Round 2: Sepang International Circuit

Gestart door Enzo, 21 maart 2012 - 13:12:40

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Ńiels op 21 maart 2012 - 16:09:58
Bedankt jongens, ik heb nu nog meer schrik voor zondag. :(

Anderzijds kan je er vanuit gaan dat Alonso het onderste uit de kan haalt en mogelijk weer voor een verassing kan zorgen.  :)

Enzo

Wat ik ook in de gate ga houden is de verhouding tussen McLaren en Red Bull. De McLaren lijkt sneller de banden op temperatuur te krijgen maar verslijt ze ook sneller dan Red Bull. Althans zo was het in melbourne.

Ik twijfel niet dat McLaren snelste is, maar mogelijk moeten ze een pitstop meer maken dan Red Bull... ::)

Gerard

Zooooooo wat heb ik zin in deze rzce zeg! Ik kan niet wachten ! Laat er maar een buitje vallen zo net in ronde 2, dan is de chaos alvast compleet! Daarna op een opdrogende baan knallen met die bakken! Topnelheid van Mers moet ze hier helpen, dus ik verwacht veel van MS en NR!
HOOP ALLEEN NIET DAT DE IRITATIE VAN massa de overhand gaat nemen,Dat zou zonde  zijn! Verder kunnen we wel een leuk duell verwachten tussen Alonso,Webber,en Kimi denk iik.. Een paar Torrro Rosso's, Force India's en Saubers erbij en we hebben een TOP race! :)

monaco2011

Citaat van: Kootje op 21 maart 2012 - 13:23:45
-Hoe kan het dat Red Bull's racepace wel vergelijkbaar was met McLaren?     
McLaren hield in wegens benzinetekort
hoeveel harder hadden ze anders gekund?? ik vind dat maar een vreemde verklaring die blijkbaar weer klakkeloos wordt overgenomen. Ik zal niet zeggen dat het totaal verzonnen is, maar ik moet het nog zien. Als het echt zo was, wat zegt het dan nog dat Button een paar seconden voor Hamilton eindigt?? ze reden beiden niet op de limiet. Sorry, maar ik vind het een vreemd verhaal.

robbert

ik gok op een overwinning van mclaren. die zijn zo dominant als redbull in 2011. ferrari zal weer teleurstellen

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 21 maart 2012 - 19:00:22
Citaat van: Kootje op 21 maart 2012 - 13:23:45
-Hoe kan het dat Red Bull's racepace wel vergelijkbaar was met McLaren?     
McLaren hield in wegens benzinetekort
hoeveel harder hadden ze anders gekund?? ik vind dat maar een vreemde verklaring die blijkbaar weer klakkeloos wordt overgenomen. Ik zal niet zeggen dat het totaal verzonnen is, maar ik moet het nog zien. Als het echt zo was, wat zegt het dan nog dat Button een paar seconden voor Hamilton eindigt?? ze reden beiden niet op de limiet. Sorry, maar ik vind het een vreemd verhaal.

Tja, moeilijk te zeggen wat het verschil was geweest met voldoende benzine. Denk persoonlijk dat dit wel meevalt en dat het meer plagerij is om nog wat extra druk op de oppositie te leggen.

monaco2011

Citaat van: Enzo op 21 maart 2012 - 19:08:05
Citaat van: monaco2011 op 21 maart 2012 - 19:00:22
Citaat van: Kootje op 21 maart 2012 - 13:23:45
-Hoe kan het dat Red Bull's racepace wel vergelijkbaar was met McLaren?     
McLaren hield in wegens benzinetekort
hoeveel harder hadden ze anders gekund?? ik vind dat maar een vreemde verklaring die blijkbaar weer klakkeloos wordt overgenomen. Ik zal niet zeggen dat het totaal verzonnen is, maar ik moet het nog zien. Als het echt zo was, wat zegt het dan nog dat Button een paar seconden voor Hamilton eindigt?? ze reden beiden niet op de limiet. Sorry, maar ik vind het een vreemd verhaal.

Tja, moeilijk te zeggen wat het verschil was geweest met voldoende benzine. Denk persoonlijk dat dit wel meevalt en dat het meer plagerij is om nog wat extra druk op de oppositie te leggen.
tja, ik snap het sowieso niet, de hele winter spelen ze verstoppertje en houden ze alles geheim en nu gaat Whitmarsh zo uit zichzelf ff zeggen dat ze nog wel harder hadden gekund. Als dat echt zo is, dan zou ik dat vooral geheim houden en dat in Maleisiƫ laten zien, mocht het nodig zijn. Button en Hamilton heb ik er niet over gehoord.

Gerard

Tuurlijk worden er spelletjess gespeeld door vanalles te roepen.. Dat gebeurt al jaren... We zullen Zondag zieb hoe de verhoudingen liggen op dit snelle circuit...

0634

Citaat van: monaco2011 op 21 maart 2012 - 19:00:22
Citaat van: Kootje op 21 maart 2012 - 13:23:45
-Hoe kan het dat Red Bull's racepace wel vergelijkbaar was met McLaren?     
McLaren hield in wegens benzinetekort
hoeveel harder hadden ze anders gekund?? ik vind dat maar een vreemde verklaring die blijkbaar weer klakkeloos wordt overgenomen. Ik zal niet zeggen dat het totaal verzonnen is, maar ik moet het nog zien. Als het echt zo was, wat zegt het dan nog dat Button een paar seconden voor Hamilton eindigt?? ze reden beiden niet op de limiet. Sorry, maar ik vind het een vreemd verhaal.
Ik heb de precieze verklaring niet gehoord, maar ze zullen niet vanaf ronde 1 brandstof hebben gespaard. Wellicht na de SC. Dat zou goed kunnen aangezien Button aanvankelijk direct wegliep van Vettel en daarna dat gat niet verder uitbouwde. Achter Vettel gebeurde hetzelfde met Lewis. Die volgde Vettel eerst, maar viel later wat terug. Het zou dus kunnen dat ze na de SC begonnen te sparen, maar uiteraard niet vanaf lap 1.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2012 - 19:53:18
Citaat van: monaco2011 op 21 maart 2012 - 19:00:22
Citaat van: Kootje op 21 maart 2012 - 13:23:45
-Hoe kan het dat Red Bull's racepace wel vergelijkbaar was met McLaren?     
McLaren hield in wegens benzinetekort
hoeveel harder hadden ze anders gekund?? ik vind dat maar een vreemde verklaring die blijkbaar weer klakkeloos wordt overgenomen. Ik zal niet zeggen dat het totaal verzonnen is, maar ik moet het nog zien. Als het echt zo was, wat zegt het dan nog dat Button een paar seconden voor Hamilton eindigt?? ze reden beiden niet op de limiet. Sorry, maar ik vind het een vreemd verhaal.
Ik heb de precieze verklaring niet gehoord, maar ze zullen niet vanaf ronde 1 brandstof hebben gespaard. Wellicht na de SC. Dat zou goed kunnen aangezien Button aanvankelijk direct wegliep van Vettel en daarna dat gat niet verder uitbouwde. Achter Vettel gebeurde hetzelfde met Lewis. Die volgde Vettel eerst, maar viel later wat terug. Het zou dus kunnen dat ze na de SC begonnen te sparen, maar uiteraard niet vanaf lap 1.
volgens Whitmarsh hebben ze vanaf ronde 8 niet meer voluit gereden. Blijkbaar hadden ze toen ineens door dat ze zich verrekend hadden. Ik vind het een vaag verhaal en zou er zeker niet te koop mee gaan lopen, maar goed.

0634

Ik ga toch voor een McLaren. Ik ga niet mee met DC die in zijn column schreef dat Australie een bijna dodelijke klap was voor Lewis, ik geloof dat hij als een ware sportman gewoon deze zege pakt met JB als tweede en Vettel als derde. Op dit moment schat ik McLaren een toefje hoger in.

0634

Citaat van: monaco2011 op 21 maart 2012 - 19:58:28
Citaat van: Jeroen op 21 maart 2012 - 19:53:18
Citaat van: monaco2011 op 21 maart 2012 - 19:00:22
Citaat van: Kootje op 21 maart 2012 - 13:23:45
-Hoe kan het dat Red Bull's racepace wel vergelijkbaar was met McLaren?     
McLaren hield in wegens benzinetekort
hoeveel harder hadden ze anders gekund?? ik vind dat maar een vreemde verklaring die blijkbaar weer klakkeloos wordt overgenomen. Ik zal niet zeggen dat het totaal verzonnen is, maar ik moet het nog zien. Als het echt zo was, wat zegt het dan nog dat Button een paar seconden voor Hamilton eindigt?? ze reden beiden niet op de limiet. Sorry, maar ik vind het een vreemd verhaal.
Ik heb de precieze verklaring niet gehoord, maar ze zullen niet vanaf ronde 1 brandstof hebben gespaard. Wellicht na de SC. Dat zou goed kunnen aangezien Button aanvankelijk direct wegliep van Vettel en daarna dat gat niet verder uitbouwde. Achter Vettel gebeurde hetzelfde met Lewis. Die volgde Vettel eerst, maar viel later wat terug. Het zou dus kunnen dat ze na de SC begonnen te sparen, maar uiteraard niet vanaf lap 1.
volgens Whitmarsh hebben ze vanaf ronde 8 niet meer voluit gereden. Blijkbaar hadden ze toen ineens door dat ze zich verrekend hadden. Ik vind het een vaag verhaal en zou er zeker niet te koop mee gaan lopen, maar goed.
Dat is wel heel erg vaag inderdaad. Dan hebben ze nog mazzel gehad met de SC situatie lijkt me.

Kootje

Maleisiƫ zal dezelfde DRS zone hebben als vorig jaar.
Detectie achterop het laatste rechte stuk voor de hairpin, zone op het rechte stuk van start finish.



Van mij hadden ze er ook nog wel eentje tussen bocht 2 en 4 mogen leggen met detectie in bocht 1, maar blijkbaar is de FIA tevreden met het verloop van vorig jaar, iets waar ik dan ook wel weer in kan komen.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2012 - 19:58:41
Ik ga toch voor een McLaren. Ik ga niet mee met DC die in zijn column schreef dat Australie een bijna dodelijke klap was voor Lewis, ik geloof dat hij als een ware sportman gewoon deze zege pakt met JB als tweede en Vettel als derde. Op dit moment schat ik McLaren een toefje hoger in.
nou, mijn eerste reactie was zondag ook dat Lewis al KO was, maar da's natuurlijk wel erg voorbarig. Maar toch wel ff de bekende acht tellen denk ik. Ik ben erg benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. En natuurlijk ook hoe de verhouding McLaren/Red Bull de komende races zich gaat ontwikkelen.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 21 maart 2012 - 20:32:12
Citaat van: Jeroen op 21 maart 2012 - 19:58:41
Ik ga toch voor een McLaren. Ik ga niet mee met DC die in zijn column schreef dat Australie een bijna dodelijke klap was voor Lewis, ik geloof dat hij als een ware sportman gewoon deze zege pakt met JB als tweede en Vettel als derde. Op dit moment schat ik McLaren een toefje hoger in.
nou, mijn eerste reactie was zondag ook dat Lewis al KO was, maar da's natuurlijk wel erg voorbarig. Maar toch wel ff de bekende acht tellen denk ik. Ik ben erg benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. En natuurlijk ook hoe de verhouding McLaren/Red Bull de komende races zich gaat ontwikkelen.
Dat vind ik nou wel beetje heel erg overdreven. Als hij nou op 40 seconde was gereden ok, maar nu had hij heel veel pech met strategie en SC/pitstop waardoor hij achter Perez/Raikkonen kwam en achter Vettel. Ik denk juist dat hij er sterker van is geworden en gewoon verder gaat. Maar dan beter.
Trotse vader van Rosalie(L)