F1 race in Frankrijk

Gestart door Fabian, 29 maart 2012 - 14:46:42

« vorige - volgende »

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/weer_f1_in_frankrijk/

Het lijkt er dus op dat er weer een F1 race zal worden verreden in Frankrijk. En wel op het circuit van Paul Ricard. Dit circuit zal gaan rouleren met Spa Francorchamps. Is het een goede keuze om terug te gaan naar Frankrijk? Is Paul Ricard het juiste circuit? En moet de race wel gaan rouleren met de Grand Prix in België?

SDG

Aangezien België altijd al zo'n beetje een vazalstaatje van Frankrijk is geweest, heeft Frankrijk dus voortaan eigenlijk ieder jaar zijn Grote Prijs. Niet slecht gezien van die Fransen...

Kootje

Was al 'n tijdje sprake van idd.
Van mij hoeft 't eigenlijk niet zo, ben niet echt kapot van Paul Ricard, maar met 3 Fransozen in het pack is het bijna 'n verplichting.
Daarbij blijkt het de enige manier om Spa-Francorchamps op de kalender te houden, dus in dat opzicht juich ik 't weer toe.
Na eerder al de 2 Duitse GP's te laten rouleren, volgen nu dus Frankrijk en Wallonië, who's next.

Ook tussen Barcelona en Valencia zijn al er gesprekken gaande.
Rouleren is met name in Europa de toekomst van de F1, en om eerlijk te zijn vindt ik dat nog niet eens zo verkeerd.
Zolang er mooie circuits voor bijkomen of topcircuits zo overleven, ben ik hier niet op tegen.

SDG

Citaat van: Kootje op 29 maart 2012 - 15:10:50
Was al 'n tijdje sprake van idd.
Van mij hoeft 't eigenlijk niet zo, ben niet echt kapot van Paul Ricard, maar met 3 Fransozen in het pack is het bijna 'n verplichting.
Daarbij blijkt het de enige manier om Spa-Francorchamps op de kalender te houden, dus in dat opzicht juich ik 't weer toe.
Na eerder al de 2 Duitse GP's te laten rouleren, volgen nu dus Frankrijk en Wallonië, who's next.

Ook tussen Barcelona en Valencia zijn al er gesprekken gaande.
Rouleren is met name in Europa de toekomst van de F1, en om eerlijk te zijn vindt ik dat nog niet eens zo verkeerd.
Zolang er mooie circuits voor bijkomen of topcircuits zo overleven, ben ik hier niet op tegen.

Puur op locatie bekeken was een alternatie tussen Spa en de Nürburgring uiteraard logischer geweest, al rouleren die natuurlijk al met Hockenheim. Ik veronderstel dan ook dat de race in de even jaren in Spa zal plaatsvinden, wanneer de Duitse GP in Hockenheim plaatsvindt? Op die manier komt die roulatie tussen Spa en de Nürburgring er eigenlijk ook...

Franky R.

Frankrijk mag van mij terug op de kalender, maar dan niet op die dooie boel wat men Magny Course noemt...Dan liever Paul Richard. Ik ben persoonlijk gek op hogesnelheidscircuits!


Nog beter zou het zijn als de F1 over de baan in Le Mans zou karren... :P


Kootje

Citaat van: Franky R. op 29 maart 2012 - 16:28:54
Frankrijk mag van mij terug op de kalender, maar dan niet op die dooie boel wat men Magny Course noemt...Dan liever Paul Richard. Ik ben persoonlijk gek op hogesnelheidscircuits!


Nog beter zou het zijn als de F1 over de baan in Le Mans zou karren... :P

Ik zie toch liever Magny Cours.
Genoeg leuke races gezien daar, en dat daarbuiten niets te beleven valt heb ik geen boodschap aan.
Ik ga er toch niet heen, en als ik wel zou gaan, dan is 't voor de race, niet voor randzaken.

robbert

Citaat van: SDG op 29 maart 2012 - 15:36:42
Citaat van: Kootje op 29 maart 2012 - 15:10:50
Was al 'n tijdje sprake van idd.
Van mij hoeft 't eigenlijk niet zo, ben niet echt kapot van Paul Ricard, maar met 3 Fransozen in het pack is het bijna 'n verplichting.
Daarbij blijkt het de enige manier om Spa-Francorchamps op de kalender te houden, dus in dat opzicht juich ik 't weer toe.
Na eerder al de 2 Duitse GP's te laten rouleren, volgen nu dus Frankrijk en Wallonië, who's next.

Ook tussen Barcelona en Valencia zijn al er gesprekken gaande.
Rouleren is met name in Europa de toekomst van de F1, en om eerlijk te zijn vindt ik dat nog niet eens zo verkeerd.
Zolang er mooie circuits voor bijkomen of topcircuits zo overleven, ben ik hier niet op tegen.

Puur op locatie bekeken was een alternatie tussen Spa en de Nürburgring uiteraard logischer geweest, al rouleren die natuurlijk al met Hockenheim. Ik veronderstel dan ook dat de race in de even jaren in Spa zal plaatsvinden, wanneer de Duitse GP in Hockenheim plaatsvindt? Op die manier komt die roulatie tussen Spa en de Nürburgring er eigenlijk ook...

ja dat is goed. Het ene jaar gaan we naar de nurburgring en het ander jaar naar spa. Kan er mee leven. Qua organisatie is nurburgring beter dan spa. Maar qua lay out is spa beter dan nurburgring

0634

Tja, Spa om het jaar is natuurlijk doodzonde, maar gezien de jaarlijkse verliezen misschien wel noodzaak als we van de baan willen blijven genieten.

Voor de rest, Magny Cours of Paul Ricard... Alle twee niet geweldig moet ik zeggen. Alle twee ook niet heel slecht trouwens.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2012 - 18:57:12
Tja, Spa om het jaar is natuurlijk doodzonde, maar gezien de jaarlijkse verliezen misschien wel noodzaak als we van de baan willen blijven genieten.

Blijkbaar wel helaas.
Maar ja ..... beter eens in de 2 jaar, dan hjelemaal niet.


CitaatVoor de rest, Magny Cours of Paul Ricard... Alle twee niet geweldig moet ik zeggen. Alle twee ook niet heel slecht trouwens.

Is inderdaad maar net waar je voorkeur ligt.
Mooiste zou Dyon Prenois zijn, maar die zal wel niet meer F1 waardig zijn ondertussen.

Figge

Racen in Frankrijk is volgens mij niet noodzakelijk. Spa is idd niet ver en Monaco ligt al in Frankrijk...op 200 km's van Paul Ricard...Daarnaast wordt ik altijd scheel van Paul Ricard op TV. Al die blauwe lijnen... Maar als daar gereden wordt ben ik gewoon present... voor de buis althans.
Maar ik denk wel dat roulatiesystemen de toekomst zijn voor Europese GP's. En daar is niets mis mee. Misschien kunnen Estoril en Jerez een GP van Zuid Europa organiseren...

gloudiesaurus

Ach als Bernie niet zoveel geld vroeg voor die GP in België dan was er niets aan de hand. Paul Ricard is weer een Mickey Mouse circuit....

Maar goed Todt is Frans en Renault, en 3 Franse coureurs... dus dan hoort er ook een GP bij. Een Franse GP is leuk maar niet ten koste van Spa >:(

Dacht dat ze juist hadden afgesproken dat Spa, Suzuka, Monza, Silverstone, en Monaco altijd op de kalender bleven staan... nou niet dus  :(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

KVDracer

Citaat van: gloudiesaurus op 29 maart 2012 - 22:43:33
Ach als Bernie niet zoveel geld vroeg voor die GP in België dan was er niets aan de hand. Paul Ricard is weer een Mickey Mouse circuit....

Maar goed Todt is Frans en Renault, en 3 Franse coureurs... dus dan hoort er ook een GP bij. Een Franse GP is leuk maar niet ten koste van Spa >:(

Dacht dat ze juist hadden afgesproken dat Spa, Suzuka, Monza, Silverstone, en Monaco altijd op de kalender bleven staan... nou niet dus  :(
[/quote

Tuurlijk zou iedereen liever elk jaar een race in Spa hebben, maar als het financieel niet gaat en ze moeten rouleren met Frankrijkj, dan liever zo. Dan hebben we de race toch nog elke 2 jaar, zodat we niet eindigen als Imola, de A1-ring,Jerez,.... . En er is geen enkel circuit zeker van zijn plaats, hoe groot de geeschiedenis van het circuit ook is

gloudiesaurus

Die passage over die 5 circuits is in de concorde - overeenkomst opgenomen. En Spa kan best financieel overleven, alleen moet Bernie geen 20 miljoen van het circuit vragen.

En Paul Ricard is van Bernie zelf...

Geld.... tsjah....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef


T.Nuvolari

Not... De organisatie van de F1race is in handen van Bernie.