Round 2: Sepang International Circuit

Gestart door Enzo, 21 maart 2012 - 13:12:40

« vorige - volgende »

Bart VD

Citaat van: robbert op 30 maart 2012 - 09:34:45
man man man, zo grappig ;D  nu er paar piloten willen inhalen, dan is er commentaar wie er de schuld heeft van een incident. Ja het is wel bij het dubbelen, maar moest vettel hem niet willen inhalen, dan was er ook kritiek. Het is nu eenmaal gebeurd. Maar de discussie over wie hier de schuld treft duurt te lang. Naar mijn mening treffen ze allebei schuld. Vettel moest mss niet te dicht bij die hrt rijden en die hrt moest vettel mss meer ruimte gegeven hebben

Dat lijkt mij nogal contradictorisch.  Persoon B kan maar meer ruimte geven aan persoon A wanneer hij zelf van persoon A voldoende ruimte krijgt om dat te doen.  In dit geval was op de beelden duidelijk zichtbaar dat Narain meer dan een halve meter over had op zijn linkerkant toen hij Vettel raakte.  Vettel liet hem dus genoeg plaats, en Narain kwam te vroeg naar binnen.
This space for rent

Enzo


0634

De foto's zeggen alles. Je kan kwalijk blijven volhouden dat Narain wel in moest sturen omdat hij anders naast de baan kwam. Volslagen quatsch.

Matthijs

De beelden laten ook zien dat Vettel links blijft hangen, hij volgt duidelijk niet de lijn van Hamilton en Pic voor hem (pas in het allerlaatste plaatje volgt hij de koers van de Marussia). Ik blijf bij een fout van beiden en Vettel is een idioot om zijn persuitlatingen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 30 maart 2012 - 12:47:53
De foto's zeggen alles. Je kan kwalijk blijven volhouden dat Narain wel in moest sturen omdat hij anders naast de baan kwam. Volslagen quatsch.

De foto's zeggen alleen dat hij TE VER instuurt.
Plak er nog 'n paar foto's voor, en je zult zien dat hij wel degelijk naar rechts moest.

Maar goed, je kan hier lang en breed over lullen.
Feit is dat de FIA de schuld en straf bij Narain legt, en Vettel dus vrijuit gaat.
Maar dat maakt zijn uitlatingen na afloop van de race niets chiquer.

Niels_

Vind het trouwens weer zo flauw dat de FIA hiervoor een straf gaat uitdelen. Ook al maakt het dan geen bal verschil uit voor HRT, dan nog. Kom op zeg. Als er zelfs al twijfel is wie in de fout is, waarom dan in godsnaam straffen.

Figge

Als Vettel zich niet zo overdreven had uitgelaten, dan had iedereen collectief de schuld aan Karthikeyan gegeven en was er helemaal geen disccusie... Maar omdat Vettel zich dom gedraagt is hierover een hele discussie ontstaan en hebben veel mensen symphatie voor Narain in deze situatie. In mijn ogen terecht.

monaco2011

#487
Citaat van: Ńiels op 30 maart 2012 - 14:10:44
Vind het trouwens weer zo flauw dat de FIA hiervoor een straf gaat uitdelen. Ook al maakt het dan geen bal verschil uit voor HRT, dan nog. Kom op zeg. Als er zelfs al twijfel is wie in de fout is, waarom dan in godsnaam straffen.
tja, het laatste dat je wilt is dat achterblijvers invloed hebben op de puntenverdeling en daarmee op het WK. Natuurlijk moet er ook kritisch gekeken worden naar het gedrag van de coureurs die achterblijvers lappen, maar uiteindelijk blijven het toch de achterblijvers die plaats moeten maken. En da's het tegenovergestelde van tegen iemand aan rijden!!

Citaat van: Mark F1gge op 30 maart 2012 - 14:23:31
Als Vettel zich niet zo overdreven had uitgelaten, dan had iedereen collectief de schuld aan Karthikeyan gegeven en was er helemaal geen disccusie... Maar omdat Vettel zich dom gedraagt is hierover een hele discussie ontstaan en hebben veel mensen symphatie voor Narain in deze situatie. In mijn ogen terecht.
dat veranderd toch niks aan het incident zelf.  Mensen mogen van mij van Vettel en andere coureurs vinden wat ze willen, maar daarom kun je de incidenten nog wel objectief blijven bekijken, toch??

Bart VD

Citaat van: Kootje op 30 maart 2012 - 13:47:05
De foto's zeggen alleen dat hij TE VER instuurt.

En dus een fout maakt.

CitaatPlak er nog 'n paar foto's voor, en je zult zien dat hij wel degelijk naar rechts moest.

Maar niet zo ver.
This space for rent

Matthijs

Citaat van: Mark F1gge op 30 maart 2012 - 14:23:31
Als Vettel zich niet zo overdreven had uitgelaten, dan had iedereen collectief de schuld aan Karthikeyan gegeven en was er helemaal geen disccusie... Maar omdat Vettel zich dom gedraagt is hierover een hele discussie ontstaan en hebben veel mensen symphatie voor Narain in deze situatie. In mijn ogen terecht.

Nee hoor, mijn eerste reactie was dat Vettel 100 procent schuld had. Maar na het opnieuw bekijken van de beelden geef ik ze beiden schuld.

Figge

Citaat van: monaco2011 op 30 maart 2012 - 14:24:33
Citaat van: Ńiels op 30 maart 2012 - 14:10:44
Vind het trouwens weer zo flauw dat de FIA hiervoor een straf gaat uitdelen. Ook al maakt het dan geen bal verschil uit voor HRT, dan nog. Kom op zeg. Als er zelfs al twijfel is wie in de fout is, waarom dan in godsnaam straffen.
tja, het laatste dat je wilt is dat achterblijvers invloed hebben op de puntenverdeling en daarmee op het WK. Natuurlijk moet er ook kritisch gekeken worden naar het gedrag van de coureurs die achterblijvers lappen, maar uiteindelijk blijven het toch de achterblijvers die plaats moeten maken. En da's het tegenovergestelde van tegen iemand aan rijden!!

Citaat van: Mark F1gge op 30 maart 2012 - 14:23:31
Als Vettel zich niet zo overdreven had uitgelaten, dan had iedereen collectief de schuld aan Karthikeyan gegeven en was er helemaal geen disccusie... Maar omdat Vettel zich dom gedraagt is hierover een hele discussie ontstaan en hebben veel mensen symphatie voor Narain in deze situatie. In mijn ogen terecht.
dat veranderd toch niks aan het incident zelf.  Mensen mogen van mij van Vettel en andere coureurs vinden wat ze willen, maar daarom kun je de incidenten nog wel objectief blijven bekijken, toch??

Puur obecjectief vind ik t een volkomen "raceongeval". Nee...mensen... Tuurlijk moet een achterblijven plaatsmaken. En dat deed NK dan ook goed. SV en NK maken na de beweging een inschattingsfout. En raken elkaar...  Fout van beide... Belachelijk gedrag van Vettel... Jammer...

Kootje

Citaat van: Bart VD op 30 maart 2012 - 14:27:06
Citaat van: Kootje op 30 maart 2012 - 13:47:05
De foto's zeggen alleen dat hij TE VER instuurt.

En dus een fout maakt.

Ontken ik ook niet.
Ik reageerde puur op Jeroens uitspraak dat Narain niet naar rechts hoefde te gaan.
En dat moest hij dus wel.


CitaatPlak er nog 'n paar foto's voor, en je zult zien dat hij wel degelijk naar rechts moest.

Maar niet zo ver.
[/quote]

Daarom zeg ik ook: "TE VER"

De hoofdfout ligt dan ook zeker bij Narain, al blijf ik van mening dat Vettel zelf het ook had kunnen voorkomen.
Die ziet dat Narain wijd gaat, en had erop kunnen anticiperen dat hij terug de baan op zou komen.
Dat deed hij wellicht wel, maar niet genoeg.

MAW: Waar Narain TE VER naar rechts ging, ging Vettel TE VER naar links.
Beiden hadden het daarom kunnen voorkomen.
Moet je echt perse één schuldige aanwijzen, dan is dat zonder twijfel Narain.
Maar zo zwart-wit is deze situatie voor mij niet.

Bart VD

Citaat van: Kootje op 30 maart 2012 - 15:04:14
MAW: Waar Narain TE VER naar rechts ging, ging Vettel TE VER naar links.
Beiden hadden het daarom kunnen voorkomen.
Moet je echt perse één schuldige aanwijzen, dan is dat zonder twijfel Narain.
Maar zo zwart-wit is deze situatie voor mij niet.

Je ziet toch op de foto's dat Narain aan zijn linkerkant nog een hele hoop ruimte heeft op de moment van impact?  Ik zie niet hoeveel extra ruimte Vettel nog had moeten laten.  We mogen toch veronderstellen dat piloten die gewoon zijn net langs de muur in Monaco te razen en net de kerbs te pakken in staat zijn om aan een halve meter speling genoeg te hebben?
This space for rent

Kootje

Maar op die foto's zie je niet dat hij net daarvoor nog op de Kerbs zat, en iets daarvoor er nog overheen. ::)
Op die foto's zie je ook niet dat Vettel vlak daarvoor nog naar links aan 't gaan was, terwijl alle andere coureurs daar alweer naar rechts gaan omdat de volgende bocht linksaf is.

Maar goed, volgens mij zeg ik allang dat Narain de hoofdschuldige is, dus wat wil je nog meer ??
Dat ik Vettel helemaal vrijpleit ??
Sorry, maar dat gaat toch echt niet gebeuren.  :P ;D

Franky R.

Citaat van: Kootje op 30 maart 2012 - 15:22:05
Maar op die foto's zie je niet dat hij net daarvoor nog op de Kerbs zat, en iets daarvoor er nog overheen. ::)
Op die foto's zie je ook niet dat Vettel vlak daarvoor nog naar links aan 't gaan was, terwijl alle andere coureurs daar alweer naar rechts gaan omdat de volgende bocht linksaf is.

Maar goed, volgens mij zeg ik allang dat Narain de hoofdschuldige is, dus wat wil je nog meer ??
Dat ik Vettel helemaal vrijpleit ??
Sorry, maar dat gaat toch echt niet gebeuren.  :P ;D


Idem.


Ik mag Narain totaal niet, deels vanwege zijn vreemde houding in de media, maar heeft heeft een ijzersterk punt in deze. Vettel moet niet zo huilen en had zeker niet zo wild om zich heen moeten slaan.
Ik vond het i.i.g. zwak van Vettel, waar ik de opmerking van Hamilton t.o.z. van Massa (in het begin) ook zwak vond.