Round 1: Grand Prix Australië, Albert Park

Gestart door Enzo, 09 maart 2012 - 19:13:06

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 09:56:00
Trouwens, mag ook wel eens gezegd worden: complimenten voor Maldonado! Knap hoor.

Zoals ik al zei, ik begrijp de kritiek maar vond deze vaak overtrokken. Niet dat in Maldonado de nieuwe kampioen schuilt maar als je zijn prestaties afzet tegen die van Barrichello was het niet zo slecht als mensen hem toespeelde. Vandaar dat ik hem ook een semi-paydriver noem (hoewel ik die term -volgens mij- niet hier heb genoemd).

Wizard

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 13:33:45
Citaat van: Makke op 17 maart 2012 - 10:49:22
Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 10:46:36
Als ze wel mee mogen doen maakt de FIA zijn eigen regel belachelijk.

'FIA' en 'zich belachelijk maken". Hmmm sounds familiar...  8)
Maar dit keer niet. HRT mag morgen niet starten.

http://www.gppits.net/nieuws/hrt_zal_niet_starten_in_melbourne/

En terecht! HRT is gewoon een farce. Heb het team lang 'de hand boven het hoofd gehouden' maar wat mij betreft is het nu wel genoeg geweest. Ze boeken werkelijk nul-komma-niks progress en horen niet thuis in de F1.

Wizard

Citaat van: Makke op 17 maart 2012 - 10:48:03
Ondertussen heeft Massa blijkbaar een grote mond opgezet omwille van zijn matig presterende Ferrari. Dat zou ik nu toch niet doen, lijkt me alles behalve verstandig. Zwijgen, hard werken, optimistisch blijven in de media en liefst toch elke ronde binnen de halve seconde van Alonso blijven. Anders zal hij vrij snel kunnen opzouten.

Inderdaad niet verstandig. Zie: Alain Prost. :D

Wizard

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 08:23:48
Citaat van: Burorri op 17 maart 2012 - 08:12:59
YES YES YES YES, Hamilton. Briljant. Ging al naar binnen terwijl Vettel nog bezig was.
RedBull valt tegen, hele weekend nergens te zien. Zoals verwacht: Nooit luisteren naar Marko :P
Naja, ze vallen inderdaad niet bepaald mee.

Verder komt er nog een protest van Lotus tegen Merc's achtervleugel begrijp ik. Logisch. Zo gaat het al jaren. Iemand verzint wat, is snel, anderen gaan klagen en prompt wordt het verboden. Tja. Hopelijk is het niet zo dat Merc een paar stappen heeft genomen door die vleugel want dan staan ze zo weer 8 en 9 en ik vind het wel leuk dat ze snel zijn. 

Alleen hypocriet van Red Bull om zo van de toren af te blazen. Volgens mij zijn hun in 2011 ook behoorlijk gematst met de diffusor.

0634

Citaat van: Wizard op 17 maart 2012 - 15:12:31
Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 08:23:48
Citaat van: Burorri op 17 maart 2012 - 08:12:59
YES YES YES YES, Hamilton. Briljant. Ging al naar binnen terwijl Vettel nog bezig was.
RedBull valt tegen, hele weekend nergens te zien. Zoals verwacht: Nooit luisteren naar Marko :P
Naja, ze vallen inderdaad niet bepaald mee.

Verder komt er nog een protest van Lotus tegen Merc's achtervleugel begrijp ik. Logisch. Zo gaat het al jaren. Iemand verzint wat, is snel, anderen gaan klagen en prompt wordt het verboden. Tja. Hopelijk is het niet zo dat Merc een paar stappen heeft genomen door die vleugel want dan staan ze zo weer 8 en 9 en ik vind het wel leuk dat ze snel zijn. 

Alleen hypocriet van Red Bull om zo van de toren af te blazen. Volgens mij zijn hun in 2011 ook behoorlijk gematst met de diffusor.
ieder F1-team is hypocriet. Daar is werkelijk geen enkele uitzondering op te vinden.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 08:10:55
Citaat van: Burorri op 17 maart 2012 - 08:00:51
BAM, Hamilton. Dit word zijn jaar, ik voel het.
Dit wordt een McLaren jaar hoop ik. Hamilton's grootste concurrent mag van mij best Button zijn. Terug naar eind jaren 80 ;D

(wat een optimisme na slechts 1 kwali!! Misschien wint Vettel morgen gewoon weer)

Nou, zie liever meer coureurs/teams vechten om de knikkers.

monaco2011

Zo, dat was nog eens een interessante kwalificatie, was er niet voor opgestaan, maar net de herhaling gezien. Uiteindelijk toch niet geheel verrassend de McLaren's op de 1e startrij, wel verrassend dat Red Bull zo ver naar achteren staat. En geweldig om Schumacher weer eens echt mee te zien doen. Ik ben erg benieuwd hoe de race morgen gaat verlopen en daarna ook hoe de verhoudingen volgende week op een meer high speed circuit gaan zijn. Het verleden heeft toch wel bewezen dat Australië niet altijd een betrouwbare graadmeter is. Hoe dan ook de eerste slag is iig voor McLaren en zeker niet voor Red Bull. En zelfs voor een Vettel supporter is dat ook wel weer eens verfrissend ;) Hoop wel dat ze in Maleisië (en eventueel morgen in de race al) wat beter voor de dag komen.
Grote tegenvallers vooral Massa, maar ook Raikkonen en Di Resta deden het niet goed. Massa kunnen ze wat mij betreft wel per direct vervangen, dat gaat echt niet meer goedkomen.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 15:14:37ieder F1-team is hypocriet. Daar is werkelijk geen enkele uitzondering op te vinden.

Red Bull vind ik daarin wel hard voorop rennen. Teamorders afschieten en het zelf doen. Gematst worden afgelopen seizoen wat misschien wel een doorslaggevende betekenis heeft gehad in de titelstrijd maar wel zeuren over andere. Het siert Red Bull niet. 

Wizard

Citaat van: janke op 17 maart 2012 - 08:47:51
Ferrari uit en Mercedes-AMG in de top 3?? Prima quali van MS, Grosjean doet het hier uitstekend. Als dat dan maar door het seizoen zo blijft. Alonso was inclusief zijn foutje nog sneller als Massa. Williams in de top 10, netjes. HRT, go home. Maar héérlijk dat de beide McLarens row 1 hebben. Waarom kwam Perez niet meer opdagen in Q3. Daar waren de Saubers toch teleurstellend.

Je kunt je afvragen hoe goed Renault is. Wat zouden ze kunnen met een Hamilton, Button, Vettel of Alonso achter het stuur als Grosjean hier al derde mee kan kwalificeren?

Jozef

Citaat van: Burorri op 17 maart 2012 - 08:19:19
Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 08:10:55
Citaat van: Burorri op 17 maart 2012 - 08:00:51
BAM, Hamilton. Dit word zijn jaar, ik voel het.
Dit wordt een McLaren jaar hoop ik. Hamilton's grootste concurrent mag van mij best Button zijn. Terug naar eind jaren 80 ;D

(wat een optimisme na slechts 1 kwali!! Misschien wint Vettel morgen gewoon weer)
Helemaal met je eens. Mclaren heeft in mijn herinnering als 1 van de weinige 2 WK waardige coureurs gehad.

Maar Hamilton is opgestaan. Heeft niet eens een 2de tijd gereden geloof ik?

Inderdaad, hij reed naar binnen tijdens zijn tweede snelle ronde, waarschijnlijk zat er geen verbetering in voor hem (of zijn race-ingenieur had hem snel naar binnen gehaald natuurlijk, dat kan ook, als die gezien heeft dat Button niet sneller was dan Lewis en dat Vettel, die nog achter Lewis reed, ook geen bedreiging was).

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 maart 2012 - 15:18:48
Citaat van: janke op 17 maart 2012 - 08:47:51
Ferrari uit en Mercedes-AMG in de top 3?? Prima quali van MS, Grosjean doet het hier uitstekend. Als dat dan maar door het seizoen zo blijft. Alonso was inclusief zijn foutje nog sneller als Massa. Williams in de top 10, netjes. HRT, go home. Maar héérlijk dat de beide McLarens row 1 hebben. Waarom kwam Perez niet meer opdagen in Q3. Daar waren de Saubers toch teleurstellend.

Je kunt je afvragen hoe goed Renault is. Wat zouden ze kunnen met een Hamilton, Button, Vettel of Alonso achter het stuur als Grosjean hier al derde mee kan kwalificeren?
of Raikkonen ;)

0634

Citaat van: Wizard op 17 maart 2012 - 15:15:38
Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 08:10:55
Citaat van: Burorri op 17 maart 2012 - 08:00:51
BAM, Hamilton. Dit word zijn jaar, ik voel het.
Dit wordt een McLaren jaar hoop ik. Hamilton's grootste concurrent mag van mij best Button zijn. Terug naar eind jaren 80 ;D

(wat een optimisme na slechts 1 kwali!! Misschien wint Vettel morgen gewoon weer)

Nou, zie liever meer coureurs/teams vechten om de knikkers.
Naja, dat ben ik wel met je eens. Ik ben alleen opgelucht dat er geen Vettel op pole staat met een halve seconde voorsprong. Plus, McLaren vind ik een puik team. :)

0634

Citaat van: Wizard op 17 maart 2012 - 15:18:48
Citaat van: janke op 17 maart 2012 - 08:47:51
Ferrari uit en Mercedes-AMG in de top 3?? Prima quali van MS, Grosjean doet het hier uitstekend. Als dat dan maar door het seizoen zo blijft. Alonso was inclusief zijn foutje nog sneller als Massa. Williams in de top 10, netjes. HRT, go home. Maar héérlijk dat de beide McLarens row 1 hebben. Waarom kwam Perez niet meer opdagen in Q3. Daar waren de Saubers toch teleurstellend.

Je kunt je afvragen hoe goed Renault is. Wat zouden ze kunnen met een Hamilton, Button, Vettel of Alonso achter het stuur als Grosjean hier al derde mee kan kwalificeren?
Grosjean is ook een prima coureur. Heeft hij overal bewezen. Dit is geen Pedro Diniz ofzo, maar een heel erg groot talent die niet onderdoet voor Di Resta of Hulkenberg.

Wizard

Zeker niet, maar heeft weinig F1-ervaring en behoort (nog) niet tot de besten van het veld. Vandaar dat ik hardop afvraag wat een Hamilton, Vettel, Button of Alonso zouden kunnen met deze wagen.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 09:12:28
Citaat van: Burorri op 17 maart 2012 - 09:01:22
Nu: zullen andere teams Mclaren volgen of zal dat onmogelijk blijken omdat Mclaren al met lage en Mechanische grip auto rijd?
Naja, ik ben technisch niet zo heel sterk op dat vlak, maar zoals ik het begrepen heb is dat inderdaad heel lastig.

Als je van de getrapte neus naar de McLaren-neus wil, betekent dit:
1. volledig andere aerodynamica aan de voorkant die dus ook de aerodynamica aan de achterkant omgooit
2. nieuw chassis, dus opnieuw door de crashtests
3. nieuw mechanisch ontwerp van de wielophanging, waarbij je dus ook de banden op een iets andere manier gaat gebruiken

Met andere woorden: je bent eigenlijk gewoon een nieuwe auto aan het ontwerpen. Not gonna happen. ;)