Main Menu

F1 2012

Gestart door gloudiesaurus, 16 maart 2012 - 21:42:29

« vorige - volgende »

Vieze baas

Ik vind F1 2012 trouwens prima rijden met controller. Je moet het even doorhebben maar dat maakt het wel uitdagend

Franky R.

Citaat van: robbert op 17 september 2012 - 17:38:36
De game zal dus na de demo geen goeie verkoop hebben


Wat mij betreft niet.


CitaatTip daarin, koop 'm op zaterdagochtend bij de Bart Smit, en je hebt t/m maandagmiddag om 'm te proberen. [/size]Zo koop ik iig altijd m'n games waar ik niet 100% zeker van ben.Enige nadeel, je moet 'm dan wel ruilen voor 'n andere game die vervolgens niet meer geruild mag worden.Je moet dus wel 'n back-up game hebben waar je wel 100% zeker van bent.



Hmm, inderdaad een goede tip. En een prima 'back-up' had ik al in gedachten, nml. Sleeping Dogs!


CitaatKomen of zijn teveel topgames deze periode.Sleeping DogsF1 2012Assassin's Creed IIISniper "Ghost Warrior" 2Hitman AbsolutionFIFA '13GTA V ??



Mwah,


Ik vind het niet allemaal topgame's, hoor! Mss. ook omdat ik minder fanatiek ben, qua gamen. I.i.g. wil ik Sleeping Dogs en GTA V in huis hebben. Voorheen zat F1 2012 er ook bij, maar ik heb nu mijn twijfels over. Waarschijnlijk gebruik ik dan het trucje van Kootje, al wordt het maandagmiddag rennen geblazen om de game terug te sturen tijdens mijn werk... :P


Citaat
Ik  speel de demo van F1 2012 op de ps3 en de volledige game ook. De besturing valt echt niet over te klagen. Misschien op de xbox wel, maar dat lijkt me sterk.

Eerlijk gezegd denk ik hetzelfde, maar kennelijk zijn de parameter totaal anders voor de xbox in vergelijking met de ps3?


CitaatIk ook, en ik vind 'm juist weer heerlijk sturen. Franky's probleem had ik juist met de 2011 versie.

Ik had tot aan deze demo totaal geen problemen qua besturing. Ja, F1 2011 was wat 'vleziger' dan F1 2010...maar dat was juist goed! Als je in F1 2010 je auto verloor, dan had je vrijwel geen schijn van kans om de auto op te vangen. In F1 2011 was dat veel en veel beter geregeld.


CitaatHeel leuk concept van de game inderdaad. Jammer alleen dat elk seizoen na de helft van de races nog maar 3 autos de finish halen. En daarnaast dat onbeperkt engineers en ontwerpers kopen de beste tactiek is. Dat haalde de lol er voor mij een beetje uit.



Tja, als je het zo makkelijk maakt voor jezelf... :P ...Ik trachtte juist zo weinig mogelijk technici aan te trekken en daarnaast 1 dure topcoureur te kopen naast een goedkope 'nobody'...Tuomo Helin, anyone... ;D


Over de uitvallers...Tja, dat was IMHO een kwestie van herprogrammeren, maar doordat Bernie Ecclestone veel te veel geld vroeg voor de licenties, is er nooit van gekomen. Maar ik deel je irritatie qua game-play...Had je net een nieuwe barge-board met een hogere kwaliteitsscore, viel je topcoureur alsnog uit....met een kapotte 'barge', terwijl ik hem vanaf de helft van de race op 'easy' had gezet... >:( >:( >:(


Maar EA Sports F1 Manager blijft de "King", zeker vergeleken met die droevige Duitse shitgame...


Edwin90

Kerstmis valt vroeg dit jaar. Kreeg net mail dat hij is verstuurd.

robbert

hoe kan dat nu?  Hij moet toch nog uitkomen. en dat is op 21 september

Sabai

bij pre orde krijg je hem meestal 1 of 2 dagen eerder.

Edwin90

F1 2010 kwam geloof ik op maandag voor de release al. 2011 kwam op de release. En deze weer eerder (als hij komt). Geen idee hoe dit nu precies zit.

robbert

ben eens benieuwd of de reacties over het spel overeenstemmen met de reacties over het demospel

Fabian

Nou Edwin. Ben benieuwd naar je ervaringen!

Edwin90

De codemasters community is gisteren (weer) ontploft. Blijkt dat er geen 1e en 2e training in de game zit tijdens een volledig raceweekend. En zou de scaled tyre wear niet in de game zitten. Dus alleen een 100% race zal realistische bandenslijtage hebben, kortere races hebben dus dezelfde bandenslijtage. En daar zijn momenteel veel kritieken op.

We gaan het zien als de game er echt is...

robbert

Citaat van: Edwin90 op 18 september 2012 - 22:13:25
De codemasters community is gisteren (weer) ontploft. Blijkt dat er geen 1e en 2e training in de game zit tijdens een volledig raceweekend. En zou de scaled tyre wear niet in de game zitten. Dus alleen een 100% race zal realistische bandenslijtage hebben, kortere races hebben dus dezelfde bandenslijtage. En daar zijn momenteel veel kritieken op.

We gaan het zien als de game er echt is...

zoals ik dus al verwacht heb.

SDG

Citaat van: Edwin90 op 18 september 2012 - 22:13:25
De codemasters community is gisteren (weer) ontploft. Blijkt dat er geen 1e en 2e training in de game zit tijdens een volledig raceweekend. En zou de scaled tyre wear niet in de game zitten. Dus alleen een 100% race zal realistische bandenslijtage hebben, kortere races hebben dus dezelfde bandenslijtage. En daar zijn momenteel veel kritieken op.

We gaan het zien als de game er echt is...

Hoe verzin je eigenlijk zoiets? Kennen ze bij Codemasters eigenlijk überhaupt wel iets van Formule 1? Dat je geen hardcore simulator à la Grand Prix Legends maakt om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, tot daar toe. Maar als je zo begint te klooien aan de essentie van de Formule 1, dat noem ik gewoon je publiek, en dan voornamelijk de echte kenners van de sport, in hun gezicht uitlachen. Je gaat toch ook geen voetbalgame uitbrengen waarin je slechts één helft van de wedstrijd kunt spelen?

Edwin90

Citaat van: SDG op 19 september 2012 - 09:11:47
Citaat van: Edwin90 op 18 september 2012 - 22:13:25
De codemasters community is gisteren (weer) ontploft. Blijkt dat er geen 1e en 2e training in de game zit tijdens een volledig raceweekend. En zou de scaled tyre wear niet in de game zitten. Dus alleen een 100% race zal realistische bandenslijtage hebben, kortere races hebben dus dezelfde bandenslijtage. En daar zijn momenteel veel kritieken op.

We gaan het zien als de game er echt is...

Hoe verzin je eigenlijk zoiets? Kennen ze bij Codemasters eigenlijk überhaupt wel iets van Formule 1? Dat je geen hardcore simulator à la Grand Prix Legends maakt om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, tot daar toe. Maar als je zo begint te klooien aan de essentie van de Formule 1, dat noem ik gewoon je publiek, en dan voornamelijk de echte kenners van de sport, in hun gezicht uitlachen. Je gaat toch ook geen voetbalgame uitbrengen waarin je slechts één helft van de wedstrijd kunt spelen?

Nouja, ik gebruikte de FP toch nooit. Maar toch het is wel een onderdeel van het hele weekend en sommigen zullen het wel gebruiken.

Tyre Wear vind ik veel erger eigenlijk. Dit hele seizoen draait om Tyre Wear, waarom dat niet bliksems goed uitwerken in de game. Beetje jammer.

Maar hoeft voor mij de pret niet te drukken.

Sabai

Citaat van: Edwin90 op 18 september 2012 - 22:13:25
De codemasters community is gisteren (weer) ontploft. Blijkt dat er geen 1e en 2e training in de game zit tijdens een volledig raceweekend. En zou de scaled tyre wear niet in de game zitten. Dus alleen een 100% race zal realistische bandenslijtage hebben, kortere races hebben dus dezelfde bandenslijtage. En daar zijn momenteel veel kritieken op.

We gaan het zien als de game er echt is...

Als dit waar is dan baal ik flink vooral betreft de banden slijtage :-\

Franky R.

Citaat van: Sabai op 19 september 2012 - 13:32:33
Citaat van: Edwin90 op 18 september 2012 - 22:13:25
De codemasters community is gisteren (weer) ontploft. Blijkt dat er geen 1e en 2e training in de game zit tijdens een volledig raceweekend. En zou de scaled tyre wear niet in de game zitten. Dus alleen een 100% race zal realistische bandenslijtage hebben, kortere races hebben dus dezelfde bandenslijtage. En daar zijn momenteel veel kritieken op.

We gaan het zien als de game er echt is...

Als dit waar is dan baal ik flink vooral betreft de banden slijtage :-\


Zeker omdat de bandenslijtage wel in F1 2011 zat...Codemasters heeft het weer voor elkaar... ::)


Franky R.

Ik ben erachter waarom de demo zo slechts stuurde:


De parameters waren zo goed als 'blanco' voor de Xbox360. Ik ben nml. gaan kijken bij F1 2011 en daar bleken de parameters/afstellingen wel te zijn ingevuld.


Toen herinnerde ik mee weer dat destijds, XboxLive een update had uitgevoerd toen ik de Speed Wheel voor het eerst gebruikte!


De parameter heb ik dus overgenomen en in de F1 2012 demo ingevoerd...En??? Het rijdt nu een stuk beter...Het gewiebel over de gehele baan is weg. Echt positioneren lukt niet altijd, maar ik weet nu waar ik het zoeken moet.


Het volgende heb ik veranderd;


Steering deadzone op 3%. Reduceert of vergroot de neutraalstand, oftewel hoe ver je moet insturen voor het stuurwiel reageert.


Steering saturation op 0%. Gevoeligheid van het stuur...Maar dat is een kwesite van smaak, heb het nu op 3% staan in de F1 2012 demo.


Steering linearity op 15%. De belangrijkste parameter, want hiermee bepaal je hoe 'beweeglijk' de auto is in rechte lijn.

Mss. dat je er even naar kijkt bij jouw PS3-versie, Kootje?