Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

Wizard

Citaat van: Kootje op 12 april 2012 - 17:01:01
Omdat ik 'n schurfthekel aan Fernando "cry-baby" Alonso heb, en 'n nog grotere hekel aan Ferrari.
Ik heb respect voor hun prestaties, maar op mijn support hoeven ze niet te rekenen.

Meen je dat nu écht? Ik ben wat dat aangaat in de basis een F1-liefhebber met een voorkeur voor de roden. Maar dat betekent niet dat ik daarom concurentie persé moet hekelen. Sterker nog, ik vind het zelfs een tikkeltje kinderachtig (net zoals Ajax-aangangers die persé Feyenoord moeten hekelen). Afgelopen race heb ik fictief op de bank staan te springen en hoopte ik met hart en ziel dat Perez Alonso zou pakken. Waarom niet? Van mij mag de beste winnen, als dat Alonso is, prima, maar als Hamilton een goed weekend is, gun ik hem de zege niet minder omdat ik geen fan van hem ben. En morgen ga ik voor de verandering eens Schumacher supporteren. ;)

Kootje

#226
Citaat van: Wizard op 14 april 2012 - 10:50:47
Mensen die Alonso hekelen om zijn temperamentvolle reactie, zouden Hamilton dan ook moeten hekelen, mits ze consequent zijn. Want ook Lewis kan behoorlijk uithalen naar andere, als het even niet wilt vlotten en wordt daardoor bestempeld als arrogant.

Het verschil zit hem er voor mij in dat Lewis daarna z'n arrogante woorden nog weleens inslikt, wat ik Fernando nog nooit heb horen doen.
Daarnaast spreekt de manier van racen die Lewis er op na houdt mij veel meer aan, waardoor ik van hem meer pik dan van 'n ander.
Inconsequent ???, dat zal best, maar gevoelens trekken zich daar niet zoveel van aan hé ??  ;)


Citaat van: Wizard op 14 april 2012 - 10:56:10
Citaat van: Kootje op 12 april 2012 - 17:01:01
Omdat ik 'n schurfthekel aan Fernando "cry-baby" Alonso heb, en 'n nog grotere hekel aan Ferrari.
Ik heb respect voor hun prestaties, maar op mijn support hoeven ze niet te rekenen.

Meen je dat nu écht? Ik ben wat dat aangaat in de basis een F1-liefhebber met een voorkeur voor de roden. Maar dat betekent niet dat ik daarom concurentie persé moet hekelen. Sterker nog, ik vind het zelfs een tikkeltje kinderachtig (net zoals Ajax-aangangers die persé Feyenoord moeten hekelen). Afgelopen race heb ik fictief op de bank staan te springen en hoopte ik met hart en ziel dat Perez Alonso zou pakken. Waarom niet? Van mij mag de beste winnen, als dat Alonso is, prima, maar als Hamilton een goed weekend is, gun ik hem de zege niet minder omdat ik geen fan van hem ben. En morgen ga ik voor de verandering eens Schumacher supporteren. ;)

Ja, dat meen ik echt.
Ik baal als 'n stekker als ik Ferrari 'n race zie winnen.
Maar goed, ze horen nu eenmaal bij de besten, dus daar zal ik af en toe mee moeten leven.
Dat ik ze het succes niet gun, wil echter niet zeggen dat ik ten koste van alles hun prestaties neer zal sabelen en geen respect voor ze heb.
Daarin gaat 't bij voetbalsupporters vaak te ver imo.
Veel Ajacieden zullenl nooit juichen voor Feyenoord (logish imo), maar zullen ook nooit toegeven dat Feyenoord het nu gewoon goed doet.
En dat onderscheid moet je wel kunnen maken vind ik.

MAW: Natuurlijk mag en moet de beste winnen, maar daar hoef ik toch niet altijd even blij mee te zijn ??

0634

Citaat van: Wizard op 14 april 2012 - 10:56:10
Citaat van: Kootje op 12 april 2012 - 17:01:01
Omdat ik 'n schurfthekel aan Fernando "cry-baby" Alonso heb, en 'n nog grotere hekel aan Ferrari.
Ik heb respect voor hun prestaties, maar op mijn support hoeven ze niet te rekenen.

Meen je dat nu écht? Ik ben wat dat aangaat in de basis een F1-liefhebber met een voorkeur voor de roden. Maar dat betekent niet dat ik daarom concurentie persé moet hekelen. Sterker nog, ik vind het zelfs een tikkeltje kinderachtig (net zoals Ajax-aangangers die persé Feyenoord moeten hekelen). Afgelopen race heb ik fictief op de bank staan te springen en hoopte ik met hart en ziel dat Perez Alonso zou pakken. Waarom niet? Van mij mag de beste winnen, als dat Alonso is, prima, maar als Hamilton een goed weekend is, gun ik hem de zege niet minder omdat ik geen fan van hem ben. En morgen ga ik voor de verandering eens Schumacher supporteren. ;)

Dan doe ik Rosberg!

Wizard

Ook prima. Maar Schumacher rijdt meer naar voren tijdens een race dan Rosberg, dus in mijn lijn der verwachting maakt Schumacher meer kans.

0634

Maar daarom zal ik hem nog niet supporteren. Dat heb ik nooit gedaan en het is niet omdat hij nu ouder is dat ik hem ineens een toffe peer vind ;).

Wizard

Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 11:05:40
Het verschil zit hem er voor mij in dat Lewis daarna z'n arrogante woorden nog weleens inslikt, wat ik Fernando nog nooit heb horen doen.

McLaren is ook een héél ander 'huis' dan Ferrari. Dat Hamilton wel eens z'n woorden heeft moeten nuanceren lijkt me ook niet geheel vrijwillig te zijn. Bovendien hou ik weer van mensen die achter hun woorden blijven staan en niet ineens de keutel intrekken als de media eroverheen vliegt.

Citaat
Ja, dat meen ik echt.
Ik baal als 'n stekker als ik Ferrari 'n race zie winnen.

Heb jij 5 rotjaren gehad. ;)

CitaatMaar goed, ze horen nu eenmaal bij de besten, dus daar zal ik af en toe mee moeten leven.
Dat ik ze het succes niet gun, wil echter niet zeggen dat ik ten koste van alles hun prestaties neer zal sabelen en geen respect voor ze heb.
Daarin gaat 't bij voetbalsupporters vaak te ver imo.
Veel Ajacieden zullenl nooit juichen voor Feyenoord (logish imo), maar zullen ook nooit toegeven dat Feyenoord het nu gewoon goed doet.
En dat onderscheid moet je wel kunnen maken vind ik.

MAW: Natuurlijk mag en moet de beste winnen, maar daar hoef ik toch niet altijd even blij mee te zijn ??

Nee hoor, dat hoef jij niet. Ik kijk met andere ogen naar de autosport en zie in de basis gewoon een spannende race. Natuurlijk fantastisch als daaruit een overwinning van je favoriete coureur/team voortvloeit, maar kan er persoonlijk prima mee leven als een zwaar bevochten race door een ander wordt gewonnen. Als het een resultaat is van een fantastische prestatie zal ik de laatste zijn die baalt.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 14 april 2012 - 11:15:31
Maar daarom zal ik hem nog niet supporteren. Dat heb ik nooit gedaan en het is niet omdat hij nu ouder is dat ik hem ineens een toffe peer vind ;).

Daarin verschillen we dan. In zijn Ferrari-jaren heb ik ontiechelijk veel respect voor hem ontwikkeld, ook nu. Als hij het, tegen ieders beter weten in, klaar krijgt om opnieuw te zegevieren en een factor te zijn waarmee rekening moet worden gehouden, zou ik dat fantastisch vinden.

0634

Respect voor iemands presteren is heel wat anders dan juichen als hij wint.

Ik heb grenzeloos veel respect voor Schumacher, maar ik heb nimmer een zege van hem toegejuicht.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 14 april 2012 - 11:06:12
Citaat van: Wizard op 14 april 2012 - 10:56:10
Citaat van: Kootje op 12 april 2012 - 17:01:01
Omdat ik 'n schurfthekel aan Fernando "cry-baby" Alonso heb, en 'n nog grotere hekel aan Ferrari.
Ik heb respect voor hun prestaties, maar op mijn support hoeven ze niet te rekenen.

Meen je dat nu écht? Ik ben wat dat aangaat in de basis een F1-liefhebber met een voorkeur voor de roden. Maar dat betekent niet dat ik daarom concurentie persé moet hekelen. Sterker nog, ik vind het zelfs een tikkeltje kinderachtig (net zoals Ajax-aangangers die persé Feyenoord moeten hekelen). Afgelopen race heb ik fictief op de bank staan te springen en hoopte ik met hart en ziel dat Perez Alonso zou pakken. Waarom niet? Van mij mag de beste winnen, als dat Alonso is, prima, maar als Hamilton een goed weekend is, gun ik hem de zege niet minder omdat ik geen fan van hem ben. En morgen ga ik voor de verandering eens Schumacher supporteren. ;)

Dan doe ik Rosberg!
Prima, dan doe ik Kobayashi ;D
Ik ga hem aan, morgen leid Kobayshi de race.  8)

Maar omdat dit Hamilton vs Button topic is ga ik toch maar OT kiezen en ga voor Lewis.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Koba is ook goed, net als Lewis, Jenson of Webber.

Kootje

Citaat van: Wizard op 14 april 2012 - 11:15:52
Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 11:05:40
Het verschil zit hem er voor mij in dat Lewis daarna z'n arrogante woorden nog weleens inslikt, wat ik Fernando nog nooit heb horen doen.

McLaren is ook een héél ander 'huis' dan Ferrari. Dat Hamilton wel eens z'n woorden heeft moeten nuanceren lijkt me ook niet geheel vrijwillig te zijn. Bovendien hou ik weer van mensen die achter hun woorden blijven staan en niet ineens de keutel intrekken als de media eroverheen vliegt.

Zou zomaar kunnen dat dit idd onder druk gebeurd, ik weet 't niet.
Ik hou er iig wel van als mensen bereid zijn hun -in emotie gedane- uitspraken in te trekken of te nuanceren.
Dan toon je karakter, en dat maakt iemand voor mij 'n "groter" persooonlijkheid.


Citaat
Citaat
Ja, dat meen ik echt.
Ik baal als 'n stekker als ik Ferrari 'n race zie winnen.

Heb jij 5 rotjaren gehad. ;)

Je moest eens weten.
Was bijna gestopt met kijken.  ;)


Citaat
CitaatMaar goed, ze horen nu eenmaal bij de besten, dus daar zal ik af en toe mee moeten leven.
Dat ik ze het succes niet gun, wil echter niet zeggen dat ik ten koste van alles hun prestaties neer zal sabelen en geen respect voor ze heb.
Daarin gaat 't bij voetbalsupporters vaak te ver imo.
Veel Ajacieden zullenl nooit juichen voor Feyenoord (logish imo), maar zullen ook nooit toegeven dat Feyenoord het nu gewoon goed doet.
En dat onderscheid moet je wel kunnen maken vind ik.

MAW: Natuurlijk mag en moet de beste winnen, maar daar hoef ik toch niet altijd even blij mee te zijn ??

Nee hoor, dat hoef jij niet. Ik kijk met andere ogen naar de autosport en zie in de basis gewoon een spannende race. Natuurlijk fantastisch als daaruit een overwinning van je favoriete coureur/team voortvloeit, maar kan er persoonlijk prima mee leven als een zwaar bevochten race door een ander wordt gewonnen. Als het een resultaat is van een fantastische prestatie zal ik de laatste zijn die baalt.

Oooh gelukkig.  ;D

Maar serieus, begrijp me niet verkeerd hoor.
Ik baal er idd van als Ferrari wint, maar zolang dit verdiend is heb ik er verder geen moeite mee.
Uiteindelijk gaat het mij erom dat ik 'n mooie wedstrijd zie, en hoop ik op m'n favorieten.
Maar als die imo onverdiend winnen zal ik daar ook niet heel vrolijk van worden, en zal ik de eerste zijn die onderkend dat het onverdiend was.

Mooi voorbeeld was Utrecht-Ajax dit jaar, waarin we 6-4 wonnen.
Waar heel Utrecht op z'n kop stond en het seizoen niet meer stuk kan, had ik juist zoiets van: NOU LEUK :(, TOPPRESTATIE  :-\
Normaal ben ik ook blij met 'n overwinning voor "Utreg", en zeker tegen Ajax (mijn equivalent van Ferrari), van deze werd ik echt niet vrolijk.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 14 april 2012 - 11:24:20
Koba is ook goed, net als Lewis, Jenson of Webber.
hehe, gelukkig maar dat jij het goed vind.  ;D Was even bang dat ik jou toestemming niet zou krijgenn  :'(
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

CitaatVeel Ajacieden zullenl nooit juichen voor Feyenoord (logish imo), maar zullen ook nooit toegeven dat Feyenoord het nu gewoon goed doet.
En dat onderscheid moet je wel kunnen maken vind ik.

Ik durf als ajacied echt wel toe te geven dat Feyenoord goed presteert hoor, knap wat Koeman heeft bereikt

Kootje

Citaat van: Jeroen op 14 april 2012 - 11:20:51
Respect voor iemands presteren is heel wat anders dan juichen als hij wint.

Ik heb grenzeloos veel respect voor Schumacher, maar ik heb nimmer een zege van hem toegejuicht.

Precies.
Dat heb ik dus ook.
Iemand respecteren staat voor mij los van iemand supporteren.

Kootje

Citaat van: sanderalonso op 14 april 2012 - 11:32:06
CitaatVeel Ajacieden zullenl nooit juichen voor Feyenoord (logish imo), maar zullen ook nooit toegeven dat Feyenoord het nu gewoon goed doet.
En dat onderscheid moet je wel kunnen maken vind ik.

Ik durf als ajacied echt wel toe te geven dat Feyenoord goed presteert hoor, knap wat Koeman heeft bereikt

Daarom staat er ook VEEL Ajacieden.  ;)
Ik ken er iig genoeg (van beide kampen en ook bij Utreg trouwens) die dit nooit toe zullen geven.