Round 1: Grand Prix Australië, Albert Park

Gestart door Enzo, 09 maart 2012 - 19:13:06

« vorige - volgende »

Fabian

Citaat van: Gerard op 15 maart 2012 - 21:08:40
Minder dan 10 uur, dan is het seizoen 2012 officieel begonnen! (Zal ook eens tijd worden) ;D
Dat wel. Zaterdagochtend wekkertje zetten voor de kwalificatie!

T.Nuvolari

Morgen rossen ze toch een klein beetje voor 't echie over de baan.  :P :P :P :P Na een hele winter en heel veel verstoppertje soelen komen we eindelijk te weten wie zijn best heeft gedaan en wie de bal compleet misslaat met hun ontwerp. Als waar is wat ze zeggen en wat we zagen, gaan we een ongelooflijk spannend seizoen tegemoet. Hoop doe leven, maar valse hoop doet dat ook.
Ik verwacht een sterk Lotus en Mercedes naast de usual suspects McLaren en Red Bull natuurlijk.
Mijn prognose
1. Hamilton
2. Vettel
3. Raïkkonen
4. Button
5. Rosberg
6. Webber
7. Hulkenberg
8. Schumacher
9. Di Resta
10. Senna

Verhuis is gedaan, net op tijd voor een nieuw seizoen. Aan het huis moeten nog wel wat bits and bobs gebeuren, maar dat zijn kleine dingen.  ;)

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

supersteven

let the sunshine shine in your heart

Enzo


Folkert

Citaat van: M@rc op 15 maart 2012 - 21:14:04
Morgen rossen ze toch een klein beetje voor 't echie over de baan.  :P :P :P :P Na een hele winter en heel veel verstoppertje soelen komen we eindelijk te weten wie zijn best heeft gedaan en wie de bal compleet misslaat met hun ontwerp. Als waar is wat ze zeggen en wat we zagen, gaan we een ongelooflijk spannend seizoen tegemoet. Hoop doe leven, maar valse hoop doet dat ook.
Ik verwacht een sterk Lotus en Mercedes naast de usual suspects McLaren en Red Bull natuurlijk.
Mijn prognose
1. Hamilton
2. Vettel
3. Raïkkonen
4. Button
5. Rosberg
6. Webber
7. Hulkenberg
8. Schumacher
9. Di Resta
10. Senna

Verhuis is gedaan, net op tijd voor een nieuw seizoen. Aan het huis moeten nog wel wat bits and bobs gebeuren, maar dat zijn kleine dingen.  ;)
Ach kleine dingen kunnen wachten voor de F1. Ik kan niet meer wachten tot Zondag, als Hamilton zijn wel verdiende bokaal krijgt aan gerijkt voor de mooiste overwinning en race aller tijden.  b
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Voor degene die nog wakker is, hier een live stream in het portugees... ;D
http://nl.justin.tv/mastertvv#/w/2760668192/15

Jozef

#82
Massa heeft alweer aangeknoopt met een van z'n oude gewoontes. Het is nat in Melbourne en Felipe heeft z'n auto gespind en zich ingegraven in de grindbak. :P

McLaren zet effe een 1-2 neer in de training, Button stond daar al een tijdje, Hamilton komt er pas in de laatste minuut naast staan.

De live timing werkt bij mij maar half (veel cijfers worden fout weergegeven), heeft nog iemand hier last van of heb ik een probleem met m'n Java-installatie?

Edit: het wás nat moet ik eigenlijk zeggen, tweede helft van de sessie reden ze wel op slicks rond. Snelste tijd van Button is zo'n 0.7-0.8 seconde trager dan de snelste tijd van Webber vorig jaar in FP1. Op zich is dat ook wel naar verwachting vanwege de EBD die weggevallen is, maar deze tijden kunnen ook wel sterk beïnvloed zijn door het feit dat het een baan is die net nat is geweest en dus misschien nog wat kouder en vochtiger was dan vorig jaar.

Trouwens: vorig jaar zette Red Bull in de eerste training een 1-2 neer, dit jaar is het dus McLaren. Ik hoop dat het een voorbode is. :P

Enzo

Ik weet niet of je de stream hebt bekeken, maar de tweede helft van de training was erg leuk.
Ferrari lijkt toch echt problemen te hebben, Lotus viel me tegen en Red Bull hield zich rustig. McLaren en Mercedes zagen er beide goed uit moet ik zeggen.
Heftig moment voor Alonso bij het opkomen rechte stuk... :o

http://www.gppits.net/nieuws/australie_vt1_mclaren_voor_mercedes/

Niels_

Ferrari lijkt idd zware problemen te hebben. Verder zou ik echt niet teveel aandacht besteden aan die tijden van Lotus. Ik denk dat Kimi ook pas de eerste keer een tijd kon neerzetten op 10 minuten van het einde dus die had ook wel veel sneller gekund.

Citaat van: Jozef op 16 maart 2012 - 04:04:31
Massa heeft alweer aangeknoopt met een van z'n oude gewoontes. Het is nat in Melbourne en Felipe heeft z'n auto gespind en zich ingegraven in de grindbak. :P
Dat was trouwens een belachelijke, amateuristische fout. Hopelijk trekt hij de lijn niet door dit seizoen.

0634

Tja spinnen tijdens VT, op een vochtige baan in een nieuwe auto... Is dat nou zo erg dan?

robbert

ja ferrari met grote problemen, ze kunnen de titeldroom nu al opbergen.
Dit is niet meer inhaalbaar.

Folkert

#87
Citaat van: robbert op 16 maart 2012 - 07:07:39
ja ferrari met grote problemen, ze kunnen de titeldroom nu al opbergen.
Dit is niet meer inhaalbaar.
Inderdaad, Perez heeft net zijn eerste stap gezet naar zijn eerste titel. Met nog 20 min te gaan, lijkt het WK al beslist. Te zijn, jammer, niet verwacht dat de titel zo snel zou zijn beslist dit jaar.  ::) ;D
Massa klopt nu toch goede tijden, maar zou wat zijn zeg, Ferrari heeft beste Regen auto, en 16 van de 2012  races zijn regen races :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Doet de live timing van F1.com het bij iemand? Krijg key server error. En op de smartphone doet de app het niet en andere niet meer.
Trotse vader van Rosalie(L)

JimmySPA

Zo trainingen voorbij. Schumacher 1, die wordt zeker wereldkampioen dit jaar! En Ferrari is de nieuwe HRT/Super Aguri   ::)

Eerst kwali, dan race. En dan valt er nog niks te zeggen want het is Melbourne!! Eerst maar 4 races kijken maar ik vrees het ergste voor Ferrari

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"