Round 2: Sepang International Circuit

Gestart door Enzo, 21 maart 2012 - 13:12:40

« vorige - volgende »

Franky R.

@Monaco2011,


Laat ik het zo stellen;


Waarom was Hamilton fout op Spa 2011, als Vettel in Maleisiƫ 2012 geen fout heeft begaan?
::)


Graag een normaal antwoord op een normale vraag...

Jozef


0634

#452
Citaat van: Burorri op 28 maart 2012 - 23:39:57

Maar Vettels verklaring slaat op nog minder en is denigrerend.
Daarom. Als beide verklaringen niet blijken te kloppen, moet jezelf goed kijken naar het incident. Laat m.i. weinig ruimte over voor speculatie. Terechte straf voor Narain, overdreven maar begrijpelijke reactie van Vettel.

Vind het echt geouwehoer ook van Narain, hij hoefde echt totaal niet al in te sturen, ik snap eigenlijk die hele discussie daarover nu niet.

0634

Citaat van: Franky R. op 29 maart 2012 - 02:01:55
@Monaco2011,


Laat ik het zo stellen;


Waarom was Hamilton fout op Spa 2011, als Vettel in Maleisiƫ 2012 geen fout heeft begaan?
::)


Graag een normaal antwoord op een normale vraag...

Nou, Lewis sneed toen te snel naar buiten en raakte Koba, nu gebeurt het omgekeerde want Narain snijdt te vroeg naar binnen en raakt Vettel. Degene die gewoon rechtdoor rijdt valt vrij weinig te verwijten lijkt me.


Bart VD

Ik heb de beelden net nog eens bekeken.  Het lijkt mij vrij duidelijk dat het K is die naar binnen stuurt en niet V die naar buiten stuurt.  K moet naar binnen sturen omwille van de lichte curve in de weg, maar bijlange niet zoveel als hij daadwerkelijk doet.  Dit lijkt mij duidelijk een fout van K.
This space for rent

Matthijs

Vettel loopt kans een straf te krijgen na zijn uitlatingen. Ik hoop dat hij 'm krijgt. Die middelvinger in the heat of the moment keur ik af, maar kan ik begrijpen. De persreactie daarna is echt treurig.

Heb de beelden nu een paar keer bekeken en ik vind het de schuld van beiden. K gaat wijd, waardoor Vettel een krappe lijn neemt. De ideale lijn is bij het uitkomen van de bocht vervolgens links van hem, maar de ideale lijn steekt over. Vettel wil zo snel mogelijk terug naar de ideale lijn en laat zijn auto een paar meter rechtdoor lopen. Daar heeft hij recht op als lapper, maar het is natuurlijk wel riskant als je net iemand heb ingehaald. Als je de beelden ziet van voren neemt K een identieke lijn als Hamilton en Pic en is Vettel de enige die een afwijkende koers volgt. Schuld van beiden dus, schuld van K omdat hij als achterblijver terug naar de ideale lijn stuurt, schuld van Vettel omdat hij zijn auto te vroeg rechtdoor laat lopen waar de ideale lijn naar rechts ging, waarbij hij K snijdt.
K krijgt vervolgens straf omdat hij de achterblijver is en omdat HRT geen pijn heeft van een tijdstraf.

Kootje

Citaat van: Matthijs op 29 maart 2012 - 09:09:22
Vettel loopt kans een straf te krijgen na zijn uitlatingen. Ik hoop dat hij 'm krijgt. Die middelvinger in the heat of the moment keur ik af, maar kan ik begrijpen. De persreactie daarna is echt treurig.

Heb de beelden nu een paar keer bekeken en ik vind het de schuld van beiden. K gaat wijd, waardoor Vettel een krappe lijn neemt. De ideale lijn is bij het uitkomen van de bocht vervolgens links van hem, maar de ideale lijn steekt over. Vettel wil zo snel mogelijk terug naar de ideale lijn en laat zijn auto een paar meter rechtdoor lopen. Daar heeft hij recht op als lapper, maar het is natuurlijk wel riskant als je net iemand heb ingehaald. Als je de beelden ziet van voren neemt K een identieke lijn als Hamilton en Pic en is Vettel de enige die een afwijkende koers volgt. Schuld van beiden dus, schuld van K omdat hij als achterblijver terug naar de ideale lijn stuurt, schuld van Vettel omdat hij zijn auto te vroeg rechtdoor laat lopen waar de ideale lijn naar rechts ging, waarbij hij K snijdt.
K krijgt vervolgens straf omdat hij de achterblijver is en omdat HRT geen pijn heeft van een tijdstraf.

Precies.
Beiden schuldig aan 'n simpel race-incidentje.
Karthikeyan had iets meer van 't gas gekund, Vettel had meer ruimte kunnen laten.
Gewoon 'n inschattingsfoutje van beiden met grote gevolgen.
De straf voor Narain is wat mij betreft totaal overbodig en overdreven, en alleen gegeven als goedmakertje.

Sabai

Die reactie van Vettel voor de camara slaat misschien nergens op voor de idiale antwoorden die we normaal voor geschoteld krijgen. Hij sprak vanuit zijn emotie. En eigenlijk ben ik het nog met hem eens ook en niet eens voor dit incident. Maar die narain k is toch ook een augurk en is ook totaal f1 onwaardig. Hij doet me denken aan die gast die destijds bij superauguri reed ben alleen zijn naam vergeten. Maar was ook een rijdende shiqane. Ik durf zelfs nog een stapje verder te gaan heel Hrt is f1 onwaardig die gasten kunnen beter gp2 gaan rijden.

Kootje

Precies ....... HRT is F1 onwaardig.
Ook de grote Vettel zou in die wagen als rijdende chicane fungeren.

Nu wil ik niet zeggen dat Narain net zo goed is als Vettel, maar 'n complete pannenkoek is 't ook niet.
Vergeet niet dat hij in al z'n klasses voor F1, waar het meer op de coureur en minder op de auto aankomt, gewoon races heeft gewonnen.

Fabian

Citaat van: Kootje op 29 maart 2012 - 11:28:55
Precies ....... HRT is F1 onwaardig.
Ook de grote Vettel zou in die wagen als rijdende chicane fungeren.

Nu wil ik niet zeggen dat Narain net zo goed is als Vettel, maar 'n complete pannenkoek is 't ook niet.
Vergeet niet dat hij in al z'n klasses voor F1, waar het meer op de coureur en minder op de auto aankomt, gewoon races heeft gewonnen.


Klopt helemaal dat hij in al die andere klasses races heeft gewonnen. Maar de HRT lijkt gewoon meer op een trapauto, daar is als coureur weinig eer aan te behalen.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 29 maart 2012 - 10:48:52
Die reactie van Vettel voor de camara slaat misschien nergens op voor de idiale antwoorden die we normaal voor geschoteld krijgen. Hij sprak vanuit zijn emotie. En eigenlijk ben ik het nog met hem eens ook en niet eens voor dit incident. Maar die narain k is toch ook een augurk en is ook totaal f1 onwaardig. Hij doet me denken aan die gast die destijds bij superauguri reed ben alleen zijn naam vergeten. Maar was ook een rijdende shiqane. Ik durf zelfs nog een stapje verder te gaan heel Hrt is f1 onwaardig die gasten kunnen beter gp2 gaan rijden.


Antwoord...; Yugi Ide...Of hoe je het ook schrijft...


Ik was ook stomverbaasd dat HRT opnieuw koos voor Narain, maar in dit geval kan ik niet echt zeggen dat Narain 100% schuldig is. Het was Vettel die heus wel even in de spiegel had kunnen kijken, gelijk aan Hamilton op Spa 2011!
En ik vind het vreemd dat Vettel hier opeens wordt beschermd, terwijl hij een andere rijder publiekelijk te kijk zet, zonder dat hij zijn eigen rol tegen het licht houdt.


Een Hamilton werd vorig jaar nog totaal afgebrand...(Monaco 2011)!




Kootje

CitaatEn ik vind het vreemd dat Vettel hier opeens wordt beschermd, terwijl hij een andere rijder publiekelijk te kijk zet, zonder dat hij zijn eigen rol tegen het licht houdt.

Een Hamilton werd vorig jaar nog totaal afgebrand...(Monaco 2011)!


Maar ja, die was dan ook zwart  ;) :P :D ;D

0634

Citaat van: Franky R. op 29 maart 2012 - 16:25:53
Citaat van: Sabai op 29 maart 2012 - 10:48:52
Die reactie van Vettel voor de camara slaat misschien nergens op voor de idiale antwoorden die we normaal voor geschoteld krijgen. Hij sprak vanuit zijn emotie. En eigenlijk ben ik het nog met hem eens ook en niet eens voor dit incident. Maar die narain k is toch ook een augurk en is ook totaal f1 onwaardig. Hij doet me denken aan die gast die destijds bij superauguri reed ben alleen zijn naam vergeten. Maar was ook een rijdende shiqane. Ik durf zelfs nog een stapje verder te gaan heel Hrt is f1 onwaardig die gasten kunnen beter gp2 gaan rijden.


Antwoord...; Yugi Ide...Of hoe je het ook schrijft...


Ik was ook stomverbaasd dat HRT opnieuw koos voor Narain, maar in dit geval kan ik niet echt zeggen dat Narain 100% schuldig is. Het was Vettel die heus wel even in de spiegel had kunnen kijken, gelijk aan Hamilton op Spa 2011!
En ik vind het vreemd dat Vettel hier opeens wordt beschermd, terwijl hij een andere rijder publiekelijk te kijk zet, zonder dat hij zijn eigen rol tegen het licht houdt.


Een Hamilton werd vorig jaar nog totaal afgebrand...(Monaco 2011)!
Waarom zouden we Vettel moeten afbranden dan? Omdat hij een middelvinger opstak? Dan moeten we er een heleboel afbranden. Ikcweet DC nog, Trulli, MS, zat gasten deden dat. Of dat gescheld achteraf? Tja, dat moet ie inderdaad niet doen, dat zegt iedereen hier ook. Dus ik zou niet weten waarom we hem moeten afbranden eigenlijk.

Fabian

Juyi Ide. Daar heb ik nog een blog over gemaakt over die kerel. Haha. Die is nog slechter als Narain!

Kootje

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2012 - 17:30:15
Waarom zouden we Vettel moeten afbranden dan? Omdat hij een middelvinger opstak? Dan moeten we er een heleboel afbranden. Ikcweet DC nog, Trulli, MS, zat gasten deden dat. Of dat gescheld achteraf? Tja, dat moet ie inderdaad niet doen, dat zegt iedereen hier ook. Dus ik zou niet weten waarom we hem moeten afbranden eigenlijk.

Omdat men dat ook deed nav Hamilton's reactie tov Maldonado na de race in Monaco misschien ?? ::)


Kijk ..... begrijp me niet verkeerd, van mij hoeft niemand 'm hiervoor af te branden.
Maar het is toch wel 'n beetje meten met 2 maten wat sommigen hier doen.

Overigens niet persoonlijk op jouw gericht hoor.
Ik heb namelijk geen idee wat jij er toendertijd over riep, en ook geen behoefte dat na te zoeken.
Maar de personen die zich aangesproken moeten voelen, zullen dat zelf wel weten. ;)