Round 2: Sepang International Circuit

Gestart door Enzo, 21 maart 2012 - 13:12:40

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Sabai op 25 maart 2012 - 14:07:26
Om terug te komen op seizoen 2011 , hebben we ellenlange discussies gehad over hoe makkelijk iemand zou winnen als ze de wagen van vettel hadden.Hamilton b.v heeft nu de beste auto onder z'n kont en zie daar pole's zijn er wel maar een overwinning is nog niet daar want ook na de herstart kon hij het tempo vooraan niet volgen laat staan aanvallen. Dus zo makkelijk win je dus ook weer niet met de beste auto. Vettel laat ook zien dat hij toch ook domme foutjes laat zien nu het allemaal niet zo lekker gaat te gehaast te gretig zeg het maar..... .En mercedes volgens mij vreet die auto nog meer rubber dan vorig jaar niet vooruit te branden die bak. :P   


De beste auto of een dominante auto? En ook Vettel ging eraf in een gekke race, met een dominate auto. Canada 2011 vergeten?


Maar dat zeg ik...McLaren lijkt op de RBR van 2010.

Jozef

Plus dat Hamilton zijn eerste plaats verloor door een te late stop en ook nog eens een slechte stop. Het is waar, Hamilton kon Perez en Alonso absoluut niet volgen maar als hij voor deze heren naar buiten komt, dan krijgen we wellicht een heel ander verhaal.

Ik zou geen al te grote conclusies vasthangen aan deze race.

Sabai

Citaat van: Franky R. op 25 maart 2012 - 14:18:01
Citaat van: Sabai op 25 maart 2012 - 14:07:26
Om terug te komen op seizoen 2011 , hebben we ellenlange discussies gehad over hoe makkelijk iemand zou winnen als ze de wagen van vettel hadden.Hamilton b.v heeft nu de beste auto onder z'n kont en zie daar pole's zijn er wel maar een overwinning is nog niet daar want ook na de herstart kon hij het tempo vooraan niet volgen laat staan aanvallen. Dus zo makkelijk win je dus ook weer niet met de beste auto. Vettel laat ook zien dat hij toch ook domme foutjes laat zien nu het allemaal niet zo lekker gaat te gehaast te gretig zeg het maar..... .En mercedes volgens mij vreet die auto nog meer rubber dan vorig jaar niet vooruit te branden die bak. :P   


De beste auto of een dominante auto? En ook Vettel ging eraf in een gekke race, met een dominate auto. Canada 2011 vergeten?


Maar dat zeg ik...McLaren lijkt op de RBR van 2010.

het is te vroeg om na 2 races over een dominante auto te spreken maar ik denk het wel vooral als het droog is.

Wizard

Tijdens deze weersomstandigheden is moeilijk te oordelen of een team dominant is. Als de McLarens doorgaans stijver is, in de basis, dan hun concurenten, heb je tijdens natweer omstandigheden nadeel.

Franky R.

CitaatHamilton, geen verklaring voor. Erg teleurstellend dat hij zo traag was. Al moet het ook gezegd worden dat hij in die positie terechtkwam doordat hij tot tweemaal toe een ronde te laat pitte, en tot tweemaal toe enkele seconden verloor bij de uitvoering van de pitstop.


Je zegt het...tot tweemaal toe bij Hamilton en ook de stop van Button werd verneukt...Waar zijn ze mee bezig bij McLaren?!?


Ik denk dat Ron Dennis maar terug moet komen, want dit is onacceptabel.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 14:26:40
Tijdens deze weersomstandigheden is moeilijk te oordelen of een team dominant is. Als de McLarens doorgaans stijver is, in de basis, dan hun concurenten, heb je tijdens natweer omstandigheden nadeel.


Eens,


Maar...de McLaren zou meer mechanische grip moeten hebben dan de rest, die voor aerodynamische grip hebben gekozen. Dus andermaal een voordeel tijdens regenraces, of zie ik iets over het hoofd?

Jozef

Ik denk het eigenlijk niet want die mechanische grip komt voort uit de interactie tussen de banden en het asfalt die je goed voor mekaar hebt, maar dit komt natuurlijk volledig te vervallen als de baan plots nat wordt en je met andere banden rondrijdt. Dan mag je wielophanging goed afgesteld zijn voor droogweer, in de regen schiet je er niet per se veel mee op.

Ik vind Wizards opmerking over de stijfheid van de McLaren wel een goeie eigenlijk. Vorige week zeiden ze al op de BBC dat de McLaren er veel stijver uit zag dan de andere auto's en in de regen is het inderdaad fijn om juist een wat minder stijven auto te hebben.

Fabian

Vettel had een probleem met de radio. Hij kon het team niet horen, dus vandaar dat ie zijn auto niet aan de kant kon zetten.

0634

Citaat van: Fabian van Tiel op 25 maart 2012 - 13:54:27
Citaat van: Franky R. op 25 maart 2012 - 13:53:49
Citaat van: Makke op 25 maart 2012 - 13:38:54
Citaat van: Jeroen op 25 maart 2012 - 13:36:14
Was dat nou Vettel's schuld of ging die HRT te snel naar binnen? Kon het niet goed zien.

Mij leek het Vettel's fout.


Vettel's fout...te vergelijken met Hamilton vs Kobayashi op Spa 2011...

Geeft maar aan dat Vettel niet goed in zijn vel zit. Als het lekker gaat maakt hij deze 'stomme' fout niet.
Hm, Button zit prima in zijn vel en maakt ook die fout. Ook Schumacher, Senna en Mansell hebben domme dingen gedaan. Doet iedereen wel eens.

0634

Citaat van: Franky R. op 25 maart 2012 - 14:27:44
CitaatHamilton, geen verklaring voor. Erg teleurstellend dat hij zo traag was. Al moet het ook gezegd worden dat hij in die positie terechtkwam doordat hij tot tweemaal toe een ronde te laat pitte, en tot tweemaal toe enkele seconden verloor bij de uitvoering van de pitstop.


Je zegt het...tot tweemaal toe bij Hamilton en ook de stop van Button werd verneukt...Waar zijn ze mee bezig bij McLaren?!?


Ik denk dat Ron Dennis maar terug moet komen, want dit is onacceptabel.
Hoezo? McLaren heeft doorgaans prima stops en dito strategieen. Onder Dennis hebben ze ook jarenlang geen donder gewonnen.

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 25 maart 2012 - 15:08:45
Vettel had een probleem met de radio. Hij kon het team niet horen, dus vandaar dat ie zijn auto niet aan de kant kon zetten.

Dat was wel 'n mooie trouwens.
Ze vertellen hem over de radio dat z'n radio het niet doet ...... hmmmm ??? ::)

0634

Wat was dat trouwens met Vettel op het end? 'Come in, come in!' 'Continue, continue' 'Stop the car, Emergency!'

Fabian

Citaat van: Kootje op 25 maart 2012 - 15:21:16
Citaat van: Fabian van Tiel op 25 maart 2012 - 15:08:45
Vettel had een probleem met de radio. Hij kon het team niet horen, dus vandaar dat ie zijn auto niet aan de kant kon zetten.

Dat was wel 'n mooie trouwens.
Ze vertellen hem over de radio dat z'n radio het niet doet ...... hmmmm ??? ::)

Haha dat is inderdaad niet echt slim nee. Zal ie vast niet gehoord hebben.

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2012 - 15:27:40
Wat was dat trouwens met Vettel op het end? 'Come in, come in!' 'Continue, continue' 'Stop the car, Emergency!'
Dat riepen ze tegen Vettel ja, maar als die radio het toen ook niet deed kan ie het niet gehoord hebben.

Kootje

Die radio was al ff kapot ja. ::)

Erg vaag allemaal.  ;D

Fabian

Citaat van: Kootje op 25 maart 2012 - 15:33:24
Die radio was al ff kapot ja. ::)

Erg vaag allemaal.  ;D

Dat wel ja. Tegen iemand over zijn radio roepen dat zijn radio kapot is.