Round 1: Grand Prix Australië, Albert Park

Gestart door Enzo, 09 maart 2012 - 19:13:06

« vorige - volgende »

Jozef

Maldonado is een amateur, rost Grosjean er zo af, ik was blij dat hij in de muur knalde eerlijk gezegd. ;D

Hamilton had echt z'n dag niet, slechte start, dan inderdaad op mysterieuze wijze (foutje gemaakt? niet in beeld in elk geval) veel tijd verloren rond de eerste pitstop waardoor hij echter het verkeer komt te hangen, en dan nog eens ferm gekloot door die onnodige SC.

Hier werd door iemand opgemerkt dat Webber Vettel niet kon volgen maar nadat hij zich omhoog had gewerkt na z'n slechte start, was hij echt niet langzamer dan Vettel en Hamilton hoor.

En als ik Enzo was (of een andere Mercedes-fan), zou ik nu in een zitten huilen, wat een vreselijke dag voor hun. :o

Vieze baas

Button was goed zeg. Ik heb het idee dat hij snel een gaatje sloeg en toen het gat constant hielt. Hij reed zo snel weg bij de start en na de SC.

Vettel laat ook zien dat hij met een mindere auto goed kan rijden en kan inhalen.

Maldonado was verrassend hard aan het rijden alleen jammer van het foutje.

Leuke middenmoot gevechten, ik vond het een mooie race

meatball

Mooie race gezien en veel vrij goede aan elkaar gewaagde wagens,dat beloofd een tof seizoen te worden  :D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Citaat van: Jozef op 18 maart 2012 - 08:54:05

Hamilton had echt z'n dag niet, slechte start, dan inderdaad op mysterieuze wijze (foutje gemaakt? niet in beeld in elk geval) veel tijd verloren rond de eerste pitstop waardoor hij echter het verkeer komt te hangen, en dan nog eens ferm gekloot door die onnodige SC.
Mja, maar ja. Gewoon door JB gepakt bij de start en verslagen op snelheid. Iets wat ook in de tweede seizoenshelft vorig jaar gebeurde. Ik denk dat Button dat team inmiddels ook aardig om zich heen heeft gebouwd, bulkt van het vertrouwen en als hij Hamilton zelfs op snelheid gaat pakken... Ik ben verrast moet ik zeggen door de snelheid van Button.

_Makke_

Citaat van: Jozef op 18 maart 2012 - 08:54:05
Hier werd door iemand opgemerkt dat Webber Vettel niet kon volgen maar nadat hij zich omhoog had gewerkt na z'n slechte start, was hij echt niet langzamer dan Vettel en Hamilton hoor.

Nadat ze Webber op mediums gezet hadden. Op softs was die toch wel trager.

0634

Citaat van: Makke op 18 maart 2012 - 08:58:42
Citaat van: Jozef op 18 maart 2012 - 08:54:05
Hier werd door iemand opgemerkt dat Webber Vettel niet kon volgen maar nadat hij zich omhoog had gewerkt na z'n slechte start, was hij echt niet langzamer dan Vettel en Hamilton hoor.

Nadat ze Webber op mediums gezet hadden. Op softs was die toch wel trager.
Maar over een race genomen hield Webber Vettel dus gewoon bij. Viel mij ook op. Als je dat vergelijkt met Alonso en Massa....

Jozef

Citaat van: meatball op 18 maart 2012 - 08:56:21
Mooie race gezien en veel vrij goede aan elkaar gewaagde wagens,dat beloofd een tof seizoen te worden  :D

Wacht, was jij niet die onvoorwaardelijke Massa-fan? En jij spreekt nu van een tof seizoen? Ik benijd je voor je optimisme. ;)

We hebben Massa wel vaker slechte races zien rijden maar wat hij vandaag liet zien sloeg echt wel alles...

Sabai

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2012 - 08:58:22
Citaat van: Jozef op 18 maart 2012 - 08:54:05

Hamilton had echt z'n dag niet, slechte start, dan inderdaad op mysterieuze wijze (foutje gemaakt? niet in beeld in elk geval) veel tijd verloren rond de eerste pitstop waardoor hij echter het verkeer komt te hangen, en dan nog eens ferm gekloot door die onnodige SC.
Mja, maar ja. Gewoon door JB gepakt bij de start en verslagen op snelheid. Iets wat ook in de tweede seizoenshelft vorig jaar gebeurde. Ik denk dat Button dat team inmiddels ook aardig om zich heen heeft gebouwd, bulkt van het vertrouwen en als hij Hamilton zelfs op snelheid gaat pakken... Ik ben verrast moet ik zeggen door de snelheid van Button.

Dit is voor mij al lang geen verassing meer . Als je het objectief bekijkt . 8)

Folkert

Mooie race en zeker terechte winnaar.
Hamilton is flink gebokt door de SC. Heeft hem zijn p2 gekost en dat hij achter Perez bleef hangen heeft hem nog meer gekost. Jammer jammer, had meer gehoopt. Maar laten we hopen dat het niet standaard riedeltje is en dat winnaar van Malbourne ook de winnaar van het siezoen is.
Maldonado ging goed zeg jammer van zijn foutje.


Massa gaat rustig verder waar hij vorig jaar gebleven was. Lijkt me niet dat we die nog lang bij Ferrari zien.
Vettel ook erg goed, maar toch wel geluk met de SC om zo voor Hamilton te komen, maar reed een sterke race. Mooie acties op Rosberg en...nog iemand geloof ik. Hamilton toch beetje teleur stellend, maar wel de man van de wedstrijd ;)

Ik teken voor races zoals dit, dit seizoen.
Raikkonen mooi naar P6 nog. Hulde voor zijn laatste ronde.

11 van de 16 malbourne winnaars werden dat jaar WK en ik gok dat het een super mooi jaar word.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Jozef op 18 maart 2012 - 09:04:02
Citaat van: meatball op 18 maart 2012 - 08:56:21
Mooie race gezien en veel vrij goede aan elkaar gewaagde wagens,dat beloofd een tof seizoen te worden  :D

Wacht, was jij niet die onvoorwaardelijke Massa-fan? En jij spreekt nu van een tof seizoen? Ik benijd je voor je optimisme. ;)

We hebben Massa wel vaker slechte races zien rijden maar wat hij vandaag liet zien sloeg echt wel alles...

Helaas moet ik zeggen dat na zijn ongeval de echte Massa nooit meer te zien is geweest.
Ik blijf wel supporter ,maar in die jongen zat meer dan wat hij na zijn ongeval nog heeft laten zien.
Maar verder was dit een toffe race die veel beloofd toch ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

monaco2011

Citaat van: Burorri op 18 maart 2012 - 09:05:41
Mooie race en zeker terechte winnaar.
Hamilton is flink gebokt door de SC. Heeft hem zijn p2 gekost en dat hij achter Perez bleef hangen heeft hem nog meer gekost. Jammer jammer, had meer gehoopt. Maar laten we hopen dat het niet standaard riedeltje is en dat winnaar van Malbourne ook de winnaar van het siezoen is.
Maldonado ging goed zeg jammer van zijn foutje.


Massa gaat rustig verder waar hij vorig jaar gebleven was. Lijkt me niet dat we die nog lang bij Ferrari zien.
Vettel ook erg goed, maar toch wel geluk met de SC om zo voor Hamilton te komen, maar reed een sterke race. Mooie acties op Rosberg en...nog iemand geloof ik. Hamilton toch beetje teleur stellend, maar wel de man van de wedstrijd ;)

Ik teken voor races zoals dit, dit seizoen.
Raikkonen mooi naar P6 nog. Hulde voor zijn laatste ronde.

11 van de 16 malbourne winnaars werden dat jaar WK en ik gok dat het een super mooi jaar word.
Hamilton is niet zozeer gebokt door de SC, Vettel zat m sowieso al op de hielen en zat op een ietwat andere strategie. Button heeft m gewoon om zn oren gereden, ik ben zelden zo verbaasd geweest over een GP uitslag!!

Sabai

Ja idd die p6 is knap gedaan van kimmi liet leuke gevechten zien ik denk dat we nog wel wat meer van hem gaan zien dit jaar.

Kootje

Citaat van: Burorri op 18 maart 2012 - 09:05:41
Hamilton is flink gebokt door de SC. Heeft hem zijn p2 gekost en dat hij achter Perez bleef hangen heeft hem nog meer gekost. Jammer jammer, had meer gehoopt.

Vraag ik me af.
Vettel zat er voor de SC al dicht op en Hamilton klaagde al geruime tijd over z'n achterbanden.
Ik denk dat de beslissing om Button als eerste naar binnen te halen hem juist P2 en wellicht de winst heeft gekost.
Dat was bij de eerste stops iig ook al de reden dat hij achter Perez terecht kwam.

Citaat
Maar laten we hopen dat het niet standaard riedeltje is en dat winnaar van Malbourne ook de winnaar van het siezoen is.

Och ...... van mij mag 't.
Ik zie uiteraard 't liefst Lewis z'n 2e titel pakken, maar Jenson gun ik 'm ook van harte.


Sabai

Hey koot je zal ook wel verast zijn door de snelheid van die williams hij deed echt niet onder voor die rode bolide . Die hebben een grote stap gemaakt. Jammer dat ze de puntjes niet hebben.

Jozef

Citaat van: Kootje op 18 maart 2012 - 09:16:38
Citaat van: Burorri op 18 maart 2012 - 09:05:41
Hamilton is flink gebokt door de SC. Heeft hem zijn p2 gekost en dat hij achter Perez bleef hangen heeft hem nog meer gekost. Jammer jammer, had meer gehoopt.

Vraag ik me af.
Vettel zat er voor de SC al dicht op en Hamilton klaagde al geruime tijd over z'n achterbanden.
Ik denk dat de beslissing om Button als eerste naar binnen te halen hem juist P2 en wellicht de winst heeft gekost.
Dat was bij de eerste stops iig ook al de reden dat hij achter Perez terecht kwam.

Button en Hamilton kwamen in dezelfde ronde binnen bij de tweede stops, dus dat heeft er geen invloed op gehad.

Ik ben het er wel mee eens dat Hamilton door de SC gepakt is, na de SC hebben we kunnen zien dat de F1 nog steeds in hetzelfde bedje ziek is, namelijk dat inhalen lastig is. Vettel, Hamilton en Webber hebben rondenlang vlak achter elkaar gereden zonder zelfs nog maar een inhaalpoging van eender wie. Dus als Vettel er niet voorbij komt dankzij de SC, wil ik nog wel eens zien of hij er op de baan wel voorbij kan. Ik denk het niet, maar we gaan het natuurlijk nooit weten.