Ferrari in 2012

Gestart door Jozef, 21 maart 2012 - 00:39:46

« vorige - volgende »

"Als je Domenicali was, wie zou er nu in de tweede Ferrari zitten?"

Massa laten zitten
7 (41.2%)
Jarno Trulli
1 (5.9%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Jules Bianchi
0 (0%)
Kamui Kobayashi
0 (0%)
Sergio Perez
7 (41.2%)
Adrian Sutil
2 (11.8%)

Totaal aantal stemmen: 14

Poll gesloten: 18 april 2012 - 20:42:05

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 26 mei 2012 - 10:08:56
Je snapt het blijkbaar niet...

Wat heeft Mclaren te maken met de progressie van Ferrari te maken? Mclaren is sneller, den dat zullen misschien nog even blijven, maar dat doet er niks aan af dat Ferrari gewoon sprongen maakt.

Ja? Ik reageer op je uitspraak dat Alonso titelkandidaat is. Meer niet. Begrijp me niet verkeerd Sander, ik hoop net als jij dat Alonso mee kan strijden om het kampioenschap.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 10:34:41
Scorebordjournalistiek is altijd een leuke term om een andermans argument als nergens op slaand af te doen. Maar naar het scorebord kijken na vijf races is over het algemeen representatief genoeg om te kijken wie er wel of niet meedoet. Alonso doet mee.

Nee, dat doet Alonso -nog- niet. En ja, puur en alleen kijkend naar de resultaten noem ik scorebordjournalistiek. Want daarmee negeer je de tegenslag van McLaren en doe je alsof Alonso daar op eigen kracht staat. En dat is niet het geval.

Citaat
Ik ook. Ze zijn voor mij titelkandidaat nummer 1, maar ik steek mn handen er niet voor in het vuur gezien de minimale voorsprong aan snelheid. Ze begonnen dominant in Melbourne, maar die domintantie is weg, slechts een kleine voorsprong is over gebleven. Dan kan je wel zeggen dat McLaren gewoon moet stoppen met blunderen maar dan nog, is de concurrentie ingelopen tov Melbourne. En zoals ik zojuist al zei zijn er gewoon races geweest waarin ze niet de snelsten waren. Ferrari, Lotus en zeker RBR hoeft maar iets te vinden en ze glijden er zomaar langs.

Zou zomaar kunnen maar voor nu zeg ik, nee.

Wizard

Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 01:06:46
Oh, jij bent realistisch? Misschien ben jij pessimistisch en is SanderAlonso (en iedereen die Alonso als titel kandidaat ziet) realistisch. Met alle respect, maar jij bent in vele opzichte zeker geen realist.

Ik ben het wel met je eens hoor, maar dat maakt het geen realisme. Verre van.

Dus eigenlijk zeg je dat je nimmer realistisch bent. ;) Lekker handig, Folkert. Maar ik ben het met je eens.

0634

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 10:39:40

Nee, dat doet Alonso -nog- niet. En ja, puur en alleen kijkend naar de resultaten noem ik scorebordjournalistiek. Want daarmee negeer je de tegenslag van McLaren en doe je alsof Alonso daar op eigen kracht staat. En dat is niet het geval.

Nee, ik kijk juist naar het grote plaatje. Jij kijkt naar één factor: snelheid. De snelheid van Mac is iets beter dan die van de rest, maar niet meer zo groot als in Melbourne toen zij afgetekend de snelsten waren.

Dan kan je wel blijven roepen dat Ferrari niet op eigen kracht McLaren verslaat op dit moment, maar ze staan er qua punten iig vóór en zijn de achterstand op de baan aan het verkleinen (overigens geldt dat niet alleen voor Ferrari ook voor Lotus en RBR). Als ik dus naar het grote plaatje kijk en niet naar één aspect, zie ik dus genoeg aanknopingspunten voor andere teams om volop mee te doen.

McLaren heeft hun voorsprong op de baan vooralsnog niet ten gelde gemaakt en aangezien de voorsprong slinkt, is het zeer wel mogelijk dat dat ze aan het einde van het jaar fataal wordt.


Wizard

Citaat van: sanderalonso op 26 mei 2012 - 10:08:05
Citaat van: Wizard op 25 mei 2012 - 23:40:28
Citaat van: Ńiels op 25 mei 2012 - 01:12:32
Wat kan het mij schelen of ze sneller zijn dan McLaren. Alonso staat aan de leiding in het kampioenschap en lijkt z'n zaken op orde te hebben in Monaco. Mooi zo.

Zeker mooi. Maar vandaar uit bekeken maakt het Alonso nog geen serieuze titelkandidaat. Dat is Maldonado ook niet ondanks dat hij Alonso wist te verslaan.

Maldonado wist iedereen te verslaan inc. Lotus, Mercedes en Mclaren

Nee, McLaren (lees: Hamilton) werd bestraft en moest achteraan starten. Dat is niet op eigen kracht. Buiten het feit dat dit een prima voorbeeld is dat je niet zomaar titelkandidaat bent. Ook niet als je wint. Ferrari heeft zeker wat terrein gewonnen maar ik vraag me af of het voldoende is. Alonso liet 0.6 liggen op Hamilton in Spanje (kwalificatie) wat best veel is. Alonso wist zelfs met het wegvallen van McLaren de race niet te winnen. Dat baart me zorgen. Alonso mag dan nu met Vettel de dans leiden, het zegt weinig over de snelheid van Ferrari. Ik neem aan dat we het hier over eens zijn. McLaren heeft 2/3 races tegenslag gehad van de 5. Logisch dat hun snelheid dan nog niet in punten vertaald staat. Dat zie ik wel gebeuren. Mocht Alonso Hamilton op pure snelheid verslaan, wil ik best met je meegaan en geloven in zijn kansen. Vooralsnog doe ik dat niet. En nogmaals, hopen doe ik het zeker!!

Wizard

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 10:51:18
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 10:39:40

Nee, dat doet Alonso -nog- niet. En ja, puur en alleen kijkend naar de resultaten noem ik scorebordjournalistiek. Want daarmee negeer je de tegenslag van McLaren en doe je alsof Alonso daar op eigen kracht staat. En dat is niet het geval.

Nee, ik kijk juist naar het grote plaatje. Jij kijkt naar één factor: snelheid. De snelheid van Mac is iets beter dan die van de rest, maar niet meer zo groot als in Melbourne toen zij afgetekend de snelsten waren.

Dan kan je wel blijven roepen dat Ferrari niet op eigen kracht McLaren verslaat op dit moment, maar ze staan er qua punten iig vóór en zijn de achterstand op de baan aan het verkleinen (overigens geldt dat niet alleen voor Ferrari ook voor Lotus en RBR). Als ik dus naar het grote plaatje kijk en niet naar één aspect, zie ik dus genoeg aanknopingspunten voor andere teams om volop mee te doen.

McLaren heeft hun voorsprong op de baan vooralsnog niet ten gelde gemaakt en aangezien de voorsprong slinkt, is het zeer wel mogelijk dat dat ze aan het einde van het jaar fataal wordt.



Ik zeg ook nergens dat McLaren dominant is, maar nog steeds het enige team dat telkens meestrijd om de knikkers. Daarachter is het stuivertje wisselen. Dan Lotus, dan Red Bull, dan Ferrari, zo nu en dan Williams en Sauber die erbij zitten.... Alonso mag dan wel eerste staan, het zegt helemaal niks over hun snelheid en temeer over het falen/tegenslag van McLaren. Alleen daardoor staat Alonso voor Hamilton in de strijd om het kampioenschap. McLaren heeft echter snelheid genoeg om dit gedurende het seizoen recht te trekken. Qua snelheid komt Ferrari nog te kort om McLaren te verslaan en ik zie McLaren niet een seizoen lang falen.

0634

Oké, naja, ik zie de andere teams dat kleine gaatje nog wel dichten.

Maar soit, we hebben beide geen kristallen bol. We zullen wel zien.

SanderD

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 10:51:56
Citaat van: sanderalonso op 26 mei 2012 - 10:08:05
Citaat van: Wizard op 25 mei 2012 - 23:40:28
Citaat van: Ńiels op 25 mei 2012 - 01:12:32
Wat kan het mij schelen of ze sneller zijn dan McLaren. Alonso staat aan de leiding in het kampioenschap en lijkt z'n zaken op orde te hebben in Monaco. Mooi zo.

Zeker mooi. Maar vandaar uit bekeken maakt het Alonso nog geen serieuze titelkandidaat. Dat is Maldonado ook niet ondanks dat hij Alonso wist te verslaan.

Maldonado wist iedereen te verslaan inc. Lotus, Mercedes en Mclaren

Nee, McLaren (lees: Hamilton) werd bestraft en moest achteraan starten. Dat is niet op eigen kracht. Buiten het feit dat dit een prima voorbeeld is dat je niet zomaar titelkandidaat bent. Ook niet als je wint. Ferrari heeft zeker wat terrein gewonnen maar ik vraag me af of het voldoende is. Alonso liet 0.6 liggen op Hamilton in Spanje (kwalificatie) wat best veel is. Alonso wist zelfs met het wegvallen van McLaren de race niet te winnen. Dat baart me zorgen. Alonso mag dan nu met Vettel de dans leiden, het zegt weinig over de snelheid van Ferrari. Ik neem aan dat we het hier over eens zijn. McLaren heeft 2/3 races tegenslag gehad van de 5. Logisch dat hun snelheid dan nog niet in punten vertaald staat. Dat zie ik wel gebeuren. Mocht Alonso Hamilton op pure snelheid verslaan, wil ik best met je meegaan en geloven in zijn kansen. Vooralsnog doe ik dat niet. En nogmaals, hopen doe ik het zeker!!

Hadden ze er maar voor moeten zorgen dat ze niet bestraft werden. Eigenschuld

Niels_

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 10:51:56
Nee, McLaren (lees: Hamilton) werd bestraft en moest achteraan starten. Dat is niet op eigen kracht.
Kom op zeg, dat slaat toch nergens op. Dus elke keer als iemand een race wint omdat een ander in de fout gaat, is het niet op eigen kracht? Dan winnen er weinig rijders op eigen kracht een race op een seizoen.

Jij zegt nu dat het je zorgen baart dat Alonso zelfs de race niet kon winnen door het wegvallen van McLaren Hamilton, maar die rekening kan dus ook voor de rest van het veld gemaakt worden. Daarnaast snap ik ook niet waarom ik er zomaar vanuit zou moeten gaan dat Hamilton maar eventjes met de vingers in de neus Maldonado zou geklopt hebben.

SanderD

Volgens Pat Fry kan ferrari strijden voor de pole. We zullen zien

Wizard

In Monaco loopt de Ferrari altijd wel! Ik hoop dan ook dat ze deze bijschrijven zowel vandaag als morgen! Forza!

Wizard

Citaat van: Ńiels op 26 mei 2012 - 12:27:31
Kom op zeg, dat slaat toch nergens op. Dus elke keer als iemand een race wint omdat een ander in de fout gaat, is het niet op eigen kracht? Dan winnen er weinig rijders op eigen kracht een race op een seizoen.

Dat slaat wel ergens op het is mijn mening. Dat jij deze niet deelt, soit. Mijn definitie van 'op eigen kracht' is winnen op basis van snelheid, betrouwbaarheid en kwaliteit. Niet omdat een ander een gridstraf krijgt of diens pitstop wordt verneukt door het team.

CitaatJij zegt nu dat het je zorgen baart dat Alonso zelfs de race niet kon winnen door het wegvallen van McLaren Hamilton, maar die rekening kan dus ook voor de rest van het veld gemaakt worden. Daarnaast snap ik ook niet waarom ik er zomaar vanuit zou moeten gaan dat Hamilton maar eventjes met de vingers in de neus Maldonado zou geklopt hebben.

Dat hoef je ook niet. Ik denk persoonlijk van wel. McLaren heeft doorgaans een betere racetrim dan Williams en was ook zaterdag opnieuw de snellere. Nooit eerder werd McLaren, dit seizoen, door Williams verslagen. Dus, net zoals jij er niet zomaar vanuit gaat dat Hamilton Maldonado zou hebben verslagen, ga ik niet doen alsof Hamilton dat niet had kunnen doen.

Maar nogmaals, meningen mogen afwijken hoor. Ik zie graag, heel graag zelfs, dat Alonso aan het einde van de rit aanspraak kan doen op de coureurstitel maar betwijfel dit ten zeerste. McLaren heeft wat dat aangaat het beste pakket. Zijn altijd snel tijdens de kwalificatie, zijn betrouwbaar, en heeft twee toprijders. Dan zul je als concurent qua snelheid al moeten pareren om hun er vanaf te houden. Of McLaren moet blijven falen, maar dat zie ik niet gebeuren. Ferrari zal snelheid moeten vinden om serieus mee te doen aan het einde. Maar goed, Monaco is Ferrari op het lijf geschreven, dus hopen dat ze morgen al een statement maken en wat ruimte creëeren.

Folkert

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 10:42:34
Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 01:06:46
Oh, jij bent realistisch? Misschien ben jij pessimistisch en is SanderAlonso (en iedereen die Alonso als titel kandidaat ziet) realistisch. Met alle respect, maar jij bent in vele opzichte zeker geen realist.

Ik ben het wel met je eens hoor, maar dat maakt het geen realisme. Verre van.

Dus eigenlijk zeg je dat je nimmer realistisch bent. ;) Lekker handig, Folkert. Maar ik ben het met je eens.
Je geeft toe dat je geen realist bent en jou posten eigenlijk nooit serieus moet nemen want je bekijkt alles subjectief? Niet handig Wizard, maar ik ben het wel met je eens hoor. Aan jou dus om het te veranderen ;)

(ja ik kan het ook hoor, jou woorden en inhoud veranderen en net doen als of er wat anders gezegd word ;). Niet nodig, want je bent capabel genoeg om normaal inhoudelijk te discussiëren :) )
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

#418
Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 15:41:55
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 10:42:34
Niet nodig, want je bent capabel genoeg om normaal inhoudelijk te discussiëren :) )


Laten we dat dan ook weer eens gaan doen. ::)

Wizard

Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 15:41:55
Je geeft toe dat je geen realist bent en jou posten eigenlijk nooit serieus moet nemen want je bekijkt alles subjectief? Niet handig Wizard, maar ik ben het wel met je eens hoor. Aan jou dus om het te veranderen ;)

(ja ik kan het ook hoor, jou woorden en inhoud veranderen en net doen als of er wat anders gezegd word ;). Niet nodig, want je bent capabel genoeg om normaal inhoudelijk te discussiëren :) )

Wat ik probeer te verduidelijken is dat als je zonodig een plaagstootje wilt uitdelen, denk dan na wat je schrijft. ;) Misschien dat het dan eens effect heeft en mijn lachspieren niet worden geprikkeld.