De Paydrivers

Gestart door maartenf1, 03 april 2012 - 20:03:31

« vorige - volgende »

Wie is de grootste paydriver van het veld?

Pastor Maldonado
4 (33.3%)
Bruno Senna
1 (8.3%)
Vitaly Petrov
0 (0%)
Narain Karthikeyan
7 (58.3%)
Charles Pic
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

0634

Citaat van: maartenf1 op 03 april 2012 - 20:46:42
Petrov's doel om Alonso te betitelen als paydriver wat enkel zijn eigen hachje verdedigen.
Aangezien de gehele formule1 wereld hem paydriver noemt, wil hij laten zien dat coureurs als Alonso ook paydriver zijn.

Klopt. Wat mij betreft zijn paydrivers alleen de rijders die puur op talent (net) niet goed genoeg zijn en eigenlijk de F1 niet op eigen kracht gehaald zouden hebben. Alonso hoort daar dus niet bij. Er zijn natuurlijk zat rijders die aan sponsorgelden een hoop meenemen maar niet echte paydrivers zijn.

Overigens heb ik niet zoveel moeite met dit fenomeen. Als teams het nodig achten om te overleven moeten ze dat vooral doen. Liever dat dan dat teams als Williams ter ziele gaan. Het is ook van alle tijden.

Schumiiii

Effe duidelijk maken; schumacher kreeg zijn kans maar die moest zich wel bewijzen in die test en verblufte iedereen toen.
Had schumi toen slechte prestatie neergezet dan zou het geld hem niet geholpen hebben toen, nu is dit wel zo dat wie mee het meeste geld afkomt ook mag blijven, uitzonderlijk word er toch eens een piloot afgezet omdat er geen weg mee te zeilen is.

0634

Schumacher was een uitzonderlijk talent, die hebben inderdaad verder geen geld nodig zodra zijn hun talent hebben bewezen. Maar voor anderen gold ook toen al dat veel geld je wel enige jaren kon helpen. Neem zo'n Pedro Diniz. Puur door geld in 95 in de F1 gekomen, al moet de eerlijkheid zeggen dat hij zich wel redelijk ontwikkelde. Maar echt hele lange carrières zijn er niet uit voortgekomen.

janke

Dat was Niki Lauda ook, alleen heeft zijn huis aan onderpand gegeven aan de bank, en zijn familie gaf geld om hem in de F1 te krijgen. En dat in het toen 5de hands team van March. Een paydriver dus. We weten nu hoe ver hij het heeft geschopt. En dat doe je niet zonder talent.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Wat mij betreft is Karthikeyan trouwens de grootste paydriver: dat is m.i. de man die het minste in de F1 te zoeken heeft zonder geld. De rest kan allemaal wel aardig sturen.

gloudiesaurus

Toch was Karthikeyan vorig jaar ook Daniel Ricciardio de baas in de kwalificatie ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Citaat van: Jeroen op 04 april 2012 - 18:16:56
Citaat van: maartenf1 op 03 april 2012 - 20:46:42
Petrov's doel om Alonso te betitelen als paydriver wat enkel zijn eigen hachje verdedigen.
Aangezien de gehele formule1 wereld hem paydriver noemt, wil hij laten zien dat coureurs als Alonso ook paydriver zijn.

Klopt. Wat mij betreft zijn paydrivers alleen de rijders die puur op talent (net) niet goed genoeg zijn en eigenlijk de F1 niet op eigen kracht gehaald zouden hebben. Alonso hoort daar dus niet bij. Er zijn natuurlijk zat rijders die aan sponsorgelden een hoop meenemen maar niet echte paydrivers zijn.

Overigens heb ik niet zoveel moeite met dit fenomeen. Als teams het nodig achten om te overleven moeten ze dat vooral doen. Liever dat dan dat teams als Williams ter ziele gaan. Het is ook van alle tijden.

En wat nou als talent geen kans krijgt omdat geld bij diverse teams prioroteit heeft maar een geldschieter dat talent erkent en wilt inversteren. Spreken we dan niet alsnog van een paydriver?

0634

Als jij dat vindt. Voor mij blijft de definitie: Wat mij betreft zijn paydrivers alleen de rijders die puur op talent (net) niet goed genoeg zijn en eigenlijk de F1 niet op eigen kracht gehaald zouden hebben. Dus in jouw geval is dat niet zo.

KVDracer

Riccardo Rossett, Tuero, Mazzacane, ... allemaal voorbeelden van pure paydrivers. Ik vind dat het tegenwoordig nog goed meevalt met de paydrivers. Op Karthikeyan en De La Rosa na dan, hoewel ik er zeker van ben dat De La Rosa genoeg talent had in zijn beginperiode, maar hij had meer talent als testrijder dan race rijder. Zoals Wurz ook was.
Voor mij zijn paydrivers rijders die hun carriere lang afhangen van hun sponsors. Santander heeft zich mss aan Ferrari verbonden door Alonso, maar Alonso heeft Santander niet nodig om ergens aan de bak te geraken. Maar zoals gezegd, iedere rijder heeft in het begin van zijn carriere het geld van een sponsor of de steun van een team nodig. Zonder deze twee geraak je er niet. Vroeger genoeg voorbeelden gezien in f3000 die het daar zeer goed deden en niet konden doorstoten tot de f1 omdat ze geen steun van een team hedden en geen grote sponsor achter zich.

Franky R.

Citaat van: janke op 05 april 2012 - 19:57:46
Dat was Niki Lauda ook, alleen heeft zijn huis aan onderpand gegeven aan de bank, en zijn familie gaf geld om hem in de F1 te krijgen. En dat in het toen 5de hands team van March. Een paydriver dus. We weten nu hoe ver hij het heeft geschopt. En dat doe je niet zonder talent.


Ik heb de autobiografie van Lauda op nageslagen.


Lauda nam zulke enorme financiële risico omdat zijn familie (opa) hem niet meer wilde steunen...Lauda moest toen de keus/gok nemen om een onbetaalbaar hoog bedrag te lenen, om toch door te kunnen racen. Dat geld kreeg hij op basis van zijn achternaam, aangezien zijn familie groot was in het bedrijfsleven.


Nauwelijks onderpand dus!


Weet je dat Niki in die periode serieus zelfmoord had overwogen?! Hij beschreef een weg waar hij graag hard reed. Aan het einde van die weg lag een T-kruising met daarachter een zeer dikke stevige muur...


Gelukkig voor Niki kwam het nooit zover... :P

0634

Had ie wel nog zn oor gehad.

Kootje

CitaatLauda nam zulke enorme financiële risico omdat zijn familie (opa) hem niet meer wilde steunen...Lauda moest toen de keus/gok nemen om een onbetaalbaar hoog bedrag te lenen, om toch door te kunnen racen. Dat geld kreeg hij op basis van zijn achternaam, aangezien zijn familie groot was in het bedrijfsleven.

Maar in eerste instantie dus wel 'n pay-driver. ::)


CitaatHad ie wel nog zn oor gehad.

;D

Franky R.

Citaat van: Kootje op 07 april 2012 - 21:25:37
CitaatLauda nam zulke enorme financiële risico omdat zijn familie (opa) hem niet meer wilde steunen...Lauda moest toen de keus/gok nemen om een onbetaalbaar hoog bedrag te lenen, om toch door te kunnen racen. Dat geld kreeg hij op basis van zijn achternaam, aangezien zijn familie groot was in het bedrijfsleven.

Maar in eerste instantie dus wel 'n pay-driver. ::)


Maar dat ontken ik ook niet, lieve Kootje... :-*