Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

0634

Tja, zo is er een WK-leider die het WK aanvoert vanwege zijn constante presteren, en zelfs zonder te winnen. Wie had dat van Lewis gedacht na afloop vorig jaar?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 12:32:51
Tja, zo is er een WK-leider die het WK aanvoert vanwege zijn constante presteren, en zelfs zonder te winnen. Wie had dat van Lewis gedacht na afloop vorig jaar?


Hopelijk gaat Lewis er ook zo over denken...In het verleden zag ik dit gebeuren met Prost, toen teamgenoot van Lauda bij, suprise suprise, McLaren...


We weten allemaal hoe het Prost na 1984 verging... 8)

Sabai

Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 12:32:51
Tja, zo is er een WK-leider die het WK aanvoert vanwege zijn constante presteren, en zelfs zonder te winnen. Wie had dat van Lewis gedacht na afloop vorig jaar?

Begon hij zijn debuut jaar ook niet zo? Alleen is hij hopelijk nu wel iets wijzer om het niet in de laatste 3 gp weg te gooien mocht het zover komen.

Kootje

Citaat van: Sabai op 15 april 2012 - 12:42:56
Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 12:32:51
Tja, zo is er een WK-leider die het WK aanvoert vanwege zijn constante presteren, en zelfs zonder te winnen. Wie had dat van Lewis gedacht na afloop vorig jaar?

Begon hij zijn debuut jaar ook niet zo? Alleen is hij hopelijk nu wel iets wijzer om het niet in de laatste 3 gp weg te gooien mocht het zover komen.

Och ..... China heeft hij alvast veilig doorlopen dit keer.  :D

Wizard

Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 12:32:51
Tja, zo is er een WK-leider die het WK aanvoert vanwege zijn constante presteren, en zelfs zonder te winnen. Wie had dat van Lewis gedacht na afloop vorig jaar?

Jij niet? Dat Lewis ver beneden zijn kunnen presteerde was juist de reden van mijn kritiek. Vandaag bewees Hamilton uit racehout gesneden te zijn. Persoonlijk kan ik erg genieten van races als deze van Button en Hamilton. En constant zijn is de sleutel tot succes. Zie ook Button die zich afgelopen race in Maleisiƫ vergaloppeerd. De prijs wordt betaald.

0634

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 12:46:03
Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 12:32:51
Tja, zo is er een WK-leider die het WK aanvoert vanwege zijn constante presteren, en zelfs zonder te winnen. Wie had dat van Lewis gedacht na afloop vorig jaar?

Jij niet? Dat Lewis ver beneden zijn kunnen presteerde was juist de reden van mijn kritiek. Vandaag bewees Hamilton uit racehout gesneden te zijn. Persoonlijk kan ik erg genieten van races als deze van Button en Hamilton. En constant zijn is de sleutel tot succes. Zie ook Button die zich afgelopen race in Maleisiƫ vergaloppeerd. De prijs wordt betaald.
Nee, ik niet nee. Lewis staat bij mij niet bekend als iemand die heel constant is, dat is meer Button die is veel vlakker in zijn prestaties. Lewis is meer iemand met hele hoge pieken en soms wat diepe dalen, vorig jaar sloeg dat te ver door. Maar zeker niet iemand die een jaar lang constant is. Maar goed, dit is ook pas race nummero 3.

Wizard

Ik kan niet anders zeggen dat Button mij positief verrast. Hamilton heb ik gruwelijk overschat of Button onderschat. Maar dat ze aan elkaar gewaagd zijn, lijkt me een feit. Voor nu! Wat betreft Lewis, afgelopen seizoen was absoluut drama, dat steek ik niet onder stoelen of banken, maar dat betekent niet dat dit grenst aan zijn kennen en kunnen. Afgelopen jaar wilde het gewoonweg niet lukken en dat kan wel eens. Derhalve verwacht ik sowieso een Hamilton net als de seizoenen daarvoor. Dat hij kan racen heeft hij bewezen net als dat hij kan zegevieren en kanmpioen kan worden. Kwestie van tijd dat hij het dipje te boven is.

0634

Je weet dat je al 2,5 jaar roept dat Button je verrast met de toevoeging 'tot nu!' ;)

Beiden gewoon toppers, waarvan ik denk dat Lewis gewoon altijd hogere pieken (hoger dan die van JB) en lagere dalen zal hebben en Button de constantere is. Het is natuurlijk niet zo dat Lewis een onervaren rijder is die nog moet leren: dit is Lewis Hamilton, hij kan zich vast nog wel wat ontwikkelen maar klappen beter dan dat hij nu is, zal hij denk ik niet meer worden.


SanderD

Button heeft toch wel weer een redelijk tot goede race gereden

0634

Hamilton ook. McLaren doet t prima.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 14:11:18
Je weet dat je al 2,5 jaar roept dat Button je verrast met de toevoeging 'tot nu!' ;)

Ja. Ik denk nog steeds dat Hamilton in de basis de snellere is. Zou McLaren significant sneller zijn dan de concurentie ben ik bang dat Hamilton de langste adem heeft. Zolang er wordt gereden in verkeer en er geknokt moet worden voor iedere meter, doet Button niks onder.

CitaatBeiden gewoon toppers, waarvan ik denk dat Lewis gewoon altijd hogere pieken (hoger dan die van JB) en lagere dalen zal hebben en Button de constantere is. Het is natuurlijk niet zo dat Lewis een onervaren rijder is die nog moet leren: dit is Lewis Hamilton, hij kan zich vast nog wel wat ontwikkelen maar klappen beter dan dat hij nu is, zal hij denk ik niet meer worden.

Hamilton zal de nodige ervaring op doen in de loop der jaren. Als je je snelheid dan kunt vasthouden wordt je automatisch beter. Ik heb niet het idee dat Hamilton nu al piekt.


0634

Sja, in resultaat scheelt het weinig. In Hamilton zit gezien zijn leeftijd en snelheid iets meer in, maar heeft het er in drie jaar niet uit kunnen halen.

Benieuwd hoe het McLaren vergaat met Button als enkele kopman (zo ziet het er iig voorlopig wel naar uit).

Franky R.

Wat een mooie analyse Kootje. Wist niet dat je ermee bezig was...Ben er grotendeels wel mee eens. Het lijkt wel op mijn analyse van Pastor en Bruno. Minder agressie in de race voor Lewis en meer voor Button in de kwali.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 25 november 2012 - 20:07:16
Wat een mooie analyse Kootje. Wist niet dat je ermee bezig was...

Al sinds bekend werd dat Lewis McLaren ging verlaten. ;)


Citaat van: Franky R. op 25 november 2012 - 20:07:16
Het lijkt wel op mijn analyse van Pastor en Bruno. Minder agressie in de race voor Lewis en meer voor Button in de kwali.

Van 'n iets ander kaliber, maar voor hun gaat dat idd ook wel 'n beetje op.
Maar ja .... is Senna vandaag eens agressief, elimineert hij zichzelf en z'n teamgenoot.  >:(