hersteld worden om de Osterreichring stijl terug te kunnen vinden, dat wilde Mateschitz graag, dit lukte hem niet door klagende bewoners uit de omgeving.
Hierdoor is het circuit teruggebouwd  tot hoe het er in 2003 ook gewoon bijlag. Alleen redelijk eenvoudig qua pitsgebouw en tribunes. Het circuit heet overigens nu de Red Bull Ring.
Meer weten over de A1-ring? lees mijn stuk op de geschiedenispagina van het forum;)

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 03 april 2012 - 21:47:01
China is daarentegen een van de saaie Tilke - banen  ;)

Oh ja ??

China kan ik ook wel waarderen, net als Turkije.
Maar daarmee heb je 't dan ook gelijk gehad met mooie Tilke banen.

Figge

China heeft toch al een aantal mooi races opgeleverd toch... Of de baan dan saai is... Ach... Saaie races had je ook op de oude banen.
Op Estoril zijn de 1e 2 bochten overigens rechtsaf...




JimmySPA

Ik kreeg deze in mn email:

http://www.grandprixf1.be/welkom.html

even allemaal teken voor het behoud van Spa F1!!!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Het oude Hockenheim mis ik nog het meest. Die baan was geen geniaal ontwerp, maar zoveel karakter, uitstraling, echt een unieke baan. Dat waardeloze inwisselbare baantje van nu, daar heb ik niets meer mee. Kan je zo omruilen voor eender welke andere baan dan ook.

Verder nog de oude Osterreichring, voor de verbouwing was gaaf. Zandvoort natuurlijk. Imola. Brands Hatch mis ik ook. En ach, wat had ik de Nordschleife graag meegemaakt...


Fabian

Wat zou ik graag naar een F1 race op Zandvoort gaan. Dat lijkt me nou echt geweldig, maar zie dat helaas niet snel gebeuren.

Figge

En daarna met zn allen 6 uur in de file om Zandvoort weer uit te komen  :D

Fabian

Citaat van: Mark F1gge op 04 april 2012 - 00:16:23
En daarna met zn allen 6 uur in de file om Zandvoort weer uit te komen  :D
Dat zou ik voor lief nemen. Lijkt me echt geweldig om een keer mee te maken. Al is Monza denk ik ook niet verkeerd!

gloudiesaurus

Nou Zandvoort, daar kun je alleen maar over dromen. Dat gaat nooit meer gebeuren  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 04 april 2012 - 00:25:09
Nou Zandvoort, daar kun je alleen maar over dromen. Dat gaat nooit meer gebeuren  ;)
Haha. Dromen kan altijd! Maar ik denk dat dat ook nooit meer gaat gebeuren. Gelukkig ga ik zo slapen dus dat wordt dromen over een F1 race op Zandvoort!

Enzo

Citaat van: JimmySPA op 03 april 2012 - 22:21:30
Ik kreeg deze in mn email:

http://www.grandprixf1.be/welkom.html

even allemaal teken voor het behoud van Spa F1!!!

Ga ik zeker doen!  8)

Folkert

Citaat van: gloudiesaurus op 03 april 2012 - 21:47:01
China is daarentegen een van de saaie Tilke - banen  ;)
Ik vind China nou juist wel 1 van de geslaagde Tilke banen. Heb er toch vaak best leuke races gezien. Ok, sommige waren nat, maar over het algemeen gebeurde er genoeg.
Er zouden meer ontwerpers moeten komen en hun bedenkingen los laten op de F1. Denk dat er genoeg mensen zijn die dat kunnen.

En anders wachten we nog half jaartje, tot jaartje en dan kan Rosalie tekenen. Spanning gegarandeerd, met al die kruisingen, duizenden bochten en overwachtse eindes van de baan.  ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Ik denk dat het probleem voor een saaie beleving veelal in de track-layout zit.
Tilke propt alle kenmerken van een racebaan in één circuit. Al zijn banen hebben een paar super snelle bochten, maximaal lange rechte stukken, gevolgd door hairpins. Daardoor ogen ze niet karakteristiek. (of juist wel ;)) Er is er geen een die écht high speed is en ook niet écht high downforce... Tis allemaal een compromis. Dat is wel jammer.
Eigenlijk zouden ze met het aanleggen van nieuwe banen niet zo moeilijk moeten dan.
Zoek een terrein op... En leg er een lint asfalt op... Daarna bouw je de rest er omheen. Zo zijn alle oude banen in feite ook ontstaan.
Succes verzekerd...

Sabai

Ik vind india ook een best geslaagde baan van tilke alleen misschien in het verkeerde land dan.
Het circuit dat van mij wel terug mag komen is imola.

Verder heb ik laatst een filmpje van het circuit paul ricard gekeken maar als ik eerlijk ben word ik daar niet echt vrolijk van zo'n saaie layout. En dat is met meerde banen die jullie opnoemen zo ook het oude hockenheim tuurlijk hebben we er goeie herinneringen aan maar ik denk dat de huidige f1 dit soort circuits echt ontgroeid is vooral qua veiligheid en ook de actie.  A1 ring vond ook altijd erg saai om naar te kijken evenals mangye cours .

En ik vind  betreft hogesnelheid banen hetzelfde als met straten circuits je moet er niet teveel van hebben anders word het al gauw saai en optocht rijden.

SDG

Citaat van: Sabai op 04 april 2012 - 11:18:43
Ik vind india ook een best geslaagde baan van tilke alleen misschien in het verkeerde land dan.
Het circuit dat van mij wel terug mag komen is imola.

Verder heb ik laatst een filmpje van het circuit paul ricard gekeken maar als ik eerlijk ben word ik daar niet echt vrolijk van zo'n saaie layout. En dat is met meerde banen die jullie opnoemen zo ook het oude hockenheim tuurlijk hebben we er goeie herinneringen aan maar ik denk dat de huidige f1 dit soort circuits echt ontgroeid is vooral qua veiligheid en ook de actie.  A1 ring vond ook altijd erg saai om naar te kijken evenals mangye cours .

En ik vind  betreft hogesnelheid banen hetzelfde als met straten circuits je moet er niet teveel van hebben anders word het al gauw saai en optocht rijden.

Imola heeft uiteraard enorm aan karakter verloren na 1994, toen men de Tamburello- en Villeneuve-bocht ingedamd heeft omwille van veiligheidsredenen. Paul Ricard was vroeger nochtans een zeer tot de verbeelding sprekend circuit, maar het heeft volgens mij ook veel te maken met het gegeven dat het met de huidige generatie Formule 1-wagens gewoon een pak moeilijker geworden is om in te halen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat indien de Formule 1 ooit zou terugkeren naar bv. een circuit als Zandvoort, velen wel eens enorm teleurgesteld zouden kunnen zijn over het spektakel - of het gebrek daaraan - dat ze aangeboden zouden krijgen.