Ferrari in 2012

Gestart door Jozef, 21 maart 2012 - 00:39:46

« vorige - volgende »

"Als je Domenicali was, wie zou er nu in de tweede Ferrari zitten?"

Massa laten zitten
7 (41.2%)
Jarno Trulli
1 (5.9%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Jules Bianchi
0 (0%)
Kamui Kobayashi
0 (0%)
Sergio Perez
7 (41.2%)
Adrian Sutil
2 (11.8%)

Totaal aantal stemmen: 14

Poll gesloten: 18 april 2012 - 20:42:05

Wizard

Natuurlijk laat Ferrari 2012 nog niet lopen. Dat zou wel erg voorbarig zijn. Maar als ik een maandsalaris mag inzetten wordt dat niet op Alonso.

Wizard

Citaat van: Jozef op 21 mei 2012 - 11:40:52
Citaat van: Wizard op 21 mei 2012 - 07:16:27
Citaat van: Jozef op 20 mei 2012 - 21:14:56
Ik weet niet of er sprake is van een falen bij Red Bull, om maar wat te noemen. Alonso heeft Lotus, Red Bull, Mercedes en Button toch echt op eigen kracht verslagen in Barcelona. Alleen Maldonado en wat mij betreft ook Hamilton waren hem te snel af. Dus ja, waarom zou je dan niet meedoen voor de titel, F1 is toch een loterij geworden.

Dus, Maldonado, die daar bovenop nog eens Alonso verslaat, is nu titelkandidaat?

Ja.

Hooguit een mathematistische kans. ;)

robbert

Citaat van: Jeroen op 21 mei 2012 - 17:44:08
Citaat van: Wizard op 21 mei 2012 - 07:21:44
Mwa, in Malesië spraken we niet van een doorsnee race en in Spanje was de straf van Hamilton toch een reden dat Alonso kon strijden om de zege. En dan nog won Maldonado, niet hij. Hamilton zit er constant bij alleen heeft hij niet écht de wind mee gehad. En hetgeen wat gebeurde in Spanje gaat hem toch niet nog 5 keer overkomen, lijkt mij. Net zolang hij niet op eigen kracht kan winnen, zie ik hem uiteindelijk afhaken. Derhalve vind ik Alonso -nog- geen serieuze titelstrijder. Hij profiteert maximaal, dat wel, maar daar kun je geen seizoen lang op teren. Je zult zelf ook 'gang' moeten hebben, wil je uiteindelijk een noot mee kunnen zingen.
Ik heb geen idee, jij zegt het allemaal. De racepace van McLaren is niet meer wat het in het begin van het seizoen was, ik zou niet weten waarom Hamilton zomaar even zou hebben gewonnen. Zijn andere poles werden ook niet verzilverd. Ik zeg ook niet dat Alonso dé titelkandidaat nummero uno is, ik zeg alleen dat hij gewoon meedoet en dat Ferrari wel gek zou zijn als ze dit jaar zouden lopen en alles op volgend jaar zo richten. That's all.

waarom zou dat gek zijn?? Omdat alonso nu aan de leiding staat van het WK?  Die ferrrari is echt nog te traag om mee te kunnen doen voor de titel.
En als mclaren, eindelijk geen blunders meer slaat, dan zal alonso snel op achtervolgen gewezen zijn. Daarom is het beter dat ze al denken aan 2013. Want nu hebben ze nog te veel achterstand.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 21 mei 2012 - 15:23:02
Dat zeggen we al van in het begin van het seizoen, maar de realiteit is dat we nu in Barcelona gepasseerd zijn en dat McLaren en Red Bull alleen maar weggezakt zijn en dat Alonso nog steeds aan de leiding staat van het WK.

Elk circuit is anders en elk weekend zijn de weersomstandigheden anders, dus er zullen bitter weinig races zijn waarin de teams perfect weten hoe de banden het zullen doen. Op deze manier blijven 75% van de races een loterij en dan kan Maldonado prima het WK winnen, als hij wat geluk heeft.

Maldonado kan de rest van het seizoen gemakkelijk dezelfde resultaten blijven rijden als Alonso, het nadeel voor hem is wel dat hij al op 32 punten achter Alonso staat natuurlijk.

Mijn punt is overigens niet dat Maldonado en Williams zo goed zijn dat ze alles wel kunnen winnen, mijn punt is dat het zo'n loterij is geworden dat er nog steeds 10 titelkandidaten zijn (Ferrari's, McLarens, Red Bulls, Williamsen, Lotussen, Mercedessen en Saubers, alleen Massa en Schumacher haal ik ervan af want zij zijn zielig).


Jij stelt Alonso als de norm, maar die heeft alleen maar optimaal geprofiteerd van fouten door anderen. Dat geeft niets, want dat is ook een kwaliteit die je nodig hebt om een WK te winnen. Maar als de F1 zo'n loterij is geworden, waarom bestaat de top 3 uit gelouterde rijders? Vettel, Alonso en Hamilton...Daarna krijg je Raikkonen, Webber, Button...Allemaal mannen die eerder hebben gestreden om een WK-titel?


Je zou een punt hebben als een Grosjean, Maldonado of Kobayashi nu WK-leider zou zijn.

Figge

Citaat van: Wizard op 20 mei 2012 - 10:47:50
De enige Fisi die ik ken is Fisichella. En ik hoop toch dat je deze niet serieus aandraagt als vervanger voor Massa...

Hahaha nee zeg. Tuurlijk is Fisichella niet serieus... Maar verlos aub Massa uit zijn lijden en zet iemand anders in die wagen.
Maakt niet uit wie. Van mij idd Badoer...
Of wacht... zoals t nu gaat met Ferrari kunnen ze net zo goed met 1 meedoen...

Folkert

Citaat van: Mark F1gge op 21 mei 2012 - 20:10:15
Citaat van: Wizard op 20 mei 2012 - 10:47:50
De enige Fisi die ik ken is Fisichella. En ik hoop toch dat je deze niet serieus aandraagt als vervanger voor Massa...

Hahaha nee zeg. Tuurlijk is Fisichella niet serieus... Maar verlos aub Massa uit zijn lijden en zet iemand anders in die wagen.
Maakt niet uit wie. Van mij idd Badoer...
Of wacht... zoals t nu gaat met Ferrari kunnen ze net zo goed met 1 meedoen...
Ik gun Badoer echt een puntje met Ferrari. En wie weet, dit seizoen maakt misschien zelfs hij nog een kans :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Mark F1gge op 21 mei 2012 - 20:10:15
Of wacht... zoals t nu gaat met Ferrari kunnen ze net zo goed met 1 meedoen...


Heb jij ff geluk
Doen ze ook :P

0634

Citaat van: Wizard op 21 mei 2012 - 18:50:13
Natuurlijk laat Ferrari 2012 nog niet lopen. Dat zou wel erg voorbarig zijn. Maar als ik een maandsalaris mag inzetten wordt dat niet op Alonso.
Ikzou op geen van allen mijn maandsalaris inzetten. Ik heb nl echt geen idee.

0634

Citaat van: robbert op 21 mei 2012 - 19:20:47
Citaat van: Jeroen op 21 mei 2012 - 17:44:08
Citaat van: Wizard op 21 mei 2012 - 07:21:44
Mwa, in Malesië spraken we niet van een doorsnee race en in Spanje was de straf van Hamilton toch een reden dat Alonso kon strijden om de zege. En dan nog won Maldonado, niet hij. Hamilton zit er constant bij alleen heeft hij niet écht de wind mee gehad. En hetgeen wat gebeurde in Spanje gaat hem toch niet nog 5 keer overkomen, lijkt mij. Net zolang hij niet op eigen kracht kan winnen, zie ik hem uiteindelijk afhaken. Derhalve vind ik Alonso -nog- geen serieuze titelstrijder. Hij profiteert maximaal, dat wel, maar daar kun je geen seizoen lang op teren. Je zult zelf ook 'gang' moeten hebben, wil je uiteindelijk een noot mee kunnen zingen.
Ik heb geen idee, jij zegt het allemaal. De racepace van McLaren is niet meer wat het in het begin van het seizoen was, ik zou niet weten waarom Hamilton zomaar even zou hebben gewonnen. Zijn andere poles werden ook niet verzilverd. Ik zeg ook niet dat Alonso dé titelkandidaat nummero uno is, ik zeg alleen dat hij gewoon meedoet en dat Ferrari wel gek zou zijn als ze dit jaar zouden lopen en alles op volgend jaar zo richten. That's all.

waarom zou dat gek zijn?? Omdat alonso nu aan de leiding staat van het WK?  Die ferrrari is echt nog te traag om mee te kunnen doen voor de titel.
En als mclaren, eindelijk geen blunders meer slaat, dan zal alonso snel op achtervolgen gewezen zijn. Daarom is het beter dat ze al denken aan 2013. Want nu hebben ze nog te veel achterstand.
Wat is dat nou voor sportmentaliteit? De laatste races heeft Ferrari in racetrim helemaal niet zoveel achterstand en ze staan gelijk in het WK op kop. Hoe kan je als sportman die in vredesnaam zo'n jaar laten lopen? Ik zeg niet dat ze kampioen worden, maar het slaat natuurlijk nergens op om in deze omstandigheden zomaar een jaar en bakken met geld weg te gooien en alles maar op volgend jaar te gooien.

En wat doe je als je dan nog steeds niet de snelste wagen hebt? Weer een jaartje weggooien? Hoe het ook zij; in punten heeft Ferrari geen enkele schade opgelopen. Dus nu is het zaak de rug te rechten, aan die wagen te werken en zorgen dat die wagen erop vooruit gaat.

Franky R.

@Jeroen,


M.a.w.;


Ferrari moet je nooit onderschatten... 8)

Gerard

Het is wel triest dat Alonso alle vergaarde puntjes alleen heeft moeten binnen harken....

Franky R.

Citaat van: Gerard op 22 mei 2012 - 15:12:20
Het is wel triest dat Alonso alle vergaarde puntjes (waarmee hij nu geddelde eerste staat) alleen heeft moeten binnen harken....


Triest idd. Ik had Massa allang vervangen, maar Ferrari gaf hem een nieuw contract en nu hebben ze de centen niet om Flipje te wieberen. Laat hem dan maar zitten, dan. Om Perez nu al in de tweede Ferrari te zetten lijkt logisch, maar ik twijfel nu wel heel erg. Laat Perez dan in 2013 instappen.

SanderD

Citaat van: Franky R. op 22 mei 2012 - 15:15:01
Citaat van: Gerard op 22 mei 2012 - 15:12:20
Het is wel triest dat Alonso alle vergaarde puntjes (waarmee hij nu geddelde eerste staat) alleen heeft moeten binnen harken....


Triest idd. Ik had Massa allang vervangen, maar Ferrari gaf hem een nieuw contract en nu hebben ze de centen niet om Flipje te wieberen. Laat hem dan maar zitten, dan. Om Perez nu al in de tweede Ferrari te zetten lijkt logisch, maar ik twijfel nu wel heel erg. Laat Perez dan in 2013 instappen.

Idd, we hebben al gezien hoe moeilijk het is om in een lopend jaar bij Ferrari in te stappen.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 22 mei 2012 - 15:15:01
Citaat van: Gerard op 22 mei 2012 - 15:12:20
Het is wel triest dat Alonso alle vergaarde puntjes (waarmee hij nu geddelde eerste staat) alleen heeft moeten binnen harken....


Triest idd. Ik had Massa allang vervangen, maar Ferrari gaf hem een nieuw contract en nu hebben ze de centen niet om Flipje te wieberen. Laat hem dan maar zitten, dan. Om Perez nu al in de tweede Ferrari te zetten lijkt logisch, maar ik twijfel nu wel heel erg. Laat Perez dan in 2013 instappen.

Ben ik dan de enige die in Perez geen gegarandeerde meerwaarde ziet? Ik ben, nog steeds, niet onder de indruk van zijn kennen en kunnen. Het is niet zo dat ik het idee heb dat Sauber een rem op zijn doorgroeien is en meer kan dat in de auto zit. Tot nu toe kan Kobayashi Perez prima pareren. Sterker nog, ik geniet veel meer van Koba dan van Perez. En laten we eerlijk zijn, natuurlijk is Kobayashi geen Hans Worst, maar van een potentiëel Ferrari-coureur verwacht ik toch meer overtuiging en moet je deze rijders toch wel kunnen hebben.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 22 mei 2012 - 17:40:49
Citaat van: Franky R. op 22 mei 2012 - 15:15:01
Citaat van: Gerard op 22 mei 2012 - 15:12:20
Het is wel triest dat Alonso alle vergaarde puntjes (waarmee hij nu geddelde eerste staat) alleen heeft moeten binnen harken....


Triest idd. Ik had Massa allang vervangen, maar Ferrari gaf hem een nieuw contract en nu hebben ze de centen niet om Flipje te wieberen. Laat hem dan maar zitten, dan. Om Perez nu al in de tweede Ferrari te zetten lijkt logisch, maar ik twijfel nu wel heel erg. Laat Perez dan in 2013 instappen.

Ben ik dan de enige die in Perez geen gegarandeerde meerwaarde ziet? Ik ben, nog steeds, niet onder de indruk van zijn kennen en kunnen. Het is niet zo dat ik het idee heb dat Sauber een rem op zijn doorgroeien is en meer kan dat in de auto zit. Tot nu toe kan Kobayashi Perez prima pareren. Sterker nog, ik geniet veel meer van Koba dan van Perez. En laten we eerlijk zijn, natuurlijk is Kobayashi geen Hans Worst, maar van een potentiëel Ferrari-coureur verwacht ik toch meer overtuiging en moet je deze rijders toch wel kunnen hebben.


Mogelijk,


Maar dat Massa na dit seizoen weg moet staat vast...