Round 2: Sepang International Circuit

Gestart door Enzo, 21 maart 2012 - 13:12:40

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Kootje op 30 maart 2012 - 15:22:05
Maar op die foto's zie je niet dat hij net daarvoor nog op de Kerbs zat, en iets daarvoor er nog overheen. ::)
Op die foto's zie je ook niet dat Vettel vlak daarvoor nog naar links aan 't gaan was, terwijl alle andere coureurs daar alweer naar rechts gaan omdat de volgende bocht linksaf is.

Maar goed, volgens mij zeg ik allang dat Narain de hoofdschuldige is, dus wat wil je nog meer ??
Dat ik Vettel helemaal vrijpleit ??
Sorry, maar dat gaat toch echt niet gebeuren.  :P ;D
Tuurlijk heeft Vettel ook schuld, hij heeft er zelf voor gekozen om deel te nemen aan de race en daarnaast had Vettel ook rekening moeten houden met de rare capriolen van Narain  :o Wat doet het er toe af ie daarvoor op de kerbs zat??? Helemaal niks!!! Vettel neemt zelfs nog  de binnenbocht, wat helemaal niet gebruikelijk is bij het lappen van coureurs. Sorry hoor, k vind het prima als coureurs worden bekritiseerd als ze fouten maken, maar hier kan ie toch echt niks aan doen. Zoals al eerder gezegd, de beelden en foto's spreken voor zich!

Kootje

CitaatWat doet het er toe af ie daarvoor op de kerbs zat??? Helemaal niks!!!

Ten 1e: Je kunt niet op de kerbs blijven zitten, en al zeker niet op natte kerbs.
Naar links had hij op nat gras gekomen, wat ook niet ideaal is.
Het doet dus wel degelijk terzake, het verklaart namelijk Narains beweging naar rechts..

Ten 2e: Hoezo "Vettel neemt zelfs nog  de binnenbocht, wat helemaal niet gebruikelijk is bij het lappen van coureurs." ??
Als je het circuit kent, dan weet je dat men daar altijd de binnenbocht neemt.
Enige wat hij anders deed dan normaal, is 'm niet compleet naar buiten laten lopen.
Echter liet hij 'm wel dusdanig ver naar buiten lopen dat Narain, zonder op de kerbs te blijven, geen ruimte meer had.


CitaatZoals al eerder gezegd, de beelden en foto's spreken voor zich!

Blijkbaar niet.
Ik ben niet de enige met deze voor jouw verkeerde visie, dus ......

btw: toch wel frappant dat je nu ineens de foto's aanhaalt als doorslaggevend bewijs, terwijl juist jij bij het Hamilton vs Maldonado incident in Monaco vorig jaar, de foto's nog afwees omdat deze nooit 'n duidelijk beeld konden geven. ::)

Bart VD

Citaat van: Kootje op 30 maart 2012 - 15:22:05
Maar op die foto's zie je niet dat hij net daarvoor nog op de Kerbs zat, en iets daarvoor er nog overheen. ::)

Hij gaat dus zelfs 2 keer in de fout.

CitaatOp die foto's zie je ook niet dat Vettel vlak daarvoor nog naar links aan 't gaan was, terwijl alle andere coureurs daar alweer naar rechts gaan omdat de volgende bocht linksaf is.

Maar blijkbaar niet zodanig ver dat Narain geen plaats meer had.  Toen Narain Vettel raakte was Vettel immers niet meer naar links aan het sturen en had Narain toch nog dik een halve meter overschot.  Ik zie dus niet wat dat allemaal voor verschil maakt.
This space for rent

monaco2011

#498
Citaat van: Kootje op 30 maart 2012 - 17:12:19
CitaatWat doet het er toe af ie daarvoor op de kerbs zat??? Helemaal niks!!!

Ten 1e: Je kunt niet op de kerbs blijven zitten, en al zeker niet op natte kerbs.
Naar links had hij op nat gras gekomen, wat ook niet ideaal is.
Het doet dus wel degelijk terzake, het verklaart namelijk Narains beweging naar rechts..

Ten 2e: Hoezo "Vettel neemt zelfs nog  de binnenbocht, wat helemaal niet gebruikelijk is bij het lappen van coureurs." ??
Als je het circuit kent, dan weet je dat men daar altijd de binnenbocht neemt.
Enige wat hij anders deed dan normaal, is 'm niet compleet naar buiten laten lopen.
Echter liet hij 'm wel dusdanig ver naar buiten lopen dat Narain, zonder op de kerbs te blijven, geen ruimte meer had.

1. Wat bedoel je nou dan? hij zat 3 seconden daarvoor op de kerb, verder niet hoor, k weet niet op welke foto jij dat preces ziet.. en al was het zo dan kun je ook gewoon van de kerb afgaan zonder 2 meter naar rechts te gaan ;) onzinverhaal dus. Naar links op het gras gaan is al helemaal niet aan de orde, k snap niet waarom je dat uberhaupt aan moet halen.
2. Ik bedoel dat Vettel van de ideale lijn afgaat. Van de argumenten die ik lees waarom het een fout van Vettel is de meest voorkomende dat Vettel te vroeg naar de ideale lijn gaat. Punt 1 heeft hij op dat moment recht op die ideale lijn en is er ook niets dat hem daar in de weg zit. Daarnaast laat ie m idd veel minder naar buiten uitlopen dan de anderen om te zorgen dat Narain voldoende ruimte heeft. Dus wat doet ie dan fout??


Citaat
CitaatZoals al eerder gezegd, de beelden en foto's spreken voor zich!

Blijkbaar niet.
Ik ben niet de enige met deze voor jouw verkeerde visie, dus ......

btw: toch wel frappant dat je nu ineens de foto's aanhaalt als doorslaggevend bewijs, terwijl juist jij bij het Hamilton vs Maldonado incident in Monaco vorig jaar, de foto's nog afwees omdat deze nooit 'n duidelijk beeld konden geven. ::)
ik haal foto's aan icm beelden. Alleen foto's kunnen idd soms een vertekend beeld geven. Maar in dit geval met de camera van de voorkant is de invalshoek iig prima. Maar goed, ik dacht dat jij niet terug ging lezen? en ook jammer dat je t nog verkeerd 'quote' ook.
Iedereen kan toch zien dat Narain naar rechts stuurt en daarmee tegen Vettel zn achterband aanrijdt terwijl daar geen enkele noodzaak toe was?? dat zie jij toch ook?? vertel mij eens wat Vettel dan had moeten doen?? zelfs als dit om positie was was het al belachelijk geweest, voor een achterblijver is dat het natuurlijk helemaal.

0634

#499
Citaat van: Kootje op 30 maart 2012 - 13:47:05
Citaat van: Jeroen op 30 maart 2012 - 12:47:53
De foto's zeggen alles. Je kan kwalijk blijven volhouden dat Narain wel in moest sturen omdat hij anders naast de baan kwam. Volslagen quatsch.

De foto's zeggen alleen dat hij TE VER instuurt.
Plak er nog 'n paar foto's voor, en je zult zien dat hij wel degelijk naar rechts moest.

Naja, de beelden wijzen uit van niet. Tja... We kunnen er een welles-niets van maken maar dat lijkt mij weinig zinvol.

Bovendien, als hij te ver naar rechts stuurt, maakt hij dus de fout.

0634

Citaat van: Matthijs op 30 maart 2012 - 13:15:40
De beelden laten ook zien dat Vettel links blijft hangen, hij volgt duidelijk niet de lijn van Hamilton en Pic voor hem (pas in het allerlaatste plaatje volgt hij de koers van de Marussia). Ik blijf bij een fout van beiden en Vettel is een idioot om zijn persuitlatingen.
Hij volgt precies de lijn van Lewis en Pic. Alleen die zijn verder op de baan en rijden dus alweer naar rechts om de volgende bocht te nemen...

Verder is hij ook helemaal geen idioot omdat hij wat roept. Kom nou zeg.

0634

Citaat van: Mark F1gge op 30 maart 2012 - 14:51:25
Citaat van: monaco2011 op 30 maart 2012 - 14:24:33
Citaat van: Ńiels op 30 maart 2012 - 14:10:44
Vind het trouwens weer zo flauw dat de FIA hiervoor een straf gaat uitdelen. Ook al maakt het dan geen bal verschil uit voor HRT, dan nog. Kom op zeg. Als er zelfs al twijfel is wie in de fout is, waarom dan in godsnaam straffen.
tja, het laatste dat je wilt is dat achterblijvers invloed hebben op de puntenverdeling en daarmee op het WK. Natuurlijk moet er ook kritisch gekeken worden naar het gedrag van de coureurs die achterblijvers lappen, maar uiteindelijk blijven het toch de achterblijvers die plaats moeten maken. En da's het tegenovergestelde van tegen iemand aan rijden!!

Citaat van: Mark F1gge op 30 maart 2012 - 14:23:31
Als Vettel zich niet zo overdreven had uitgelaten, dan had iedereen collectief de schuld aan Karthikeyan gegeven en was er helemaal geen disccusie... Maar omdat Vettel zich dom gedraagt is hierover een hele discussie ontstaan en hebben veel mensen symphatie voor Narain in deze situatie. In mijn ogen terecht.
dat veranderd toch niks aan het incident zelf.  Mensen mogen van mij van Vettel en andere coureurs vinden wat ze willen, maar daarom kun je de incidenten nog wel objectief blijven bekijken, toch??

Puur obecjectief vind ik t een volkomen "raceongeval". Nee...mensen... Tuurlijk moet een achterblijven plaatsmaken. En dat deed NK dan ook goed. SV en NK maken na de beweging een inschattingsfout. En raken elkaar...  Fout van beide... Belachelijk gedrag van Vettel... Jammer...
Hoezo maakt Vettel een fout dan? Ze rijden gewoon naast elkaar, en Narain stuurt in. Wat is dan precies de fout die Vettel maakt? Rechtdoor rijden?

Figge

Nee, de vergissing (tis niet een verwijtbare fout) die Vettel maakt is dat hij het risico neemt, door een wijde lijn aan te nemen, contact te krijgen met een achterblijver. Dit had met zo goed met De la Rosa, Glock, Pic, Petrov of Kovalainen kunnen gebeuren. Dit had hij kunnen voorkomen door een iets minder wijde lijn te kiezen. Ik vind dit zijn aandeel in het incident. Buiten dit soort incidenten blijven is een taak van de inhalende coureur...

Kootje

Citaat van: Bart VD op 30 maart 2012 - 17:21:17
Citaat van: Kootje op 30 maart 2012 - 15:22:05
Maar op die foto's zie je niet dat hij net daarvoor nog op de Kerbs zat, en iets daarvoor er nog overheen. ::)

Hij gaat dus zelfs 2 keer in de fout.

CitaatOp die foto's zie je ook niet dat Vettel vlak daarvoor nog naar links aan 't gaan was, terwijl alle andere coureurs daar alweer naar rechts gaan omdat de volgende bocht linksaf is.

Maar blijkbaar niet zodanig ver dat Narain geen plaats meer had.  Toen Narain Vettel raakte was Vettel immers niet meer naar links aan het sturen en had Narain toch nog dik een halve meter overschot.  Ik zie dus niet wat dat allemaal voor verschil maakt.
Citaat van: monaco2011 op 30 maart 2012 - 17:30:51
Citaat van: Kootje op 30 maart 2012 - 17:12:19
CitaatWat doet het er toe af ie daarvoor op de kerbs zat??? Helemaal niks!!!

Ten 1e: Je kunt niet op de kerbs blijven zitten, en al zeker niet op natte kerbs.
Naar links had hij op nat gras gekomen, wat ook niet ideaal is.
Het doet dus wel degelijk terzake, het verklaart namelijk Narains beweging naar rechts..

Ten 2e: Hoezo "Vettel neemt zelfs nog  de binnenbocht, wat helemaal niet gebruikelijk is bij het lappen van coureurs." ??
Als je het circuit kent, dan weet je dat men daar altijd de binnenbocht neemt.
Enige wat hij anders deed dan normaal, is 'm niet compleet naar buiten laten lopen.
Echter liet hij 'm wel dusdanig ver naar buiten lopen dat Narain, zonder op de kerbs te blijven, geen ruimte meer had.

1. Wat bedoel je nou dan? hij zat 3 seconden daarvoor op de kerb, verder niet hoor, k weet niet op welke foto jij dat preces ziet.. en al was het zo dan kun je ook gewoon van de kerb afgaan zonder 2 meter naar rechts te gaan ;) onzinverhaal dus. Naar links op het gras gaan is al helemaal niet aan de orde, k snap niet waarom je dat uberhaupt aan moet halen.
2. Ik bedoel dat Vettel van de ideale lijn afgaat. Van de argumenten die ik lees waarom het een fout van Vettel is de meest voorkomende dat Vettel te vroeg naar de ideale lijn gaat. Punt 1 heeft hij op dat moment recht op die ideale lijn en is er ook niets dat hem daar in de weg zit. Daarnaast laat ie m idd veel minder naar buiten uitlopen dan de anderen om te zorgen dat Narain voldoende ruimte heeft. Dus wat doet ie dan fout??


Citaat
CitaatZoals al eerder gezegd, de beelden en foto's spreken voor zich!

Blijkbaar niet.
Ik ben niet de enige met deze voor jouw verkeerde visie, dus ......

btw: toch wel frappant dat je nu ineens de foto's aanhaalt als doorslaggevend bewijs, terwijl juist jij bij het Hamilton vs Maldonado incident in Monaco vorig jaar, de foto's nog afwees omdat deze nooit 'n duidelijk beeld konden geven. ::)
ik haal foto's aan icm beelden. Alleen foto's kunnen idd soms een vertekend beeld geven. Maar in dit geval met de camera van de voorkant is de invalshoek iig prima. Maar goed, ik dacht dat jij niet terug ging lezen? en ook jammer dat je t nog verkeerd 'quote' ook.
Iedereen kan toch zien dat Narain naar rechts stuurt en daarmee tegen Vettel zn achterband aanrijdt terwijl daar geen enkele noodzaak toe was?? dat zie jij toch ook?? vertel mij eens wat Vettel dan had moeten doen?? zelfs als dit om positie was was het al belachelijk geweest, voor een achterblijver is dat het natuurlijk helemaal.

Ja jongens ...... ik ben er nu klaar mee ook.
Ik kan wel in herhalingen blijven vallen, maar als dan elke keer niet verder als m'n laatste post gelezen wordt, heeft 't geen zin meer ook.
Volgens mij heb ik al meerdere malen aangegeven dat Narain de hoofdschuldige is, maar omdat ik van mening ben dat Vettel ook niet geheel vrijuit gaat, wordt daar blijkbaar overheen gelezen.

Ik vind 't wel prima zo.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 30 maart 2012 - 17:51:32
Ja jongens ...... ik ben er nu klaar mee ook.
Ik kan wel in herhalingen blijven vallen, maar als dan elke keer niet verder als m'n laatste post gelezen wordt, heeft 't geen zin meer ook.
Volgens mij heb ik al meerdere malen aangegeven dat Narain de hoofdschuldige is, maar omdat ik van mening ben dat Vettel ook niet geheel vrijuit gaat, wordt daar blijkbaar overheen gelezen.

Ik vind 't wel prima zo.
da's wel heel makkelijk, ik reageer alleen op jouw argumenten, en vraag wat Vettel dan precies fout doet.

monaco2011

Citaat van: Mark F1gge op 30 maart 2012 - 17:50:22
Nee, de vergissing (tis niet een verwijtbare fout) die Vettel maakt is dat hij het risico neemt, door een wijde lijn aan te nemen, contact te krijgen met een achterblijver. Dit had met zo goed met De la Rosa, Glock, Pic, Petrov of Kovalainen kunnen gebeuren. Dit had hij kunnen voorkomen door een iets minder wijde lijn te kiezen. Ik vind dit zijn aandeel in het incident. Buiten dit soort incidenten blijven is een taak van de inhalende coureur...
nee, hij laat voldoende ruimte over voor Karthikeyan. Dat hij een stuur of inschattingsfout maakt daar gaat Vettel natuurlijk geen rekening mee houden al liet ie meer dan voldoende marge. Ik geloof niet dat dit zo snel met die andere coureurs was gebeurt, dit is echt een amateuristische fout. Tuurlijk had Vettel een nog minder wijde lijn kunnen nemen, maar we hebben het hier over autoracen hè!?


Figge

Citaat van: monaco2011 op 30 maart 2012 - 18:10:05
Citaat van: Mark F1gge op 30 maart 2012 - 17:50:22
Nee, de vergissing (tis niet een verwijtbare fout) die Vettel maakt is dat hij het risico neemt, door een wijde lijn aan te nemen, contact te krijgen met een achterblijver. Dit had met zo goed met De la Rosa, Glock, Pic, Petrov of Kovalainen kunnen gebeuren. Dit had hij kunnen voorkomen door een iets minder wijde lijn te kiezen. Ik vind dit zijn aandeel in het incident. Buiten dit soort incidenten blijven is een taak van de inhalende coureur...
nee, hij laat voldoende ruimte over voor Karthikeyan. Dat hij een stuur of inschattingsfout maakt daar gaat Vettel natuurlijk geen rekening mee houden al liet ie meer dan voldoende marge. Ik geloof niet dat dit zo snel met die andere coureurs was gebeurt, dit is echt een amateuristische fout. Tuurlijk had Vettel een nog minder wijde lijn kunnen nemen, maar we hebben het hier over autoracen hè!?

Ja ik weet dat we het over autoracen hebben... ik neem aan dat je hiermee wilt zeggen dat t hier niet om een stel watjes gaat? Of om optochtje rijden ofzo...
Maar je hebt gelijk tis een beetje een amateuristische vergissing... van Seb...
De opmerking dat dit met andere coureurs niet zo snel zou gebeuren, geeft wel een beetje de indruk dat je vind dat Seb niets fout kan doen... XD

Enzo

Jeetje, hoelang kunnen we het hierover oneens zijn zeg...

Het was een vervelend incident die met name voor Vettel erg lullig uit pakt.
Vettel's reactie na afloop was natuurlijk een beetje kinderachtig, maar wel begrijpelijk.
Narain's reactie was na afloop, dat het Vettel's schuld was?, die begrijp ik wat minder goed.

Maar hier is alles wel mee gezegd volgens mij... ::)

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 30 maart 2012 - 18:04:27
Citaat van: Kootje op 30 maart 2012 - 17:51:32
Ja jongens ...... ik ben er nu klaar mee ook.
Ik kan wel in herhalingen blijven vallen, maar als dan elke keer niet verder als m'n laatste post gelezen wordt, heeft 't geen zin meer ook.
Volgens mij heb ik al meerdere malen aangegeven dat Narain de hoofdschuldige is, maar omdat ik van mening ben dat Vettel ook niet geheel vrijuit gaat, wordt daar blijkbaar overheen gelezen.

Ik vind 't wel prima zo.
da's wel heel makkelijk, ik reageer alleen op jouw argumenten, en vraag wat Vettel dan precies fout doet.

En dat heb ik al 10x gezegd. ::)