Round 1: Grand Prix Australië, Albert Park

Gestart door Enzo, 09 maart 2012 - 19:13:06

« vorige - volgende »

janke

Als je op plek 6 zit moet je die vasthouden. Laat Alonso voor wat hij is. Maldonado vergooit hier gewoon kostbare punten. Prima race ook van de beide Saubers. Kimi in de punten. Alonso op plek 5 is gewoon goed te noemen op dit moment. Massa zeg ik maar niets over. Al met al een mooie race gezien met leuke gevechtjes rond plek 5 t/m 12.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 18 maart 2012 - 09:12:50
Citaat van: Burorri op 18 maart 2012 - 09:05:41
Mooie race en zeker terechte winnaar.
Hamilton is flink gebokt door de SC. Heeft hem zijn p2 gekost en dat hij achter Perez bleef hangen heeft hem nog meer gekost. Jammer jammer, had meer gehoopt. Maar laten we hopen dat het niet standaard riedeltje is en dat winnaar van Malbourne ook de winnaar van het siezoen is.
Maldonado ging goed zeg jammer van zijn foutje.


Massa gaat rustig verder waar hij vorig jaar gebleven was. Lijkt me niet dat we die nog lang bij Ferrari zien.
Vettel ook erg goed, maar toch wel geluk met de SC om zo voor Hamilton te komen, maar reed een sterke race. Mooie acties op Rosberg en...nog iemand geloof ik. Hamilton toch beetje teleur stellend, maar wel de man van de wedstrijd ;)

Ik teken voor races zoals dit, dit seizoen.
Raikkonen mooi naar P6 nog. Hulde voor zijn laatste ronde.

11 van de 16 malbourne winnaars werden dat jaar WK en ik gok dat het een super mooi jaar word.
Hamilton is niet zozeer gebokt door de SC, Vettel zat m sowieso al op de hielen en zat op een ietwat andere strategie. Button heeft m gewoon om zn oren gereden, ik ben zelden zo verbaasd geweest over een GP uitslag!!
Ik denk het wel hoor. Vettel zat er goed bij maar net als bij de andere stops kwam hij voor vettel de baan op als de sc niet geweest was.

Al durf ik het niet met zekerheid te zeggen gezien ik geen live timing had.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Kootje op 18 maart 2012 - 09:16:38
Vraag ik me af.
Vettel zat er voor de SC al dicht op en Hamilton klaagde al geruime tijd over z'n achterbanden.
Ik denk dat de beslissing om Button als eerste naar binnen te halen hem juist P2 en wellicht de winst heeft gekost.
Dat is niet zo. Button en Hamilton kwamen exact gelijk naar binnen, achter elkaar aan. Dus dat kan never nooit de reden zijn geweest.

En ja: Vettel had voordeel van de SC omdat de Macs net naar binnen waren gegaan. Daardoor won hij een plekje.

Kootje

Citaat van: Sabai op 18 maart 2012 - 09:21:33
Hey koot je zal ook wel verast zijn door de snelheid van die williams hij deed echt niet onder voor die rode bolide . Die hebben een grote stap gemaakt. Jammer dat ze de puntjes niet hebben.

Zeker, aan de ene kant vraag je je dan toch af wat 'n ervaren rot als Barrichello uit had kunnen richten ??
Anderszijds deed Maldonado vorig jaar ook niet onder voor 'm. ::)
En ook nu was hij goed onderweg tot die oerdomme fout.

Senna was helaas de hele race bedroevend slecht, al had hij bij de start natuurlijk wel pech door de getorpedeerde Webber eraf gereden te worden.
Maar voor de rest hebben we van hem ook niets gezien, tot dat incident met Massa waar beiden even dom bezig waren.

Maar goed, de snelheid is er.
Ik ben dus optimistisch voor race 2.  :)

Enzo

Tja, wat moet ik zeggen...
Leuk dat we weer begonnen zijn, jammer dat Merc de race-pace van een Lada heeft... :-X
Dat heeft mijn plezier wel een beetje uit de race gehaald, denk dat Schumacher met moeite vijfde was geworden als z'n versnellingsbak heel bleef.
Alonso kon nog aardig meekomen evenals Maldonado, jammer van Grosjean en goede race van Kimi.
RB zoals verwacht beter in de race.

SDG

Iemand die vraag van Raikkönen over de on-board radio gehoord? 'Waarom krijg ik een blauwe vlag?'

Antwoord vanuit de pitbox: 'Die zijn niet voor jou bedoeld, Kimi.'

Welkom terug in Formule 1...  ;D

Wizard

Ja, die vond ik fantastisch. En de keren dat ik emotie in zijn stem kon bespeuren zijn op 1 hand te tellen. Zeer zeldzaam.

Wizard

Citaat van: janke op 18 maart 2012 - 09:28:02
Als je op plek 6 zit moet je die vasthouden. Laat Alonso voor wat hij is. Maldonado vergooit hier gewoon kostbare punten. Prima race ook van de beide Saubers. Kimi in de punten. Alonso op plek 5 is gewoon goed te noemen op dit moment. Massa zeg ik maar niets over. Al met al een mooie race gezien met leuke gevechtjes rond plek 5 t/m 12.

Williams had, in mijn optiek, ook mogen ingrijpen. Maldonado was niet snel genoeg om Alonso te pakken en met dit resultaat in deze situatie had ik geroepen: Super geprobeerd, super gereden, maar laten we dit resultaat behouden.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 17 maart 2012 - 23:39:30
@Wizard...ik hoop het niet, he...ik wens... ;)

Je had toch beter kunnen hopen, Franky! Wat een briljante race van die Jenson Button zeg! Hamilton heeft hem geen moment kunnen bedreigen.

janke

Citaat van: Wizard op 18 maart 2012 - 10:12:23
Citaat van: janke op 18 maart 2012 - 09:28:02
Als je op plek 6 zit moet je die vasthouden. Laat Alonso voor wat hij is. Maldonado vergooit hier gewoon kostbare punten. Prima race ook van de beide Saubers. Kimi in de punten. Alonso op plek 5 is gewoon goed te noemen op dit moment. Massa zeg ik maar niets over. Al met al een mooie race gezien met leuke gevechtjes rond plek 5 t/m 12.

Williams had, in mijn optiek, ook mogen ingrijpen. Maldonado was niet snel genoeg om Alonso te pakken en met dit resultaat in deze situatie had ik geroepen: Super geprobeerd, super gereden, maar laten we dit resultaat behouden.
Misschien is hem dat wel verteld. Inderdaad Alonso was een te zware horde. Achter hem was er immers weinig dreiging. Dus gaan voor je plek. Die info zal hij best hebben gehad van het team, denk ik.
Some things are too important to be left in the past.

robbert

leuke race gezien, Alonso heeft weer beter gedaan dan dat zijn wagen kan. Zit eigenlijk volgens mij niet op zijn plaats bij ferrari en verdient een beter team.
Bij ferrari mogen ze nog blij zijn dat lotus en mercedes pech hadden, of de top 5 ging nog ver weg geweest zijn. Ferrari zit nu wel eigenlijk degelijk in de middennoot ipv in de top

janke

Citaat van: Enzo op 18 maart 2012 - 10:06:32
Tja, wat moet ik zeggen...
Leuk dat we weer begonnen zijn, jammer dat Merc de race-pace van een Lada heeft... :-X
Dat heeft mijn plezier wel een beetje uit de race gehaald, denk dat Schumacher met moeite vijfde was geworden als z'n versnellingsbak heel bleef.
Alonso kon nog aardig meekomen evenals Maldonado, jammer van Grosjean en goede race van Kimi.
RB zoals verwacht beter in de race.

Hadden beide coureurs geen bak probleem? Rosberg aan het einde vd race? Ik vond MS zo slecht nog niet, totdat....
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Citaat van: Burorri op 18 maart 2012 - 07:10:27
Maldonado ook goed trouwens hoor, mooie actie op Grosjean en deed niks verkeerd imo.

Niet direct fout maar je kunt je afvragen hoe slim het is om je auto zo resoluut te laten staan. Nu was alleen Grosjean het slachtoffer, de volgende keer zijn de kaarten wellicht anders geschud. Ik vind Maldonado een prima rijder maar hij mag wat slimmer worden qua doen en laten.

Wizard

Citaat van: janke op 18 maart 2012 - 10:15:28
Misschien is hem dat wel verteld. Inderdaad Alonso was een te zware horde. Achter hem was er immers weinig dreiging. Dus gaan voor je plek. Die info zal hij best hebben gehad van het team, denk ik.

Lijkt me niet want tot het laatste moment had hij zich vastgebeten in de Ferrari van Alonso. En ik denk niet dat Maldonado het gezag van Williams gaat ondermijnen.

Wizard

Citaat van: meatball op 18 maart 2012 - 08:09:21
Dat ontdubbelen maakt het ook onnodig lang zeg. >:(

Het is een keuze tussen twee slechten. Persoonlijk prefereer ik deze variant. Daardoor kon Vettel Button aanvallen en Hamilton Vettel. Als je eerst om de achterblijvers moet zwiepen ben je de aansluiting weer  kwijt.