Formule 1: De circuits

Gestart door maartenf1, 02 april 2012 - 22:13:13

« vorige - volgende »

Matthijs

Het huidige Zandvoort is nog smaller, bochtiger en trager dan de Hungaroring. Erg leuk voor clubraces, maar totaal ongeschikt voor formule 1. Zelfs in de DTM en de formule 3 weten ze dat inhalen in Zandvoort bijna onmogelijk is.

De magie van Imola is natuurlijk groot, maar sinds 1995 vond ik bijna alle races op dit circuit saai. Nu het circuit opnieuw is aangepast zou ik de F1 er graag weer terugzien. De A1 Ring had een simpele layout, maar je kon er altijd lekker slipstreamen. Tilke heeft hoogstaande circuits gemaakt, maar ik vind ze veel te 'gekunsteld'. Omdat ze zijn getekend op de tekentafel missen ze de identiteit en het karakter van oude circuits die spontaan zijn ontstaan. Tilke, gooi die passer en de liniaal in de prullenbak!

Franky R.

Citaat van: Burorri op 04 april 2012 - 09:18:28
Citaat van: gloudiesaurus op 03 april 2012 - 21:47:01
China is daarentegen een van de saaie Tilke - banen  ;)
Ik vind China nou juist wel 1 van de geslaagde Tilke banen. Heb er toch vaak best leuke races gezien. Ok, sommige waren nat, maar over het algemeen gebeurde er genoeg.
Er zouden meer ontwerpers moeten komen en hun bedenkingen los laten op de F1. Denk dat er genoeg mensen zijn die dat kunnen.

En anders wachten we nog half jaartje, tot jaartje en dan kan Rosalie tekenen. Spanning gegarandeerd, met al die kruisingen, duizenden bochten en overwachtse eindes van de baan.  ;)


Je bent de loopings vergeten... ;D ;D ;D

Folkert

Citaat van: Franky R. op 05 april 2012 - 00:28:10
Citaat van: Burorri op 04 april 2012 - 09:18:28
Citaat van: gloudiesaurus op 03 april 2012 - 21:47:01
China is daarentegen een van de saaie Tilke - banen  ;)
Ik vind China nou juist wel 1 van de geslaagde Tilke banen. Heb er toch vaak best leuke races gezien. Ok, sommige waren nat, maar over het algemeen gebeurde er genoeg.
Er zouden meer ontwerpers moeten komen en hun bedenkingen los laten op de F1. Denk dat er genoeg mensen zijn die dat kunnen.

En anders wachten we nog half jaartje, tot jaartje en dan kan Rosalie tekenen. Spanning gegarandeerd, met al die kruisingen, duizenden bochten en overwachtse eindes van de baan.  ;)


Je bent de loopings vergeten... ;D ;D ;D
Schansen, olie velden, zand wegen wegversperringen en agressieve melk flesjes. Ze is een hoop vergeten...in de toekomst. Ga maar eens Hartig woordje praten met Rosalie >:(
Trotse vader van Rosalie(L)

maartenf1

Ik had me zojuist nog wat onboardbeelden en samenvattingen bekeken van oude races in Argentinië en Mexico.
Ik moet zeggen dat dit ook bijzonder aangename circuits waren, al was Mexico naar mijn mening toen al een beetje verouderd, met name het asfalt zelf.

Al weet ik wel niet welke baan ik in Argentinië mooier moet vinden, de oude (deed me met het lange snelheidsstuk een beetje aan de oude Hockenheim denken) of de variant vanaf 1995.
Welke is bij jullie het meest geliefd?



0634

Citaat van: maartenf1 op 05 april 2012 - 17:37:40
Ik had me zojuist nog wat onboardbeelden en samenvattingen bekeken van oude races in Argentinië en Mexico.
Ik moet zeggen dat dit ook bijzonder aangename circuits waren, al was Mexico naar mijn mening toen al een beetje verouderd, met name het asfalt zelf.

Al weet ik wel niet welke baan ik in Argentinië mooier moet vinden, de oude (deed me met het lange snelheidsstuk een beetje aan de oude Hockenheim denken) of de variant vanaf 1995.
Welke is bij jullie het meest geliefd?
De oude. De nieuwere baan is een kartbaantje en stelt niet zo heel veel voor hoor. Al kan ik me nog een mooi gevecht herinneren tussen DC en Schumacher.

Gerard

Citaat van: Jeroen op 06 april 2012 - 09:58:54
Over Argentinie gesproken:
http://www.gppits.net/nieuws/korea_gaat_vervangen_worden_door_argentinie/

Daar zullen ze in Korea blij mee zijn.. (NOT)

10 tallen miljoeenen in dat circuit gepompt en na 3 jaar zijn ze de F1 alweer kwijt  ???

Sabai

Citaat van: Jeroen op 06 april 2012 - 09:58:54
Over Argentinie gesproken:
http://www.gppits.net/nieuws/korea_gaat_vervangen_worden_door_argentinie/


Toch zonde van zo'n mooi circuit . Zijn honderden miljoenen aan uitgegeven en heb ook wel is gelezen dat ook door de eigen bevolking niet of nauwlijks wordt gebruikt. Sommige f1 teamleden vonden zelfs nog het broodje in de koelkast wat ze het jaar ervoor hadden laten liggen. Dat is dan wel een groot verschil met spa bijvoorbeeld . Daar is bijna elke dag wel bedrijfigheid en toch nog de kans op verdwijnen. Imo moet spa en een aantal andere circuits idd als cultureel erfgoed van de f1 worden beschouwt.  B.v monza monaco silverstone suzuka.

0634

Mwa, hoe hoog ik Suzuka ook inschat als baan, daar hebben ze een veel te korte staat van dienst voor.

Fabian

Ik dacht: Lees ik het goed, Korea van de kalender?! Maar goed vond het niet zo'n slecht circuit daar in Korea. Ik heb nog nooit een F1 race in Argentinië gezien dus ben erg benieuwd. Maar inderdaad, miljoenen investeren en dan na drie races sluit het boek daar weer. Misschien rouleren met een ander circuit nu we toch bezig zijn.

0634

Is nog niet definitief ofzo he. Wordt gezegd in de Italiaanse media.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 06 april 2012 - 11:14:19
Is nog niet definitief ofzo he. Wordt gezegd in de Italiaanse media.
Dat is waar. Binnenkort zal er wel meer duidelijkheid komen van Bernie. Van mij mag die race in Korea best blijven, vind het best een mooi circuit en die laatste bocht is ook wel apart.

maartenf1

Ik moet zeggen dat ik het die Koreanen nog gun die race kwijt te raken,
wantja eerlijk is eerlijk wat heeft de formule1 daar te zoeken buiten het geld?

Als ze in Argentinie teruggaan naar die uitdagende baan waar al heel wat races plaatsgevonden hebben is er voldoende garantie voor spektakel.
 
Als Argentinie daadwerkelijk komt, zou er als Korea niet weggaat weer een Europese race sneuvelen, daar worden we ook niet beter op

0634

Welke uitdagende baan bedoel je dan?

Ze gaan trouwens naar een stratencircuit van Tilke waar nog nooit eerder is geweest. Of dat uitdagend zal zijn betwijfel ik in eerste instantie dus nogal...

maartenf1

Als ze niet meer gebruik gaan maken van het oude formule 1 circuit en ook al overgaan naar een Tilke-ronde schieten we er inderdaad niets mee op, dan is er weinig verschil tussen Korea en Argentinie, en stratencircuits.. die hebben we momenteel genoeg op de kalender.