Formule 1: De circuits

Gestart door maartenf1, 02 april 2012 - 22:13:13

« vorige - volgende »

maartenf1

Zoals elke formule 1-fan(aat) weet draait het bij Bernie Ecclestone er niet zo zeer om welke circuits op de kalender staan, maar in hoeverre deze circuits zijn kas bijspekken.
Iedereen die de kalender van 2012 erbij neemt ziet er circuits als Bahrein, Abu Dhabi en Zuid-Korea tussen staan. Circuits waar het vrijwel onmogelijk is sensatie te bieden, maar ja, een circuit als Yas Marina ziet er heel prestigieus uit. Prestige, terwijl de baan zelf oersaaie races oplevert.

Is het niet veel mooier om banen als de A1-ring (tegenwoordig RedBull Ring), Imola, Mexico, Nurburg EN Hockenheim enz terug te gaan.
Fans willen sensatie. Bernie zegt dat zelf ook te willen, en creëert maffe uitvindingen zoals DRS, terwijl uitdagende banen veel meer echt spektakel bieden dan zulk "technisch hoogstandje". Maar .. Bernie vindt zijn eigen portemonnee iets te belangrijk.

Nieuwe banen kunnen overigens ook wel leuk zijn, denk aan het circuit in de Algarve Portugal, al zal dat in de economische situatie van Portugal erg moeilijk worden, maar ook de Tilke-baan in India is naar mijn mening ook voor Tilkes niveau geslaagd.

Graag reacties of verhalen over interessante circuits of suggesties voor een mooie kalender.
Dit aangezien het andere Circuit-topic verlaten is en www.circuitsofthepast.nl helaas geen forum meer heeft.

Fabian

#1
Allereerst welkom op het forum. Ik zou Imola zeer graag terugzien op de kalender. Vond het altijd een mooi circuit en ik kon echt genieten van die race.

0634

Citaat van: maartenf1 op 02 april 2012 - 22:13:13
Fans willen sensatie. Bernie zegt dat zelf ook te willen, en creëert maffe uitvindingen zoals DRS, terwijl uitdagende banen veel meer echt spektakel bieden dan zulk "technisch hoogstandje".
Daar zit je fout: Bernie heeft niets met DRS te maken hoor.  ;)

0634


gloudiesaurus

Ik vind de nieuwe hockenheimring en de A1-ring anders niet zo spannend hoor... De oude Hockenheimring met zijn lange rechte stukken was wel leuk.

Circuit dat ik mis? Ik vond beunos aires altijd leuk! En een race in Afrika, bijv. zuid Afrika zou leuk zijn!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Mexico City!!!
Hobbeldebobbel met een lang recht stuk aan de ene kant en een zeer bochtig gedeelte aan de andere kant. Toen moesten de heren coureurs nog werken voor hun geld... :P

Niels_


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

maartenf1

Ik had zelf Adelaide ook graag terug gezien, al moet ik zeggen dat ik ook zeer tevreden ben over de baan in Melbourne. Naar mijn mening doen ze nauwelijks van elkaar onder.

Kootje

Ik mis eigenlijk alleen Zandvoort, Imola en de A1-ring.

Voor de rest zijn er nog wat circuits met aanpassingen waar ik niets mee kan.
Zoals Silverstone's nieuwe gedeelte vind ik weinig toevoegen en daarbij mis ik Bridge.
Op Spa hadden ze de Busstop niet weg hoeven halen, en in Barcelona hadden ze de laatste bocht in tact moeten houden.

Vreemd genoeg heb ik geen probleem met de verbouwing van Hockenheim.
Dankzij die ellenlange rechte stukken en de verschillen in snelheid vond ik de races daar doorgaans erg saai.
Daarom vind ik dit, ook al is het karakter van de baan verdwenen, eigenlijk wel 'n verbetering.

Figge

Tsja, wat moet je zeggen over de klassieke circuits... Ze zijn mooi... Ze spreken tot de verbeelding. Misschien ook omdat het gevaarlijkere banen zijn, dan dat spul dat Tilke ontwerpt. Ze zijn meer karateristiek, high downforce, low downforce, hobbelig... De nieuwe banen hebben
alles in 1... behalve dan hobbels.
Ze hebben historie... Generaties van zelfs voor Stewart, Lauda, Prost, Piquet, Senna en zelfs ook Schumacher hebben er hun grootste suc6en behaald.
Maar dat hebben de banen waar nu gereden wordt over 20 jaar ook (De teller in Maleisie, de 1e Tilkebaan, staat inmiddels al op 14 GP's, en daarover hoor je niemand meer)
Oudere baan die ik wel mis is Estoril... Na de start 2x vol linksaf!!

gloudiesaurus

Op Hockenheimring met de lange rechte stukken had je juist hele leuke races... het circuit wat er nu ligt is oersaai.

Ik snap niet wat jullie zien in de A1-ring... zie niet veel in dat circuit. Sowieso is dat pas geleden toch helemaal verbouwd?

Zandvoort zou leuk zijn, maar daar komt de Formule 1 nooit meer terug ;)

Imola is iig. ook niet veel, na 1994 is het een chicane-circuit geworden ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Mark F1gge op 03 april 2012 - 21:41:17
Tsja, wat moet je zeggen over de klassieke circuits... Ze zijn mooi... Ze spreken tot de verbeelding. Misschien ook omdat het gevaarlijkere banen zijn, dan dat spul dat Tilke ontwerpt. Ze zijn meer karateristiek, high downforce, low downforce, hobbelig... De nieuwe banen hebben
alles in 1... behalve dan hobbels.
Ze hebben historie... Generaties van zelfs voor Stewart, Lauda, Prost, Piquet, Senna en zelfs ook Schumacher hebben er hun grootste suc6en behaald.
Maar dat hebben de banen waar nu gereden wordt over 20 jaar ook (De teller in Maleisie, de 1e Tilkebaan, staat inmiddels al op 14 GP's, en daarover hoor je niemand meer)
Oudere baan die ik wel mis is Estoril... Na de start 2x vol linksaf!!

Estoril was leuk!

Tilke maakt op zich geen slechte geen circuits, probleem is alleen dat ze allemaal op elkaar lijken...
Maleisie, Turkije, China, etc. Ze hebben allemaal overeenkomsten... Ik vind dat we nu teveel Tilke banen hebben.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

CitaatDe teller in Maleisie, de 1e Tilkebaan, staat inmiddels al op 14 GP's, en daarover hoor je niemand meer

Maar daar noem je ook net één van de weinige wel geslaagde Tilke dromes op. ;)

gloudiesaurus

China is daarentegen een van de saaie Tilke - banen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is