F1 race in Frankrijk

Gestart door Fabian, 29 maart 2012 - 14:46:42

« vorige - volgende »

KVDracer

Citaat van: gloudiesaurus op 29 maart 2012 - 23:02:43
Die passage over die 5 circuits is in de concorde - overeenkomst opgenomen. En Spa kan best financieel overleven, alleen moet Bernie geen 20 miljoen van het circuit vragen.

En Paul Ricard is van Bernie zelf...

Geld.... tsjah....

Ik keur ook niet goed wat Bernie doet door zoveel geld te vragen aan de circuits om een race te organiseren. Maar langs de andere kant speelt hier het vraag en aanbod. Er zijn meer circuits die een F1 race willen organiseren dan er GP's zijn, dus vraagt hij zoveel mogelijk geld om zoveel mogelijk winst te maken. Dit is in alles zo, bij alle bedrijven en in alle takken van de sport. Maar ik zou natuurlijk ook liever hebben dat de F1 in Europa blijft en dat de circuits, dat tenminste circuits zijn, een race kunnen organiseren;

Figge

In europa heb je circuits die idd mooi zijn...
Maar die verdwijnen zo ongeveer allemaal van de kalender... Imola, Estoril...
Spa is mooi...Monza prachtig en Monaco ook...
Silverstone heeft vorig jaar al wat van zijn karakterastieke uitstraling verloren, gelukkig zijn
de mooie stukken van de baan behouden gebleven.
Hockenheim, dramatisch verbouwd, gaat negens meer over... Nurburgring, zijn de uitvinders van de Mickey Mouse banen.
Barcelona... niet speciaal, zeker niet nadat die snelle bochtencombi voor het rechte stuk is gekilled...
Valencia ziet er qua entourage gewoon niet uit, zo op dat haven/industrie gebied.
Hungaroring, daar hoef ik volgens mij niets over te zeggen.
Magny Cours mis ik ook niet.

Bernie doet best goede zaken... Tis gewoon vraag en aanbod en met roulatiesystemen probeert hij F1 ook goed vertegenwoordig te houden in europa. Dat er ook geraced wordt op andere continenten is juist goed voor F1... Daardoor blijft F1 winstgevend. Alle andere raceklassen redden het niet doordat de afzetmarkt te klein is. Kijk naar Indycars, die hebben het moeilijk om het hoofd boven water te houden, dat komt voor een belangrijk deel om dat ze alleen in Amerika blijven... Zo moet F1 in niet hoofdzakelijk in Europa blijven.
Je kunt alleen wereldwijd veel kijkers trekken als er wereldwijd ook voldoende affiniteit met F1 kan onstaan, door... wereldwijd te racen...


Niels_

Nu stel ik mij vooral de vraag: Bernie is 81 ofzo? Wat als die vent het leven laat? Gaat het dan plots allemaal beter worden?

Ik word niet blij van de huidige situaties hieromtrent, maar ik weet niet of ik nu moet uitkijken naar 'de periode na Bernie'.

Kootje

Ben benieuwd wat Paul Ricard moet betalen om de GP te organiseren.
Het is namelijk wel zo dat Bernie eigenaar is, maar hij is géén eigenaar meer van de FOM.
En uiteindelijk zijn zij degene die betaald moeten worden.

Figge

Citaat van: Ńiels op 30 maart 2012 - 12:32:44
Nu stel ik mij vooral de vraag: Bernie is 81 ofzo? Wat als die vent het leven laat? Gaat het dan plots allemaal beter worden?

Ik word niet blij van de huidige situaties hieromtrent, maar ik weet niet of ik nu moet uitkijken naar 'de periode na Bernie'.

Ik maak mij niet druk om de periode na Bernie.
Dan zal de FOM beter gaan samenwerken met de teams dan t nu doet. Concorde agrements, met betere voorwaarden voor teams. Financieel "makkelijker".
Ik denk dat F1 er ook wel klaar voor is om t zonder Bernie te doen.
Ik verwacht niet dat er breuken in F1 ontstaan. Dit is zo'n sterk merk, dat niemand er baat bij zal hebben...

Kootje

Citaat van: Ńiels op 30 maart 2012 - 12:32:44
Nu stel ik mij vooral de vraag: Bernie is 81 ofzo? Wat als die vent het leven laat? Gaat het dan plots allemaal beter worden?

Ik word niet blij van de huidige situaties hieromtrent, maar ik weet niet of ik nu moet uitkijken naar 'de periode na Bernie'.

Alles zal afhangen van de persoon die door de FOM (CVC Capital) naar voren wordt geschoven.
Is dat 'n man met 'n hart voor de sport, dan liever vandaag nog dan morgen.
Krijgen we net zo'n aasgier als Bernie, dan ben ik bang dat 't er niets beter op gaat worden.

Figge

Hoezo is Bernie een aasgier?

Kootje

Omdat alles moet wijken voor z'n geliefde dollars.

Figge

Dat valt wel mee...
Ik geloof er niets van dat t Bernie alleen maar om te geld voor eigen rekening gaat. F1 is een product. Een zeer exclusief product. Daar betaal je dan ook voor.
De marktwaarde is dan ook hoger. Ferrari's zijn ook duur.
Dat hierdoor voor de fans eea veranderd hoort gewoon bij deze tijd... We gaan toch ook met zn allen massaal op vakantie in Z-Amerika en Azie...
Waarom er dan niet racen... Als circuit/organisatie 20 miljoen betalen aan de FOM om een GP te organiseren is veel... Maar als men het betaald is t, het blijkbaar waard. Maar voor de operationele kosten valt, op mijn buikgevoel gebasseerd best mee voor zo'n exclusief feestje als F1. Tis nogal een operatie om F1 over de wereld te laten racen he... Vergis je hier niet in.
Het echte geld wordt verdiend met de commerciele rechten. Hierin zouden de opbrengsten beter verdeeld kunnen worden over diegenen die F1 maken...
Maar daar wordt F1 commercieel echt niet goedkoper van...

Kootje

Als 't hem niet om het geld te doen was, dan zou hij niet zulke exhorbitant hoge bedragen vragen aan de circuits die dat niet op kunnen brengen.
Circuits waar de toeschouwers en teams juist warm voor lopen.

Nee, meneer gaat liever racen in Bahrein waar vele oliedollars zitten, maar geen mens iets om F1 geeft.
Meneer gaat liever 'n race voor lege tribunes houden in China, want die kunnen wel betalen.
Hij verkiest landen die prestige willen kopen boven landen met 'n liefde voor de sport en 'n echte autosporthistorie.

Waarom ??
Geld ..... niets meer, niets minder.

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 30 maart 2012 - 15:09:45
Dat valt wel mee...
Ik geloof er niets van dat t Bernie alleen maar om te geld voor eigen rekening gaat. F1 is een product. Een zeer exclusief product. Daar betaal je dan ook voor.
De marktwaarde is dan ook hoger. Ferrari's zijn ook duur.
Dat hierdoor voor de fans eea veranderd hoort gewoon bij deze tijd... We gaan toch ook met zn allen massaal op vakantie in Z-Amerika en Azie...
Waarom er dan niet racen... Als circuit/organisatie 20 miljoen betalen aan de FOM om een GP te organiseren is veel... Maar als men het betaald is t, het blijkbaar waard. Maar voor de operationele kosten valt, op mijn buikgevoel gebasseerd best mee voor zo'n exclusief feestje als F1. Tis nogal een operatie om F1 over de wereld te laten racen he... Vergis je hier niet in.
Het echte geld wordt verdiend met de commerciele rechten. Hierin zouden de opbrengsten beter verdeeld kunnen worden over diegenen die F1 maken...
Maar daar wordt F1 commercieel echt niet goedkoper van...


Daar zeg je zoiets...Maar NU is het Bernie die de helft van dat geld in eigen zak steekt, plus inkomsten uit reclame rond de circuits en merchandising. Niet echt een gezonde situatie.


De teams komen geld tekort, de circuits, promotors...behalve Bernie. Dat wringt.

Figge

Daar ben ik het dus niet mee eens. Vergeet niet dat F1 juist bestaat door zijn prestigieuze imago.
Ik vind dat t de goede kant op gaat met F1.
Mochten de contracten met organisatoren niet suc6vol blijken, dan verdwijnen die races ook weer...
Meest gerecente voorbeeld is Turkije...
Montreal en Spa hebben hun problemen ook al gehad... Frankrijk... Hebben we er daarom een minder volle race kalender gehad?
Volgens mij worden t er elk jaar meer... Niet minder in elk geval.
Zolang er vraag is naar F1, wordt daar gewoon marktconform voor betaald...
Als de vraag omlaag gaat, gebeurt dat ook met de prijs... Dat heeft alleen met het suc6 dat Bernie met F1 bereikt heeft te maken.
Dat heeft niets te maken met Dagobert gedrag.
Racen voor lege tribunes is slechts bijzaak... Probleem voor de organisatie (die zetten blijkbaar te veel tribunes neer, omdat ze verkeerde bezoekersaantallen in schatten).
Er kijken echt niet minder mensen naar de races.
Voor sport in het algemeen draait niet perse om volle tribunes, maar om commerciele inkomsten... Een Champions League finale is ook niet suc6voller omdat de tribunes
vol zitten, maar omdat de commeciele rechten veel geld opbrengen.
Volle tribunes zijn alleen interessant voor diegene die het evenement inkoopt.

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 30 maart 2012 - 15:55:05
Daar ben ik het dus niet mee eens. Vergeet niet dat F1 juist bestaat door zijn prestigieuze imago.
Ik vind dat t de goede kant op gaat met F1.
Mochten de contracten met organisatoren niet suc6vol blijken, dan verdwijnen die races ook weer...
Meest gerecente voorbeeld is Turkije...
Montreal en Spa hebben hun problemen ook al gehad... Frankrijk... Hebben we er daarom een minder volle race kalender gehad?
Volgens mij worden t er elk jaar meer... Niet minder in elk geval.
Zolang er vraag is naar F1, wordt daar gewoon marktconform voor betaald...
Als de vraag omlaag gaat, gebeurt dat ook met de prijs... Dat heeft alleen met het suc6 dat Bernie met F1 bereikt heeft te maken.
Dat heeft niets te maken met Dagobert gedrag.
Racen voor lege tribunes is slechts bijzaak... Probleem voor de organisatie (die zetten blijkbaar te veel tribunes neer, omdat ze verkeerde bezoekersaantallen in schatten).
Er kijken echt niet minder mensen naar de races.
Voor sport in het algemeen draait niet perse om volle tribunes, maar om commerciele inkomsten... Een Champions League finale is ook niet suc6voller omdat de tribunes
vol zitten, maar omdat de commeciele rechten veel geld opbrengen.
Volle tribunes zijn alleen interessant voor diegene die het evenement inkoopt.


Je geeft enkele goede punten aan, maar in de wereld van het zakendoen is het een ongeschreven regel dat je de ander ook een winstje gunt.


Ja, volle tribunes zijn interessant voor diegene die het evenement inkoopt. Maar vanwege de zeer hoge gage moet hij wel hoge bedragen vragen aan de toeschouwers. Bernie is daarin niet geïnteresseerd en richt zich meer op de TV-kijker.


Dat kan en dat mag...


Maar ik heb het ook over de hoge bedragen die oa. journalisten moeten betalen voor het gebruik van ADSL. En dat terwijl de media in de NASCAR, om een voorbeeld te noemen, daar gratis gebruik van kon maken.


Ik heb het ook over de hoge bedragen die circuleren rond de Paddock Club en met nog een aantal zaken, zijn dat inkomsten die allemaal in Bernie's zak vloeien.


En dat terwijl de teams, die de show maken, moeten bedelen om geld?!


Kijk, de FOM mag doen wat ze wil. Zij is de houder van de rechten, maar dat wil niet zeggen dat men kritiek mag uiten op de wijze van functioneren.




Figge

Dat is ook exact de reden dat ik denk dat F1 ook prima zonder Bernie zal overleven.
De FOM en deelnemers zullen tot betere afspraken komen, zodat opbrengsten beter verdeeld worden. Hierdoor zullen de teams in "financieel makkelijker vaarwater" komen.
Maar commercieel blijven de rechten duur. Circuits zullen ook veel blijven betalen en toeschouwers dus ook.