Main Menu

F1 2012

Gestart door gloudiesaurus, 16 maart 2012 - 21:42:29

« vorige - volgende »

Franky R.

#90
Citaat van: Fabian op 19 september 2012 - 20:09:44
Je kunt wel de remdruk aanpassen in career modus.
Ok, buurjongen nu even bezig...Maar nog steeds slechte remmen, volgens hem...BTW, bedoel je rembalans [over voor en achteras] of remdruk [kracht die je uitoefent op de remschijf]?


Remdruk kon je in F1 2011 alleen in de garage aanpassen. Niet tijdens de race!

Fabian

Citaat van: Franky R. op 19 september 2012 - 20:15:47
Citaat van: Fabian op 19 september 2012 - 20:09:44
Je kunt wel de remdruk aanpassen in career modus.
Ok, buurjongen nu even bezig...Maar nog steeds slechte remmen, volgens hem...BTW, bedoel je rembalans [over voor en achteras] of remdruk [kracht die je uitoefent op de remschijf]?


Remdruk kon je in F1 2011 alleen in de garage aanpassen. Niet tijdens de race!
Remdruk inderdaad. Low, Medium en High volgens mij, maar inderdaad alleen in de pits. Tijdens het rijden kun je rembalans veranderen maar dit is vooralsnog niet te doen. Veel te veel handelingen.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 19 september 2012 - 20:19:31
Citaat van: Franky R. op 19 september 2012 - 20:15:47
Citaat van: Fabian op 19 september 2012 - 20:09:44
Je kunt wel de remdruk aanpassen in career modus.
Ok, buurjongen nu even bezig...Maar nog steeds slechte remmen, volgens hem...BTW, bedoel je rembalans [over voor en achteras] of remdruk [kracht die je uitoefent op de remschijf]?


Remdruk kon je in F1 2011 alleen in de garage aanpassen. Niet tijdens de race!
Remdruk inderdaad. Low, Medium en High volgens mij, maar inderdaad alleen in de pits. Tijdens het rijden kun je rembalans veranderen maar dit is vooralsnog niet te doen. Veel te veel handelingen.


Welkom in het harde leven van de Formule 1 coureur... :P :P :P
;)

Fabian

Citaat van: Franky R. op 19 september 2012 - 20:28:43
Welkom in het harde leven van de Formule 1 coureur... :P :P :P
;)
Dat absoluut, maar goed dat wist ik al als F1 liefhebber. Maar dit is net iets te ingewikkeld voor een F1 game. Die gasten weten precies wat ze wanneer moeten doen.

Franky R.

#94
Citaat van: Fabian op 19 september 2012 - 20:31:46
Citaat van: Franky R. op 19 september 2012 - 20:28:43
Welkom in het harde leven van de Formule 1 coureur... :P :P :P
;)
Dat absoluut, maar goed dat wist ik al als F1 liefhebber. Maar dit is net iets te ingewikkeld voor een F1 game. Die gasten weten precies wat ze wanneer moeten doen.


Hahaha, dat heeft CM weer heel goed kunnen vatten. Maar ik heb eerlijk gezegd nooit echt problemen gehad met die instellingen. Het hangt er ook vanaf waar je rijdt; In Monaco krijg je geen enkele kans om ook maar iets te veranderen, terwijl je op de rechte stukken van Monza of Spa alle tijd hebt.


Maar dat is ook die steile leercurve waar ik het over had in mijn review over F1 2011...

Fabian

Citaat van: Franky R. op 19 september 2012 - 20:34:39
Citaat van: Fabian op 19 september 2012 - 20:31:46
Citaat van: Franky R. op 19 september 2012 - 20:28:43
Welkom in het harde leven van de Formule 1 coureur... :P :P :P
;)
Dat absoluut, maar goed dat wist ik al als F1 liefhebber. Maar dit is net iets te ingewikkeld voor een F1 game. Die gasten weten precies wat ze wanneer moeten doen.


Hahaha, dat heeft CM weer heel goed kunnen vatten. Maar ik heb eerlijk gezegd nooit echt problemen gehad met die instellingen. Het hangt er ook vanaf waar je rijdt; In Monaco krijg je geen enkele kans om ook maar iets te veranderen, terwijl je op de rechte stukken van Monza of Spa alle tijd hebt.
Ja dat is ook zo. Maar normaal gesproken reed ik gewoon met een afstelling en paste ik niets aan. Kon overal met dezelfde afstelling goed uit de voeten. Dat gaat hier niet gebeuren denk ik.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 19 september 2012 - 20:36:19
Ja dat is ook zo. Maar normaal gesproken reed ik gewoon met een afstelling en paste ik niets aan. Kon overal met dezelfde afstelling goed uit de voeten. Dat gaat hier niet gebeuren denk ik.


Mss. heeft Codemasters dat wel opzettelijk gedaan? Zo wordt je als coureur 'gedwongen' om toch aan je afstelling te prutsen onder het rijden.
Zelf deed/doe ik het in F1 2011 altijd...Meestal de benzine-mix veranderen. Full als ik op jacht ben naar de top 3. Lean als ik aan de leiding rij met een mooie buffer...Dat soort dingen.


Fabian

Citaat van: Franky R. op 19 september 2012 - 20:39:35
Citaat van: Fabian op 19 september 2012 - 20:36:19
Ja dat is ook zo. Maar normaal gesproken reed ik gewoon met een afstelling en paste ik niets aan. Kon overal met dezelfde afstelling goed uit de voeten. Dat gaat hier niet gebeuren denk ik.


Mss. heeft Codemasters dat wel opzettelijk gedaan? Zo wordt je als coureur 'gedwongen' om toch aan je afstelling te prutsen onder het rijden.
Zelf deed/doe ik het in F1 2011 altijd...Meestal de benzine-mix veranderen. Full als ik op jacht ben naar de top 3. Lean als ik aan de leiding rij met een mooie buffer...Dat soort dingen.


Dat deed ik ook inderdaad. Maar remmen veranderde ik niks aan.

Edwin90

Ik heb de game geprobeerd, met stuur zonder aanpassingen is er niet te rijden. Heb nu wat getweaked aan m'n setup en nu is het prima te doen. Heb wel een aantal bugs tegen het lijf gelopen.

Ik kreeg een DT penalty door het overrijden van de witte lijn. Na de penalty genomen te hebben deed ik het nog een keer (vergiste me in wat ze nou met de lijn bedoelen). Maar toen ik ook die penalty wou nemen maakte ik gewoon een pitstop, die ronde daarop weer, en die ronde daarop pas de penalty.

Verder begint de motor standaard te roken als je een flashback gebruikt, maar deze ontploft vervolgens niet. Op de community las ik dat dit bij andere games ook vaak gebeurt, dus het ligt niet aan m'n rijstijl..

Wat besturing en moeilijkheidsgraad betreft ben ik redelijk tevreden. Als de bovenstaande foutjes gepatcht worden red ik mij hier wel een jaartje mee. AI haalt je ook veel makkelijker in dan voorheen. Dat is wel leuk natuurlijk.

Sabai

#99
Heb net de game gespeeld en ben het met Franky eens betreft de besturing van de auto. Het zal wel in de afstelling van de auto liggen maar heb nu dat hij heel fel instuurt  en daarna veel overstuur of onderstuur. Ook waar ik hem in f1 2011 nog kan herstellen na een slip ben ik hem hier meteen kwijt, auto is ook erg zenuwachtig op de rechte stukken. Maar ik moet zeggen da ik f1 2011 ook helemaal niks vond in het begin maar ben er nu aan gewend en vind het super. Maar heb idee dat de auto's minder grip hebben in dit spel . Ik reed net een cleanlap 1:11.785 op Brasil waar in f1 2011 een 1:08.022 rijdt dus er is nog plek voor verbetering  :)
Grafisch ziet het er wel weer gelikt uit en denk dat ik wel weer plezier aan deze game ga beleven.

robbert

nog een minpunt... In de carrieremodus, kan je minimum 25% van de gp rijden, dus 15a 20 rondes en niet 3 rondes zoals in 2011. Dat vind ik toch een groot nadeel >:(  Zal dus dit jaar weer meest van al fifa 13 spelen :)

Sabai

Citaat van: robbert op 20 september 2012 - 23:22:23
nog een minpunt... In de carrieremodus, kan je minimum 25% van de gp rijden, dus 15a 20 rondes en niet 3 rondes zoals in 2011. Dat vind ik toch een groot nadeel >:(  Zal dus dit jaar weer meest van al fifa 13 spelen :)

Dat is idd wel een minpunt vooral voor de banen die me niet zo boeien.Die kon ik dan in 3 rondjes afdoen.

Sabai

Ben nu in career mode begonnen maar wat is dat toch voor een automatische stuur assist. weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen?

gloudiesaurus

Citaat van: robbert op 20 september 2012 - 23:22:23
nog een minpunt... In de carrieremodus, kan je minimum 25% van de gp rijden, dus 15a 20 rondes en niet 3 rondes zoals in 2011. Dat vind ik toch een groot nadeel >:(  Zal dus dit jaar weer meest van al fifa 13 spelen :)

Ik heb het spel nu ook  :) Maar ben ik de enige die een "save-functie" mist? Je moet de 15 a 20 rondes in een ruk rijden... zonde zonde zonde... mistte dit in de vorige Codemasters versies ook al.

Verder vind ik het geluid wel een een stuk beter, en ook de graphics (die al erg goed waren) zijn weer wat beter. De game is wat minder arcade, alleen had ik in Maleisiƫ halverwege de race mijn banden opgereden. Nou die auto houdt je dan echt niet meer op de baan...

En in de regen ben ik veel sneller dan de AI, is dat bij jullie ook?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

#104
Citaat van: Sabai op 21 september 2012 - 14:43:31
Ben nu in career mode begonnen maar wat is dat toch voor een automatische stuur assist. weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen?

Ben erachter  :) instellingen stuur stonden verkeerd. Heb steering linary op 100% gezet en de rest op nul en alles is weer bij het oude  :).
De extreme setups werken ook nog steeds en auto rijd erg strak moet ik zeggen . Het geluid is zeker verbeterd en ik hoor ze zelf juichen als ik iemand inhaal geloof ik.