Round 1: Grand Prix Australië, Albert Park

Gestart door Enzo, 09 maart 2012 - 19:13:06

« vorige - volgende »

Bart VD

Misschien ook interessant: beide McLarens hebben twee a drie rondes minder nodig gehad (laatste kolom in de tabel hieronder), wat misschien ook wel iets zegt over de mate waarin de teams er gerust in zijn.

1.   L. Hamilton   McLaren   01:24.922   14
2.   J. Button   McLaren   01:25.074   15
3.   R. Grosjean   Lotus   01:25.302   21
4.   M. Schumacher   Mercedes   01:25.336   18
5.   M. Webber   Red Bull   01:25.651   17
6.   S. Vettel   Red Bull   01:25.668   18
7.   N. Rosberg   Mercedes   01:25.686   16
8.   P. Maldonado   Williams   01:25.908   20
9.   N. Hulkenberg   Force India   01:26.451   18
10.   D. Ricciardo   Toro Rosso   geen tijd   16
This space for rent

0634

Trouwens, mag ook wel eens gezegd worden: complimenten voor Maldonado! Knap hoor.

_Makke_

Citaat van: Burorri op 17 maart 2012 - 09:01:22
Citaat van: Makke op 17 maart 2012 - 08:35:43

Nja, ik wens ze succes. De Mercedes piloten moeten geen handeling doen om van die voordelen te kunnen genieten. Dus het lijkt mij perfect correct volgens regels. Maar bon, de FIA kennende...
Aan de andere kant: Lotus had een regulair Rij hoogte systeem en ook hen ontwerp werd afgekeurd. En omdat Mercedes kennelijk de aanstichter was, zie ik wel logica in de stappen van Lotus. En zie ook niet in waarom er niet tegen Mercedes uitvinding kan worden beslist.
Al hoop ik van niet.

Jep, vandaar ook mijn "Maar bon, de FIA kennende...". Ik heb daar toen op gereageerd dat ik dat een vrij schandelijke beslissing vond en dat vind ik uiteraard nog steeds.

SDG

Achteraan in het veld is er ook nog niet veel veranderd. Beide wagens van Caterham weeral op die vertrouwde 19e en 20e plaats en het gat met de achttiende (Raikkönen) bedraagt nog steeds bijna een volle seconde. Benieuwd of ze in de race zelf het tempo iets meer gaan kunnen bijhouden. Marussia en HRT stonden ook waar men ze mocht verwachten. Bij HRT hopen ze naar verluidt op dispensatie, maar ik reken er niet echt op. En zeker niet voor Karthikeyan, die de hele Q1 als rijdende chicane dienst deed,

_Makke_

Citaat van: SDG op 17 maart 2012 - 10:15:29
Achteraan in het veld is er ook nog niet veel veranderd. Beide wagens van Caterham weeral op die vertrouwde 19e en 20e plaats en het gat met de achttiende (Raikkönen) bedraagt nog steeds bijna een volle seconde. Benieuwd of ze in de race zelf het tempo iets meer gaan kunnen bijhouden. Marussia en HRT stonden ook waar men ze mocht verwachten. Bij HRT hopen ze naar verluidt op dispensatie, maar ik reken er niet echt op. En zeker niet voor Karthikeyan, die de hele Q1 als rijdende chicane dienst deed,

Van Caterham had ik iets meer verwacht. Ze zijn dus toch wat blijven hangen. Wat HRT betreft, ik hoop in elk geval dat ze niet mogen deelnemen aan de race. 2 seconden trager dan de Marussia seg.

0634

Citaat van: Makke op 17 maart 2012 - 10:39:47
Citaat van: SDG op 17 maart 2012 - 10:15:29
Achteraan in het veld is er ook nog niet veel veranderd. Beide wagens van Caterham weeral op die vertrouwde 19e en 20e plaats en het gat met de achttiende (Raikkönen) bedraagt nog steeds bijna een volle seconde. Benieuwd of ze in de race zelf het tempo iets meer gaan kunnen bijhouden. Marussia en HRT stonden ook waar men ze mocht verwachten. Bij HRT hopen ze naar verluidt op dispensatie, maar ik reken er niet echt op. En zeker niet voor Karthikeyan, die de hele Q1 als rijdende chicane dienst deed,

Van Caterham had ik iets meer verwacht. Ze zijn dus toch wat blijven hangen. Wat HRT betreft, ik hoop in elk geval dat ze niet mogen deelnemen aan de race. 2 seconden trager dan de Marussia seg.

Als ze wel mee mogen doen maakt de FIA zijn eigen regel belachelijk.

_Makke_

Ondertussen heeft Massa blijkbaar een grote mond opgezet omwille van zijn matig presterende Ferrari. Dat zou ik nu toch niet doen, lijkt me alles behalve verstandig. Zwijgen, hard werken, optimistisch blijven in de media en liefst toch elke ronde binnen de halve seconde van Alonso blijven. Anders zal hij vrij snel kunnen opzouten.

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 10:46:36
Als ze wel mee mogen doen maakt de FIA zijn eigen regel belachelijk.

'FIA' en 'zich belachelijk maken". Hmmm sounds familiar...  8)

Bart VD

This space for rent

Gerard

Wow, ditt had ik dus even niet verwacht.... De ferrari's, kimi, en de Bulls... Niet best hoor... Mooi van grosjean! Knap gedaan, en heel netje van de Macs! Heerlijk, zo'n onverwacht begin van het seizoen!

0634

Citaat van: Makke op 17 maart 2012 - 10:49:22
Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 10:46:36
Als ze wel mee mogen doen maakt de FIA zijn eigen regel belachelijk.

'FIA' en 'zich belachelijk maken". Hmmm sounds familiar...  8)
Maar dit keer niet. HRT mag morgen niet starten.

http://www.gppits.net/nieuws/hrt_zal_niet_starten_in_melbourne/

Kootje

Kon natuurlijk ook niet anders.
Ze zijn het hele weekend nog niet eens in de buurt van de 107% tijd geweest. ::)

_Makke_

Citaat van: Kootje op 17 maart 2012 - 13:39:45
Kon natuurlijk ook niet anders.
Ze zijn het hele weekend nog niet eens in de buurt van de 107% tijd geweest. ::)

Zelfs nog niet in de buurt van de laagst genoteerde niet-HRT bolide... Nuff said. Dat team is een grote farce.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 08:24:46
Alonso maakt een foutje, anders had hij misschien wel in de buurt van de RBRs kunnen staan. Ik sluit het niet uit.
Ik wel. Als zelfs Alonso (altijd realistisch in zijn voorspellingen) zegt dat hij wel 'misschien' in Q3 had kunnen raken en vertelt dat ie morgen defensief gaat moeten rijden, zegt dat voor mij al genoeg. Massa trouwens ook weer dramatisch.

Van Kimi ben ik zeker dat ie wel beter gaat doen in de race. Als Grosjean dit kan, Kimi ook. Het enige waar ik echt vrolijk van wordt is van de prestaties van Schumacher.

Bart VD

Citaat van: Makke op 17 maart 2012 - 14:05:04
Citaat van: Kootje op 17 maart 2012 - 13:39:45
Kon natuurlijk ook niet anders.
Ze zijn het hele weekend nog niet eens in de buurt van de 107% tijd geweest. ::)

Zelfs nog niet in de buurt van de laagst genoteerde niet-HRT bolide... Nuff said. Dat team is een grote farce.

This space for rent