Round 1: Grand Prix Australië, Albert Park

Gestart door Enzo, 09 maart 2012 - 19:13:06

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: robbert op 17 maart 2012 - 08:17:22
ja leuk dat schumacher terug vooraan staat. Ferrari zou nu al beter dit seizoen opgeven en beginnen aan seizoen 2013. Trekt op niks. Zal stilaan het statuut van topteam verliezen. Laten we hopen op een goeie resultaat van schumacher.

Niet overdrijven eh. Massa was wederom zwak, maar Alonso's tijd viel best nog wel mee.


Nu, van Red Bull verschoot ik wel. Wat is er loos, want dit is toch niet normaal? Verder wel cool dat McLaren op 1 en 2 staan. Met een duidelijk verschil op eerste achtervolger én verrassing Grosjean. Woooehooooe!

0634

Citaat van: Burorri op 17 maart 2012 - 08:12:59
YES YES YES YES, Hamilton. Briljant. Ging al naar binnen terwijl Vettel nog bezig was.
RedBull valt tegen, hele weekend nergens te zien. Zoals verwacht: Nooit luisteren naar Marko :P
Naja, ze vallen inderdaad niet bepaald mee.

Verder komt er nog een protest van Lotus tegen Merc's achtervleugel begrijp ik. Logisch. Zo gaat het al jaren. Iemand verzint wat, is snel, anderen gaan klagen en prompt wordt het verboden. Tja. Hopelijk is het niet zo dat Merc een paar stappen heeft genomen door die vleugel want dan staan ze zo weer 8 en 9 en ik vind het wel leuk dat ze snel zijn. 

0634

Citaat van: Makke op 17 maart 2012 - 08:23:40

Niet overdrijven eh. Massa was wederom zwak, maar Alonso's tijd viel best nog wel mee.

Bovendien hebben ze een geheel nieuwe wagen. Hoe reeel is het om te verwachten dat ze daarmee vanaf race 1 om de zege zouden strijden? Alonso maakt een foutje, anders had hij misschien wel in de buurt van de RBRs kunnen staan. Ik sluit het niet uit.

0634

Ik zie nu trouwens pas dat Webber met zijn ene rondje nog voor Vettel staat ook ???.

_Makke_

#154

Nja, ik wens ze succes. De Mercedes piloten moeten geen handeling doen om van die voordelen te kunnen genieten. Dus het lijkt mij perfect correct volgens regels. Maar bon, de FIA kennende...

0634

Citaat van: Makke op 17 maart 2012 - 08:35:43

Nja, ik wens ze succes. De Mercedes piloten moeten geen handeling doen om van die voordelen te kunnen genieten. Dus het lijkt mij perfect correct volgens regels. Maar bon, de FIA kennende...
Precies. Er zijn wel vaker systemen in de ban gedaan waar niet zo heel veel mis mee was. Afgelopen winter nog met Lotus. Maar goed, ik hoop dat innovativiteit nou eens beloond wordt. Merc lijkt iig een stap (je) te hebben gemaakt. Al viel RBR wel errug tegen.


janke

Ferrari uit en Mercedes-AMG in de top 3?? Prima quali van MS, Grosjean doet het hier uitstekend. Als dat dan maar door het seizoen zo blijft. Alonso was inclusief zijn foutje nog sneller als Massa. Williams in de top 10, netjes. HRT, go home. Maar héérlijk dat de beide McLarens row 1 hebben. Waarom kwam Perez niet meer opdagen in Q3. Daar waren de Saubers toch teleurstellend.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Slechte rondjes in q3 van Rosberg trouwens. In beiden fouten... Dus hij kan iig nog sneller.

_Makke_

Net de uitslag van de kwalificatie bekeken. Massa was maar liefst 1s trager dan die ene ronde van Alonso. Hij zal zich serieus moeten herpakken of hij haalt de zomer niet.

0634

Nou, volgens mij heeft Massa na Alonso's spin niet veel meer gereden. Waarom stuurde ze hem aan het einde van Q2 niet naar buiten? Of heb ik iets gemist?

Folkert

#161
Citaat van: Makke op 17 maart 2012 - 08:35:43

Nja, ik wens ze succes. De Mercedes piloten moeten geen handeling doen om van die voordelen te kunnen genieten. Dus het lijkt mij perfect correct volgens regels. Maar bon, de FIA kennende...
Aan de andere kant: Lotus had een regulair Rij hoogte systeem en ook hen ontwerp werd afgekeurd. En omdat Mercedes kennelijk de aanstichter was, zie ik wel logica in de stappen van Lotus. En zie ook niet in waarom er niet tegen Mercedes uitvinding kan worden beslist.
Al hoop ik van niet.

Terug komend op een opmerking gedurende het winterseizoen: Zal Mclaren hun wagen aanpassen als ze niet snel genoeg blijken te zijn en ook een vogelbek dier neus monteren?

Nu: zullen andere teams Mclaren volgen of zal dat onmogelijk blijken omdat Mclaren al met lage en Mechanische grip auto rijd?
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Burorri op 17 maart 2012 - 09:01:22
Nu: zullen andere teams Mclaren volgen of zal dat onmogelijk blijken omdat Mclaren al met lage en Mechanische grip auto rijd?
Naja, ik ben technisch niet zo heel sterk op dat vlak, maar zoals ik het begrepen heb is dat inderdaad heel lastig.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 17 maart 2012 - 09:12:28
Citaat van: Burorri op 17 maart 2012 - 09:01:22
Nu: zullen andere teams Mclaren volgen of zal dat onmogelijk blijken omdat Mclaren al met lage en Mechanische grip auto rijd?
Naja, ik ben technisch niet zo heel sterk op dat vlak, maar zoals ik het begrepen heb is dat inderdaad heel lastig.
Ik zal het mijn broertje is voorleggen. Die is wel erg sterk op technisch vlak. (soms vraag ik me af of hij echt mijn broertje is omdat we zo sterk verschillen, maar goed, dat is ander verhaal :P )
Trotse vader van Rosalie(L)

Sabai

#164
Leuke qualificatie mc laren ziet er sterk uit. RBR valt me erg tegen zag vettel alleen maar glijden, nu kan laten zien wat hij dan kan als hij niet de snelste auto van het veld heeft.Ik verwacht nog steeds veel van hem. En aangezien deze gp om veel mechanische vraagt en mclaren deze veel heeft zouden de volgende gp zomaar de rollen omgedraait kunnen zijn al verwacht ik het niet.
Mijn voorspelling voor morgen.

Button
Hamilton
Vettel
Grosjean
Schumacher
Webber
Rosberg
Maldenado