Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

0634

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 18:06:57
Nee hoor, valt best mee.
Sorry dat ik wat heftig overkwam, dat was zeker niet mijn intentie.

Ja ..... ik ben Hamilton fan en absoluut geen liefhebber van Seb, dat is hier algemeen bekend. Maar dat wil niet zeggen dat ik zijn talent daarmee onderken, dat talent staat zoals eerder gezegd buiten kijf. Ik ben alleen van mening dat er nog 3 coureurs rondlopen die op hetzelfde niveau als hem presteren. En dan lijkt het me niet vreemd om te concluderen dat zij dezelfde prestaties neer hadden kunnen leggen indien zij hetzelfde materiaal hadden gehad. In mijn ogen doe ik daarmee niets af aan Seb's prestaties, ik vind juist dat jij dit doet ten opzichte van die andere drie. Snappie? ???   


Drie? Ik kan me niet voorstellen dat mensen, met alle respect, menen dat Kimi net zo goed is als Vettel, Lewis of Alonso. Die zit daar m.i. toch echt onder. Net als bv Button.

Wat mij betreft is het ongeveer zo:
1 Alonso/Vettel
2 Hamilton
3 Kimi/Button
4 Een hele zwik waaronder Webber, Massa enzo.


Kootje

Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 19:01:38
Drie? Ik kan me niet voorstellen dat mensen, met alle respect, menen dat Kimi net zo goed is als Vettel, Lewis of Alonso.

En toch zijn ze er, ik sta daarin echt niet alleen. ;)

0634

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 19:03:29
Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 19:01:38
Drie? Ik kan me niet voorstellen dat mensen, met alle respect, menen dat Kimi net zo goed is als Vettel, Lewis of Alonso.

En toch zijn ze er, ik sta daarin echt niet alleen. ;)
Nou ja, ieder zijn voorkeur, maar ik zie het niet. Ik zie echt niet waarin Kimi bijvoorbeeld beter in is dan Button.

Wings

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 18:58:57
Ik denk dat je hier teveel belang hecht aan het woordje minstens. ???

Natuurlijk. Het schrijven is onze enige communicatie op fora. Ik ga dus niet doen alsof het woordje er niet staat. Er is een verschil of ik zeg:

"Moderaten, wat jij doet, kan ik ook goed."
Dat kan. En is mijn mening. Ik doe jou daarmee niet te kort.

Of

"Moderaten, wat jij doet, kan ik minstens zo goed."
Daarmee geef ik te kennen dat wat jij doet niet -zo- bijzonder is. En iedereen dat wel even doet.

Dus, 1 woord, kan een zin, een andere betekenis geven. En daar reageer ik op. Daarom zeg ik dat Vettel te kort wordt gedaan. Want, zo gewoontjes als wordt geschilderd is het niet waarop een salvo aan reacties volgt en we op den duur naast het veld voetballen. Want het gaat er mij niet zozeer om of iemand denkt dat Hamilton die prestaties kan evenaren maar dat het niet zo vanzelfsprekend is als wordt (of werd) beweerd.

Wings

Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 19:04:51
Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 19:03:29
Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 19:01:38
Drie? Ik kan me niet voorstellen dat mensen, met alle respect, menen dat Kimi net zo goed is als Vettel, Lewis of Alonso.

En toch zijn ze er, ik sta daarin echt niet alleen. ;)
Nou ja, ieder zijn voorkeur, maar ik zie het niet. Ik zie echt niet waarin Kimi bijvoorbeeld beter in is dan Button.

Nergens in. Button vind ik zelfs beter dan Kimi (jij plaatst ze op gelijke hoogte). Button heeft laten zien dat hij een complete rijder is. Of hij nu moet besparen of moet knallen, het is bij Button altijd in balans. Daar kan Kimi nog een puntje aan zuigen. En dan zijn Vettel en Alonso nog eens een maatje meer. Dus, ook ik kan me niet voorstellen dat mensen deze rijders in één zin plaatsen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 19:04:51
Nou ja, ieder zijn voorkeur, maar ik zie het niet. Ik zie echt niet waarin Kimi bijvoorbeeld beter in is dan Button.

Hoeft niet te betekenen dat hij niet net zo goed is als FA, SV en LH, misschien betekend het wel dat Jenson ook in dat rijtje hoort? We zijn eigenlijk al tot de conclusie gekomen dat Jens evengoed is als Lewis, dus als Lewis bij de "grootsten" hoort, waarom Jenson dan niet eigenlijk?

Zoals ik ook al in 'n eerdere reactie zei is het ook geen feit maar 'n gevoel. Feitelijk kun je zoiets pas zeggen als je ze 'n geheel seizoen in dezelfde auto zou zetten. Ik bedoel: Wat heeft Alonso dan voor speciaals dat jij hem boven Hamilton stelt, terwijl hij in het debuutjaar van Lewis nog door hem werd verslagen, waarmee laatstgenoemde aantoonde toch minstens (sorry Wings ;)) even snel te zijn? Waarom staat Fernando bij jou op gelijke hoogte met Seb terwijl hij dit jaar in, 'n over het gehele seizoen genomen, mindere auto een gelijke prestatie neerlegt? Zou hij er dan niet boven horen te staan?

Victor Monza 2008

@Kootje & @Wings, nu ja uit jullie naam kan je lastig je favoriet distilleren, wat niet van iedereen kan gezegd worden. Herinner mij een dubbelinterview van Schumi met Seb op ARD aan de vooravond van de start van Seb's carriere, een snotneus die het ging proberen in F1 dacht ik, niet zo volgens Schumi, volgens hem zou Seb het helemaal maken en dan zie je die opgang over enkele jaren, fenomenaal. Natuurlijk is de factor geluk aanwezig, maar dat moet je voor een stuk ook afdwingen . Een meeloper en een middenmoter die bij het arriveren van een nieuwe piloot eensklaps een GP winnen of meedraaien aan de top nu dan zal de piloot er ook wel voor een groot stuk mee te maken hebben. Het feit dat hij dat dan presteert tegen andere toppers als Lewis, Fernado en andere Kimi's makan de prestatie alleen maar groter. Wat mij dan stoort is de allusies op zijn onvolwassenheid,zijn zogezegd onsportief gedrag, zijn donkere kantjes je maakt een andere piloot niet groter door hem af te breken. Ik geef toe dat ik mij omgekeerd ook soms laagdunkend uitlaat over de concurrentiemaar da's meestal in het heet van de strijd of als het tegenzit. We hebben ze allemaal nodig om een mooi spektakelstuk te krijgen. Om af te sluiten als snotneus was hij Sid Watkins toch niet vergeten.

0634

Citaat van: Wings op 28 november 2012 - 19:21:10
Nergens in.
Jawel, in één ding is Kimi eigenlijk beter dan Jenson: kwalificeren. Dat is niet Button's ding helaas. Zijn racepace, zijn raceintelligentie, zijn duels, dat is allemaal meer dan uitstekend verzorgd, maar hij heeft daadwerkelijk niet die snelheid over één rondje, wat hem gewoon punten kost.

CitaatButton vind ik zelfs beter dan Kimi (jij plaatst ze op gelijke hoogte). Button heeft laten zien dat hij een complete rijder is. Of hij nu moet besparen of moet knallen, het is bij Button altijd in balans. Daar kan Kimi nog een puntje aan zuigen.
Daarom plaats ik ze overall ook ongeveer op gelijk niveau. Button maskeert zijn matige kwali's dan wel weer met andere dingen. Om en nabij van gelijk niveau vind ik die twee.


0634

Citaat van: Victor Monza 2008 op 28 november 2012 - 19:28:19
Wat mij dan stoort is de allusies op zijn onvolwassenheid,
Ik vond hem in 2010 erg onvolwassen, m.n. rond dat incident met Webber in Turkije. Nu vind ik hem veel volwassener. Logisch ook en niks geks aan.

Citaatzijn zogezegd onsportief gedrag, zijn donkere kantjes je maakt een andere piloot niet groter door hem af te breken.
Ach weet je, Vettel is een mannetje. Een egootje. Maar dat is allemaal niet zo erg. Dat zijn de meesten (Button niet zo, Massa ook niet). En kijk naar mensen als Prost, Senna en Schumacher. Hadden ook allemaal een donkere kant. Dat is nu eenmaal zo, zij zijn wel de allergrootsten.

Kootje

Citaat van: Wings op 28 november 2012 - 19:15:47
Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 18:58:57
Ik denk dat je hier teveel belang hecht aan het woordje minstens. ???

Natuurlijk. Het schrijven is onze enige communicatie op fora. Ik ga dus niet doen alsof het woordje er niet staat. Er is een verschil of ik zeg:
"Moderaten, wat jij doet, kan ik ook goed."
Dat kan. En is mijn mening. Ik doe jou daarmee niet te kort.
Of
"Moderaten, wat jij doet, kan ik minstens zo goed."
Daarmee geef ik te kennen dat wat jij doet niet -zo- bijzonder is. En iedereen dat wel even doet.

Kan niet over m'n mederedactieleden spreken, maar wat ik hier doe kan jij ook hoor, en misschien idd wel beter. ;) :P :D ;D

Maar serieus, zo kan je het idd opvatten, maar dan neem je alles letterlijk.
Nu weet ik niet of desbetreffend persoon dit ook letterlijk zo bedoelde, misschien ook wel hem kennende (sorry Folkert ;)), maar zo vatte ik hem iig niet op.
Net zomin als dat ik dat uit jou initiele reactie opmaakte dat het juist de woorden"op z'n minst"waren waar je over viel.

Voor de duidelijkheid, dat is dus niet wat ik beweer.
Ik denk, zeker weten kunnen we 't namelijk niet, dat LH, FA en KR van eenzelfde kaliber zijn dan SV en zijn prestaties hadden geëvenaard, en op z'n minst benaderd :P, wanneer zij de beschikking over de RBR's hadden gehad.
Maar gezien de rest van jouw reactie, geloof ik niet dat je daar 'n probleem mee hebt. ::) (behalve met Kimi dan ;D)

Kootje

Citaat van: Victor Monza 2008 op 28 november 2012 - 19:28:19
@Kootje & @Wings, nu ja uit jullie naam kan je lastig je favoriet distilleren, wat niet van iedereen kan gezegd worden.

Probeer altijd objectief te blijven, ook al is dat soms lastig, en zal 'n talent niet onderkennen omdat ik de coureur in kwestie niet mag. ???

Neem Michael S. bijvoorbeeld: Man wat had ik 'n schurfthekel aan die vent, kon 'm wel schieten. Niet omdat hij alles won en de sport saai maakte, maar vanwege die arrogantie die hij uitstraalde en z'n smerige geintjes op de baan. Toch kan ik alleen maar bewondering opbrengen voor wat hij allemaal heeft bereikt. Zelfde geld nu voor Vettel en Alonso. Wat vind ik dat 'n paar nare ventjes zeg. Maar als ik dan de gevechten zie zoals op Monza de laatste 2 edities, of als ik zie hoe ze het complete veld zoek rijden, dan kan ik daar alleen maar bewondering voor hebben.


Overigens, voor als je 't echt nog niet doorhad: Ik ben fan van Hamilton, maar ook van Räikkönen en Hülkenberg. Daarnaast juich ik voor iedereen die, of ik het nu met die keuze eens ben of niet, in 'n Williams rijdt. Maar zoveel was al duidelijk aan m'n avatars denk ik zo.

Victor Monza 2008

Is natuurlijk ook zo dat ze dikwijls heel wat moeten doen en nog meer dingen moeten laten hebben om te komen waar ze nu zijn. Eenmaal het geluk gehad Schumi prive te zien, louter toeval,blijkt een heel aimabel persoon te zijn. Overigens Timo moest mee op de foto.

0634

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 19:24:19
Waarom staat Fernando bij jou op gelijke hoogte met Seb terwijl hij dit jaar in, 'n over het gehele seizoen genomen, mindere auto een gelijke prestatie neerlegt? Zou hij er dan niet boven horen te staan?
Tot voor kort plaatste ik Alonso net boven Vettel. Op basis van de laatste races heb ik ze nu min of meer gelijk getrokken. Ik vind nl dat Vettel, ondanks zijn zonder twijfel beter auto, een forse mate van ontwikkeling ten toon heeft gespreid. De twee laatste races waren vreselijk moeilijk voor hem, hij moest van achteren komen en onder volle WK-druk, maar hij heeft zijn mouwen opgestroopt en buitengewoon gepresteerd. Dan ben je een absolute toprijder. Dat soort dingen vind ik zwaarder wegen dan de daadwerkelijke titel zelf. Sterker, ik ben nooit een fan van hem geweest, maar ik heb van zijn racen genoten.

Kootje

Citaat van: Victor Monza 2008 op 28 november 2012 - 20:35:25
Is natuurlijk ook zo dat ze dikwijls heel wat moeten doen en nog meer dingen moeten laten hebben om te komen waar ze nu zijn. Eenmaal het geluk gehad Schumi prive te zien, louter toeval,blijkt een heel aimabel persoon te zijn. Overigens Timo moest mee op de foto.

Schijnt idd 'n heel vriendelijk en open persoon te zijn ja, maar dat straalde hij absoluut niet uit.
De afgelopen drie jaar wel trouwens, maar toen .....

En dat terwijl broertjelief er als 'n redelijk spontaan persoon uitzag, maar juist de arrogantie zelve bleek te zijn.
Hoe kan 'n mens zich vergissen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 20:37:13
Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 19:24:19
Waarom staat Fernando bij jou op gelijke hoogte met Seb terwijl hij dit jaar in, 'n over het gehele seizoen genomen, mindere auto een gelijke prestatie neerlegt? Zou hij er dan niet boven horen te staan?
Tot voor kort plaatste ik Alonso net boven Vettel. Op basis van de laatste races heb ik ze nu min of meer gelijk getrokken. Ik vind nl dat Vettel, ondanks zijn zonder twijfel beter auto, een forse mate van ontwikkeling ten toon heeft gespreid. De twee laatste races waren vreselijk moeilijk voor hem, hij moest van achteren komen en onder volle WK-druk, maar hij heeft zijn mouwen opgestroopt en buitengewoon gepresteerd. Dan ben je een absolute toprijder. Dat soort dingen vind ik zwaarder wegen dan de daadwerkelijke titel zelf. Sterker, ik ben nooit een fan van hem geweest, maar ik heb van zijn racen genoten.

Waren eigenlijk retorische vragen, maar goed ..... duidelijk. :)