Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

Victor Monza 2008

Citaat van: M@rc op 28 november 2012 - 09:50:33
Webber is geen pannekoek, maar hij mist wel de siroop die een pannekoek nog beter maakt. Vettel heeft één enkel pluspunt op Hamilton, hij heeft vroeger een maturiteit behaald die Hamilton mist of heeft gemist. Daarnaast rijdt Vettel al 4 jaar in een absolute topwagen rond en dat geluk heeft Hamilton nog niet gehad.
Je moet dan wel alles vermelden, vettel reed twee seizoenen Torro Rosso, Hamilton kon direct starten met topmateriaal, hij werd er ook wereldkampioen mee.

rafael25

Citaat van: Victor Monza 2008 op 28 november 2012 - 10:26:38
Citaat van: M@rc op 28 november 2012 - 09:50:33
Webber is geen pannekoek, maar hij mist wel de siroop die een pannekoek nog beter maakt. Vettel heeft één enkel pluspunt op Hamilton, hij heeft vroeger een maturiteit behaald die Hamilton mist of heeft gemist. Daarnaast rijdt Vettel al 4 jaar in een absolute topwagen rond en dat geluk heeft Hamilton nog niet gehad.
Je moet dan wel alles vermelden, vettel reed twee seizoenen Torro Rosso, Hamilton kon direct starten met topmateriaal, hij werd er ook wereldkampioen mee.
Pas 2008 werd wereldkampioen

T.Nuvolari

#362
@Victor
Das juist, maar daar gaat het niet over. Vettel sinds 2009 bijna constant met de sterkste wagen van het veld heeft rondgereden. Als je dan zo goed bent en je wagen is van eenzelfde kaliber, mag je die wereldtitels wel verwachten.
Hamilton heeft 2 seizoenen absoluut topmateriaal onder zijn reet gehad, 2007 en 2008. 2007 had hij ook al WK moeten zijn, maar door de eigen onervarenheid en interne twist met Alonso, geeft hij het nog uit handen. Ik wil maar zeggen dat de combinatie Vettel-Red Bull langer beter is dan de combinatie Hamilton-McLaren. Soms lag dat aan McLaren, soms aan Hamilton. Maar zonder zoveel pech zie ik Hamilton ook dit jaar meestrijden tot het einde. Maar dat is weer zo'n als verhaal natuurlijk en met als vangen we geen vliegen.

@ Wings
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom vertellen dat andere gelijkaardige prestaties zouden kunnen neerzetten als Vettel moesten ze hetzelfde materiaal hebben, de prestaties van Vettel te kort doen. Ik zie een Hulkenberg met nog een jaartje, misschien 2, meer raceervaring in een topwagen hetzelfde presteren bijvoorbeeld. Hamilton en Raikkonen, die hun hoofd koel houden, van hetzelfde.

Alonso schat ik een trapje hoger in, die is in top materiaal onhoudbaar, ook als de tegenstand evenwaardig materiaal aflevert.

Victor Monza 2008

Citaat van: M@rc op 28 november 2012 - 11:21:27
@Victor
Das juist, maar daar gaat het niet over. Vettel sinds 2009 bijna constant met de sterkste wagen van het veld heeft rondgereden. Als je dan zo goed bent en je wagen is van eenzelfde kaliber, mag je die wereldtitels wel verwachten.
Hamilton heeft 2 seizoenen absoluut topmateriaal onder zijn reet gehad, 2007 en 2008. 2007 had hij ook al WK moeten zijn, maar door de eigen onervarenheid en interne twist met Alonso, geeft hij het nog uit handen. Ik wil maar zeggen dat de combinatie Vettel-Red Bull langer beter is dan de combinatie Hamilton-McLaren. Soms lag dat aan McLaren, soms aan Hamilton. Maar zonder zoveel pech zie ik Hamilton ook dit jaar meestrijden tot het einde. Maar dat is weer zo'n als verhaal natuurlijk en met als vangen we geen vliegen.

@ Wings
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom vertellen dat andere gelijkaardige prestaties zouden kunnen neerzetten als Vettel moesten ze hetzelfde materiaal hebben, de prestaties van Vettel te kort doen. Ik zie een Hulkenberg met nog een jaartje, misschien 2, meer raceervaring in een topwagen hetzelfde presteren bijvoorbeeld. Hamilton en Raikkonen, die hun hoofd koel houden, van hetzelfde.

Alonso schat ik een trapje hoger in, die is in top materiaal onhoudbaar, ook als de tegenstand evenwaardig materiaal aflevert.
Heb Alonso in 2010 nochtans niet horen zeggen dat zijn Ferrari minder was, uit die hoek kwam er alleen gefoeter tegen Vitaly.

T.Nuvolari

#364
Dat heb ik toch nergens gezegd. Die Ferrari was trouwens niet sneller dan de Red Bull, de enige reden dat Alonso en Hamilton in Abu Dhabi nog meevochten voor de wereldtitel was het falen van Red Bull en hun rijders. 15 pole posities op 19 GP's omzetten in slechts 9 overwinningen is simpelweg ondermaats.

Victor Monza 2008

Dan moet u 2011 een schitterend seizoen gevonden hebben, toen wonnen ze quasi alles. Alle gekheid op een stokje, elk team tekent voor 15 poles,  9 zeges en beide wereldtitels op een seizoen, natuurlijk bij Ferrari zou Turkije 2010 niet voorgevallen zijn, daar kent elke rijder zijn plaats, het is hun dat jaar zuur opgebroken te denken dat het bij andere teams ook zo was door in A.D. Hun race alleen op Webber af te stellen.

Wings

@Marc, Vettel haalt het maximale uit de auto: een kampioenschap nu. Hamilton heeft dat niet -altijd- gedaan. Afgelopen seizoen was het Button die nog mee deed toen Hamilton al klaar was. Dus, je vergelijk gaat niet op. Maar nogmaals, het gaat zich niet om een gelijke prestatie maar MINSTENS gelijk. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En daarmee doe je Vettel te kort. Niet vergeten dat Red Bull slechts 4-5(?) races dominant was dit seizoen en Vettel 2 van die 4/5 races achteraan reed en op eigen kracht naar voren moest en Vettel ook uitviel. Ook begin dit seizoen, toen Red Bull niet dominant was, heeft Vettel zijn hoofd erbij gehouden en heeft hij maximaal gescoord. Hamilton heeft dat absoluut nagelaten seizoen 2011. Dan vind ik het wel er makkelijk om te doen alsof Hamilton ook wel eventjes kampioen zou worden in de Red Bull. En dat alleen omdat ze tegen het einde dominant waren qua snelheid. En daarmee heb ik geen vrede nee. Zowel Räikkönen als Hamilton bewezen eerder dat zodra de auto niet direct dominant is, hun niet maximaal scoren. Het zijn simpele feiten die deze uitspraken eronderuit halen. Laat beide eerst maar eens maximaliseren met goed materiaal, oordelen we daarna nog eens.

T.Nuvolari

Daarom ook dat ik gezegd heb:

CitaatSoms lag dat aan McLaren, soms aan Hamilton.

Trouwens: Raikkonen werd wereldkampioen door te maximaliseren tegen 2 overduidelijk snellere McLarens.

Wings

Dan heb je een ander seizoen gezien dan ik. Het was juist McLaren wat het liet liggen. Räikkönen raapte het op. Prima gedaan hoor.

Kootje

CitaatVettel haalt het maximale uit de auto: een kampioenschap nu. Hamilton heeft dat niet -altijd- gedaan.

En ??
Omdat hij niet altijd gemaximaliseerd heeft wil dat nog niet zeggen dat hij dat ook niet kan.

Dit seizoen heeft hij nog laten zien hetzelfde, zo niet beter, te kunnen presteren dan Vettel, ware het niet dat z'n team en auto hem regelmatig in de steek lieten. Het heeft in ieder geval geenszins aan Lewis gelegen dat hij al snel geen titelkandidsaat meer was.


CitaatNiet vergeten dat Red Bull slechts 4-5(?) races dominant was dit seizoen 

En hoe vaak was de Ferrari dominant dan, of de McLaren om over de Lotus maar niet te spreken?
Je doet nu net alsof één van die teams het gehele seizoen dominant is geweest, maar dat is gewoon niet zo. Geen enkel team is over het gehele seizoen genomen de bovenliggende partij geweest.


Citaaten Vettel 2 van die 4/5 races achteraan reed en op eigen kracht naar voren moest en Vettel ook uitviel.

En Lewis is nooit achteraan gestart? Hij en Fernando zijn  nooit uitgevallen dit jaar?
Sorry, maar dat vind ik geen goede argumenten.


CitaatZowel Räikkönen als Hamilton bewezen eerder dat zodra de auto niet direct dominant is, hun niet maximaal scoren.
Tsja ..... wat is maximaal scoren met 'n net niet auto?
Als je in 'n P6 auto rijdt en P4 finished heb je imo maximaal gescoord. Maar hoe bepaal je wat er in de auto zit?
Kan alleen door 'n vergelijk met de teamgenoot te maken, maar zelfs dan zijn er nog zoveel andere factoren om rekening mee te houden.


CitaatHet zijn simpele feiten die deze uitspraken eronderuit halen.

Feiten kun je staven met cijfers, ik zie geen cijfers. ;)



Maar goed ..... je hoeft 't niet met me eens te zijn wanneer ik zeg dat Lewis, Fernando en Kimi met hetzelfde materiaal tot dezelfde prestaties hadden kunnen komen. Uiteindelijk is dit ook geen feit, maar 'n gevoel. Feitelijk zullen we dit niet weten totdat Vettel in een team beland met één van eerdergenoemden. Pas dan kun je bepalen of Vettel echt zoveel beter is dan hen, of dat het verschil toch door het materiaal komt.

0634

Citaat van: M@rc op 28 november 2012 - 12:51:52
Dat heb ik toch nergens gezegd. Die Ferrari was trouwens niet sneller dan de Red Bull, de enige reden dat Alonso en Hamilton in Abu Dhabi nog meevochten voor de wereldtitel was het falen van Red Bull en hun rijders. 15 pole posities op 19 GP's omzetten in slechts 9 overwinningen is simpelweg ondermaats.
Waarbij vermeld moet worden dat Vettel sindsdien flink gegroeid is .

Wings

Wow! Heftige reactie Kootje. Ik raak een gevoelige snaar zie ik. Sorry! Ik zal proberen wat gas terug te nemen wat betreft mijn sympathie voor Vettel. Het wordt niet echt gewaardeerd merk ik.

Kootje

#372
Citaat van: Wings op 28 november 2012 - 17:45:48
Wow! Heftige reactie Kootje. Ik raak een gevoelige snaar zie ik. Sorry! Ik zal proberen wat gas terug te nemen wat betreft mijn sympathie voor Vettel. Het wordt niet echt gewaardeerd merk ik.

Nee hoor, valt best mee.
Sorry dat ik wat heftig overkwam, dat was zeker niet mijn intentie.

Ja ..... ik ben Hamilton fan en absoluut geen liefhebber van Seb, dat is hier algemeen bekend. Maar dat wil niet zeggen dat ik zijn talent daarmee onderken, dat talent staat zoals eerder gezegd buiten kijf. Ik ben alleen van mening dat er nog 3 coureurs rondlopen die op hetzelfde niveau als hem presteren. En dan lijkt het me niet vreemd om te concluderen dat zij dezelfde prestaties neer hadden kunnen leggen indien zij hetzelfde materiaal hadden gehad. In mijn ogen doe ik daarmee niets af aan Seb's prestaties, ik vind juist dat jij dit doet ten opzichte van die andere drie. Snappie? ???   


Wings

MINSTENS dezelfde prestatie. Ik kan het niet vaak genoeg typen: MINSTENS. Dat wordt beweerd en dat is heel wat anders dan denken dat Hamilton met de Red Bull ook kampioen had kunnen worden. Dat is Vettel's kennen en kunnen ondermijnen. En sorry, of je nu fan bent van Vettel of niet, tot nu toe is hij ijzersterk. Drie wereldtitels, waaronder twee in de laatste race, dus nul verprutst, getuigd van kwaliteit. Als je dan toch vraagt om cijfers lijkt me dit onomstotelijk bewijs. Vettel bewijst een wereldtopper te zijn en doet alles goed dit seizoen. De manier waarop hij zijn titel binnenangelt is groots. En dat zeg ik als Alonso-fan (die vurig hoopte dat Alonso kampioen zou worden. En moest aanzien hoe Vettel een zegerit reed).

Kootje

Citaat van: Wings op 28 november 2012 - 18:20:05
MINSTENS dezelfde prestatie. Ik kan het niet vaak genoeg typen: MINSTENS. Dat wordt beweerd en dat is heel wat anders dan denken dat Hamilton met de Red Bull ook kampioen had kunnen worden. Dat is Vettel's kennen en kunnen ondermijnen.

Ik denk dat je hier teveel belang hecht aan het woordje minstens. ???


CitaatEn sorry, of je nu fan bent van Vettel of niet, tot nu toe is hij ijzersterk. Drie wereldtitels, waaronder twee in de laatste race, dus nul verprutst, getuigd van kwaliteit. Als je dan toch vraagt om cijfers lijkt me dit onomstotelijk bewijs. Vettel bewijst een wereldtopper te zijn en doet alles goed dit seizoen. De manier waarop hij zijn titel binnenangelt is groots.

Niemand spreekt dit tegen, toch? :-\


CitaatEn dat zeg ik als Alonso-fan (die vurig hoopte dat Alonso kampioen zou worden. En moest aanzien hoe Vettel een zegerit reed).

Tsja .... dat zeg ik ook als Hamilton fan die meermaals lijdzaam moest toezien hoe z'n team en auto hem in de steek lieten. ;D