Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

Victor Monza 2008

Citaat van: Folkert op 28 november 2012 - 23:30:54
Citaat van: Figge op 28 november 2012 - 21:14:45
Helemaal mee eens. Vettel is echt super. Hoe hij zich dit jaar, na een mindere 1e seizoenshelft heeft herpakt is bewonderenswaardig.
Hij heeft op het moment dat het echt belangrijk is gepiekt. Dat kun je alleen als je echte wereldklasse bent. Waar Webber achteruit reed in de 2e helft deed Vettel er een schepje bovenop. Hij heeft mij daarmee overtuigt dat het niet alleen aan de auto ligt maar ook aan zijn kwaliteiten.
Misschien is hij de komende jaren ook wel een maatje te veel voor Alonso. Ik zie hem prestaties van dit niveau ook bij andere teams neerzetten.
Dat Vettel groots is, is natuurlijk duidelijk. Dat wil ik ook helemaal niet ontkennen, maar hij heeft wel het geluk 4 jaar op rij de beste auto te hebben. 1ste helft is kenmerkend voor Vettel. Gaat het niet zoals hij wilt, is het etter en geeft hij andere de schuld van een ongeluk. Dat hij in het 2de deel van het seizoen groeide, kwam voornamelijk door de auto. Zolang de auto's waar tegen hij strijd gelijk waardig zijn, zal hij zeker niet een maatje te groot zijn voor Alonso of Hamilton. Daar ben ik absoluut zeker van. Bij andere teams zal hij dit prestatie niveau ook volhouden, mits hij absolute nr 1 status heeft.
Akkoord maar het team en de wagen groeien ook met hem, het siert hem dat hij voorlopig nog niet mee doet aan de pak de poen show van sommigen van zijn collega's en genoeg bij de pinken is in het team met het grootste potentieel te zitten. Bij deze ook een eresaluut aan het genie vanDietrich Mateschitz , los van al het andere wat hij bereikt heeft in enkele decennia heeft hij in de F1 een dijk van een package opgezet.

Franky R.

Citaat van: Victor Monza 2008 op 28 november 2012 - 23:52:19

Akkoord maar het team en de wagen groeien ook met hem, het siert hem dat hij voorlopig nog niet mee doet aan de pak de poen show van sommigen van zijn collega's
Tja, als McLaren nu eens een fatsoenlijk auto had gebouwd...dan zou Lewis niet zijn opgestapt. Zelfs als McLaren zijn portretrecht wilde beheren.


IMHO is Ron Dennis (?) daar de fout in gegaan. En de helft minder verdienen EN ook nog je portretrecht plus nog wat andere zaken verliezen...Terwijl het team je al een tijdje geen goede auto kan geven?


Tja, ik noem dat niet echt een 'pak de poen show'...

Wings

#407
Citaat van: Folkert op 28 november 2012 - 23:30:54
1ste helft is kenmerkend voor Vettel. Gaat het niet zoals hij wilt, is het etter en geeft hij andere de schuld van een ongeluk.

Lijkt me meer kenmerkend voor een rijder. Want was het niet Hamilton die af begon te geven op McLaren toen het niet ging zoals hij wilde? Denk aan telemetrie plaatsen op Twitter. En was het niet Hamilton die begon af te geven op de wedstrijdleiding terwijl hij diegene was, die een stapje teveel zette? Makkelijk om nu Vettel weg te zetten als hork terwijl andere rijders exact het zelfde doen. Begrijp me niet verkeerd dat geldt ook voor Alonso. Die is geen haar beter dan Vettel en Hamilton.

CitaatDat hij in het 2de deel van het seizoen groeide, kwam voornamelijk door de auto.

Zo kun je iedere discussie wel inhoudsdood maken: Met een slechte auto worden geen kampioenschappen gewonnen tenslotte.

CitaatZolang de auto's waar tegen hij strijd gelijk waardig zijn, zal hij zeker niet een maatje te groot zijn voor Alonso of Hamilton. Daar ben ik absoluut zeker van. Bij andere teams zal hij dit prestatie niveau ook volhouden, mits hij absolute nr 1 status heeft.

Geen idee of hij geen maatje te groot is. Zo stellig als jij het neerzet is het niet. Kan zijn dat Hamilton en Alonso korte metten maken met Vettel maar ik zou er geen maandloon op zetten.

Maar Vettel doet het meer dan prima. Wat ik hier bespeur is dat het voor sommige wat moeilijk is om te accepteren. Is niet erg hoor maar het verandert niks aan de feiten en successen. En drievoudig wereldkampioen wordt je niet door enkel en alleen wat geluk. Ook rijders als Senna en Prost konden kampioen worden omdat ze beschikte over goed materiaal, datzelfde geldt voor een Schumacher net zo goed. Dan hebben we het over misschien wel de beste rijders van de afgelopen 25 jaren. Het is dus vrij zinloos om dat te willen aanstippen om de prestaties van Vettel af te zwakken. Dat geluk wat Vettel nu heeft, heeft Hamilton misschien komend jaar. Ik hoop het van harte want hoemeer zielen er vechten om de titel, hoemeer vreugde.

Wings

Citaat van: Victor Monza 2008 op 28 november 2012 - 23:52:19
Akkoord maar het team en de wagen groeien ook met hem

Juist. Zo zie je dat Vettel instaat is een tandje bij te zetten terwijl Webber juist afzakt in prestatie. Dat zijn ook de verdiensten van Vettel zetten. Buiten het feit -en dan ben ik misschien erg onbeleefd nu- dat als Vettel niet heeft overtuigd de laatste 2 races, hij nooit zal overtuigen. Wie na de laatste 2 races nog twijfelt over zijn kennen en kunnen, wilt het mijns inziens gewoon niet erkennen.

Folkert

Citaat van: Wings op 29 november 2012 - 07:56:39


Lijkt me meer kenmerkend voor een rijder. Want was het niet Hamilton die af begon te geven op McLaren toen het niet ging zoals hij wilde? Denk aan telemetrie plaatsen op Twitter. En was het niet Hamilton die begon af te geven op de wedstrijdleiding terwijl hij diegene was, die een stapje teveel zette? Makkelijk om nu Vettel weg te zetten als hork terwijl andere rijders exact het zelfde doen. Begrijp me niet verkeerd dat geldt ook voor Alonso. Die is geen haar beter dan Vettel en Hamilton.
Klopt, Hamilton vond ik vaak meer een klein kind die niet echt na dacht over wat hij deed. Maar beledigde nooit opzettelijk andere rijders.  Maar help me even, wanneer gaf hij af op de wedstrijd leiding?


Citaat
Zo kun je iedere discussie wel inhoudsdood maken: Met een slechte auto worden geen kampioenschappen gewonnen tenslotte.
Nee dat klopt, maar toen de auto's gelijkwaardig waren stond hij ook op gelijke hoogte met Alonso en Hamilton. Dat hij het deed is natuurlijk erg knap.

Citaat
Geen idee of hij geen maatje te groot is. Zo stellig als jij het neerzet is het niet. Kan zijn dat Hamilton en Alonso korte metten maken met Vettel maar ik zou er geen maandloon op zetten.

Maar Vettel doet het meer dan prima. Wat ik hier bespeur is dat het voor sommige wat moeilijk is om te accepteren. Is niet erg hoor maar het verandert niks aan de feiten en successen. En drievoudig wereldkampioen wordt je niet door enkel en alleen wat geluk. Ook rijders als Senna en Prost konden kampioen worden omdat ze beschikte over goed materiaal, datzelfde geldt voor een Schumacher net zo goed. Dan hebben we het over misschien wel de beste rijders van de afgelopen 25 jaren. Het is dus vrij zinloos om dat te willen aanstippen om de prestaties van Vettel af te zwakken. Dat geluk wat Vettel nu heeft, heeft Hamilton misschien komend jaar. Ik hoop het van harte want hoemeer zielen er vechten om de titel, hoemeer vreugde.

Ik durf er wel mijn maandsalaris (van afgelopen maand enkel  ;D) op in te zetten dat met gelijke auto's, Vettel ook op gelijke hoogte staat met Alonso en Hamilton, zo niet net iets er onder. Wat Vettel nog mist (en hoop ik de komende 7 jaar gaat mee maken.) is het rijden in een net niet WK auto of een niet WK auto en dan de titel missen. Want eerlijk is eerlijk, hij profiteert nu  op het juiste moment van de beste auto. En wil de 3 titels ook niet als geluk betitelen. Maar ik merk heel sterk dat er enorm veel mensen zijn, die Vettel als grootste beschouwen, enkel omdat hij 3 titels op rij behaald heeft. Ik kijk liever naar seizoenen en wat er allemaal aan vooraf ging. En daar mee wil ik zijn talent en prestaties ook niet ondermijnen. Maar dit jaar (sorry dat ik er weer over begin) heeft hij wel het geluk gehad dat de enige auto en coureur die hem dit jaar had kunnen bedreigen in absolute snelheid zoveel pech had. Alonso en Ferrari waren van af begin van het jaar amper opgebokst tegen Vettel en vooral de snelheid van Redbull. En van af Singapore was er ineens ook 1 team en 1 rijder die constant voor aan reden. Het gat was al gedicht voor het er was, bijwijze van spreken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wings

Iedere rijder die kampioen wordt heeft dat geluk. Het is dus nimmer een argument.

Folkert

Citaat van: Wings op 29 november 2012 - 09:56:23
Iedere rijder die kampioen wordt heeft dat geluk. Het is dus nimmer een argument.
Welk geluk bedoel je?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wings

Dat de concurentie het laat afweten. Dus, of structureel snelheid te kort komt of juist kampt met betrouwbaarheids problemen. Anders wordt je geen kampioen. Dat geluk heeft iedere kampioen.

Folkert

Citaat van: Wings op 29 november 2012 - 10:22:18
Dat de concurentie het laat afweten. Dus, of structureel snelheid te kort komt of juist kampt met betrouwbaarheids problemen. Anders wordt je geen kampioen. Dat geluk heeft iedere kampioen.
Nou ja zo wil ik het niet helemaal stellen. Zeker niet als je het begin van het jaar hebt gezien. En er zijn zeker jaren geweest waarin de auto's veel gelijk waardiger waren. 2003 2006-2008. en nog wel meer voorbeelden van jaren waarin er niet 1 auto boven uitstak. Dus niet elke kampioen heeft dat geluk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wings

Zo ook Vettel niet. Want de Red Bull was lang niet het hele seizoen dominant. En ook bij Red Bull ging een pitstop mis en ook bij Red Bull had men betrouwbaarheidsproblemen.

Folkert

Citaat van: Wings op 29 november 2012 - 12:05:34
Zo ook Vettel niet. Want de Red Bull was lang niet het hele seizoen dominant. En ook bij Red Bull ging een pitstop mis en ook bij Red Bull had men betrouwbaarheidsproblemen.
Eerste helft van het seizoen inderdaad niet. 2de helft van het seizoen wel degelijk. Maar de enige auto die gelijk waardig was, was die van Mclaren, maar die deed al niet meer mee voor de titel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Vieze baas

Citaat van: Folkert op 29 november 2012 - 09:39:35
Citaat van: Wings op 29 november 2012 - 07:56:39


Lijkt me meer kenmerkend voor een rijder. Want was het niet Hamilton die af begon te geven op McLaren toen het niet ging zoals hij wilde? Denk aan telemetrie plaatsen op Twitter. En was het niet Hamilton die begon af te geven op de wedstrijdleiding terwijl hij diegene was, die een stapje teveel zette? Makkelijk om nu Vettel weg te zetten als hork terwijl andere rijders exact het zelfde doen. Begrijp me niet verkeerd dat geldt ook voor Alonso. Die is geen haar beter dan Vettel en Hamilton.
Klopt, Hamilton vond ik vaak meer een klein kind die niet echt na dacht over wat hij deed. Maar beledigde nooit opzettelijk andere rijders.  Maar help me even, wanneer gaf hij af op de wedstrijd leiding?


Citaat
Zo kun je iedere discussie wel inhoudsdood maken: Met een slechte auto worden geen kampioenschappen gewonnen tenslotte.
Nee dat klopt, maar toen de auto's gelijkwaardig waren stond hij ook op gelijke hoogte met Alonso en Hamilton. Dat hij het deed is natuurlijk erg knap.

Citaat
Geen idee of hij geen maatje te groot is. Zo stellig als jij het neerzet is het niet. Kan zijn dat Hamilton en Alonso korte metten maken met Vettel maar ik zou er geen maandloon op zetten.

Maar Vettel doet het meer dan prima. Wat ik hier bespeur is dat het voor sommige wat moeilijk is om te accepteren. Is niet erg hoor maar het verandert niks aan de feiten en successen. En drievoudig wereldkampioen wordt je niet door enkel en alleen wat geluk. Ook rijders als Senna en Prost konden kampioen worden omdat ze beschikte over goed materiaal, datzelfde geldt voor een Schumacher net zo goed. Dan hebben we het over misschien wel de beste rijders van de afgelopen 25 jaren. Het is dus vrij zinloos om dat te willen aanstippen om de prestaties van Vettel af te zwakken. Dat geluk wat Vettel nu heeft, heeft Hamilton misschien komend jaar. Ik hoop het van harte want hoemeer zielen er vechten om de titel, hoemeer vreugde.

Ik durf er wel mijn maandsalaris (van afgelopen maand enkel  ;D) op in te zetten dat met gelijke auto's, Vettel ook op gelijke hoogte staat met Alonso en Hamilton, zo niet net iets er onder. Wat Vettel nog mist (en hoop ik de komende 7 jaar gaat mee maken.) is het rijden in een net niet WK auto of een niet WK auto en dan de titel missen. Want eerlijk is eerlijk, hij profiteert nu  op het juiste moment van de beste auto. En wil de 3 titels ook niet als geluk betitelen. Maar ik merk heel sterk dat er enorm veel mensen zijn, die Vettel als grootste beschouwen, enkel omdat hij 3 titels op rij behaald heeft. Ik kijk liever naar seizoenen en wat er allemaal aan vooraf ging. En daar mee wil ik zijn talent en prestaties ook niet ondermijnen. Maar dit jaar (sorry dat ik er weer over begin) heeft hij wel het geluk gehad dat de enige auto en coureur die hem dit jaar had kunnen bedreigen in absolute snelheid zoveel pech had. Alonso en Ferrari waren van af begin van het jaar amper opgebokst tegen Vettel en vooral de snelheid van Redbull. En van af Singapore was er ineens ook 1 team en 1 rijder die constant voor aan reden. Het gat was al gedicht voor het er was, bijwijze van spreken.

Ik zag Webber anders nergens vooraan rijden tweede seizoenshelft hoor. Als die auto dan zo goed wat is Webber dan voor pannenkoek?

Jehoentelaar

Webber is én een maatje kleiner dan Vettel én duidelijk de tweede man bij het team. Maar goed, uitgekauwd en off-topic.

0634

Citaat van: Folkert op 29 november 2012 - 09:39:35
Klopt, Hamilton vond ik vaak meer een klein kind die niet echt na dacht over wat hij deed. Maar beledigde nooit opzettelijk andere rijders.
Buiten zn teamgenoot om gerekend bedoel je?

Kootje

Verfris m'n geheugen: Hoe heeft hij welke teamgenoot beledigt?