Round 1: Grand Prix Australië, Albert Park

Gestart door Enzo, 09 maart 2012 - 19:13:06

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 15:24:56
Citaat van: Wizard op 17 maart 2012 - 15:18:48
Citaat van: janke op 17 maart 2012 - 08:47:51
Ferrari uit en Mercedes-AMG in de top 3?? Prima quali van MS, Grosjean doet het hier uitstekend. Als dat dan maar door het seizoen zo blijft. Alonso was inclusief zijn foutje nog sneller als Massa. Williams in de top 10, netjes. HRT, go home. Maar héérlijk dat de beide McLarens row 1 hebben. Waarom kwam Perez niet meer opdagen in Q3. Daar waren de Saubers toch teleurstellend.

Je kunt je afvragen hoe goed Renault is. Wat zouden ze kunnen met een Hamilton, Button, Vettel of Alonso achter het stuur als Grosjean hier al derde mee kan kwalificeren?
Grosjean is ook een prima coureur. Heeft hij overal bewezen. Dit is geen Pedro Diniz ofzo, maar een heel erg groot talent die niet onderdoet voor Di Resta of Hulkenberg.
de vorige keer bij Renault deed ie het anders niet zo goed.

Wizard

@Jozef: Inderdaad. Als het zo simpel was had men niet gekozen voor de getrapte neus.

Kootje

Citaat van: Jozef op 17 maart 2012 - 15:26:58
Als je van de getrapte neus naar de McLaren-neus wil, betekent dit:
1. volledig andere aerodynamica aan de voorkant die dus ook de aerodynamica aan de achterkant omgooit
2. nieuw chassis, dus opnieuw door de crashtests
3. nieuw mechanisch ontwerp van de wielophanging, waarbij je dus ook de banden op een iets andere manier gaat gebruiken

Met andere woorden: je bent eigenlijk gewoon een nieuwe auto aan het ontwerpen. Not gonna happen. ;)

Wellicht dat Ferrari tijdens de mid-season test op Mugello met 'n conventionele neus komt.
Door 'n ontwerpfout in het uitlaatsysteem zijn zij nu al bezig 'n nieuw chassis te bouwen die dan z'n opwachting zal maken.
Als de komende weken dus blijkt dat McLaren de juiste neuskeuze heeft gemaakt, zouden zij kunnen volgen.
Er is iig nog genoeg tijd daarvoor en het complete ontwerp ging toch al op de schop.
Ben benieuwd. ::)

Jozef

Ik vind dat er iets té negatief gedaan wordt over Räikkönen trouwens. Oké, hij maakt een stomme fout en ligt er daardoor uit, dus dat is niet een al te beste start van zijn comeback. Maar Alonso deed eigenlijk hetzelfde en daar spreekt iedereen alleen maar over hoe slecht het team is en niet over hoe teleurstellend Alonso zelf was.

Zulke fouten kunnen gebeuren, Räikkönen was aan een ronde bezig die aan het eind van sector 2 volgens mij nog maar 0.3s achter de eerste tijd op dat moment zat (Rosberg geloof ik?) dus hij zou zich met groot gemak geplaatst hebben indien hij de fout niet maakte. Hij heeft de snelheid en zal zich dit seizoen zeker nog laten zien. :)

Kootje

Daar maak ik me ook absoluut geen zorgen over.
Die gaat morgen nog wel opklimmen, de snelheid is er gewoon.


Jozef

Maarrr, nog even zeggen, ik denk wel dat Grosjean sowieso sneller was geweest dan Kimi en dat had ik nu ook weer niet verwacht!

Kootje

Citaat van: Jozef op 17 maart 2012 - 16:14:45
Maarrr, nog even zeggen, ik denk wel dat Grosjean sowieso sneller was geweest dan Kimi en dat had ik nu ook weer niet verwacht!

Nou ...... weet ik niet, maar zou kunnen.
Ik denk niet dat ze elkaar veel hadden ontlopen, ongeacht wie sneller zou zijn geweest.
Als ze deze pace ook in de race kunnen voeren, dan beloofd 't iig 'n leuke zondagochtend te worden.

Wat ik me trouwens afvraag: Zou Alonso Q3 wel gehaald hebben als hij niet zo knullig in de fout was gegaan ??
Z'n tijd was nu al 'n volle seconde sneller dan die van Felipe, dus zat er uberhaupt nog wel meer in ??
Ik betwijfel dat eigenlijk, wat denken jullie ??

Schumiiii

Alonso bewijst nogmaals eens zijn vorte karakter.
Feraari is niet meer wat het geweest is, mochten nooit die blaaskaak binnen gehaalt hebben.
Masa; ja manneke, gij zijt echt nen urpel man,niks meer waard.

Raikkonen; geef deze beetje tijd e, zal wel goed komen.

Mclaren : duidelijk de snelste maar ook morge tijdens de race? Afwachten.

Redbull; leuk om deze eens nie voiraan te zien maar ik denk ze at kleine gat snel zullen dichten.

Mercedes: schumi voor rosberg, dat rosberg een fout maakte is zijn probleem.
Schumi is back, helaas zal de mercedes volgens mij nog te kort komen maar een overwinning moet gewoon lukken dit seizoen.

Enzo

Wow, wat een kwalificatie!!  8) Dit is wat we wilde toch? Alle topteams op Ferrari na zitten erg dicht op elkaar, we gaan echt een geweldige race krijgen morgen.
Ferrari was wel slechter dan ik had verwacht, Red Bull viel me ook wat tegen. Maar McLaren, Lotus en Mercedes zitten er lekker dicht op,  echt top dit.


robbert

Citaat van: Enzo op 17 maart 2012 - 16:36:16
Wow, wat een kwalificatie!!  8) Dit is wat we wilde toch? Alle topteams op Ferrari na zitten erg dicht op elkaar, we gaan echt een geweldige race krijgen morgen.
Ferrari was wel slechter dan ik had verwacht, Red Bull viel me ook wat tegen. Maar McLaren, Lotus en Mercedes zitten er lekker dicht op,  echt top dit.
ja zoals ik al gezegd heb, om dit nog goed te maken, is het te veel. Ferrari zou beter al denken aan volgend seizoen. Wel leuk dat schumacher terug vooraan staat :)

Jozef

Citaat van: Schumiiii op 17 maart 2012 - 16:35:16Alonso bewijst nogmaals eens zijn vorte karakter.

Wat heeft hij nu weer gedaan?

Kootje

#206
Citaat van: Jozef op 17 maart 2012 - 17:07:41
Citaat van: Schumiiii op 17 maart 2012 - 16:35:16Alonso bewijst nogmaals eens zijn vorte karakter.

Wat heeft hij nu weer gedaan?

Zal waarschijnlijk doelen op z'n reactie na het niet wegduwen uit de grindbak door de stewards marshalls.
Die reactie sierde hem niet echt, maar ja ....... Zuid Europees temperament hé. ::)

Jozef

Och, ik hecht nooit waarde aan reacties van coureurs binnen het uur nadat ze een slechte kwalificatie/race hebben gehad, dat is gewoon een beetje frustratie die er dan uit moet, is gewoon menselijk.

Ik heb trouwens niet gezien wat hij deed of zei, misschien was ik net een boterham aan het smeren toen het gebeurde. :P

Kootje

Nadat hij nutteloos had zitten gebaren om weggeduwd te worden stapte hij pissig uit.
Daarna zei hij iets tegen 'n aankomende marshall, en hun beider bodylanguages verrieden dat dit geen positieve opmerking was.
Maar goed ..... zoals je al zegt, reactie in de adrenaline gestuurde emotie van dat moment.
Ik zou me er drukker om maken als hij nu nog steeds de marshalls vervloekt.

Wizard

@Jozef: Niks bijzonders: Alonso wilde dat de baanstewards zijn Ferrari (weg)duwde en was boos omdat er geen enkele poging werd gewaagd. Het zou hem niet sieren als hij meteen de handdoek in de ring zou gooien.