Round 2: Sepang International Circuit

Gestart door Enzo, 21 maart 2012 - 13:12:40

« vorige - volgende »

monaco2011

#465
Citaat van: Kootje op 29 maart 2012 - 17:36:24
Citaat van: Jeroen op 29 maart 2012 - 17:30:15
Waarom zouden we Vettel moeten afbranden dan? Omdat hij een middelvinger opstak? Dan moeten we er een heleboel afbranden. Ikcweet DC nog, Trulli, MS, zat gasten deden dat. Of dat gescheld achteraf? Tja, dat moet ie inderdaad niet doen, dat zegt iedereen hier ook. Dus ik zou niet weten waarom we hem moeten afbranden eigenlijk.

Omdat men dat ook deed nav Hamilton's reactie tov Maldonado na de race in Monaco misschien ?? ::)


Kijk ..... begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft niemand 'm hiervoor af te branden.
Maar het is toch wel 'n beetje meten met 2 maten wat sommigen hier doen.

Overigens niet persoonlijk op jouw gericht hoor.
Ik heb namelijk geen idee wat jij er toendertijd over riep, en ook geen behoefte dat na te zoeken.
Maar de personen die zich aangesproken moeten voelen, zullen dat zelf wel weten. ;)
op wie doel je dan wel?? ik zie graag coureurs reageren zoals Vettel dat deed en zoals Hamilton dat deed. Zie ik veel liever dan die beschaafde weinig zeggende interviews die je normaal ziet. Op dit soort momenten zijn ze tenminste eerlijk. Waarschijnlijk hebben meerdere coureurs dezelfde mening over HRT en Karthikeyan, maar dat zullen ze normaal niet zo snel zeggen. Maar goed, gelukkig komen de emoties af en toe nog weer eens naar boven. Met dit soort reactie's bewijs je je zelf misschien geen goede dienst, maar het hoort gewoon bij sport. Ik kan me niet herinneren dat er ooit iemand voor iets dergelijks gestraft is, maar als de regels wat dat betreft zijn aangepast, dan moeten ze Vettel idd maar een straf geven. En dan het liefts ook direct daarna die regel weer afschaffen ;)
Verder is dit incident natuurlijk niet te vergelijken met één van Hamilton's incidenten vorig jaar.

0634

Citaat van: Kootje op 29 maart 2012 - 17:36:24
Citaat van: Jeroen op 29 maart 2012 - 17:30:15
Waarom zouden we Vettel moeten afbranden dan? Omdat hij een middelvinger opstak? Dan moeten we er een heleboel afbranden. Ikcweet DC nog, Trulli, MS, zat gasten deden dat. Of dat gescheld achteraf? Tja, dat moet ie inderdaad niet doen, dat zegt iedereen hier ook. Dus ik zou niet weten waarom we hem moeten afbranden eigenlijk.

Omdat men dat ook deed nav Hamilton's reactie tov Maldonado na de race in Monaco misschien ?? ::)


Kijk ..... begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft niemand 'm hiervoor af te branden.
Maar het is toch wel 'n beetje meten met 2 maten wat sommigen hier doen.

Overigens niet persoonlijk op jouw gericht hoor.
Ik heb namelijk geen idee wat jij er toendertijd over riep, en ook geen behoefte dat na te zoeken.
Maar de personen die zich aangesproken moeten voelen, zullen dat zelf wel weten. ;)
O, ik weet niet meer precies wat er toen allemaal is gezegd of niet is gezegd. Kijk, dat je achteraf een andere rijder verbaal aanvalt moet je eigenlijk nooit doen, maar ik heb er an sich niet zoveel problemen mee. Al maakt het wel een verschil of je in je recht staat of niet.

Neem nou Vettel in Turkije twee jaar terug, maakte die zo'n cirkelgebaar alsof Webber gek is. Terwijl dat imo 100% Vettel's schuld was. Dan snap ik die reactie niet. Nu staat hij imo volledig in zijn recht en snap ik zijn reactie wel. Of het goed is, is vers twee. Maar ik begrijp het wel en om eerlijk te zijn heb ik liever rijders met wat emotie dan kleurloze robots.

Franky R.

#467
Citaat van: Jeroen op 29 maart 2012 - 17:30:15
Citaat van: Franky R. op 29 maart 2012 - 16:25:53
Citaat van: Sabai op 29 maart 2012 - 10:48:52
Die reactie van Vettel voor de camara slaat misschien nergens op voor de idiale antwoorden die we normaal voor geschoteld krijgen. Hij sprak vanuit zijn emotie. En eigenlijk ben ik het nog met hem eens ook en niet eens voor dit incident. Maar die narain k is toch ook een augurk en is ook totaal f1 onwaardig. Hij doet me denken aan die gast die destijds bij superauguri reed ben alleen zijn naam vergeten. Maar was ook een rijdende shiqane. Ik durf zelfs nog een stapje verder te gaan heel Hrt is f1 onwaardig die gasten kunnen beter gp2 gaan rijden.


Antwoord...; Yugi Ide...Of hoe je het ook schrijft...


Ik was ook stomverbaasd dat HRT opnieuw koos voor Narain, maar in dit geval kan ik niet echt zeggen dat Narain 100% schuldig is. Het was Vettel die heus wel even in de spiegel had kunnen kijken, gelijk aan Hamilton op Spa 2011!
En ik vind het vreemd dat Vettel hier opeens wordt beschermd, terwijl hij een andere rijder publiekelijk te kijk zet, zonder dat hij zijn eigen rol tegen het licht houdt.


Een Hamilton werd vorig jaar nog totaal afgebrand...(Monaco 2011)!
Waarom zouden we Vettel moeten afbranden dan? Omdat hij een middelvinger opstak? Dan moeten we er een heleboel afbranden. Ikcweet DC nog, Trulli, MS, zat gasten deden dat. Of dat gescheld achteraf? Tja, dat moet ie inderdaad niet doen, dat zegt iedereen hier ook. Dus ik zou niet weten waarom we hem moeten afbranden eigenlijk.


Let wel...Ik zeg niet dat we Vettel moeten afbranden...Maar ik kan het mij nog goed herinneren dat dat vorig jaar met Hamilton wel het geval was. En nu doet Vettel hetzelfde, nml. Karthikeyan via de media schofferen en plots is er 'begrip voor diens emotie's'...


Die vinger...daar val ik niet over. Er zijn zoveel coureurs gewezen die de ander een vinger gaven.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 29 maart 2012 - 18:10:15
op wie doel je dan wel??

Weet ik echt niet meer, en zoals gezegd ga ik dat ook niet meer nazoeken.
De personen die toendertijd Hamilton daarover afbranden weten zelf wel wie ze zijn.


Citaatik zie graag coureurs reageren zoals Vettel dat deed en zoals Hamilton dat deed. Zie ik veel liever dan die beschaafde weinig zeggende interviews die je normaal ziet. Op dit soort momenten zijn ze tenminste eerlijk. Waarschijnlijk hebben meerdere coureurs dezelfde mening over HRT en Karthikeyan, maar dat zullen ze normaal niet zo snel zeggen. Maar goed, gelukkig komen de emoties af en toe nog weer eens naar boven. Met dit soort reactie's bewijs je je zelf misschien geen goede dienst, maar het hoort gewoon bij sport.

Nou, dan hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen, nietwaar ?? ::)


CitaatIk kan me niet herinneren dat er ooit iemand voor iets dergelijks gestraft is, maar als de regels wat dat betreft zijn aangepast, dan moeten ze Vettel idd maar een straf geven. En dan het liefts ook direct daarna die regel weer afschaffen ;)

Die regel schijnt er al even te zijn, maar is voor mij ook nieuw.
Naar het schijnt moet je bij afgifte van je superlicentie 'n verklaring omtrend gedrag ondertekenen. :-\



CitaatVerder is dit incident natuurlijk niet te vergelijken met één van Hamilton's incidenten vorig jaar.

Het incident niet nee, de reactie na afloop wel.
Dat is het vergelijk dat we maken.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 29 maart 2012 - 19:10:01
Citaat van: monaco2011 op 29 maart 2012 - 18:10:15
op wie doel je dan wel??

Weet ik echt niet meer, en zoals gezegd ga ik dat ook niet meer nazoeken.
De personen die toendertijd Hamilton daarover afbranden weten zelf wel wie ze zijn.


Citaatik zie graag coureurs reageren zoals Vettel dat deed en zoals Hamilton dat deed. Zie ik veel liever dan die beschaafde weinig zeggende interviews die je normaal ziet. Op dit soort momenten zijn ze tenminste eerlijk. Waarschijnlijk hebben meerdere coureurs dezelfde mening over HRT en Karthikeyan, maar dat zullen ze normaal niet zo snel zeggen. Maar goed, gelukkig komen de emoties af en toe nog weer eens naar boven. Met dit soort reactie's bewijs je je zelf misschien geen goede dienst, maar het hoort gewoon bij sport.

Nou, dan hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen, nietwaar ?? ::)


CitaatIk kan me niet herinneren dat er ooit iemand voor iets dergelijks gestraft is, maar als de regels wat dat betreft zijn aangepast, dan moeten ze Vettel idd maar een straf geven. En dan het liefts ook direct daarna die regel weer afschaffen ;)

Die regel schijnt er al even te zijn, maar is voor mij ook nieuw.
Naar het schijnt moet je bij afgifte van je superlicentie 'n verklaring omtrend gedrag ondertekenen. :-\



CitaatVerder is dit incident natuurlijk niet te vergelijken met één van Hamilton's incidenten vorig jaar.

Het incident niet nee, de reactie na afloop wel.
Dat is het vergelijk dat we maken.
nou, ik voelde me wel enigzins aangesproken omdat ik verder geen mensen zie die toen Hamilton aanvielen en nu Vettel verdedigen. Verder werd hier wel de link gelegd met Hamilton op Spa en daarnaast vind ik dat, zoals Jeroen ook al zegt een reactie mag afhangen van jouw aandeel in het incident. Dan vind ik het nogal wat uitmaken of je gewoon een achterblijver denkt te lappen of dat je zelf een risicovolle aanval inzet. En die interviews zijn ook totaal niet te vergelijken, Hamilton had het vooral gemunt op de FIA en vroeg zich zelfs af of er racisme in het spel was. Vettel gaf Karthikeyan ff een veeg uit de pan, maar gaf verder gewoon een netjes en realistisch interview.
Maar goed, ik vind het sowieso waardeloos dat Hamilton er nu bijgehaald moet worden. Ik heb eigenlijk meer de indruk dat die Hamilton fans nu met 2 maten meten, vorig jaar Hamilton verdedigen en nu Vettel 'aanvallen'.

Gerard

Citaat van: Fabian van Tiel op 29 maart 2012 - 17:30:45
Juyi Ide. Daar heb ik nog een blog over gemaakt over die kerel. Haha. Die is nog slechter als Narain!

Echt?
Heb je deze al gezien? ;D

Die Karthikeyan mag dan gewonnen hebben in andere klasses,maar ik herinner me hem hierom, en niet om de geweldige races die ik ooit van hem zag ??? (Zoals dat wel het geval is bij bv Hulkenberg)....

Kootje

Citaatnou, ik voelde me wel enigzins aangesproken omdat ik verder geen mensen zie die toen Hamilton aanvielen en nu Vettel verdedigen.

Oooh, dus je geeft nu 't nu toe :P


CitaatVerder werd hier wel de link gelegd met Hamilton op Spa

Niet door mij.
Ik leg alleen 'n link naar het interview na afloop van Monaco 2011 waarin hij het oa op Maldonado gemunt had.


Citaatdaarnaast vind ik dat, zoals Jeroen ook al zegt een reactie mag afhangen van jouw aandeel in het incident. Dan vind ik het nogal wat uitmaken of je gewoon een achterblijver denkt te lappen of dat je zelf een risicovolle aanval inzet.

Uiteraard mag dat, en maakt dat uit.
Echter blijft het in beide gevallen zo dat in de ogen van zowel Vettel als Hamilton zij zelf niets fout deden.


CitaatEn die interviews zijn ook totaal niet te vergelijken, Hamilton had het vooral gemunt op de FIA en vroeg zich zelfs af of er racisme in het spel was. Vettel gaf Karthikeyan ff een veeg uit de pan, maar gaf verder gewoon een netjes en realistisch interview.

Het vergelijk zit 'm niet in zijn mening over de FIA, maar in zijn mening over Maldonado.
Daar had hij dezelfde woorden voor als Vettel nu voor Narain.


CitaatMaar goed, ik vind het sowieso waardeloos dat Hamilton er nu bijgehaald moet worden. Ik heb eigenlijk meer de indruk dat die Hamilton fans nu met 2 maten meten, vorig jaar Hamilton verdedigen en nu Vettel 'aanvallen'.

Het mes snijdt nu eenmaal aan 2 kanten.
En hoewel ik er nog steeds achter sta dat hij niet schuldig was aan z'n aanvaring met Pastor, vond ik toen ook al dat zijn reactie na afloop niet gepast was.
Gelukkig voor ons Hamilton fans ging de discussie echter niet daarover, maar over de schuldvraag en over z'n misplaatste rascisme grap.
En tsja ...... zoals gezegd, schuldig was hij imo niet, en 'n grap is 'n grap, hoe misplaatst deze ook is.
Dat vind ik toch wel 'n verschil met je "collega's" uitmaken voor idioot die niet rijden kan. (wat beiden deden, dus 'n vergelijk)

Fabian

Citaat van: Gerard op 29 maart 2012 - 22:20:31
Citaat van: Fabian van Tiel op 29 maart 2012 - 17:30:45
Juyi Ide. Daar heb ik nog een blog over gemaakt over die kerel. Haha. Die is nog slechter als Narain!

Echt?
Heb je deze al gezien? ;D

Die Karthikeyan mag dan gewonnen hebben in andere klasses,maar ik herinner me hem hierom, en niet om de geweldige races die ik ooit van hem zag ??? (Zoals dat wel het geval is bij bv Hulkenberg)....
Ja dat is ook zo'n achterlijk moment van Narain. Maar die Ide hebben ze toen zijn licentie ingnomen omdat ie zo slecht was. Zie dat niet snel gebeuren bij Karthikeyan(denk ik)

monaco2011

Citaat van: Kootje op 29 maart 2012 - 22:26:46
Citaatnou, ik voelde me wel enigzins aangesproken omdat ik verder geen mensen zie die toen Hamilton aanvielen en nu Vettel verdedigen.

Oooh, dus je geeft nu 't nu toe :P
ik dacht nog toen ik het schreef, als ie dit maar niet verkeerd opvat ;)

Citaat
CitaatVerder werd hier wel de link gelegd met Hamilton op Spa

Niet door mij.
Ik leg alleen 'n link naar het interview na afloop van Monaco 2011 waarin hij het oa op Maldonado gemunt had.
jij wel ja

Citaat
Citaatdaarnaast vind ik dat, zoals Jeroen ook al zegt een reactie mag afhangen van jouw aandeel in het incident. Dan vind ik het nogal wat uitmaken of je gewoon een achterblijver denkt te lappen of dat je zelf een risicovolle aanval inzet.

Uiteraard mag dat, en maakt dat uit.
Echter blijft het in beide gevallen zo dat in de ogen van zowel Vettel als Hamilton zij zelf niets fout deden.
ja, dat zal zo zijn, al heeft Hamilton later zn woorden wel enigzins teruggetrokken. Maar dan nog is het een totaal andere situatie, Hamilton neemt bewust het risico en dat ging gewoon om positie, Vettel zn race wordt  verknald door een achterblijver. Als je deze gevallen naast elkaar legt vind ik dat Vettel toch heel wat meer recht van spreken heeft.

Citaat
CitaatEn die interviews zijn ook totaal niet te vergelijken, Hamilton had het vooral gemunt op de FIA en vroeg zich zelfs af of er racisme in het spel was. Vettel gaf Karthikeyan ff een veeg uit de pan, maar gaf verder gewoon een netjes en realistisch interview.

Het vergelijk zit 'm niet in zijn mening over de FIA, maar in zijn mening over Maldonado.
Daar had hij dezelfde woorden voor als Vettel nu voor Narain.
tja, zoals hierboven al gezegd maakt  het nogal wat uit of je in duel bent of dat je een achterblijver inhaalt. Een achterblijver hoort aan de kant te gaan, iemand die in de race voor je rijdt heeft alle recht om zn positie te verdedigen. Maar goed, ik vind t zeker geen probleem als een coureur zn ongenoegen uit over een mede-coureur, t gevaar is alleen dat je dan situatie's krijgt als in de kwalificatie van Spa. t is natuurlijk wel belangrijk dat coureurs op de baan hun emoties onder controle houden, maar in de pers mogen ze best hun frustraties uiten. Ik vond die gebaartjes van Vettel wel een beetje too much, maar dat interview is wel zoals ik het graag zie.

Citaat
CitaatMaar goed, ik vind het sowieso waardeloos dat Hamilton er nu bijgehaald moet worden. Ik heb eigenlijk meer de indruk dat die Hamilton fans nu met 2 maten meten, vorig jaar Hamilton verdedigen en nu Vettel 'aanvallen'.

Het mes snijdt nu eenmaal aan 2 kanten.
En hoewel ik er nog steeds achter sta dat hij niet schuldig was aan z'n aanvaring met Pastor, vond ik toen ook al dat zijn reactie na afloop niet gepast was.
Gelukkig voor ons Hamilton fans ging de discussie echter niet daarover, maar over de schuldvraag en over z'n misplaatste rascisme grap.
En tsja ...... zoals gezegd, schuldig was hij imo niet, en 'n grap is 'n grap, hoe misplaatst deze ook is.
Dat vind ik toch wel 'n verschil met je "collega's" uitmaken voor idioot die niet rijden kan. (wat beiden deden, dus 'n vergelijk)
oh, Hamilton stond daar gewoon moppen te tappen terwijl ie er enorm de pest in had?? een grap is echt niet altijd alleen een grap, deze had zeker een ondertoon.
Maar goed, moet dit allemaal weer opgerakeld worden omdat een achterblijver een stuur/inschattingsfoutje maakt??

monaco2011

Citaat van: Fabian van Tiel op 30 maart 2012 - 00:07:18
Citaat van: Gerard op 29 maart 2012 - 22:20:31
Citaat van: Fabian van Tiel op 29 maart 2012 - 17:30:45
Juyi Ide. Daar heb ik nog een blog over gemaakt over die kerel. Haha. Die is nog slechter als Narain!

Echt?
Heb je deze al gezien? ;D

Die Karthikeyan mag dan gewonnen hebben in andere klasses,maar ik herinner me hem hierom, en niet om de geweldige races die ik ooit van hem zag ??? (Zoals dat wel het geval is bij bv Hulkenberg)....
Ja dat is ook zo'n achterlijk moment van Narain. Maar die Ide hebben ze toen zijn licentie ingnomen omdat ie zo slecht was. Zie dat niet snel gebeuren bij Karthikeyan(denk ik)
ik vind dit nog wel meevallen eigenlijk, lijkt me meer de fout van die Andretti

Jozef

Citaat van: Fabian van Tiel op 30 maart 2012 - 00:07:18
Citaat van: Gerard op 29 maart 2012 - 22:20:31
Citaat van: Fabian van Tiel op 29 maart 2012 - 17:30:45
Juyi Ide. Daar heb ik nog een blog over gemaakt over die kerel. Haha. Die is nog slechter als Narain!

Echt?
Heb je deze al gezien? ;D

Die Karthikeyan mag dan gewonnen hebben in andere klasses,maar ik herinner me hem hierom, en niet om de geweldige races die ik ooit van hem zag ??? (Zoals dat wel het geval is bij bv Hulkenberg)....
Ja dat is ook zo'n achterlijk moment van Narain.

't Is wel wat off-topic maar die A1GP-crash is toch never nooit de fout van Karthikeyan?

KVDracer

Citaat van: Jozef op 30 maart 2012 - 02:01:46
Citaat van: Fabian van Tiel op 30 maart 2012 - 00:07:18
Citaat van: Gerard op 29 maart 2012 - 22:20:31
Citaat van: Fabian van Tiel op 29 maart 2012 - 17:30:45
Juyi Ide. Daar heb ik nog een blog over gemaakt over die kerel. Haha. Die is nog slechter als Narain!

Echt?
Heb je deze al gezien? ;D

Die Karthikeyan mag dan gewonnen hebben in andere klasses,maar ik herinner me hem hierom, en niet om de geweldige races die ik ooit van hem zag ??? (Zoals dat wel het geval is bij bv Hulkenberg)....
Ja dat is ook zo'n achterlijk moment van Narain.

't Is wel wat off-topic maar die A1GP-crash is toch never nooit de fout van Karthikeyan?

Volgens ik de commentaar gehoord heb, is er toch ook weinig fout van Narain. Mss dat hij toen wat remde ofzo, maar het was eerder de fout van die 2 (Andretti en nog iemand) die over Narain heen rijden.

Kootje

Citaat van: Jozef op 30 maart 2012 - 02:01:46
Citaat van: Fabian van Tiel op 30 maart 2012 - 00:07:18
Citaat van: Gerard op 29 maart 2012 - 22:20:31
Citaat van: Fabian van Tiel op 29 maart 2012 - 17:30:45
Juyi Ide. Daar heb ik nog een blog over gemaakt over die kerel. Haha. Die is nog slechter als Narain!

Echt?
Heb je deze al gezien? ;D

Die Karthikeyan mag dan gewonnen hebben in andere klasses,maar ik herinner me hem hierom, en niet om de geweldige races die ik ooit van hem zag ??? (Zoals dat wel het geval is bij bv Hulkenberg)....
Ja dat is ook zo'n achterlijk moment van Narain.

't Is wel wat off-topic maar die A1GP-crash is toch never nooit de fout van Karthikeyan?

Nee precies.
Hoe kun je in godsnaam Narain daar als schuldige aanwijzen.

Als je dan toch perse de fout bij 'n ander als Marco Andretti wilt leggen, leg 'm dan bij een van de auto's voor Narain.
Die remmen af, zodat Narain dat ook moest, precies op hewtr moment dat Marco Andretti gas geeft.
Nu heeft Narain idd ook domme dingen gedaan, maar dit was er geen van.

robbert

man man man, zo grappig ;D  nu er paar piloten willen inhalen, dan is er commentaar wie er de schuld heeft van een incident. Ja het is wel bij het dubbelen, maar moest vettel hem niet willen inhalen, dan was er ook kritiek. Het is nu eenmaal gebeurd. Maar de discussie over wie hier de schuld treft duurt te lang. Naar mijn mening treffen ze allebei schuld. Vettel moest mss niet te dicht bij die hrt rijden en die hrt moest vettel mss meer ruimte gegeven hebben

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 30 maart 2012 - 00:27:08
oh, Hamilton stond daar gewoon moppen te tappen terwijl ie er enorm de pest in had?? een grap is echt niet altijd alleen een grap, deze had zeker een ondertoon.

Ondertoon of niet, 't blijft nog steeds 'n grap.


CitaatMaar goed, moet dit allemaal weer opgerakeld worden omdat een achterblijver een stuur/inschattingsfoutje maakt??

Van mij niet.
Franky plaatst alleen 'n kanttekening bij de manier weaarop er nu gereageerd wordt, en legt daar 'n linkje naar toen.
En ondanks dat de incidenten (de aanleiding voor hun reacties) totaal verschillend waren, kan ik me in dat vergelijk wel vinden.

Maar goed, je hebt gelijk ....... er is nu wel weer genoeg over gezegd.
Terecht of onterecht, netjes was 't niet.
Maar om nu te doen alsof het nu zo schokkend was wat Vettel daar riep. ???
Nee ..... het was hooguit schokkend om 't uit ZIJN mond te horen, maar wij forummers (hier en elders) hebben 'm wel voor erger uitgemaakt.
Dus wat dat betreft ....... ::)