Round 1: Grand Prix Australië, Albert Park

Gestart door Enzo, 09 maart 2012 - 19:13:06

« vorige - volgende »

Folkert

#255
Doet bij iemand de live timing het eigenlijk?
Vettel lijkt snelheid van Mclaren te kunnen volgen nu. blijft steken op 9,7-10,1 seconde.

Jammer dat Hamilton niet kan counteren op het moment. Seizoen kan nog wel mooi worden, want RBR heeft een goede race snelheid. Vettel goed bezig zeg.


Bam Raikkonen is terug.
Jammer van Schumacher trouwens hoor, ging goed.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Het zit dichter op elkaar dan tijdens de kwalificaties. McLaren is maar een fractie'tje sneller dan Red Bull, Ferrari (Alonso) is net iets trager dan Red Bull (Vettel). Mercedes toont duidelijk iets minder. Verder benaderen zowel Massa als Webber de snelheid van hun teamgenoot bijlange na niet.

De mediums zijn precies ook niet echt trager dan de softs... Hamilton (medium) rijdt hééél zachtjes weg (paar duizenden per seconden lijkt me) van Vettel (softs) en Webber (medium) is duidelijk sneller dan Rosberg (soft)

Weet er feitelijk iemand wat er gebeurde met Hamilton? Zat op een 4s voor Button binnen ging en zat op een 7s als Hamilton weer buiten kwam. Heeft die een foutje gemaakt in zijn laatste rondje voor zijn stop? Want de pitstop zelf verliep vrij vlot leek me.

Folkert

Citaat van: Makke op 18 maart 2012 - 07:52:56
Het zit dichter op elkaar dan tijdens de kwalificaties. McLaren is maar een fractie'tje sneller dan Red Bull, Ferrari (Alonso) is net iets trager dan Red Bull (Vettel). Mercedes toont duidelijk iets minder. Verder benaderen zowel Massa als Webber de snelheid van hun teamgenoot bijlange na niet.

De mediums zijn precies ook niet echt trager dan de softs... Hamilton (medium) rijdt hééél zachtjes weg (paar duizenden per seconden lijkt me) van Vettel (softs) en Webber (medium) is duidelijk sneller dan Rosberg (soft)

Weet er feitelijk iemand wat er gebeurde met Hamilton? Zat op een 4s voor Button binnen ging en zat op een 7s als Hamilton weer buiten kwam. Heeft die een foutje gemaakt in zijn laatste rondje voor zijn stop? Want de pitstop zelf verliep vrij vlot leek me.
Hamilton was in gevecht met Perez en verloor daardoor paar seconde. Heeft hem denk ik iets te veel gekost om de race te winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 18 maart 2012 - 07:56:57
Citaat van: Makke op 18 maart 2012 - 07:52:56
Het zit dichter op elkaar dan tijdens de kwalificaties. McLaren is maar een fractie'tje sneller dan Red Bull, Ferrari (Alonso) is net iets trager dan Red Bull (Vettel). Mercedes toont duidelijk iets minder. Verder benaderen zowel Massa als Webber de snelheid van hun teamgenoot bijlange na niet.

De mediums zijn precies ook niet echt trager dan de softs... Hamilton (medium) rijdt hééél zachtjes weg (paar duizenden per seconden lijkt me) van Vettel (softs) en Webber (medium) is duidelijk sneller dan Rosberg (soft)

Weet er feitelijk iemand wat er gebeurde met Hamilton? Zat op een 4s voor Button binnen ging en zat op een 7s als Hamilton weer buiten kwam. Heeft die een foutje gemaakt in zijn laatste rondje voor zijn stop? Want de pitstop zelf verliep vrij vlot leek me.
Hamilton was in gevecht met Perez en verloor daardoor paar seconde. Heeft hem denk ik iets te veel gekost om de race te winnen.

Ja, maar dat was er net een gevolg van. Raikkonen zat op een 5s van Button, Perez op een 7s. 't Is doordat Hamilton plots een 3-tal seconden verloren tov Button dat hij achter Perez zat. Anders was hij normaal gezien net voor Raikkonen de baan opgekomen.

_Makke_

En die mediums zijn precies niet alleen wat sneller, ze verslijten ook sneller dan de softs  ???

_Makke_

Aaaaaagh! SC... McLaren is ferm gekloot.  :(

Kootje

#261
Citaat van: Makke op 18 maart 2012 - 08:02:20
Aaaaaagh! SC... McLaren is ferm gekloot.  :(

Sowieso ronduit belachelijk die safetycar.
De Caterham van Petrov staat daar echt niet gevaarlijk. 

Ook zo zinloos: Lapped cars may now overtake !!!
Handig hoor, nog langer achter die &%$@ safetycar !!!
Stuur ze gewoon naar achteren zoals in de IRL !!!  >:(

meatball

Dat ontdubbelen maakt het ook onnodig lang zeg. >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

_Makke_

Citaat van: Kootje op 18 maart 2012 - 08:07:59
Citaat van: Makke op 18 maart 2012 - 08:02:20
Aaaaaagh! SC... McLaren is ferm gekloot.  :(

Sowieso ronduit belachelijk die safetycar.
De Caterham van Petrov staat daar echt niet gevaarlijk.  >:(

Goh, hij stond daar nu wel slecht. Maar waarom stopt die daar? Het leek mij echt alsof hij in de remmen ging... Rij dan toch tot aan de pituitgang...


SDG

Einde race voor Massa... verbazingwekkend ook hoe gemakkelijk Maldonado Alonso blijft volgen.

Kootje

#266
Fuck fuck fuck ....... zo'n nette race en dan in de laatste ronde eraf  :(
Pastor .... wat doe je nou toch ?? :o

SDG

En wat gebeurde daar allemaal nog vlak achter Maldonado, zeg? Rosberg buiten de punten en Di Resta op de valreep nog tiende.

Sabai

#268
Zo jammer die maldonado . En voor teamboss zag het er nog zo goed uit voor me :'( . Vettel super gereden laat zien dat hij het ook met niet de snelste auto kan. Ferrari valt me ook niet tegen alleen wat een pannekoek die massa . En button zoals ik al voorspeld had gewonnen en sterker dan lewis die het ook niet slecht heeft gedaan. Al met al een leuke start van het seizoen.

Kootje

Mooie race.
Als het gehele seizoen zich zo afspeelt (uitslag onder voorbehoud), teken ik er voor.

Terechte winnaar, veel gevechten in vrijwel het gehele veld.
DRS werkte perfect, zorgde voor kansen, NIET voor zekerheidjes.
Enige minpuntjes waren het gebrek aan gevechten in de top 3 en de onnodige safetycar.