Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

0634

Citaat van: Wizard op 14 april 2012 - 14:51:13
Dat mag. Ik vind dat nogal kort door de bocht. Maar goed, daarover worden we het niet eens.
Nou kort door de bocht... je mag toch zeker voorkeur hebben, en ook het tegenovergestelde? Niks mis mee lijkt me. Ik gun de beste man echt geen zware crash hoor, absoluut niet zelfs, en ik heb veel waardering voor hem. Ik vond het ook oprecht heel vervelend voor hem toen hij op Silverstone zo hard crashte en zijn been brak. Maar ik tevens heb ik echt helemaal niks met hem en baalde altijd als hij won. Wat vrij vaak was trouwens.

Wizard

#256
Natuurlijk mag je een (anti)voorkeur hebben maar ik kijk er, wat dat aangaat, compleet anders tegen aan. Ben geen fan van Lewis, maar als hij een fantastisch gereden race wint, zou ik niet weten waarom ik zou moeten balen. Wat dat aangaat vind ik de kwaliteit van races velen malen belangrijk dan wie uiteindelijk wint.

0634

Ik dus ook. Als ik een prachtige race heb gezien en Schumacher is een verdiende winnaar, dan ben ik echt niet chagrijnig hoor. Dan ben ik blij met de heerlijke middag, maar had ik veel liever een andere winnaar gezien. Meer is het niet. Ik ga niet met deuren smijten, mijn vriendin uitschelden, me ziek melden en een week lang vloeken en tieren, kom zeg, ik ben geen hooligan. Ik baal in stilte.

_Makke_

Citaat van: Wizard op 14 april 2012 - 15:13:21Wat dat aangaat vind ik de kwaliteit van races velen malen belangrijk dan wie uiteindelijk wint.

Dan ken je het gevoel niet om echt voor iets of iemand te supporteren. Als je voor een sporter of team supportert, dan plaats je dat boven de kwaliteit van een wedstrijd. Bij jou is het sympathie hebben voor iemand (in dit geval Hamilton), niet supporteren.

Verder baal ik er bijvoorbeeld altijd van als een rechtstreekse concurrent meer punten pakt dan het team waarvoor ik supporter. Ik wil maar één ding, McLaren bovenaan de tabellen. Liefst met spannende races, maar als het moet dan maar met iets minder spannende races.

Wizard

Ik ben ook meer fan van de sport dan specifiek voor één coureur. Natuurlijk kan ik ook wel eens balen, net als het mislopen van de titel in 2008, maar dat is eerder uitzondering dan regel. Over het algemeen kan ik niet balen als niet mijn favoriet wint, nee. Tenzij het op een lullige manier is gegaan. De enige keren wanneer ik dat wel had is toen Prost won. Dacht dat het de leeftijd was en dit stadium was ontgroeit. ;) Zelfde heb ik met voetbal. Ben hart en nieren AC Milan/PSV fan, maar ze hebben gewoon een kak-seizoen gedraaid. Dat Ajax kampioen wordt vind ik terecht en boeit me verder ook niet. Ik baal daar niet van, ik gun het Ajax. Zonder dat ik ook maar iets op heb met de Amsterdammers.

_Makke_

#260
Des te beter voor jou Wizard. Dat spaart je hart en zal je zeker enkele levensjaren meer opleveren.  ;) Bij mij is dat zéker niet zo. In quasi elke sport die ik volg heb ik een ploeg/sporter waarvoor ik supporter. Ik hoop dan ook vooral dat dat team of die sporter de uiteindelijke winnaar wordt, pas nadien hoop ik op een leuk schouwspel. Dat is zéker zo in de F1 en het voetbal. Nu, dat wil uiteraard ook niet zeggen dat ik het fantastisch zou vinden moest McLaren 10 jaar op rij de wereldkampioen leveren én het constructeurstitel winnen, met een dominantie zoals bij Ferrari enkele jaren geleden. Dan is de lol er uiteraard ook snel af. Want het genot van een zege van je favoriet team stijgt uiteraard ook als het niveau van de wedstrijd stijgt. Maar het niveau is dus feitelijk een leuke bijkomstigheid.

En eigenlijk is dat zo slecht nog niet. Dat ik het niveau op de 2de plaats zet. Want door gedrochten van circuits (die er jammer genoeg te veel zijn) wordt het niveau drastisch naar beneden gehaald. Ik zou er echt aan twijfelen of ik als 100% neutrale supporter naar de race in Valencia zou kijken. Als McLaren-supporter kan je dan nog hopen op een foutje van een voorligger of pech. Maar als neutrale supporter is er dan geen bal te zien. Dan wil je inhaalacties zien, geen optocht.



Kootje

Citaat van: Wizard op 14 april 2012 - 14:07:43
Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 11:30:35
Zou zomaar kunnen dat dit idd onder druk gebeurd, ik weet 't niet.
Ik hou er iig wel van als mensen bereid zijn hun -in emotie gedane- uitspraken in te trekken of te nuanceren.
Dan toon je karakter, en dat maakt iemand voor mij 'n "groter" persooonlijkheid.

Het intrekken dan wel nuanceren van uitspraken maakt mijn inziens niet het verschil. Dat is zoeken naar iets wat er niet is. Bovendien is ook Alonso wel eens teruggekomen op uitspraken. En of dat nu 1,2 of 3 keer is gebeurd, soit! Ik blijf erbij dat zowel Hamilton alsook Alonso het hart op de tong hebben liggen. Hamilton nog zelfs een tikkeltje erger dan Alonso. Dus als dát de reden is om Alonso niet te mogen, zou je Hamilton al helemaal niet kunnen zien of luchten. Tenminste als je consequent bent. Maar krijg sterk de indruk dat het anti-Ferrari gehalte meer doorslag geeft dan een objectief/rationeel getrokken conclusie.

Voplgens mij had ik al aangegeven dat het mede 'n gevoelskwestie alsook met de rijstijl te maken heeft.
Consequent zijn heeft er iig niets mee van doen, en dat claim ik ook allerminst te zijn.
Het anti-Ferrari gehalte werkt hier ook zeker niet in zijn voordeel, maar mijn hekel aan Fernando was er al toen hij nog voor Renault reed.
Dus wat dat betreft ......

Citaat
CitaatMaar serieus, begrijp me niet verkeerd hoor.
Ik baal er idd van als Ferrari wint, maar zolang dit verdiend is heb ik er verder geen moeite mee.
Uiteindelijk gaat het mij erom dat ik 'n mooie wedstrijd zie, en hoop ik op m'n favorieten.
Maar als die imo onverdiend winnen zal ik daar ook niet heel vrolijk van worden, en zal ik de eerste zijn die onderkend dat het onverdiend was.

Mooi voorbeeld was Utrecht-Ajax dit jaar, waarin we 6-4 wonnen.
Waar heel Utrecht op z'n kop stond en het seizoen niet meer stuk kan, had ik juist zoiets van: NOU LEUK :(, TOPPRESTATIE  :-\
Normaal ben ik ook blij met 'n overwinning voor "Utreg", en zeker tegen Ajax (mijn equivalent van Ferrari), van deze werd ik echt niet vrolijk.


Hoewel ik het persoonlijk kort door de bocht vind, begrijp ik je standpunt.

Aaah ...... gelukkig.  ;)

Nee, het is zoals je zelf ook al aangaf maar net hoe je er naar kijkt.
Kijk je als pure liefhebber van de sport dan snap ik jouw punt ook nog wel.
Maar ja, ik kijk in de eerste plaats als supporter van Williams en Hamilton, daarna pas naar de sport op zich.
Zo doe ik dat in principe al m'n hele leven en ik weet dus niet beter.
Echter is het wel zoals Jeroen zegt dat ik er niet zwaar van in de stress schiet ofzo.
Zolang de winnaar maar 'n terechte winnaar is, geen Fernando heet of in 'n Ferrari rijdt.  :P

SanderD

CitaatZolang de winnaar maar 'n terechte winnaar is, geen Fernando heet of in 'n Ferrari rijdt.

Zo heb ik dat dus met Vettel. Moet je nagaan hoe een vervelend jaar ik vorig jaar had!

Franky R.

Citaat van: sanderalonso op 14 april 2012 - 20:26:29
CitaatZolang de winnaar maar 'n terechte winnaar is, geen Fernando heet of in 'n Ferrari rijdt.

Zo heb ik dat dus met Vettel. Moet je nagaan hoe een vervelend jaar ik vorig jaar had!
;D ;D ;D


@Wizard,


Jij geen fan van Hamilton...Ik dacht dat je hem juist wel steunde?

SanderD

Net Hamilton gezien toen die 7 jaar oud was.
Grappig

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 15 april 2012 - 08:32:22
Net Hamilton gezien toen die 7 jaar oud was.
Grappig
Zelfde als Met Schumacher en Vettel. Wat zagen ze er nog onschuldig uit toen.  ;D
Alonso heb ik eigenlijk nooit gezien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

#266
Citaat van: Franky R. op 14 april 2012 - 20:33:43
Citaat van: sanderalonso op 14 april 2012 - 20:26:29
CitaatZolang de winnaar maar 'n terechte winnaar is, geen Fernando heet of in 'n Ferrari rijdt.

Zo heb ik dat dus met Vettel. Moet je nagaan hoe een vervelend jaar ik vorig jaar had!
;D ;D ;D


@Wizard,


Jij geen fan van Hamilton...Ik dacht dat je hem juist wel steunde?

Huh? Nein mann!! Vind het zeker een fantastische rijder met een hoog vermaak-gehalte. Dat wel. Maar ben geen Hami-fan. Vrij apart trouwens, dat me dit wordt toegedicht. Afgelopen seizoen heb ik Lewis vaak terecht bekritiseerd en werd ik weggezet als basher. Zo snel kan het gaan. ;)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 08:59:49
Citaat van: Franky R. op 14 april 2012 - 20:33:43
Citaat van: sanderalonso op 14 april 2012 - 20:26:29
CitaatZolang de winnaar maar 'n terechte winnaar is, geen Fernando heet of in 'n Ferrari rijdt.

Zo heb ik dat dus met Vettel. Moet je nagaan hoe een vervelend jaar ik vorig jaar had!
;D ;D ;D


@Wizard,


Jij geen fan van Hamilton...Ik dacht dat je hem juist wel steunde?

Huh? Nein mann!! Vind het zeker een fantastische rijder meteen hoog vermaak-gehalte. Dat wel. Maar ben geen Hami-fan. Vrij apart trouwens, dat me dit wordt toegedicht. Afgelopen seizoen heb ik Lewis vaak terecht bekritiseerd en werd ik weggezet als basher. Zo snel kan het gaan. ;)


Nou, ik zal de tekst erop nakijken...maar ik meende dat je daadwerkelijk zei fan te zijn, toen ik je vroeg waarom je idd. zo liep te bashen, ten onrechte.

Wizard

#268
Bashen doe ik niet evenals onterecht bekritiseren. Je vergist je. ;)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 09:08:44
Onterecht bashen doe ik niet. Je vergist je. ;)


BTW,


Opvallend dat je nu opeens wel toegeeft te hebben gebashet, waar je je een jaar geleden heel erg boos over werd? ???