Main Menu

F1 2012

Gestart door gloudiesaurus, 16 maart 2012 - 21:42:29

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: robbert op 17 september 2012 - 08:09:12
en als ze het ook doen zoals bij fifa, dat je nog zelf kunt spelen ook.

Dan ben je dus coureur en teambaas tegelijkertijd? Dat hebben we in de Formule 1 al niet meer gezien sedert de dagen van Arturo Merzario, dacht ik...  :)

Franky R.

Citaat van: KovalainenFanForever op 16 september 2012 - 22:52:18
Ik zou het echt heel vet vinden als je ooit in een F1 game van Codemasters als teambaas kunt fungeren en niet alleen als rijder. Dat je dan, net zoals het systeem van FIFA, rijders kunt kopen en verkopen in de transferperiode, oftewel Silly Season. En niet alleen rijders uit F1, maar ook bijvoorbeeld uit de GP2 of andere opstapklassen. Maar dat je ook sponsors kunt aantrekken, dus ook een heel nieuw livery, en een heel nieuw team probeert op te bouwen door ook technici en engineers aan te trekken van andere teams. Dat is dan allemaal gekoppeld aan een geldbedrag en contracten net zoals in FIFA. Misschien ook de mogelijkheid om dan zelf pitstop-strategieën te bedenken. Dat zou echt een topgame worden dan.

Wat denken jullie? Ik ben er alvast voor. 8) :D

En de besturing valt reuze mee. ik heb een controller en ik kan zelfs, met manual gears, een polelap rijden op Hard difficulty. In de race valt het ook reuze mee. als je het niet kan gewoon meer oefenen.


Dan zoek ik de oorzaak van het belabberde besturing in de parameters die Microsoft hanteert...Ik ben niet echt blij met de besturing, hoor!


En over je managergame...Ik heb F1 manager 2000 van EA Sports. Het is werkelijk een schande dat een 12 jaar oude game nog steeds onovertroffen is! >:( >:( >:(





Had ook de 2001 versie, maar die kon ik enkele jaren geleden voor veel geld verkopen op Ebay.

Sabai

Franky jij rijdt toch ook met een stuurtje? Ik heb een GT stuur maar heb echt nergens last van op de pc.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 17 september 2012 - 17:05:25
Franky jij rijdt toch ook met een stuurtje? Ik heb een GT stuur maar heb echt nergens last van op de pc.


Ja, ik rij met de Speed Wheel van Microsoft. Verder speel ik het demo op de Xbox360 en ook met de gewone controller is de besturing veel te heftig...overdreven scherp en gevoelig!


Een kleine correctie vlak voor de remzone, resulteert meteen in heftig slingeren! Dat kan ik niet gebruiken, laat staan als je iemand wil inhalen!


In F12011 kun je echt naar de apex sturen. Je kijkt gewoon naar het punt op het scherm waar je naartoe wilt...Zoals het in het echt ook gaat.
Dat kon ik in het demo wel vergeten...Je stuurt in....En opeens hebt je teveel in gestuurd en zit je in het gras aan de binnenkant van de bocht, terwijl ik maar 1 beweging heb gemaakt met het stuur!


En ik vergelijk de prestatie in de demo natuurlijk wel met die van F12011 en dan ben ik, zachtjes uitgedrukt, erg teleurgesteld! Ook schijnen ze bij Codemasters niet te snappen dat de Speed Wheel geen RB/LB-knoppen heeft... ::)








robbert

De game zal dus na de demo geen goeie verkoop hebben

Kootje

Weet ik niet.
Met de PS3 demo heb ik iig totaal geen last.
Die stuurt prima, doet precies wat ik wil, terwijl ik juist problemen had met de 2011 versie van de game.
Daar kon ik totaal niet mee overweg, terwijl deze imo veel beter aansluit op F1 2010, iig waar het het sturen betreft.

Overigens is het natuurlijk maar 'n demo-versie.
De daadwerkelijke game kan iig nog enorm verschillen.
Als fan van de sport zou ik 'm dus op zeker kopen en uitproberen.
Tip daarin, koop 'm op zaterdagochtend bij de Bart Smit, en je hebt t/m maandagmiddag om 'm te proberen. ;)
Zo koop ik iig altijd m'n games waar ik niet 100% zeker van ben.
Enige nadeel, je moet 'm dan wel ruilen voor 'n andere game die vervolgens niet meer geruild mag worden.
Je moet dus wel 'n back-up game hebben waar je wel 100% zeker van bent. :)

Sabai

Citaat van: Franky R. op 17 september 2012 - 17:28:03
Citaat van: Sabai op 17 september 2012 - 17:05:25
Franky jij rijdt toch ook met een stuurtje? Ik heb een GT stuur maar heb echt nergens last van op de pc.


Ja, ik rij met de Speed Wheel van Microsoft. Verder speel ik het demo op de Xbox360 en ook met de gewone controller is de besturing veel te heftig...overdreven scherp en gevoelig!


Een kleine correctie vlak voor de remzone, resulteert meteen in heftig slingeren! Dat kan ik niet gebruiken, laat staan als je iemand wil inhalen!


In F12011 kun je echt naar de apex sturen. Je kijkt gewoon naar het punt op het scherm waar je naartoe wilt...Zoals het in het echt ook gaat.
Dat kon ik in het demo wel vergeten...Je stuurt in....En opeens hebt je teveel in gestuurd en zit je in het gras aan de binnenkant van de bocht, terwijl ik maar 1 beweging heb gemaakt met het stuur!



En ik vergelijk de prestatie in de demo natuurlijk wel met die van F12011 en dan ben ik, zachtjes uitgedrukt, erg teleurgesteld! Ook schijnen ze bij Codemasters niet te snappen dat de Speed Wheel geen RB/LB-knoppen heeft... ::)


Ik heb deze demo nog niet geprobeerd dus kan daar niet over oordelen. Maar ben benieuwd heb hem al besteld.Ik moest aan f1 2011 ook erg wennen toen ik van 2010 kwam.

Sabai

Citaat van: Kootje op 17 september 2012 - 17:44:51
Weet ik niet.
Met de PS3 demo heb ik iig totaal geen last.
Die stuurt prima, doet precies wat ik wil, terwijl ik juist problemen had met de 2011 versie van de game.
Daar kon ik totaal niet mee overweg, terwijl deze imo veel beter aansluit op F1 2010, iig waar het het sturen betreft.

Overigens is het natuurlijk maar 'n demo-versie.
De daadwerkelijke game kan iig nog enorm verschillen.
Als fan van de sport zou ik 'm dus op zeker kopen en uitproberen.
Tip daarin, koop 'm op zaterdagochtend bij de Bart Smit, en je hebt t/m maandagmiddag om 'm te proberen. ;)
Zo koop ik iig altijd m'n games waar ik niet 100% zeker van ben.
Enige nadeel, je moet 'm dan wel ruilen voor 'n andere game die vervolgens niet meer geruild mag worden.
Je moet dus wel 'n back-up game hebben waar je wel 100% zeker van bent. :)


Bij de Bart Smit kost hij helaas wel 49.95 terwijl hij bij de site van BPgames.nl maar 29.40 kost. En ze zijn betrouwbaar en snel heb er al vaker besteld in het verleden.

Kootje

Wow, dat scheelt nogal.  :o
Ga die site direct ff checken.
Thanx !!!

Sabai

Citaat van: Kootje op 17 september 2012 - 18:06:55
Wow, dat scheelt nogal.  :o
Ga die site direct ff checken.
Thanx !!!

Graag gedaan :)
Ik zie alleen net wel dat de game voor de consoles wel iets duurder zijn dan de pc game maar nog steeds voordelig  ;)

Kootje

Citaat van: Sabai op 17 september 2012 - 18:29:23
Citaat van: Kootje op 17 september 2012 - 18:06:55
Wow, dat scheelt nogal.  :o
Ga die site direct ff checken.
Thanx !!!

Graag gedaan :)
Ik zie alleen net wel dat de game voor de consoles wel iets duurder zijn dan de pc game maar nog steeds voordelig  ;)

Zag 't ook ja.
Grote nadeel is wel dat ze maar verrekte weinig op voorraad hebben.
Tenminste, zou 'n nadeel kunnen zijn.
Maar ik ga ze zeker ff uitproberen binnenkort, twijfel alleen nog met welke game.
Komen of zijn teveel topgames deze periode.

Sleeping Dogs
F1 2012
Assassin's Creed III
Sniper "Ghost Warrior" 2
Hitman Absolution
FIFA '13
GTA V ?? ???

En het budget is helaas niet onuitputtelijk.  :'(
Maar goed ..... dankzij jou tip iig alweer wat toereikender.  :)

KovalainenFanForever

Citaat van: Kootje op 17 september 2012 - 18:35:50
Citaat van: Sabai op 17 september 2012 - 18:29:23
Citaat van: Kootje op 17 september 2012 - 18:06:55
Wow, dat scheelt nogal.  :o
Ga die site direct ff checken.
Thanx !!!

Graag gedaan :)
Ik zie alleen net wel dat de game voor de consoles wel iets duurder zijn dan de pc game maar nog steeds voordelig  ;)

Zag 't ook ja.
Grote nadeel is wel dat ze maar verrekte weinig op voorraad hebben.
Tenminste, zou 'n nadeel kunnen zijn.
Maar ik ga ze zeker ff uitproberen binnenkort, twijfel alleen nog met welke game.
Komen of zijn teveel topgames deze periode.

Sleeping Dogs
F1 2012
Assassin's Creed III
Sniper "Ghost Warrior" 2
Hitman Absolution
FIFA '13
GTA V ?? ???

En het budget is helaas niet onuitputtelijk.  :'(
Maar goed ..... dankzij jou tip iig alweer wat toereikender.  :)

Deze drie games ga ik ook kopen. Die zijn  echt geweldig. Ik  speel de demo van F1 2012 op de ps3 en de volledige game ook. De besturing valt echt niet over te klagen. Misschien op de xbox wel, maar dat lijkt me sterk.

robbert

Citaat van: Kootje op 17 september 2012 - 17:44:51
Weet ik niet.
Met de PS3 demo heb ik iig totaal geen last.
Die stuurt prima, doet precies wat ik wil, terwijl ik juist problemen had met de 2011 versie van de game.
Daar kon ik totaal niet mee overweg, terwijl deze imo veel beter aansluit op F1 2010, iig waar het het sturen betreft.

Overigens is het natuurlijk maar 'n demo-versie.
De daadwerkelijke game kan iig nog enorm verschillen.
Als fan van de sport zou ik 'm dus op zeker kopen en uitproberen.
Tip daarin, koop 'm op zaterdagochtend bij de Bart Smit, en je hebt t/m maandagmiddag om 'm te proberen. ;)
Zo koop ik iig altijd m'n games waar ik niet 100% zeker van ben.
Enige nadeel, je moet 'm dan wel ruilen voor 'n andere game die vervolgens niet meer geruild mag worden.
Je moet dus wel 'n back-up game hebben waar je wel 100% zeker van bent. :)

mm, ben niet echt een gamer. Zal dus niet riskeren om het spel te kopen, na de verschillende reacties op verschillende fora te gelezen te hebben. Zal dus afwachten, en kijken wat men vind van het originele spel. Maar zoals het er nu uit ziet, zal ik het niet kopen. Pure geldverspilling

Kootje

Citaat van: KovalainenFanForever op 17 september 2012 - 19:02:27
Deze drie games ga ik ook kopen. Die zijn  echt geweldig.

Assassin's Creed III en GTA V heb ik al gepre-ordered, en dat terwijl van GTA V de releasedata nog niet eens bekend is. De een zegt eind Oktober, net als AC III, de ander roept weer Maart 2013.  ??? Al die andere games gaan er op zeker ook komen, maar iig nog niet direct, dat gaat nog wel wat langer duren. Op ééntje na dan. ::)


CitaatIk  speel de demo van F1 2012 op de ps3 en de volledige game ook. De besturing valt echt niet over te klagen. Misschien op de xbox wel, maar dat lijkt me sterk.

Ik ook, en ik vind 'm juist weer heerlijk sturen. Franky's probleem had ik juist met de 2011 versie.

Vieze baas

Citaat van: Franky R. op 17 september 2012 - 12:57:27
Citaat van: KovalainenFanForever op 16 september 2012 - 22:52:18
Ik zou het echt heel vet vinden als je ooit in een F1 game van Codemasters als teambaas kunt fungeren en niet alleen als rijder. Dat je dan, net zoals het systeem van FIFA, rijders kunt kopen en verkopen in de transferperiode, oftewel Silly Season. En niet alleen rijders uit F1, maar ook bijvoorbeeld uit de GP2 of andere opstapklassen. Maar dat je ook sponsors kunt aantrekken, dus ook een heel nieuw livery, en een heel nieuw team probeert op te bouwen door ook technici en engineers aan te trekken van andere teams. Dat is dan allemaal gekoppeld aan een geldbedrag en contracten net zoals in FIFA. Misschien ook de mogelijkheid om dan zelf pitstop-strategieën te bedenken. Dat zou echt een topgame worden dan.

Wat denken jullie? Ik ben er alvast voor. 8) :D

En de besturing valt reuze mee. ik heb een controller en ik kan zelfs, met manual gears, een polelap rijden op Hard difficulty. In de race valt het ook reuze mee. als je het niet kan gewoon meer oefenen.


Dan zoek ik de oorzaak van het belabberde besturing in de parameters die Microsoft hanteert...Ik ben niet echt blij met de besturing, hoor!


En over je managergame...Ik heb F1 manager 2000 van EA Sports. Het is werkelijk een schande dat een 12 jaar oude game nog steeds onovertroffen is! >:( >:( >:(





Had ook de 2001 versie, maar die kon ik enkele jaren geleden voor veel geld verkopen op Ebay.

Heel leuk concept van de game inderdaad. Jammer alleen dat elk seizoen na de helft van de races nog maar 3 autos de finish halen. En daarnaast dat onbeperkt engineers en ontwerpers kopen de beste tactiek is. Dat haalde de lol er voor mij een beetje uit.